Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 23:56   #61
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Knokke zit menig fraudeurke het schoon weer te spelen. Mocht men daar eens grote kuis doen in de zogenaamde "bureaus" van het bedrijf die in werkelijkheid "privé" zijn en van het bedrijf betaald worden...men zou veel geld ophalen.
Er zitten ook veel politici...misschien meteen de reden waarom er niet diepgaand gekeken wordt...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 00:00   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Er zitten ook veel politici...misschien meteen de reden waarom er niet diepgaand gekeken wordt...
Ik denk dat het dit is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 00:06   #63
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we eens even tellen.

Veronderstel dat hij 8 uur werkt en 4 patiënten per uur doet. Dan heeft hij dus 8 X 4 X 23 € = 736 € per dag. Op 21 werkdagen is dat dus €15456. Daar houdt hij ongeveer 25 % netto van over hetgeen dus € 3864 netto is.

€ 3864 / 170 werkuren per maand is € 22 netto per uur. Dan is het inderdaad economisch voordeliger dan iemand laten komen die € 40 of 50 per uur vraagt ....

De grote verliezer hier is de fiscus natuurlijk, want die verliest enerzijds de belastingen op de werkuren van de dokter (ca. € 50) en ook nog eens de belastingen op de schilder die het normaal doet ( € 20).

Dus per uur dat die dokter schildert kost dat vadertje staat € 70 per uur....

En dat is nog maar het begin, want dit soort van gevolgen begint hoe langer hoe meer inslag te vinden.

PS : toen ik dit aan het schrijven was, viel ik zelf achterover van de cijfers, want ik dacht dat het verschil kleiner was.
Als de staat nu dezelfde rekening maakt gaan ze misschien een wet uitvinden die het verbod oplegt om zélf renoveringswerken uit te voeren, als dit uw beroep niet is. Gedaan met knutselen, zelf uw huis schilderen, een nieuwe kraan installeren, uw auto repareren, gras afrijden enz enz. Daar heb je klusjesmannen voor, schilders, loodgieters, mechaniekers, tuinmannen enz enz.
Wie de wet niet respecteert ( en gepakt word ) krijgt een afschrikwekkend hoge boete, veel hoger dan de som die de vakman je zou aanrekenen voor de karwei op te knappen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 00:45   #64
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Geen erg.

Mijn vrouw zag daarstraks in de muziekwinkel een huisgezin ,die naar kledij en houding te zien het niet erg breed hebben.
Zij kochten voor 90 Euro cd's.

Zoiets doet de economie draaien.

We moesten eens weten hoeveel geld sommigen spenderen aan GSM.
Fortuinen om te lullen.
Klopt . en dan moeten we eens durven nadenken over uitgaven in te delen in vakjes .

Daarmee bedoel ik uitgaven onderbrengen in vakken van
Hoeveel belasting zit er op en
Hoeveel werkgelegenheid zit er op
Hoeveel economische nreng zit er op
Hoeveel binnenlandse rotatie zit er op
Hoeveel is de persentage van het door U gespendeerde bedrag dat nagenoeg onmiddelijk buiten de Europese uni verdwijnt of heel direct ergens in een belasting paradijs tercht komt .

Vb Je geeft 100 € aan een schilder .
ok , de 21 % btw er op of vb de 6 % btw gaat naar de overheid .

70 % of 70 € loonkost waarvan 40 € naar de belastingen / overheid gaat gaat 10 € naar vervoer / verplaatsing
3 € schuurpapier vb naar Duitsland
en 14 € naar verf Vb belgische fabrikaat
en 3 e naar /afschrijving machines of gereedschap .
U ziet duidelijk dat diverse posten, komen dan ook nog een terecht in een andere tack van onze economie.

Vb 100 € naar telenet ( mag ik het extreem slecht stellen )

dan heb je 30 € die in arbeid zit en waarvan dus 15 € bij de werknemers komt en 20 € via belasting op arbeid naar de overheid gaat .
5 € gaat naar diverse materiele kosten dat ook naar de USA bloeit omdat vb uitsluitend Amerikaanse computers gaan geleverd worden .
En de andere 35 % gaat mogelijk straks naar de Usa omdat die aandeelhouders en managment amerikaan zulln zijn en
via een outsorting van diensten gaat er 30 € naar een bedrijf in Indië.

Vb 100 € dat U spendeerd in Ikea .

5 € loonkost waarvan 2 € voor de werknemers en 3 € voor de staat
nog amper wat bedrijfswinst vb 10 € en de rest gaat naat een belastingsparadijs waar de tussenaankopen georganiseerd worden en er wordt niets gemaakt binnen de EU .

Ik beweer absoluut niet dat mijn cijfers exact zijn , maar ik wil enkel aantonen dat er opmerkelijke verschillen zijn waar de mens zijn centjes aan uitgeeft met een enorme verschillende inpackt op het interne Europese economische systeem .

Eigenlijk zou men een kunnen zeggen dat ons eigen koop/consumenten gedrag zeer sterk onze interne economische welvaart bepaald .

Ik denk dat de overheid daar onvoldoende op inspeelt .
en ik denk zelfs dat de burger / consument ,veel meer rekening moet gaan houden met de toekomst van onze kinderen en ons west Europa om onszelf niet in de afgrond te storten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 01:12   #65
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Als de staat nu dezelfde rekening maakt gaan ze misschien een wet uitvinden die het verbod oplegt om zélf renoveringswerken uit te voeren, als dit uw beroep niet is. Gedaan met knutselen, zelf uw huis schilderen, een nieuwe kraan installeren, uw auto repareren, gras afrijden enz enz. Daar heb je klusjesmannen voor, schilders, loodgieters, mechaniekers, tuinmannen enz enz.
Wie de wet niet respecteert ( en gepakt word ) krijgt een afschrikwekkend hoge boete, veel hoger dan de som die de vakman je zou aanrekenen voor de karwei op te knappen.
Is dit een onderdeel van het debat ,om iets uit te leggen ? of is dat een voorstel waar je achter staat ?

Iets wat ik als vakman al langer in mijn hoofd heb , is zeer drastisch en onrealisisch , maar een heel straffe en onaanvaardbaar voorstel .

Ik zou vb de doe het zelfzaken gewoon sluiten .
en zaken die bouwstoffen verkopen enkel doorvakmensen met BTW nr toelaten om materiaal te kopen .

Nu ik heb daar een ook wel bijkomende argumenten voor .

1 Veiligheid .

Een loodgieter moet over vakkenis en herkennig beschikken om een gasleiding aan te leggen . die vakman weet ook welk materiaal er moet gebruikt worden en welk materiaal er geschikt is voor bv gasleidingen .
Wanneer een vakman verkeerd en of niet Benor gekeurd materiaal gebruikt en er gebeurt iets is de volle aansprakelijkheid voor de installateur vakman .

Een doe het zelfver gaat zijn buis en koppelingen gewoon in de Gamma en of de Brico gaan halen , deze materialen zijn NIET benor gekeurd en zijn NIET geschikt voor aardgas Leidingen . Nogthans worden deze materialen in honderden afiches en publiciteitsblaadjes zo aangebkondigd .

De prijs kan wel tot 3 tot 5x lager liggen dan de echte Benor gekeurde koppeling .

Als je dan een offerte maakt , ben je als vakman een dief . en de overheid laat maar rommel aanrukken en verkopen .

Dat is ook zo voor verf , verven die bijzonder schadelijk zijn voor de gezondheid , of verven waarvan je 3 lagen moet zetten voor de zelfde dekkingsgraad te hebben dan proffesionele verf zijn met tonnen te koop .

Idem voor electriciteits materiaal .

Idem voor isolatie materiaal . als je in het doe het zelf bouwmarkt een isolatie wol koopt en je breekt na 5 jaar uw plafond open dan vind je een door condens ineengezakt matje dat nog amper 30 % van de oorspronkelijke dikte omvat en waar de isolatie waarde nog amper 20 % bedraagt van wat het zou moeten zijn .
Maar de overheid laat begaan .

Een ander fenomeen is .

De meeste vakhandels aanvaarden ( het is tot nogtoe ook niet verboden ) ook particulieren .

Iedereen weet dat er in de vakhandel een aanbevolen particuliere verkoop prijs gehanteerd wordt .

Vb een rol Isolatie 100 %
20 % korting voor de vakman . ( op vb sanitair kan dat 35 en 40 zijn )

Maar de particulier die zich aanbied , en zijn korting vraagt , zal die ook krijgen . Zo heb ik bij een bepaalde vakhandel 35 %

enkele weken gelden zat in aan de toonbank mijn materiaal en bestelling te bespreken . er was een particulier naast mij aan het onderhandelen en die zat te bluffen ik wil 40 % korting of ik ga naar de concurentie , en had zelfs een bestelbon / offerte bij van de concurentie , het was dus buigen of niet verkopen en hij had de deal .

Nu iedereen kent de loonkost , met ingeschreven en degelijk verzekerd personeel in de bouw is de loonkost 41 € en dan moet je die mannen nog een ingerichte bestelwagen, met 20. a 30.000 euro gereedschap , machinens en uitrusting mee geven : Vandaag werk verkopen aan 45 € is niet eenvoudig . is een bedrijf runnen dan nog haalbaar en of rendabel als de particulier ook nog eens onder druk gaat zetten met kortingen ?

Ook daar doet de overheid geen moer aan .
Oud 5 november 2012, 09:37   #66
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we eens even tellen.

Veronderstel dat hij 8 uur werkt en 4 patiënten per uur doet. Dan heeft hij dus 8 X 4 X 23 € = 736 € per dag. Op 21 werkdagen is dat dus €15456. Daar houdt hij ongeveer 25 % netto van over hetgeen dus € 3864 netto is.

€ 3864 / 170 werkuren per maand is € 22 netto per uur. Dan is het inderdaad economisch voordeliger dan iemand laten komen die € 40 of 50 per uur vraagt ....

De grote verliezer hier is de fiscus natuurlijk, want die verliest enerzijds de belastingen op de werkuren van de dokter (ca. € 50) en ook nog eens de belastingen op de schilder die het normaal doet ( € 20).

Dus per uur dat die dokter schildert kost dat vadertje staat € 70 per uur....

En dat is nog maar het begin, want dit soort van gevolgen begint hoe langer hoe meer inslag te vinden.

PS : toen ik dit aan het schrijven was, viel ik zelf achterover van de cijfers, want ik dacht dat het verschil kleiner was.
Klopt. Al twijfel ik of de overheadkosten van een dokterspraktijk 75% zijn. Ik weet het niet, echt niet, maar ik schat die lager in. Dan nog blijft het interessant om zelf het werk te doen.

Dat is gewoon rauwe kostencalculatie. Om elke dag mijn kantoor te reinigen heb ik twee robotjes gekocht, een voor te vegen en een om te dweilen, want een poetsvrouw kost (in het wit) teveel en met dienstencheques mag je niet werken in werkruimtes. Kost me eenmalig €1000 en daarna enkel elektriciteit, water en zeep. Weer een (kwart) arbeidsplaats verloren door de loonkost.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 09:43   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag een tijd geleden mijn dokter zijn eigen ramen schilderen. Het verwonderde mij enigszins, want het was op een werkdag waarop hij normaal zituur heeft.

Tijdje later moest ik naar mijn dokter omdat ik ziek was. Ik sprak erover dat ik hem had zien schilderen en dat ik er mij over verwonderde. Hij zei dat het hem duurder uitkwam. Het verschil tussen datgene wat hij de schilder bruto moest betalen en wat hij netto overhield van zijn loon, maakte dat het hem beter uitkwam om het zelf te doen....

Moet er nog zand zijn ?
Het is de logica zelve dat als je iets zelf doet, dat goedkoper uitkomt dan wanneer je het laat doen.

En zeg nu zelf: ramen sappen, dat kan iedereen. Als ge daar al iemand voor moeten laten komen, man man, dan is het echt erg gesteld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 09:45   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Arbeids- en controle-artsen: men smeekt er om. Auto met tankkaart boven op de vaste wedde.

Maar laat ons terugkeren naar het punt van de discussie:

arbeid is zo duur geworden, dat niet alleen gewone universitairen maar zelfs artsen de financiële afweging maken om zelf hun ramen te gaan schilderen.
.
Maar alé, als universitair heb ik nog NOOIT de afweging gemaakt om iemand te laten komen om die ramen te sappen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 november 2012, 09:46   #69
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ten minste nog een eerlijke man , al ik het tegen mijn winkel al renovatiebedrijf . Maar voor de zelfde rden had hij ook een ilegaal voor 7 € aan het werk kunnen zetten .
Een raam sappen, is toch geen renovatie, alé.
Oud 5 november 2012, 09:46   #70
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Klopt. Al twijfel ik of de overheadkosten van een dokterspraktijk 75% zijn. Ik weet het niet, echt niet, maar ik schat die lager in. Dan nog blijft het interessant om zelf het werk te doen.

Dat is gewoon rauwe kostencalculatie. Om elke dag mijn kantoor te reinigen heb ik twee robotjes gekocht, een voor te vegen en een om te dweilen, want een poetsvrouw kost (in het wit) teveel en met dienstencheques mag je niet werken in werkruimtes. Kost me eenmalig €1000 en daarna enkel elektriciteit, water en zeep. Weer een (kwart) arbeidsplaats verloren door de loonkost.
Heeft ook nadlen .

Je kan er geen praatje mee maken .
Ze kan geen koffie brengen .
Ze kan ook niet je papiermand wegbrengen
Ze kan je ook niet eens wat positief opwekken .
Ze kan niet meer werken , en dus komt ze op de werkloosheidsuitkering terecht waardoor jij meer belasting zal moeten betalen .
Door dat ze geen of minder loon heeft kan ze minder consumeren en ook jouw product niet meer kopen .
Dus als we allemaal zo'n robotje moesten kopen , dan krijgen we een gigantsich probleem in de economie .
Oud 5 november 2012, 09:47   #71
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb dat gevoel ook hoor dat ik de dingen beterkoop zelf kan doen.
Waarschijnlijk is het niet zo'n populaire dokter, anders verdien ze toch goed hun brood.
Gevoel?

Dat is geen gevoel, het is evident.
Oud 5 november 2012, 09:58   #72
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Klopt. Al twijfel ik of de overheadkosten van een dokterspraktijk 75% zijn. Ik weet het niet, echt niet, maar ik schat die lager in.
In de overhead van een huisarts is onmogelijk een gemiddelde te trekken.
Ruimte, wagen, PC, onderzoeksmateriaal, gewaarborgd inkomen, levensverzekering, leningen, enz enz...

Hetgeen hem echter dood doet is de sociale zekerheid + direkte fiskaliteit op het bedrag dat overblijft.
en die alleen al loopt op tot 65%...

dus: laat ons een dokter nemen met een goede praktijk van pakweg vijfentwintig jaar. Zwaarste afschrijvingen zijn voorbij en hij heeft eindelijk wat minder overhead.
Dan komt die gast uit op +/- 15 �* 20% van zijn bruto.

Vergelijk zijn loon dan eens met een ongeschoolde arbeider die in het zwart gaat klussen....

Citaat:
Dan nog blijft het interessant om zelf het werk te doen.

inderdaad...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 november 2012 om 10:06.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 10:00   #73
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Wet van vraag en aanbod hé. Zolang die dakwerkers veel werk hebben en de mensen hun vraagprijs betalen, zullen die zoveel blijven vragen. Dat kan je moeilijk gaan vergelijken met dokters aangezien zij in een gezondheidszorg systeem zitten en hun maximum vraagprijs bepaald wordt door de overheid.
U spreekt over zoveel vragen ?

vragen dakwerkers dan te veel ?

Hebt U een idee over de kostprijs van een uurloon voor dakwerkers ?
Hebt U een idee over de kostprijs van een arbeidsongevallen verzekering en aansprakelijkheidsverzekering voor las uw dak afbrand of U schade hebt tijdens de werken . deze verzekeringen kunnen rond de 3.5 € per werkuur liggen .

Een dakwerker moet vandaag niet meer aankomen met een laddertje op zijn draagrek hé . een kraanwagen of hydrolische hoogtewerker en eenboel veiligehiduitrusting die ieder jaar moet gekeurd worden .

Ik vind het ziellig hoor .

Als een we het in een debat hebben over werknemers dan moet alles voor die werknemer geregeld zijn . Verzekering / weerverlet / arbeidskledij/ veilig materiaal/ loopbruggen / valbeveiliging . jaarlijkse keuringen van het materiaal . de ladders die hij gebruikt zijn 4 x duurder dan wat jij in je tuinhuis hebt liggen en gebruikt omwille van de keuring en de deugdelijkheid .

We vinden dit allemaal maar normaal , EN terecht .

Maar ho we als we door hen een klus willen laten doen . mee betalen voor al die zaken , holala , dat is een ander paar mouwen .
Oud 5 november 2012, 10:00   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet een kantoor ELKE dag geveegd en gereinigd worden? En waarom doe je dat niet zelf? Dan kost het enkel wat tijd.
Oud 5 november 2012, 10:05   #75
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt over zoveel vragen ?

vragen dakwerkers dan te veel ?

Hebt U een idee over de kostprijs van een uurloon voor dakwerkers ?
Hebt U een idee over de kostprijs van een arbeidsongevallen verzekering en aansprakelijkheidsverzekering voor las uw dak afbrand of U schade hebt tijdens de werken . deze verzekeringen kunnen rond de 3.5 € per werkuur liggen .

Een dakwerker moet vandaag niet meer aankomen met een laddertje op zijn draagrek hé . een kraanwagen of hydrolische hoogtewerker en eenboel veiligehiduitrusting die ieder jaar moet gekeurd worden .

Ik vind het ziellig hoor .

Als een we het in een debat hebben over werknemers dan moet alles voor die werknemer geregeld zijn . Verzekering / weerverlet / arbeidskledij/ veilig materiaal/ loopbruggen / valbeveiliging . jaarlijkse keuringen van het materiaal . de ladders die hij gebruikt zijn 4 x duurder dan wat jij in je tuinhuis hebt liggen en gebruikt omwille van de keuring en de deugdelijkheid .

We vinden dit allemaal maar normaal , EN terecht .

Maar ho we als we door hen een klus willen laten doen . mee betalen voor al die zaken , holala , dat is een ander paar mouwen .
Hier heeft u helemaal gelijk.
Maar off topic.

Die dokter zal zijn eigen dak natuurlijk niet gaan maken...maar het gaat over gemakkkelijke klussen zoals vensters wassen, vensters sappen, kuisen enz...
Veel goedkoper als je het zelf doet.

Maar wat nog veel belangrijker is is het feit dat onze socialistische maatschappij er voor zorgt dat je al zot moet zijn om een gekwalificeerd vakman te laten komen als je het zelf kan.
En dat is banendodend.

Bedankt sossen...
Oud 5 november 2012, 10:06   #76
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

De G20 is samengekomen om te beslissen, dat ze niets beslissen.
Kostprijs?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 10:08   #77
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De kans dat een illegaal de job deftig uitvoert is klein. 't Is niet gemakkelijk een maniokstamper te vinden die deftig dakpannen kan leggen.
En een bekwame Pool , die komt ook al niet meer boven water voor minder dan €12/u
Dat klopt volledig .

Maar een zelfstandige de een volstrekt legale persoon officieel heeft ingeschreven , die heeft geen 12 € per uur over hoor .
en die zelfstandige die moet een volkomen goedgekeurde uitrusting hebben , en als die Pool voor de deur staat gaan ze met die arme sukkelaar eerst nog naar de Brico om nen hamer en een zaag te kopen want het enige dat hij bij heeft is nen legen sportzak met een een vuile tainingsbroek in en 6 blikskes Keiser bier . Maar als hij weggaat neemt hij die hamer en die zaag wel mee ,,,,,,,,,,,,,, had jij die niet voor hem gekocht ???
Oud 5 november 2012, 10:14   #78
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maar off topic.

Die dokter zal zijn eigen dak natuurlijk niet gaan maken...maar het gaat over gemakkkelijke klussen zoals vensters wassen, vensters sappen, kuisen enz...

Maar wat nog veel belangrijker is is het feit dat onze socialistische maatschappij er voor zorgt dat je al zot moet zijn om een gekwalificeerd vakman te laten komen als je het zelf kan.
En dat is banendodend.

Bedankt sossen...
Klopt .

Even een leuke berekening .

Een gewone werknemer heeft een maandloon van 1500 € netto .
Zijn levenskost is vb 1300 € en kan dus 200 per maand sparen .

Hij belt een loodgieter , nieuwe boiler en 6 uur werk met 2 man , inclus nog wat aansluitingsmateriaal en ergens een dubbel dienstkraantje en een wc vlottertje . 1400 €

De mannen zijn een halve dag aan het werk geweest en de klant moet er 7 maand de broeksriem voor aantrekken , sparen en dokken .

De verhoudingen liggen wat uit elkaar dacht ik zo .

en dat enkel door de belasting op arbeid .
Oud 5 november 2012, 10:14   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maar off topic.

En dat is banendodend.

Bedankt sossen...
Maar dat heeft toch niks te maken met de "socialistische" maatschappij? Dat is gewoon gezond boerenverstand. Het is "banendodend", maar in werkelijkheid is het een terugkeer naar iets "normaals".

Destijds werden sommige van die werken en werkjes door vrienden, buren of familieleden samen gedaan. Gratis voor niks. Die toestand is gewijzigd en van allerlei klusjes zijn jobs gemaakt geweest. Het is logisch dat dit niet vol te houden is.

Uw gras afrijden, uw ramen sappen, afvoerpijpen herstellen, bomen snoeien, uw tuin onderhouden... kunt ge allemaal zelf. Geen "vakman" voor nodig. Enkel een paar pollen die ge vuil wilt maken.
Oud 5 november 2012, 10:17   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt .

Even een leuke berekening .

Een gewone werknemer heeft een maandloon van 1500 € netto .
Zijn levenskost is vb 1300 € en kan dus 200 per maand sparen .

Hij belt een loodgieter , nieuwe boiler en 6 uur werk met 2 man , inclus nog wat aansluitingsmateriaal en ergens een dubbel dienstkraantje en een wc vlottertje . 1400 €

De mannen zijn een halve dag aan het werk geweest en de klant moet er 7 maand de broeksriem voor aantrekken , sparen en dokken .

De verhoudingen liggen wat uit elkaar dacht ik zo .

en dat enkel door de belasting op arbeid .
Dat is al minstens 20 jaar zo. Als het niet langer is. Iedereen moet rekenen en nadenken. Niks nieuws onder de zon.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be