![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij een eventuele gedoogsteun is het nu net die coalitiefähigkeit die hem zal profileren. Maar eigenlijk gaat de ganse problematiek van Antwerpen daar niet over hé. Het gaat er over dat BDW zichzelf heeft geïsloleerd. Hij wéét als geen ander dat FDW staat te trappelen om te laten zien dat hij echt wel contructief kan coalitie voeren. Bart De Wever weet dat, indien mogelijk, nog beter...en dat is nu net de reden waarom BDW dat nooit of te nimmer zal doen...hij kan FDW dat onmogelijk gunnen... Maar wat nog erger is: Ook Janssens en de Tjeven weten dat...en die zitten in hun luie zetel te wachten hoe BDW zich uit zijn eigen isolement gaat weten te bevrijden. Ik ben benieuwd...
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patrick Janssens gaat met het spelletje doorgaan totdat Bart De Wever het Sp.a Antwerpen programma gaat uitvoeren. Je kan Patrick Janssens in deze niet verwijten dat hij aan politiek doet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patrick Janssens heeft zich niet uitgesproken tegen een Vlaams Belang-N-VA coalitie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Jij zou dat natuurlijk wel graag zien gebeuren, hé? Jij zult dan ook als de eerste op de barricades staan om de vermetelheid waarmee men het cordon heeft durven te verbreken te verfoeien. Psttttt, wij trappen daar niet in.
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het daar nu te laat voor is.
Anderen wel maar ik zeker niet. Ik ben ook nooit fan geweest van het politiek proces tegen het Vlaams Blok.
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even scherp stellen:
kort na de verkiezingen heeft De Winter een voorstel, publiekelijk in de kranten, gedaan van gedoogsteun aan de nva. Maar ik noem zulks helemaal geen gedoogsteun. Er was manifest onvoldoende garantie over de reikwijdte van de steun. Wie het interesseert, mag het zelf opzoeken. Voor mij is het een afgesloten zaak. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 7 november 2012 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Daartegenover staat dan weer dat het net die processen zijn die het VB een 100% bewijs geven van niet racisme...en dat is natuurlijk lekker meegenomen. Komt daar nog eens de dagdagelijkse, 24/24, 7d/w bevestiging van het CGKR, liga van de mensenrechten, media, ABVV, ACV, de ganse vreemdelingenindustrie en de miljoenenslurpende anti-VB instituten bij dat het VB niet racistisch is. Fieseler vindt dat leuk.
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wacht effe: U bent nu ineens niet meer tegen gedoogsteun...neen...het is de "reikwijdte" die u niet aanstaat...en dat, begrijp mijn opperste verbijstering, is natuurlijk de fout van Filip Dewinter met wie BDW niet meer wil spreken... Nu moet u mij echt excuseren dat ik hier op de grond rol van het lachen...maar deze is hééél goed hoor...
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
De NVA heeft eenvoudigweg de guts niet. Geen cochones. Maar pas op hé...dat is hun goed recht...zolang ze mij maar niet verbieden om dagdagelijks hun gebrek aan consequentie en moed aan te klagen...zoalng ze mij mar niet om die redenen het zwijgen willen opleggen zoals Bourgois poogde te doen.
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij afwijzende houding ten aanzien van het Vlaams Belang, dat zich nochtans ogenschijnlijk in veel opzichten aan dezelfde kant van het politiek scala bevindt als de N-VA, heeft niets te maken met een gebrek aan dapperheid of guts, maar met politiek inzicht. Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2012 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik heb ze op deze draad alleen al allemaal de revue zien passeren: - politiek inzicht - de diepgang van de gedoognota - ledenverlies - zelf in cordon Kortom: zovele redenen om te weigeren uw eigen programma uit te voeren. Ik zie geen enkel verschil meer tussen tjeef en NVA. "Hou ons tegen of we houden woord"..."hou ons tegen of we voeren ons eigen programma uit"..."hou ons tegen of we gebruiken onze democratische rechten".... Edit: als u mij toestaat zou ik graag mezelf even citeren: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=71 Hier stipuleer ik heel duidelijk: "het is het goede recht van de NVa om niet in coalitie te gaan met het VB"... maar: - dan moeten ze niet komen janken dat ze hun programma niet kunnen uitvoeren - dan moeten ze niet de calimero komen uithangen dat de sossen met hun geen zoete broodjes willen bakken - dan moeten ze niet komen janken dat ze voor schijtbroek worden uitgelachen door de vlaams nationalisten - dan moeten ze vooral niet proberen onze mond te snoeren zoals ze in het verleden hebben geprobeerd - dan moeten ze niet komen vertellen dat ze tegen het cordon sanitair zijn enz enz
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 november 2012 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Indruk? Op u?
Waarom zou ik op u willen indruk maken? ![]()
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Nope, maar het sluit wel een aantal keuzes uit.
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- lees er oudere posts van mij op na: ik heb altijd gezegd dat gedoogsteun een mogelijkheid was; - èn ik heb er altijd bij gezegd dat "akkoord zijn met gedoogsteun" een contradictio in de kermis is ! Want als een oppositiepartij op een zeker ogenblik of langer, niet tegen de meerderheid stemt, dan kunt ge die stemming niet weigeren ... Maar hetgeen De Winter aangekondigd heeft "gedoogsteun te beoordelen geval per geval ... bla bla ...", zo kan je geen minderheidscollege, zelfs geen college met wankele meerderheid, opstarten zonder te weten dat je gegijzeld bent van De Panne tot in Opgrimbie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Fieseler;6405956]
Citaat:
N-VA heeft altijd consequent gezegd dat er met extreem-rechts niet te besturen valt, daarvoor is een cordon inderdaad overbodig. N-VA wordt groot wegens geloofwaardigheid. De belofte nooit met extreem-rechts te besturen zou die geloofwaardigheid serieus aantasten. |
|
![]() |