Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 7 november 2012, 09:07   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Dat betwijfel ik ten zeerste. FDW zal die gelegenheid gebruiken om zichzelf terug te profileren, vrees ik. En ik denk dat ik daar niet alleen zo over denk.
U begrijpt het niet. Of misschien net wél...

Bij een eventuele gedoogsteun is het nu net die coalitiefähigkeit die hem zal profileren.

Maar eigenlijk gaat de ganse problematiek van Antwerpen daar niet over hé.
Het gaat er over dat BDW zichzelf heeft geïsloleerd.
Hij wéét als geen ander dat FDW staat te trappelen om te laten zien dat hij echt wel contructief kan coalitie voeren.
Bart De Wever weet dat, indien mogelijk, nog beter...en dat is nu net de reden waarom BDW dat nooit of te nimmer zal doen...hij kan FDW dat onmogelijk gunnen...

Maar wat nog erger is: Ook Janssens en de Tjeven weten dat...en die zitten in hun luie zetel te wachten hoe BDW zich uit zijn eigen isolement gaat weten te bevrijden.

Ik ben benieuwd...
Oud 7 november 2012, 11:32   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen...het is net andersom.

FDW is de allergrootste naoorlogse politicus en politiek strateeg die België heeft gekend.
Denkt u nu echt dat die een unieke en eenmalige kans om zijn coalitiefähigkeit te bewijzen gaat laten voorbij gaan?
Nooit van zijn leven...never...niemals...jamais...!
Maar dat is nu net het probleem: Bart De Wever en de ganse establishmentsgeile NVA wéten dat...die wéten heel goed dat als ze hem een kans geven hij die met beide handen gaat nemen...en net daarom zal Bart De Wever nooit met FDW in coalitie gaan...
Bart De Wever maakt hier inderdaad de fout van zijn politieke carrière. Hij schrijft zijn nota "Respect voor A" op maat om Sp.a, Groen en PVDA+ aan boord te krijgen. Zoals te verwachten reageert Sp.a en Groen dat zijn nota een quasi copy/paste is van het N-VA programma. Zij weten goed genoeg dat N-VA nooit voor de meest evidente optie kiest om met het Vlaams Belang in zee te gaan.

Patrick Janssens gaat met het spelletje doorgaan totdat Bart De Wever het Sp.a Antwerpen programma gaat uitvoeren. Je kan Patrick Janssens in deze niet verwijten dat hij aan politiek doet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 november 2012, 11:35   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
janssens zegt dus :
- van het VB willen we niet weten
- zonder groenen doen we niet mee

blijft: enkel de sossen mogen "democratisch" regeren.
Patrick Janssens heeft zich niet uitgesproken tegen een Vlaams Belang-N-VA coalitie.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 november 2012, 11:44   #64
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Patrick Janssens heeft zich niet uitgesproken tegen een Vlaams Belang-N-VA coalitie.
Jij zou dat natuurlijk wel graag zien gebeuren, hé? Jij zult dan ook als de eerste op de barricades staan om de vermetelheid waarmee men het cordon heeft durven te verbreken te verfoeien. Psttttt, wij trappen daar niet in.
'XIII' is offline  
Oud 7 november 2012, 11:48   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zou dat natuurlijk wel graag zien gebeuren, hé?
Ik vrees dat het daar nu te laat voor is.

Citaat:
Jij zult dan ook als de eerste op de barricades staan om de vermetelheid waarmee men het cordon heeft durven te verbreken te verfoeien. Psttttt, wij trappen daar niet in.
Anderen wel maar ik zeker niet. Ik ben ook nooit fan geweest van het politiek proces tegen het Vlaams Blok.

Oud 7 november 2012, 11:50   #66
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Jij zou dat natuurlijk wel graag zien gebeuren, hé? Jij zult dan ook als de eerste op de barricades staan om de vermetelheid waarmee men het cordon heeft durven te verbreken te verfoeien.
Straffe mannen daar bij de NVA...zo dapper dat zij eerst aan de sossen, tjeven en blauwzuren moeten gaan vragen met wie zij een democratische coalitie mogen sluiten...echte helden die nieuwe allianten...

Citaat:
Psttttt, wij trappen daar niet in.
volledig akkoord...daar hebben de Niveanen inderdaad de guts niet voor...
Oud 7 november 2012, 11:52   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even scherp stellen:
kort na de verkiezingen heeft De Winter een voorstel, publiekelijk in de kranten, gedaan van gedoogsteun aan de nva.

Maar ik noem zulks helemaal geen gedoogsteun. Er was manifest onvoldoende garantie over de reikwijdte van de steun.

Wie het interesseert, mag het zelf opzoeken.
Voor mij is het een afgesloten zaak.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2012, 11:53   #68
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:

Straffe mannen daar bij de NVA...zo dapper dat zij eerst aan de sossen, tjeven en blauwzuren moeten gaan vragen met wie zij een democratische coalitie mogen sluiten...echte helden die nieuwe allianten...

Jij snapt het niet. Wij trappen niet in de comedia dell' arte die ViveLaBelgique opvoert.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 7 november 2012 om 11:56.
'XIII' is offline  
Oud 7 november 2012, 11:55   #69
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik ben ook nooit fan geweest van het politiek proces tegen het Vlaams Blok.
Ik ook niet.
Daartegenover staat dan weer dat het net die processen zijn die het VB een 100% bewijs geven van niet racisme...en dat is natuurlijk lekker meegenomen.

Komt daar nog eens de dagdagelijkse, 24/24, 7d/w bevestiging van het CGKR, liga van de mensenrechten, media, ABVV, ACV, de ganse vreemdelingenindustrie en de miljoenenslurpende anti-VB instituten bij dat het VB niet racistisch is.

Fieseler vindt dat leuk.
Oud 7 november 2012, 11:58   #70
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even scherp stellen:
kort na de verkiezingen heeft De Winter een voorstel, publiekelijk in de kranten, gedaan van gedoogsteun aan de nva.

Maar ik noem zulks helemaal geen gedoogsteun. Er was manifest onvoldoende garantie over de reikwijdte van de steun.

Wie het interesseert, mag het zelf opzoeken.
Voor mij is het een afgesloten zaak.

.
...ahaa...

Wacht effe: U bent nu ineens niet meer tegen gedoogsteun...neen...het is de "reikwijdte" die u niet aanstaat...en dat, begrijp mijn opperste verbijstering, is natuurlijk de fout van Filip Dewinter met wie BDW niet meer wil spreken...

Nu moet u mij echt excuseren dat ik hier op de grond rol van het lachen...maar deze is hééél goed hoor...
Oud 7 november 2012, 12:01   #71
Fieseler

Standaard

Citaat:
Jij snapt het niet. Wij trappen niet in de comedia dell' arte die ViveLaBelgique opvoert.
Ik vrees dat ik het maar al te goed snap treize...
De NVA heeft eenvoudigweg de guts niet.
Geen cochones.

Maar pas op hé...dat is hun goed recht...zolang ze mij maar niet verbieden om dagdagelijks hun gebrek aan consequentie en moed aan te klagen...zoalng ze mij mar niet om die redenen het zwijgen willen opleggen zoals Bourgois poogde te doen.
Oud 7 november 2012, 12:03   #72
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
...ahaa...

Wacht effe: U bent nu ineens niet meer tegen gedoogsteun...neen...het is de "reikwijdte" die u niet aanstaat...en dat, begrijp mijn opperste verbijstering, is natuurlijk de fout van Filip Dewinter met wie BDW niet meer wil spreken...

Nu moet u mij echt excuseren dat ik hier op de grond rol van het lachen...maar deze is hééél goed hoor...
Gedoogsteun is flauwe kul, of dat nu gedoogsteun van de stadslijst, het VB of de groenemonsterpartij is. Ofwel een zuivere coalitie ofwel niet. Gedoogsteun is een te wankele basis om een degelijk beleid te kunnen voeren.
'XIII' is offline  
Oud 7 november 2012, 12:04   #73
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik het maar al te goed snap treize...
De NVA heeft eenvoudigweg de guts niet.
Geen cochones.

Maar pas op hé...dat is hun goed recht...zolang ze mij maar niet verbieden om dagdagelijks hun gebrek aan consequentie en moed aan te klagen...zoalng ze mij mar niet om die redenen het zwijgen willen opleggen zoals Bourgois poogde te doen.
Je maakt geen indruk op me, Fies. Integendeel.
'XIII' is offline  
Oud 7 november 2012, 12:18   #74
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tracht te aanvaarden, mijnheer Fieseler, dat De Wever in ruimer politiek opzicht eenvoudigweg niet anders kan dan de grootst mogelijke afstand bewaren van het Vlaams Belang. Mocht hij dat niet doen, dan kan hij zijn politieke ambitie die het lokaal karakter van de stad Antwerpen overstijgt, op zijn buik schrijven.

Zij afwijzende houding ten aanzien van het Vlaams Belang, dat zich nochtans ogenschijnlijk in veel opzichten aan dezelfde kant van het politiek scala bevindt als de N-VA, heeft niets te maken met een gebrek aan dapperheid of guts, maar met politiek inzicht.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2012 om 12:18.
Gwylan is offline  
Oud 7 november 2012, 13:21   #75
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tracht te aanvaarden, mijnheer Fieseler, dat De Wever in ruimer politiek opzicht eenvoudigweg niet anders kan dan de grootst mogelijke afstand bewaren van het Vlaams Belang. Mocht hij dat niet doen, dan kan hij zijn politieke ambitie die het lokaal karakter van de stad Antwerpen overstijgt, op zijn buik schrijven.
Tracht te aanvaarden, mevrouw Gwylan, dat ik nu net dat gebrek aan dapperheid, dat u hier zeer goed beschrijft, bestempel als plat opportunisme en lafheid.

Citaat:
Zij afwijzende houding ten aanzien van het Vlaams Belang, dat zich nochtans ogenschijnlijk in veel opzichten aan dezelfde kant van het politiek scala bevindt als de N-VA, heeft niets te maken met een gebrek aan dapperheid of guts, maar met politiek inzicht.
Uiteraard zal er altijd wel een reden zijn om lafheid te verexcuseren.
Ik heb ze op deze draad alleen al allemaal de revue zien passeren:
- politiek inzicht
- de diepgang van de gedoognota
- ledenverlies
- zelf in cordon

Kortom: zovele redenen om te weigeren uw eigen programma uit te voeren.

Ik zie geen enkel verschil meer tussen tjeef en NVA.
"Hou ons tegen of we houden woord"..."hou ons tegen of we voeren ons eigen programma uit"..."hou ons tegen of we gebruiken onze democratische rechten"....

Edit:

als u mij toestaat zou ik graag mezelf even citeren:

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=71

Hier stipuleer ik heel duidelijk: "het is het goede recht van de NVa om niet in coalitie te gaan met het VB"...
maar:
- dan moeten ze niet komen janken dat ze hun programma niet kunnen uitvoeren
- dan moeten ze niet de calimero komen uithangen dat de sossen met hun geen zoete broodjes willen bakken
- dan moeten ze niet komen janken dat ze voor schijtbroek worden uitgelachen door de vlaams nationalisten
- dan moeten ze vooral niet proberen onze mond te snoeren zoals ze in het verleden hebben geprobeerd
- dan moeten ze niet komen vertellen dat ze tegen het cordon sanitair zijn
enz enz

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 november 2012 om 13:29.
Fieseler is offline  
Oud 7 november 2012, 13:23   #76
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je maakt geen indruk op me, Fies. Integendeel.
Indruk? Op u?
Waarom zou ik op u willen indruk maken?
Oud 7 november 2012, 13:52   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Het is een keuze die BDW heeft gemaakt gebaseerd op inzicht. Inzicht leidt niet tot één mogelijke keuze.

Oud 7 november 2012, 14:44   #78
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een keuze die BDW heeft gemaakt gebaseerd op inzicht. Inzicht leidt niet tot één mogelijke keuze.
Nope, maar het sluit wel een aantal keuzes uit.
Oud 7 november 2012, 15:34   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...ahaa...

Even scherp stellen:
- lees er oudere posts van mij op na: ik heb altijd gezegd dat gedoogsteun een mogelijkheid was;

- èn ik heb er altijd bij gezegd dat "akkoord zijn met gedoogsteun" een contradictio in de kermis is ! Want als een oppositiepartij op een zeker ogenblik of langer, niet tegen de meerderheid stemt, dan kunt ge die stemming niet weigeren ...

Maar hetgeen De Winter aangekondigd heeft "gedoogsteun te beoordelen geval per geval ... bla bla ...", zo kan je geen minderheidscollege, zelfs geen college met wankele meerderheid, opstarten zonder te weten dat je gegijzeld bent van De Panne tot in Opgrimbie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2012, 15:41   #80
Effect
Minister-President

Standaard

[quote=Fieseler;6405956]
Citaat:

Tracht te aanvaarden, mevrouw Gwylan, dat ik nu net dat gebrek aan dapperheid, dat u hier zeer goed beschrijft, bestempel als plat opportunisme en lafheid.
Wat u beschrijft als lafheid zie ik als dapperheid. Nu in Antwerpen kiezen voor extreem-rechts zou postjespakkerij en tsjeverij van de laagste plank zijn.
N-VA heeft altijd consequent gezegd dat er met extreem-rechts niet te besturen valt, daarvoor is een cordon inderdaad overbodig. N-VA wordt groot wegens geloofwaardigheid. De belofte nooit met extreem-rechts te besturen zou die geloofwaardigheid serieus aantasten.
Effect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be