Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2012, 10:22   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hopelijk gaan de republikeinen zich nu niet gedragen als de sossen in antwerpen, nl als slechte verliezers, maar met hun meerderheid in het congres ziet het er slecht uit
Rechts in de VS is het ideologische spiegelbeeld van links in Europa en zeker Belgie; kopje in het zand steken, vingers in de oren en doen alsof de werkelijkheid niet bestaat. Een recept voor miserie dus...
Oud 7 november 2012, 10:22   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Wow Gertje, is dan ook een zanger die het buiten onze landsgrenzen ook goed gedaan heeft. Waar is de belg die door hard te werken in België een kapitaal kan opbouwen (zonder te sjoemelen zoals de declerqs)?
Gert Verhulst is helemaal geen zanger hoor. Hij heeft samen met Bourlon Studio 100 opgericht en er een succes van gemaakt. Hij is er dan ook rijk van geworden.
Door hard werken en een goed idee uiteraard.
Oud 7 november 2012, 10:22   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens Foxnews is dat niet meer mogelijk.
Als u de ganse verkiezingrethoriek van de Republikeinen èn van de Democraten erop naleest dan is de VS een totaal ander land dan het werkelijk is.

Maar dat wist u ook.
Oud 7 november 2012, 10:23   #64
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Correctie; vanaf 2008 - Obama was amper verkozen toen McConnel zei "Our number one goal is to make Obama a one term President". Dus niet de economie redden, het budget onder controle krijgen, de autofabrikanten van de ondergang redden, de banken beter reguleren, de werkloosheid bestrijden etc etc. Nee, hun enige prioriteit was een loopgravenoorlog voeren tegen BHO.
Als ik me niet vergis is dit zo'n beetje een urban legend. Gisteren op verkiezingsnacht op de nederlandse TV was dit ook al aangehaald. Toen de zwarte republikein daarop reageerde dat dit een leugen was liep de aanhangster van de democraten boos weg. Net ff opgezocht en idd

Citaat:
I’ve got to admit, just by reading press reports, I didn’t know the other side of the Mitch McConnell quote. And I think I, at least, owe him an apology here on the air because we’ve repeated it a thousand times where Mitch McConnell says, my one priority, my top priority is preventing a second Obama term. But you actually pull out what nobody in the media pulls out, and that’s the rest of Mitch McConnell’s statement.

“But McConnell went on to say — and it’s just never been reported — McConnell went on to say, but if he changes, I want to work with him, and basically that’s the attitude of if the guy will meet us halfway —
http://http://www.mediaite.com/tv/bob-woodwards-reporting-forces-scarborough-to-admit-republicans-tried-to-work-with-obama/
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 10:25   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als u de ganse verkiezingrethoriek van de Republikeinen èn van de Democraten erop naleest dan is de VS een totaal ander land dan het werkelijk is.

Maar dat wist u ook.
dat wou ik juist aantonen

a divided country noemen ze het daar. een land van extremen, kan je het ook noemen.
Oud 7 november 2012, 10:26   #66
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gert Verhulst is helemaal geen zanger hoor. Hij heeft samen met Bourlon Studio 100 opgericht en er een succes van gemaakt. Hij is er dan ook rijk van geworden.
Door hard werken en een goed idee uiteraard.
Uiteraard en met het startkapitaal van zijn samson en gert shows (oa zingen). Daarna ging het inderdaad snel en heb ik enkel respect voor. Ik kan met hard werken echter nooit een dergelijk startkapitaal bijeenkrijgen (of ik moet een uitzonderlijk idee hebben dat aanslaat bij de banken). Ik vraag me af of Gertje zijn idee van een kabouter en 3 vals zingende meisjes zo ging aanslaan zonder zijn succes met de pratende hond.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 10:28   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard en met het startkapitaal van zijn samson en gert shows (oa zingen). Daarna ging het inderdaad snel en heb ik enkel respect voor. Ik kan met hard werken echter nooit een dergelijk startkapitaal bijeenkrijgen (of ik moet een uitzonderlijk idee hebben dat aanslaat bij de banken). Ik vraag me af of Gertje zijn idee van een kabouter en 3 vals zingende meisjes zo ging aanslaan zonder zijn succes met de pratende hond.
ik ken niet het volledige verhaal, maar ik dacht dat Gert Verhulst eerst gewoon BRT-medewerker was in het begin van het Samson-verhaal. Maw, een gewoon ambtenaarloontje.

het is pas het moment dat hij het risico genomen heeft om dit verhaal verder uit te bouwen, dat hij is beginnen groeien. Maar dan had hij wel al het bedrijf dat later zou uitgroeien als Studio 100.
Oud 7 november 2012, 10:30   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis is dit zo'n beetje een urban legend. Gisteren op verkiezingsnacht op de nederlandse TV was dit ook al aangehaald. Toen de zwarte republikein daarop reageerde dat dit een leugen was liep de aanhangster van de democraten boos weg. Net ff opgezocht en idd

Citaat:
I’ve got to admit, just by reading press reports, I didn’t know the other side of the Mitch McConnell quote. And I think I, at least, owe him an apology here on the air because we’ve repeated it a thousand times where Mitch McConnell says, my one priority, my top priority is preventing a second Obama term. But you actually pull out what nobody in the media pulls out, and that’s the rest of Mitch McConnell’s statement.

“But McConnell went on to say — and it’s just never been reported — McConnell went on to say, but if he changes, I want to work with him, and basically that’s the attitude of if the guy will meet us halfway —
http://http://www.mediaite.com/tv/bob-woodwards-reporting-forces-scarborough-to-admit-republicans-tried-to-work-with-obama/
2!

De anti-Republikeinen komen steeds weer vertellen dat de republikeinen liegen. Wel hier is het bewijs dat de grootste en meest herhaalde leugen van de vier laatste jaren op rekening van Obama en zijn partij staat.

Hopelijk gaat Obama nu iets beter werken met de vertegenwoordigers van beide kamers om er ten minste iets van te maken, wat hem de laatste vier jaar totaal niet lukte, alleen maar omwille van zijn eigen tekortkoming als leider.

Laatst gewijzigd door Antoon : 7 november 2012 om 10:30.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 10:32   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat wou ik juist aantonen

a divided country noemen ze het daar. een land van extremen, kan je het ook noemen.
Minder dan u denkt. Verkiezingrethoriek is ook allen maar verkiezingrethoriek.

De Amerikanen zijn enorm veelzijdig, en dat uit zich uiteraard ook in de extreme verschillen, maar ze voelen zich ondanks alles als één volk in de Verenigde Staten van Amerika.

God Bless
Oud 7 november 2012, 10:37   #70
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
In america is er nog zeer het ideaal van de self-made man en een dergelijk persoon heeft op geen enkele manier verantwoordelijkheid af te leggen aan armen. Eerder integendeel, waarom is die arme arm terwijl de rijke bewezen heeft op eigen kracht rijk te kunnen worden?
R-Money heeft niks op eigen kracht gedaan. Zijn vader was Gouverneur, een rijke CEO, jonkie werd naar de beste prive-scholen gestuurd. Vervolgens kon hij via pappies netwerken een private-equity bedrijf oprichten en toen heeft hij de Amerikaanse middenklasse leeg geplunderd (door pensioenfondsen leeg te zuigen, gezonde bedrijven met bakken schuld te beladen en torenhoge 'consultant fees' aan te rekenen - maw wat Swissair met Sabena gedaan heeft).

Citaat:
Nu is dat natuurlijk een ideaal dat in het echt niet helemaal bestaat, maar omgekeerd bestaat ook niet de karikatuur dat rijken enkel in geld geïnteresseerd zijn.
Dat is inderdaad een cliche die vaak erg kort door de bocht is - zie bvb Soros of Warren Buffet. Maar het past R-Money als een van zijn dure paakjes op maat gemaakt.

Citaat:
Er zijn zat rijken die in supermarkten van armeren de rekeningen betalen, volledig vrijwillig en die weigeren hun naam kenbaar te maken noch te verschijnen in beeld wanneer er een filmploeg is.
Komaan, wat is 100 euro voor een miljardair? Dat is voor hen een slechte fooi als ze geen geld bij zich hebben...

Citaat:
DAT en niets anders is solidariteit.
Uhhmm neen. Solidariteit is voor een vangnet zorgen, zodat mensen in nood niet moeten hopen dat er toevallig een miljardair voorbij sukkelt. Solidariteit is voor een partij stemmen die voor zo 'n staat zorgt en van de sterkste de nodige belastingen int. Natuurlijk is dat duurder en minder egostrelend dan even iemands rekening betalen in de GB...

Citaat:
Heel vaak zijn dat compleet onbekende personen die met eigen inzet miljoenen verzameld hebben en net zo onbekend dat willen uitdelen aan degenen die het nodig hebben.
Nogmaals - solidariteit hoort systematisch te zijn. Anders is het niets anders dan schone schijn.

Citaat:
Het adagio is dan ook niet steel van de rijke, geef aan de armen, dan wel word rijk en geef aan de armen.
Euh nee. geef de armen de kans om op eigen benen te staan, al is het met een kruk, dat lijkt me beter.
Oud 7 november 2012, 10:44   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Garbage.

Obamacare bvb is gewoon een reincarnatie van een plan bedacht door de (zeer conservatieve) Heritage Foundation, die tevens ook de basisvormde van Romneycare. Keer op keer stak Obama de hand uit, en steeds opnieuw trokken de Republikeinen zich terug in hun loopgraven, de lafaards. Uit schrik om geprimaryed te worden door teabaggers a la Mourdock die Richard Lugar versloeg en aldoende de Republikeinen een zekere zetel verloor.

Maar doe gerust mee met die idioten en hun waanzin, mij niet gelaten. Zoals Lindsay Graham al zei 'We're not generating enough angry white guys' - ze zijn gedoemd om te verliezen of gedoemd om te veranderen. En gij dus ook hé.
Oud 7 november 2012, 10:46   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Garbage.

Obamacare bvb is gewoon een reincarnatie van een plan bedacht door de (zeer conservatieve) Heritage Foundation, die tevens ook de basisvormde van Romneycare. Keer op keer stak Obama de hand uit, en steeds opnieuw trokken de Republikeinen zich terug in hun loopgraven, de lafaards. Uit schrik om geprimaryed te worden door teabaggers a la Mourdock die Richard Lugar versloeg en aldoende de Republikeinen een zekere zetel verloor.

Maar doe gerust mee met die idioten en hun waanzin, mij niet gelaten. Zoals Lindsay Graham al zei 'We're not generating enough angry white guys' - ze zijn gedoemd om te verliezen of gedoemd om te veranderen. En gij dus ook hé.
de vraag zal zijn of de GOP 1 partij blijft of dat bv de Tea Party eruit stapt.
Oud 7 november 2012, 10:47   #73
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2!

De anti-Republikeinen komen steeds weer vertellen dat de republikeinen liegen. Wel hier is het bewijs dat de grootste en meest herhaalde leugen van de vier laatste jaren op rekening van Obama en zijn partij staat.
Ach wat een gezever.

Die zotten zijn niet meer de partij van Reagan of Bush I - zelfs Jebke zei dat.

De Repubs hebben niks anders gedaan dan blokeren... zie bvb de debt-ceiling gezever; toen weigerde ze de rekeningen te betalen die ze ZELF hadden goedgekeurd. Wat een nonsens is me dat. Oh en het koste Amerika haar triple-
A rating en heeft de wereld crisis erger gemaakt. Het zijn kleinzielige kleinkinderen, net zoals de linkies hier bij ons...

Citaat:
Hopelijk gaat Obama nu iets beter werken met de vertegenwoordigers van beide kamers om er ten minste iets van te maken, wat hem de laatste vier jaar totaal niet lukte, alleen maar omwille van zijn eigen tekortkoming als leider.
LOL. Ja, want de teabaggers - die tegenwoordig de mainstream zijn in die partij - die verklaren openlijk dat een compromis bestaat uit democraten die toegeven aan republikeinen. Maar geniet nog even van uw cloud cuckoo land. It just gets worse from here on in Loooooooooooooool.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 7 november 2012 om 10:50.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 10:51   #74
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de vraag zal zijn of de GOP 1 partij blijft of dat bv de Tea Party eruit stapt.
Dat kan bijna niet in het Amerikaanse systeem. Dat vraagt veel uitleg, dat weet ik maar ik moet door - hier is het al laat en ik heb morgen een vlucht. Sorry.
Oud 7 november 2012, 11:15   #75
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik kreeg Gary Johnson door een stemtest te doen. Een overlap van 94%.

Romney stond op 56%

Obama op 18%.
Oud 7 november 2012, 11:20   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wat zijn ze ondertussen in Florida aan het doen?? gelukkig dat het niet weer van die staat afhangt.
Oud 7 november 2012, 11:24   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Als volgens u dat gebral is dan kan men dat net zo in de EU.
In de VS kan men inderdaad nog iets opbouwen.
In Europa is dat bijna onmogelijk geworden door de overdreven regelgeving.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 11:28   #78
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kreeg Gary Johnson door een stemtest te doen. Een overlap van 94%.

Romney stond op 56%

Obama op 18%.
Maak er een eind aan, Lombas.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 11:32   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2!

Niet juist.
Obama liep en loopt steeds stuk op de houding van de republikeinen.
je kan het vergelijken met DBW die steeds opnieuw tegen de PS en de SP.a moet opboksen.

Er mag niet geraakt worden aan de heilige huisjes van de republikeinen en daarmee uit.

Kijk maar even hoe zij in de stijgers gaan, als men aan de reeds lang voorbij gestreefde wapenwet wil raken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 11:58   #80
Effect
Minister-President

Standaard

Ik las ergens dat de afgelopen 2 jaar, nadat de GOP een meerderheid in het huis haalde, dat er van de 4000 voorstellen amper 81 wetten gestemd zijn geworden. Die wetten zijn dan ook nog eens met compromissen geamendeerde gedrochten waarbij het belgisch wafelijzermodel op goed bestuur lijkt.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be