![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo is 'God' ook een 'deus (!) ex machina' om het ontstaan van het heelal te kunnen verklaren. Zeker bij de mensen die het Oude Testament schreven. Maar ook nog bij ons. Want dan lossen we het in één keer op zonder veel moeite. Maar eigenlijk lossen we niets op. We weten het gewoon niet. En we kunnen het niet weten omdat ons verstand in 2012 (voorlopig) te kort schiet. Net zoals onze voorouders het fenomeen van de donder en de bliksem trachtten uit te leggen en te verklaren door 'de toorn der goden'. We weten nu wel beter. En in 2292 zullen we het ook al een heel stuk beter weten voor wat het ontstaan van het heelal en de mens betreft. Laatst gewijzigd door system : 16 november 2012 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zeg me nu eindelijk eens Van den Berghe: 1)Is de aarde ouder dan 5000 jaar? 2)Heeft de schepper de landdieren in één dag geschapen? Zo moeilijk moeten die antwoorden toch niet zijn voor u die alles zo goed weet. Maar u probeert er weer een lekker langs te fietsen zoals we allen voor de zoveelste keer kunnen vaststellen. En met 'er langs fietsen' bedoel ik: niet antwoorden. Laatst gewijzigd door system : 16 november 2012 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zeg me nu eindelijk eens Van den Berghe: 1)Is de aarde ouder dan 5000 jaar? 2)Heeft de schepper de landdieren in één dag geschapen? Zo moeilijk moeten die antwoorden toch niet zijn voor u die alles zo goed weet. Maar u probeert er weer een lekker langs te fietsen zoals we allen voor de zoveelste keer kunnen vaststellen. En met 'er langs fietsen' bedoel ik: niet antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Dan kan het voor u en voor de goede orde geen enkel probleem zijn om nog eens uw antwoorden op vraag 1) en 2) te herhalen.
Laatst gewijzigd door system : 16 november 2012 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik ingaan op een vraag die beantwoord werd, maar waarvan het antwoord u niet zinde. Dat u er naar hengelt, bevestigt het eerder gestelde nog maar eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want wanneer iemand in 2012, met al de wetenschappelijke kennis die ons nu ter beschikking staat over de ouderdom van de aarde en dies meer, zogezegd 'niet weet' of de aarde al dan niet meer dan 5000 jaar oud is, dan verraadt hij zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn, anders is het geen vrijheid van meningsuiting meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het begrip "vrijheid van mening" en "godsdienstvrijheid" wordt dikwijls misbruikt
om overtredingen tegen de mensenrechten, beledigingen , verdraaingen van de waarheid, halve waarheden te verdedigen. De vrijheid mag best verdedigd worden door de tegenstrevers ervan aan de kaak te stellen. Dat holocaustontkenning en zionisme kunnen samengaan : daar hoef ik eigenlijk geen tekening bij te maken ...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 17 november 2012 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid is niet bevoegd om in dergelijke zaken een oordeel te vellen: het is niet aan de overheid te bepalen wat waarheid of leugen is over zaken als geschiedschrijving, geloof, politieke opinies, smaken, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() De overheid KAN geen oordelen vellen daarover. Het zijn de machthebbers die dit VIA de overheid doen. En dus is neutraliteit iets dat onbestaande is, een luchtspiegeling. Er zijn steevast machthebbers in menselijke gemeenschappen. En zij zetten de beschikbare middelen in om hun macht te bestendigen of uit te breiden zoals zij dat wensen. De overheid is uiteraard zowat het belangrijkste middel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=TCO;6475354]
Hoewel ik dus zeker niet te vinden ben in de argumenten van negationisten, ben ik wel van mening dat het bespreekbaar zou moeten zijn. /QUOTE] Argumenten weerleg je toch?! Dat is toch geen zaak van "ik kan me er niet in vinden", kortom, dat is toch geen kwestie van smaak. Wel van feiten. Historische feiten. |
![]() |
![]() |