![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() een geboortegolf van werkers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een daling van het geboortecijfer is geen tragedie. Maar aan u hebben ze het aangeleerd dat het een tragedie is. Denk gewoon verder en op eigen houtje. Het zou de wereld heel goed doen moesten er gedurende enkele jaren geen kinderen meer geboren worden. En verder zou het de planeet en iedereen goed doen als een vrouw slechts om de drie jaar een kind zou baren ipv drie kinderen of meer na elkaar. Goed voor de gezondheid van de vrouw, goed voor het kind en goed voor de planeet. Een kind kan verschillende jaren na elkaar gezoogd worden. Maar als dertien maanden na de geboorte van een kind, er een tweede kind komt, kan dat eerste kind bij wijze van spreken de tet voor bekeken houden. Tuurljik zijn er multi-nationals zoals Nestlé die in de jaren zeventig in problemen waren; zodanig blijkbaar dat ze zich nestelden in elk afgelegen ziekenhuisbarakje in Afrika waar elke bevallende vrouw een pakketje melkpoeder meekreeg. Enfin, marketing stond blijkbaar nog in de kinderschoenen want ze hadden effe 'overlooked' dat die vrouwen geen middelen hadden om melkflessen en spenen te ontsmetten. Hoe romantisch! Of hoe horror! Die Nestlé gasten hebben tot nu nog nooit een baby zien creperen van buikloop en dehydratatie. Ik heb de indruk dat jij een beetje redeneert zoals de Nestlé- ideologie: veel, veel en er valt een stukje van af maar dat is verwerkt in de boekhouding. En we houden een leefbare winst over. Ik ga voor veel minder zodat alle factoren netjes gevolgd en opgevolgd kunnen worden. Zo dat grenzen van organisatie kunnen verlegd worden. Het menselijk denken zelf grenzen kan verleggen in constructieve zin. We kunnen het nog eens hebben over drie maanden oude maagjes die fruitpapjes moeten gaan krijgen en de verhouding doktersbezoek. Als het aan mij lag , zou Den Haag een achterstand van twintig jaar mogen inhalen. Multi-nationals aleen al. Een baby van drie maanden oud geef je geen fruitpap of rodebietpap of ... Die heeft een druppelende tepel nodig en niks anders. Op en al heb ik de indruk dat je heel weinig vertrouwen hebt in de creativiteit van de homo sapiens en dat je veiligheid denkt te vinden in wat er al is zoals het er is. Ik heb een ander uitgangspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() men streeft op hysterische wijze naar een stijging
maar tegen welke kost de bevraging die men hier nog steeds niet gemaakt heeft : wat wil een gezin uit kazachenistan later worden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Een soort die zichzelf niet voortplant sterft uit, dat is de simpelheid zelve.
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zijn op dit ogenblik met z'n 7 miljard mensen. Dat "uitsterven" valt dus wel best mee.
![]() |
#71 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek over bv Ouganda waar een gevangenis is voor straatkinderen (de kleinste is drie jaar oud), behandeld als criminelen net zoals Engeland dat deed in de tijd van Dickens. Er bestaan geen statistieken over hoeveel kinderen 'sneuvelen' in een kroostrijke en arm gezin. Wie zou dat gruwelijk onderzoek ook op zich willen nemen? In sommige gezinnen wordt er een onuitgesproken selectie gemaakt. Mislukt de oogst dan krijgt meestal de laatst geborene geen of minder eten. En is de melkproductie van de moeder opgedroogd, dan gaat dat kind gewoon dood. Het is 'ziek' en wordt in een donker hoekje gelegd. Als het veel geluk heeft, komt er hulp van buitenaf op tijd. In Europa komt het niet zover. Gelukkig. Maar in 2012 is het schrijnend gezinnen te zien aangroeien terwijl die ouders toch ook moeten weten dat die kinderen geen plaats hebben om hun schoolwerk te doen. Geen schoolwerk dan maar en de straat op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() ik hoor net op tv
...we stevenen af op een bevolkingsexplosie en urbanisatie zijn ze helemaal zot geworden ; gaan we allemaal in hokjes in blokken leven in grootsteden ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze en vele andere teksten van jou ervaar ik als licht in de duisternis die ook op dit forum nog teveel heerst. Bedankt hiervoor. satiper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus als duizenden mensen in een afgrond springen, ga jij ook springen? In vrije val kan er indd nog een duwtje gegeven worden of een preek gehouden worden. Ik volg eerder de route van 'klein en slim'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() aan de geringe leegstand te zien zou ik zeggen dat we voor dit jaar volzet zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oplossing ligt niet een geboortebeperking, maar wel in een beschavende werking van Kerk en overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Afrika, in de islamietische landen, in Azië, d�*�*r maken ze er te véél ! " Hun soort " moet wat minder kweken, " mijn soort " wat meer... Begrepen, of moet er een cartoon bij ? ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |