Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 12 november 2012, 10:34   #61
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Je vergeet er nog bij te zeggen dat De Wever zijn nota open en bloot aan iedereen kenbaar maakte zodat de goegemeente er kon over oordelen, net zoals bij zijn nota nu in Antwerpen. Wat Beke bijvoorbeeld ooit daarna voorgelegd heeft als koninklijk onderhandelaar daar heeft de man in de straat het raden naar. Die mocht dat niet weten, om eventueel gekonkel achteraf mogelijk te maken.
Dat beschouwen ze dan weer als op een volwassen manier aan politiek doen
HRobin is offline  
Oud 12 november 2012, 10:41   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
hij heeft nog helemaal niets voor elkaar gekregen.
Citaat:
Hij doet niet wat hij van burgers eist, de verantwoordelijkheid nemen
Citaat:
Aangezien hij nog niet aan de macht is geweest kan hij ook niemand bedriegen, snapt u dat niet?
Zoek de debiliteit. En het erge is dat dezelfde "argumenten" binnen de kortste keren nog maar eens boven gehaald worden...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 12 november 2012, 10:43   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het specifiek over De Wever zelf. En wordt u echt wild van wat ze al gepresteerd hebben op Vlaams niveau?
Ik word niet zo rap wild.

Maar ik ben het wel even geweest, toen ik merkte hoeveel Vlamingen "wild" werden en in het kieskotteke en daar het nva-bolleke rood gekleurd hadden.

Wat de nva ook gepresteerd moge hebben, de kiezer heeft het beloond.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 10:45   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hele mooie zin, ik zie dat u er fier op bent...
Blijft het feit dat hij nog niet bestuurd heeft.
Vlaams spreekwoord: nieuwe borstels vegen goed.

Raar eigenlijk, want nieuwe borstels hebben nog nooit geveegd. Toch weet de Vlaming dat ze goed zullen vegen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 10:54   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hele mooie zin, ik zie dat u er fier op bent...
Blijft het feit dat hij nog niet bestuurd heeft.
Waarom zit u altijd maar opnieuw die zinloze mantra te mekkeren terwijl u liefst van al zou hebben dat De Wever nooit bestuurt? Kom eens terug wanneer er een legislatuur voorbij is. En wees tenminste zo eerlijk om t.a.v. De Wever even veel geduld te hebben als t.a.v. sossen, liberalen en tsjeven vooraleer uw oordeel uit te spreken.
quercus is offline  
Oud 12 november 2012, 11:00   #66
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom zit u altijd maar opnieuw die zinloze mantra te mekkeren terwijl u liefst van al zou hebben dat De Wever nooit bestuurt? Kom eens terug wanneer er een legislatuur voorbij is. En wees tenminste zo eerlijk om t.a.v. De Wever even veel geduld te hebben als t.a.v. sossen, liberalen en tsjeven vooraleer uw oordeel uit te spreken.
Dat is voor Tommm te veel gevraagd.
Hij heeft last van
'XIII' is offline  
Oud 12 november 2012, 11:21   #67
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik word niet zo rap wild.

Maar ik ben het wel even geweest, toen ik merkte hoeveel Vlamingen "wild" werden en in het kieskotteke en daar het nva-bolleke rood gekleurd hadden.

Wat de nva ook gepresteerd moge hebben, de kiezer heeft het beloond.

.
Er is veel onrust bij de tradionele partijen. Hun politieke logica klopt niet meer. Hun meesterstuk qua compromis levert geen applaus noch stemmen op. De demonisering van de super Calimero werkt averrechts. De tijdelijke bestuurlijke onmacht van Dewever vinden de kiezers niet erg. Hoe moet dat nu verder ?

De enkelen die hopen dat BDW zich zal verbranden aan het politieke vuur dwalen. De N-VA mist nog een 10-tal procenten om ons te verlossen van de Belgische pest. Zij hebben nu het maximum bereikt met de believers-without-proof. Nu nog de ongelovige Thomassen die eerst willen zien dan geloven. Zij zullen zien, geloven en een extra 10 procent leveren in 2014.

Daarom vind ik de stap van Dewever naar het Antwerps burgemeesterschap een goede strategie. Deze man heeft een plan en blijft consequent in zijn handelen. Zo hebben de Vlamingen het graag.
Oud 12 november 2012, 11:34   #68
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Er is veel onrust bij de tradionele partijen. Hun politieke logica klopt niet meer. Hun meesterstuk qua compromis levert geen applaus noch stemmen op. De demonisering van de super Calimero werkt averrechts. De tijdelijke bestuurlijke onmacht van Dewever vinden de kiezers niet erg. Hoe moet dat nu verder ?

De enkelen die hopen dat BDW zich zal verbranden aan het politieke vuur dwalen. De N-VA mist nog een 10-tal procenten om ons te verlossen van de Belgische pest. Zij hebben nu het maximum bereikt met de believers-without-proof. Nu nog de ongelovige Thomassen die eerst willen zien dan geloven. Zij zullen zien, geloven en een extra 10 procent leveren in 2014.

Daarom vind ik de stap van Dewever naar het Antwerps burgemeesterschap een goede strategie. Deze man heeft een plan en blijft consequent in zijn handelen. Zo hebben de Vlamingen het graag.
Eigenlijk hebben de traditionele partijen BDW een dienst bewezen in 2010. Hij had de verkiezingen gewonnen, en krijgt daardoor centen. Nu hebben ze 4 jaar tijd gekregen om een studiebureel uit te bouwen en proef te lopen.
De kans tot verbranden aan de politiek is daardoor gekrompen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 november 2012 om 11:35.
Travis66 is offline  
Oud 12 november 2012, 12:04   #69
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat dan wel ?
hahaha
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 12 november 2012, 12:24   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Naar het schijnt was dat heel erg, een bepaalde bezorgde burgervader meende er zelfs trekjes in te ontkennen van een niet nader genoemd dictatoriaal man uit de jaren dertig.
Ik ben er nog steeds niet uit op wie die bepaalde bezorgde burgervader doelde...
De mars op Rome was in 1922, niet in de jaren '30. Wat het nut van dergelijke historische vergelijkingen betreft, comparaison n'est pas raison.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 12 november 2012, 12:46   #71
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Gisteren het boek "De Ware DE WEVER" gekocht. In 1 ruk uitgelezen. Geschreven door Kristof Windels, journalist van De Morgen.
Oud 12 november 2012, 12:49   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
3° zin van de openingspost.

Ge moet niet alleen letters herkennen en woordjes lezen.
Ge moet ook nog iet of wat kunnen onthouden wat je gelezen hebt.

.
Kun jij ergens aanhalen waar Bart De Wever stelt dat hij van "de andere kant" is dan journalisten van De Morgen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 november 2012, 12:52   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk zijn er zaken die beter kunnen op Vlaams niveau, vooral op het vlak van regelgeving. Maar ze zijn daar niet de grootste en het zijn daar ook mensen, ze kunnen dus ook fouten maken.

er is in ieder geval meer cohesie op dat vlak dan op federaal vlak, waar ze alweer weken nodig hebben om een begroting op te maken.

Je kan dat die mensen daar trouwens ook niet verwijten, ze moeten 2 totaal verschillende democratieën met totaal verschillende sociaal-economische toestanden met elkaar verzoenen. Dat kan niemand, je kan nooit goed voor beiden.
Eén zaak dat de N-VA heeft bereikt in de Vlaamse regering is een hervorming van de kiesdecreten die ze nu zinnens blijken te zijn te omzeilen in Antwerpen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 november 2012, 12:53   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Hahaha, zielig hoe je NVA in slecht daglicht probeert te stellen maar faalt. De Wever zijn beide nota's hadden als kiezersbedrog kunnen uitdraaien. Hij had zijn kiezers kunnen bedriegen door met Di Rupo een slecht akkoord te sluiten zoals de CD&V, SP.a en O. VLD. Hij heeft dit expliciet NIET gedaan. Sta jij wat zever uit te kramen. Hij houdt in Antwerpen ook vast aan het akkoord van de Vlareg itt Groen en SP.a die groen erbij wilt...
Nihil valent absentia.

Oud 12 november 2012, 12:59   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

http://forum.politics.be/showthread.php?t=177849
http://opinie.deredactie.be/2012/10/...gde-nederlaag/

Denk je dat BDW en de N-VA proberen in te beuken op het links electoraat door in zee te gaan met een journalist van De Morgen ?

Oud 12 november 2012, 13:01   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
hahaha
Ik hoop dat jij van jezelf vindt dat je grappig bent. De humor ontgaat mij.

Oud 12 november 2012, 13:14   #77
respublica
Minister

Standaard

Al die mensen die het zo belangrijk vinden dat De Wever bestuurt, hadden beter op hem gestemd.
respublica is offline  
Oud 12 november 2012, 13:16   #78
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hoop dat jij van jezelf vindt dat je grappig bent. De humor ontgaat mij.
Dan raadt ik je "the big bang theory" extreem af. Als Sheldon op sarcasme wordt gewezen vindt hij dat ook nooit grappig, de rest wel.

Sounds familiar?
Oud 12 november 2012, 14:10   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Al die mensen die het zo belangrijk vinden dat De Wever bestuurt, hadden beter op hem gestemd.
Dus de mensen die op BDW hebben gestemd willen dat hij niet bestuurd.

Dat is deels zo, maar een groot deel verwacht wel degelijk dat Bart De Wever premier wordt.

Oud 12 november 2012, 14:11   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dan raadt ik je "the big bang theory" extreem af. Als Sheldon op sarcasme wordt gewezen vindt hij dat ook nooit grappig, de rest wel.

Sounds familiar?
Wat is het sarcastisch element in die "hahaha" ?

Blijkbaar vind jij het zelf grappig. Welke gradatie van grappig was het ? Ga je het vertellen tegen vrienden, collega's of familie ? Deed het je gewoon wat glimlachen ? Had je een binnenpretje zonder veel uiterlijk vertoon ? Schoot je in een bulderlach ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 november 2012 om 14:12.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be