Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2012, 18:39   #61
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er evolueert dus wat naar een zekere soeplesse in het toepassen van de regeltjes. Ook iets wat we in het katholicisme gezien hebben.
Als ze de vrijheid krijgen, het is niet voor niets dat ze hun meisjes zo inperken, enkel mannen mogen iets losser de regels naleven.

Iran was vroeger ook los en westers op religieus gebied, als moslims het overnemen is het gedaan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 00:00   #62
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vermaak me.
Ik vroeg laatst om hen te pesten , na bestelling, of het halal was . De studente zei : nee mijnheer . Ik zei al een geluk , want anders moest ik het niet hebben.

Wordt men (VERPLICHT) toegevingen te doen:
dan MOETEN ze beide beide aanbieden !!

19/02/'10 gva:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...staurants.aspx
btw: van Fastfoodketens blijf ik weg , ik lust hun aanbod niet !!
Enkel Panos vind ik wel goed (is dit een fastfoodketen ??) !!

Discriminatie naar niet- of anders-geloofsgelovige bestaat
helaas ook !!

Wat een ander eet , mij een zorg !!
Mij interesseert het niet of ik hallal of niet-hallal eet ,
maar ik moet ook niet worden verplicht hallal te eten !!
Als je (enkel) niet-hallal verkoopt ,
en je hangt een label op uw deur , prima !!
Net zoals waar (enkel) hallal wordt verkocht zij dit ook laten zien !!
Maar verplicht om dit label op te hangen ??
De zaakvoerder moet dit zelf bepalen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 02:06   #63
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het varken is op weg om een symbool van de vrijheid te worden.
Verdorie Aligator, nu heb ik weer mijn avatar moeten wijzigen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 08:37   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Wordt men (VERPLICHT) toegevingen te doen:
dan MOETEN ze beide beide aanbieden !!

19/02/'10 gva:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...staurants.aspx
btw: van Fastfoodketens blijf ik weg , ik lust hun aanbod niet !!
Enkel Panos vind ik wel goed (is dit een fastfoodketen ??) !!

Discriminatie naar niet- of anders-geloofsgelovige bestaat
helaas ook !!

Wat een ander eet , mij een zorg !!
Mij interesseert het niet of ik hallal of niet-hallal eet ,
maar ik moet ook niet worden verplicht hallal te eten !!
Als je (enkel) niet-hallal verkoopt ,
en je hangt een label op uw deur , prima !!
Net zoals waar (enkel) hallal wordt verkocht zij dit ook laten zien !!
Maar verplicht om dit label op te hangen ??
De zaakvoerder moet dit zelf bepalen !!
Een misleidend artikel, de Quick in Frankrijk verkoopt voor het eerst gelabeld halal vlees, maar on-gelabeld halal vlees wordt al jaren anoniem verwerkt in ons gewoon vlees zonder dat we dat weten. Ongeveer 50% van het schapenvlees en 20% van het koeienvlees, de Quick verkoopt dus altijd al halal vlees.
Zonder labels natuurlijk, dat verdienen we niet.
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

"In Europa wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven dat dit lamsvlees halal geslacht is. Belgische importeurs vermelden wel duidelijke halalcertificaten met Arabische tekst op het etiket, maar supermarktketens als Delhaize, Colruyt of Aldi verpakken het vlees opnieuw. Volgens hen komt zo’n Arabisch halaletiket niet goed over bij de klanten."
Oud 16 november 2012, 08:51   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er evolueert dus wat naar een zekere soeplesse in het toepassen van de regeltjes. Ook iets wat we in het katholicisme gezien hebben.
dat ongelovige kaffers zelfs op straat mogen eten en drinken in Beringen, Heusden en Brussel is volgens jou een evolutie naar een zekere souplesse?

Valt dit onder de categorie "ongelovige kaffervrouwen hoeven zich niet te laten besnijden" ? is dat ook een gunstige evolutie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 10:46   #66
DeProf_eet
Banneling

Standaard Halal vlees en bacterien

Na het lezen van deze draad moet ik vaststellen dat de grote massa nog steeds niet schijnt te beseffen welk gevaar ze lopen bij het eten van halal vlees. Uitgezonderd de moslims want dat kan me echt geen fluit schelen als die door hun achterlijkheid koste wat koste toch halal vlees willen eten.

Dus hier voor de zoveelste keer nogmaals de hele historie

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

http://www.youtube.com/watch?v=bLUsn...layer_embedded

Ieder jaar overlijden in Frankrijk honderden kinderen aan bacteriële infecties, die veroorzaakt worden door besmet vlees. De wet, die de vervuiling van vlees tot nu toe door simpele hygiënische maatregelen had verhinderd, hoeft niet te worden toegepast als het vlees religieus wordt geslacht. Dit hoeft echter niet op de vleesverpakking te worden geschreven. Daarom wisten veel ouders zelfs niet eens dat ze halalvlees hadden bereid.

Door de weigering halalvlees te kenmerken en door de uitzonderingsregelingen voor rituele slachtingen, ondanks de strenge Europese slachthygiëne standaard, is de Franse regering medeverantwoordelijk voor de sterfgevallen, die op zich gemakkelijk voorkomen zouden hebben kunnen worden als de verantwoordelijken naar de wetenschappers in plaats van naar de islamisten zouden hebben geluisterd. Hieronder de op 11-03-2012 op de televisiezender France 5 uitgezonden documentaire “La vérité si je mangé” (“Wat ik in werkelijkheid eet”):

Gedeeltes uit de documentaire:

“Overeenkomstig de wettelijke voorschriften van de EU dient de slachting plaats te vinden na de verdoving van het dier. Daarbij moet het hoofd van het dier naar beneden gericht te zijn, waarbij de slokdarm correct afgebonden moet worden om te verhinderen, dat de darminhoud op het vlees terechtkomt. Er bestaat echter één uitzondering op deze EU-voorschriften voor rituele slachtingen. Een rapport van deskundigen, waarin de gezondheidsrisico´s in verband met rituele slachtingen werden genoemd, had onlangs al veel aandacht gekregen. Er wordt benadrukt, dat “het feit, dat men bij deze slachtmethode in feite niet in staat is de slokdarm van het dier af te binden zeer schadelijk voor de gezondheid van het slachtproduct is, omdat dit tot een enorme verkleuring aan de onderzijde van de kop leidt, die wordt veroorzaakt door de sterke stroom van materiaal uit de maag door de gapende wond van de doorgesneden slokdarm.”

In de documentaire geeft de toxicoloog Jean-Louis Thillier het volgende commentaar:

Deze toename van de besmetting van gehakt door Escherichia coli (bacteriën, die dodelijk kunnen zijn) houdt volgens mij verband met de toenemende consumptie van halal- respectievelijk koosjer vlees […], omdat dit zoveel bacteriën bevat, die voor de mens dodelijk kunnen zijn.

Dit heeft gevolgen voor kinderen, of in de vorm van blijvende schade en van levensbedreigende infecties, of in de vorm van niertransplantaties – in ieder geval is dit onacceptabel. We hadden hier bij ons in Frankrijk 26 doden door BSE respectievelijk door een variant van de Creutszeldt-Jakob-ziekte. En ieder jaar sterven er meer dan 100 kinderen aan de gevolgen van vergiftigingen door gehakt.

In de documentaire wordt de vraag gesteld hoe het mogelijk is, dat ondanks de vaststelling van zulke risico´s bij halalvlees dit tot nog verkocht wordt, zonder dat dit aangegeven wordt of dat het in gehakt wordt verwerkt. De reden ligt voor de hand: De Franse politiek, met voorop de regeringspartij UMP, heeft zich volledig aan de islamisten onderworpen. Hun leiding eiste zelfs, dat men afgevaardigden, die zich hadden ingezet voor de aanduiding van halalvlees, zou moeten afzetten.

De Europese Federatie van dierenartsen zei echter heel duidelijk: “Het slachten van dieren zonder voortijdige verdoving is onder geen enkele omstandigheid acceptabel”.

"Wat ik niét wil is dat mijn kinderen of kleinkinderen ongewenst en ongevraagd op school vlees krijgen voorgeschoteld dat niet geslacht werd volgens de huidige 21ste eeuwse hygienische normen zoals voorzien door de Belgische wetten."

Vanaf morgen zou daarom het vlees, dat afkomstig is van een provinciaal slachthuis, waar gegarandeerd geen rituele slachtingen voorkomen, van de productaanduiding “GEGARANDEERD NIET HALAL” kunnen profiteren, wat zowel zou bijdragen aan de geruststelling van de consumenten en eveneens meer marktaandeel zou opleveren. Tegen de achtergrond van dit actuele schandaal zou het zelfs een echt concurrentievoordeel zijn!

Men VERZWIJGT wat je eet

(Ik ben allesbehalve een fan van de McDonalds maar het moet gezegd dat ik bepaalde vestigingen ken, overgenomen door de bepamperde Noord-Afrikaanse nieuwskomers, die geen baconburgers etc meer serveren. Ik moet niet zeggen waarom zeker?)
Vind je dat nog normaal? Wie dat wil kan in de stad, in ZIJN stad in ZIJN NIET-MOSLIM land (als België een moslimland zou zijn zou ik er uit vluchten, dat spreekt. Jij ook hoop ik) niet kan kiezen voor een burger met bacon wanneer hij of zij dat wenst, omdat er idioten zijn die in Allah geloven die ooit beweert zou hebben dat varkens onrein zijn en spek dus niet geconsumeerd mag worden?

Zoals ik in het verleden al herhaaldelijk postte hier op het forum, eten alle kinderen die op bos-en zeeklassen gaan met het Antwerpse Stedelijk Onderwijs al jarenlang halalvlees, ook niet-moslims. Voor de 'gemakkelijkheid' had men met de cateraars besproken om voor iedereen halal eten af te leveren, al is het maar om 'moeilijkheden' met de moslimpopulatie - die op sommige stadsscholen 90 % is - te vermijden. Nu is men - onder protest - hier op sommige verblijven van aan het terugkomen of biedt men de keuze aan, maar er zijn zeker nog veel plaatsen waar ook autochtonen gedwongen worden om mee halal te eten. Het verbaast mij dat deze situatie al jaren een stil leven leidt, zonder de nodige commotie te veroorzaken.

Halalvlees verhoogt de kans om de dodelijke E.Coli- bacterie binnen te spelen.

Wat mij stoort, is dat er schijnbaar een uitzondering op onze slachtwetten in het leven wordt geroepen omwille van religieuze redenen

EUrabisering" van onze westerse beschaving

Hoe kunt u besmet worden?

Via de voeding
Producten die met E.coli besmet kunnen zijn, zijn:
• rauw vlees zoals gehakt, filet américain, carpaccio…
• onvoldoende doorbakken hamburgers, worsten,…
• ongepasteuriseerde melk of kaas
• rauwe groenten zoals sla, komkommers, tomaten
• ongepasteuriseerd vruchtensap
• maaltijden die met onvoldoende zorg voor hygiëne bereid zijn, kunnen ook wel eens de oorzaak van E.coli-besmettingen.

Via andere wegen
Ook contact met dieren, met name runderen, schapen, geiten,… kunnen E.coli-besmettingen veroorzaken. Daarom is het belangrijk om uw handen grondig te wassen na contact met deze dieren, bijvoorbeeld na een bezoek aan een (kinder)boerderij.

Besmetting is eveneens mogelijk door te zwemmen in besmet oppervlaktewater.

Besmetting van mens op mens is mogelijk. De bacterie is aanwezig in de ontlasting van mensen die besmet zijn. Bij toiletgebruik kunnen de toiletbril, de spoelknop, de kraan, de deurknop en andere voorwerpen besmet raken. Door contact met deze voorwerpen kan de bacterie via de handen in de mond van andere mensen terechtkomen.

Hoe verloopt de ziekte?

Niet altijd treden ziekteverschijnselen op. Als er ziekteverschijnselen optreden, gebeurt dat meestal 3-4 dagen na de besmetting. De klachten duren gemiddeld 2-9 dagen en gaan bij de meeste gevallen van E. colibesmetting vanzelf over.

Diarree is het belangrijkste verschijnsel. De ernst van de klachten kan variëren van milde diarree tot diarree met heftige buikkrampen en soms, na 1 tot 2 dagen zelfs heftige bloedingen (hemorragie) in de darmen. Dat bloed komt via diarree naar buiten. De infectie kan bovendien gepaard gaan met braken, misselijkheid en buikkrampen. HUS kan zich ontwikkelen tot 14 dagen na de diarree.

Hoe kan de ziekte voorkomen worden?

Er bestaat geen vaccinatie tegen de ziekte en er zijn geen medicijnen om de ziekte te voorkomen. De mens bouwt ook geen immuniteit op tegen de ziekte. Iedereen kan de ziekte dus meermaals doormaken.

Preventie is echter wel mogelijk door onderstaande hygiënemaatregelen, die gelden voor de meeste maagdarminfecties, zorgvuldig toe te passen.

1. Was de handen in de volgende situaties:
• na gebruik van het toilet;
• na het verschonen van een kind;
• na contact met dieren;
• voor het bereiden van voedsel;
• voor het eten.

Was de handen tenminste 15 seconden met water en zeep en droog ze daarna goed af met een schone, drogehanddoek, een papieren handdoekje of keukenrol.

2. Hygiëne van het toilet
• Gebruik indien mogelijk een apart toilet indien iemand diarree heeft. Indien dit niet mogelijk is reinig dan het toilet na ieder gebruik.
• Werk bij het reinigen van het toilet van schoon naar minder schoon. Reinig eerst de deurklink, kraan, trekker of drukknop. Reinig daarna de toiletbril en toiletpot.
• Gebruik de schoonmaakdoekjes voor geen enkele andere klus. Was de schoonmaakdoekjes op 90 graden of gebruik wegwerpdoekjes.

3. Lichaamshygiëne
• Droog van boven naar beneden af. Zorg dat de handdoek die voor het onderlichaam gebruikt is daarna niet voor het bovenlichaam gebruikt wordt of gebruik aparte handdoeken voor onder en bovenlichaam. Voor washandjes geldt hetzelfde advies.
• Verschoon handdoeken en washandjes regelmatig, voor mensen die ziek zijn dagelijks.

4. Bereiden van voedsel
• Was eerst de handen;
• Gebruik proper materiaal: messen, schalen, kommen…;
• Was groenten die rauw worden gegeten grondig onder stromend water;
• Houd rauwe etenswaren steeds gescheiden van klaargemaakt voedsel;
• Was de snijplank en het mes waarmee rauw vlees gesneden is met heet water af en droog ze goed af. Leg geen etenswaren op de snijplank waarop rauw vlees heeft gelegen. Leg bij een barbecue nooit het gebakken vlees opnieuw op de borden of schalen waar het rauwe vlees heeft opgelegen;
• Was de handen na het aanraken van rauw vlees;
• Verhit het eten door en door;
• Drink op plekken die u niet kent alleen flessenwater uit gesloten flessen. Wees ook voorzichtig met het eten van een ijsje of het gebruik van ijsblokjes;
• Gebruik bij voorkeur een keukenrol, verschoon vaatdoekjes regelmatig;
• Verschoon regelmatig de handdoek in de keuken.

Is er een behandeling voor een E. coli-infectie?

Bij milde infecties is een behandeling meestal niet nodig. Extra drinken in de vorm van zoete dranken en dranken met zout (bouillon) is belangrijk. Hiervoor zijn zakjes bij de apotheek te koop (ORS).

Wat de gevallen in Duitsland betreft is gebleken dat behandeling met antibiotica geen effect heeft. De variant van de bacterie is zeer agressief en resistent tegen de meeste soorten antibiotica. Sterker nog: sommige soorten antibiotica kunnen het risico op verwikkelingen zoals HUS vergroten. Op dit moment worden daarom alleen de symptomen van de infectie behandeld: men probeert uitdroging door diarree te voorkomen door de vocht- en zouthuishouding in balans te houden.

Hetzelfde geldt voor de behandeling van HUS: behandeling van de nierinsufficiëntie, correctie van de water- en zouthuishouding en behandeling van de eventuele hypertensie.

Auteur: Leen Baekelandt | Publicatie: 04-06-2011 | Update: 04-06-2011

Ondertussen blijkt uit een artikel van http://www.gatestoneinstitute.org/29...ural-nightmare (vertaling) dat ook in Engeland steeds meer halal (onwettelijk onverdoofd geslacht) vlees op scholen en in klinieken wordt geserveerd. De sluipende islamisering ten top: waarom hebben we in feite nog slachtwetten?

Citaat:
De Britse regering werkt ook aan een nieuwe wet die er voor moet zorgen dat vlees, dat is geslacht volgens de islamitische sharia, niet kan worden verkocht aan onwetend publiek. De nieuwe maatregel zou voorkomen dat scholen, ziekenhuizen, cafés en sportkantines stiekem hun klanten zogenaamd halavlees serveren. Deze verandering in beleid wordt verwelkomd door dierenrechtenactivisten en vele anderen, die beweren dat het doden van dieren door een halssnede zonder verdoving wreed is en onnodige pijn veroorzaakt.

In september 2010 bleek uit een onderzoek door de Daily Mail dat grote supermarktketens, fastfoodrestaurants, zelfs ziekenhuizen en scholen halalvoedsel serveren, zonder dit te vertellen aan degenen die het eten

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 16 november 2012 om 10:47.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 14:20   #67
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nu, DIT zijn échte moslims:

LEES VERDER

Interessant.
Terwijl wij hier zeker geen discriminatie op basis van afkomst of religie mogen toepassen, zullen we in het vervolg misschien in het huurcontract zetten dat er minstens tweemaal per week varkensvlees op het menu moet staan!
of zou de Yussuf dan boos worden?
Ze willen dat doen, maar gaan ze het ook kunnen doen? Dat blijkt niet uit het artikel. Er is toch een wet op privacy enz?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 14:46   #68
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Een misleidend artikel, de Quick in Frankrijk verkoopt voor het eerst gelabeld halal vlees, maar on-gelabeld halal vlees wordt al jaren anoniem verwerkt in ons gewoon vlees zonder dat we dat weten. Ongeveer 50% van het schapenvlees en 20% van het koeienvlees, de Quick verkoopt dus altijd al halal vlees.
Zonder labels natuurlijk, dat verdienen we niet.
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

"In Europa wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven dat dit lamsvlees halal geslacht is. Belgische importeurs vermelden wel duidelijke halalcertificaten met Arabische tekst op het etiket, maar supermarktketens als Delhaize, Colruyt of Aldi verpakken het vlees opnieuw. Volgens hen komt zo’n Arabisch halaletiket niet goed over bij de klanten."
Gaia moet het fijne van deze evolutie toch volgen en weten?

Misschien alle ticketjes bijhouden van supermarkten waar vlees werd aangekocht.

En als ze toegeven dat vlees een halal-vlees geslacht ingrediënt bezat, gewoon vragen via één advocaat om alles te refunderen.
Oud 16 november 2012, 15:35   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ze willen dat doen, maar gaan ze het ook kunnen doen? Dat blijkt niet uit het artikel. Er is toch een wet op privacy enz?
geldt die ook voor de verrijkende bevolking?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 november 2012, 15:55   #70
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
geldt die ook voor de verrijkende bevolking?
Tja, als dat zo niet is en die zaken zich herhalen en/of reeds ingeburgerd zijn, en zich uitbreiden, dan moet er eens een burgerlijke actie gebeuren.

Ik denk dat die zaken vanzelf gaan gebeuren. Er moeten alleen nog enkele essentiële druppels de essentiële emmer overlopen.

Als moslims territoria in Europa gaan afbakenen en gaan bepalen wat kan en niet kan, kunnen wij net hetzelfde doen en mensen hoeven niet te wachten op groen licht van een overheid die winterslaapt.
Zonder de overheid kunnen mensen van hier ook gebouwen opkopen en gronden, al dan niet agrarisch of bouwgrond. En zelf bepalen wie er in komt.

De kers op de taart zou natuurlijk zijn als je in zo'n half of meer dan half moslimbuurt begint op te kopen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 16 november 2012 om 16:14.
Oud 16 november 2012, 16:21   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als dat zo niet is en die zaken zich herhalen en/of reeds ingeburgerd zijn, en zich uitbreiden, dan moet er eens een burgerlijke actie gebeuren.

Ik denk dat die zaken vanzelf gaan gebeuren. Er moeten alleen nog enkele essentiële druppels de essentiële emmer overlopen.

Als moslims territoria in Europa gaan afbakenen en gaan bepalen wat kan en niet kan, kunnen wij net hetzelfde doen en mensen hoeven niet te wachten op groen licht van een overheid die winterslaapt.
Zonder de overheid kunnen mensen van hier ook gebouwen opkopen en gronden, al dan niet agrarisch of bouwgrond. En zelf bepalen wie er in komt.

De kers op de taart zou natuurlijk zijn als je in zo'n half of meer dan half moslimbuurt begint op te kopen.
Ik vrees dat deze oefening zich in omgedraaide richting reeds heeft afgespeeld.

Dit is exact dezelfde manier als de wijze waarop ze indertijd het Iberisch Schiereiland hebben bezet. En we weten allen hoe lang dat geduurd heeft.

Oud 16 november 2012, 16:37   #72
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iemand in mekaar kloppen omdat zijn sjaal de "foute" kleuren heeft, vind jij moreel meer verantwoord dan iemand in mekaar kloppen omdat hij een "fout" broodje eet?
Ja want het ene is discriminatie op basis van geloof het andere niet.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:53   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat deze oefening zich in omgedraaide richting reeds heeft afgespeeld.

Dit is exact dezelfde manier als de wijze waarop ze indertijd het Iberisch Schiereiland hebben bezet. En we weten allen hoe lang dat geduurd heeft.
Ja, dat kan, maar het kan nog eens omgedraaid worden. En het hoeft geen 300 jaar of zo te duren. Maak u geen zorgen; een goed werkend irrigatiesysteem is hier niet, alleen wat vijgenbomen en okkernotenbomen.

Het varken is nooit ver weg.
Oud 16 november 2012, 19:00   #74
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Verdorie Aligator, nu heb ik weer mijn avatar moeten wijzigen.
Knap !
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 19:11   #75
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaia moet het fijne van deze evolutie toch volgen en weten?

Misschien alle ticketjes bijhouden van supermarkten waar vlees werd aangekocht.

En als ze toegeven dat vlees een halal-vlees geslacht ingrediënt bezat, gewoon vragen via één advocaat om alles te refunderen.
Het meeste halal vlees komt van Nieuw Zeeland en die mogen hun beesten verdoven, dat is een toegeving die ze onderhandeld hebben met het midden oosten. Daar kan het dus wel.

Ze zijn nog veel meer van plan daar, blijkbaar willen ze alles halal exporteren.
"NZ urged to expand halal trade beyond meat"
http://www.nzherald.co.nz/business/n...ectid=10816826
Oud 16 november 2012, 19:15   #76
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het meeste halal vlees komt van Nieuw Zeeland en die mogen hun beesten verdoven, dat is een toegeving die ze onderhandeld hebben met het midden oosten. Daar kan het dus wel.

Ze zijn nog veel meer van plan daar, blijkbaar willen ze alles halal exporteren.
"NZ urged to expand halal trade beyond meat"
http://www.nzherald.co.nz/business/n...ectid=10816826
Je moet het zo ver niet zoeken: sinds kort is Zeebrugge een halal-haven.
Goed hé.

De buren van de kiwi's laten nog altijd het vervoer van levende schapen naar het Midden-Oosten toe.

Laatst gewijzigd door Maori : 16 november 2012 om 19:17.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 22:26   #77
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Vreemd dat al die moslims die "besmet" halalvlees eten toch groeien in aantal en niet-moslims met allerlei "gekke koeien, dioxinen,..." vlees eten maar verminderen in aantal. Als je genoeg probeert zullen er ooit wel genoeg mensen zijn die zullen geloven dat halalvlees altijd gevaarlijk is, ook al zijn al die mensen die dat vlees bewust en onbewust hebben gegeten niet hieraan overleden.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 07:36   #78
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Vreemd dat al die moslims die "besmet" halalvlees eten toch groeien in aantal en niet-moslims met allerlei "gekke koeien, dioxinen,..." vlees eten maar verminderen in aantal. Als je genoeg probeert zullen er ooit wel genoeg mensen zijn die zullen geloven dat halalvlees altijd gevaarlijk is, ook al zijn al die mensen die dat vlees bewust en onbewust hebben gegeten niet hieraan overleden.
Onkruid heeft altijd de meeste zaden.
Onkruid tiert zelfs weelderig op zwaar vervuilde grond, waar andere - waardevolle - planten niet kunnen overleven.

Neem een stuk braakliggende grond: in een recordtijd zal het overgroeid zijn met allerhande waardeloos onkruid maar na een tijd vinden de waardevolle bomen en planten er hun weg en is het onkruid verworden tot wat het altijd was en altijd zal zijn: waardeloos, onesthetisch en voor 99,99999% nutteloos.
Ja, toegegeven, onkruid en parasiterende planten zijn absoluut in staat hun gast(heer)boom kapot te krijgen maar wat is de meerwaarde van die actie als we weten dat we die boom nodig hebben om te overleven?
Alleen domme virussen, bacteriën en parasieten vernietigen hun gastheer; dit las ik ooit in een wetenschappelijk magazine en ik vond dat een heel interessante stelling. Als je dat toetst aan onze realiteit...

Plus, je moet eerlijkheidshalve toegeven dat de kwaliteit van in-en overteelt op z'n minst bedenkelijk te noemen is.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 07:42   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
hebben jullie dan je eigen halalkoeienkwekerijen? of aparte halalkippenkwekers? nu dacht ik toch dat je die uit de grote kafferbedrijven haalden.

of misschien bedoel je dat als je de dieren onverdoofd slacht en Allah hakkenbar roept dat er geen dioxine kip meer tussenzit of geen gekke koe (me dunkt hebben die haram kaffers er zelf voor gezorgd dat de gekke koeien werden verwijderd).

Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2012 om 07:42.
Oud 17 november 2012, 19:24   #80
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
hebben jullie dan je eigen halalkoeienkwekerijen? of aparte halalkippenkwekers? nu dacht ik toch dat je die uit de grote kafferbedrijven haalden.

of misschien bedoel je dat als je de dieren onverdoofd slacht en Allah hakkenbar roept dat er geen dioxine kip meer tussenzit of geen gekke koe (me dunkt hebben die haram kaffers er zelf voor gezorgd dat de gekke koeien werden verwijderd).
Touché Circe, geen commentaar.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be