![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Station Antwerpen? Dat mag wel. De vernieuwing heeft ook wat meer gekost dan in Mons.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dan wel met uitsluitend Waals geld veronderstel ik...
Meteen de reden dat het - die kanaalboulevard die zou aangelegd worden en welke recht op de ingang van het station zou vertrekken en doorlopen tot aan de Maas - nu nog niet gerealisserd werd.... En de stationkosten zelf gebeuren dus met federaal geld. Maar met welke verdeelsleutel ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk die prestigieuze, futuristische perronoverkapping weg en wat blijft er dan over ? Een soort hangar in baksteen of beton dat in de verste verte niet doet denken aan een station zoals we dat gewoon zijn! Een beetje zoals het 'station' van Keulen. Als ge niet weet dat ge daar de trein moet nemen, denkt ge dat ge te doen hebt met een winkelgallerij. (Er is één verschil, de mooie 19e eeuwse stations van Luik en Mons werden door eigen Belgische kultuurbarbaren afgebroken. De sloop van de mooie Duitse stations werd uitbesteed aan Britten en Amerikanen.) ![]() Mijn punt: Laten we dus architekturaal korrekt blijven en voortaan slechts nog spreken van de perronoverkapingen van Luik en Mons.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent gaan ze het ziekenhuis St Jan Palfijn "heropbouwen". Dat is nodig. Immers het is al 30 jaar oud.
Ik denk dat die nieuwe stations hetzelfde zullen meemaken. 30 jaar...dat is tegenwoordig heel oud. Los van dat alles heb ik zo mijn bedenkingen bij de architectuur van de 21 eeuw. Dat is glas en staal. Oude architectuur overleefde soms honderden jaren en staan geboekt als ouderwetse bezienswaardigheden voor de toerist die van ver komt om dat te zien. Ik denk dat glas en staal slechts een korte periode gaan overbruggen, als ze die overbrugging al gaan kunnen maken in de tijd. 't zal in elk geval veel kosten om ze te laten staan en te zien aan hun miserabele onderhoudsbudget gaat dat dus niet lukken. Om de 30 jaar dan maar heropbouwen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() @Jacob van Artevelde: Nogmaals ieder zijn meug. Ik hou wel van die stijl. Ook al bloedt mijn hart bij wat voordien al verdwenen is, Maar station Brugge lag gewoon niet handig voor het doorgaand verkeer. En stations als Luik-Guillemins, maar ook Mechelen, Kortrijk en wellicht ook Bergen, waren te zeer beschadigd door het oorlogsgeweld. Als men die stations wou redden, betekende dat niet restaureren, maar compleet herbouwen. En daarvoor had men het geld niet.
Bovendien, bouwen in een oude stijl is vaak gewoon kitsch. Geef mij dan maar een goed voorbeeld van een hedendaagse architectuur. En dan is station Bergen best wel te pruimen, vind ik. Net zoals Brugge, of Kortrijk. Zelfs Mechelen valt nog mee, maar heeft geen handige plattegrond en is te weinig toegankelijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is er een architekt in ons midden.....? Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2012 om 00:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Glas moet om de korte periodes gereinigd worden, zoniet verkalk dat en is de aanslag niet meer weg te werken. Dat is onderhoud. Staal idem. Budget zo goed als nul. Men geeft miljoenen uit om het te zetten en men geeft omzeggens nul uit om het nadien te onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() En hebben die verkalkingen aleen maar esthetische gevolgen of is er dan ook een veiligheidsprobleem...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen het is geen veiligheidsprobleem, als dat je probleem is tenminste. Maar ik zie niet goed het verband om miljoenen aan het esthetische te besteden om dat nadien in zeer sneltempo te zien verkalken en te vergronden. Wat het esthetische grondig ten gronde richt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Liefhebbers van de neogotiek vinden dat een volwaardige kunstvorm. Citaat:
Het is groots, er gaat een zekere grandeur van uit, letterlijk en figuuurlijk, maar schoon, tja... Mijn volgorde is: 1) de 19 e eeuwse stations. 2) De futurische overbruggingen. 3) De 20 e eeuwse kale gebouwen waarbij Brugge nog 'gaat' in tegenstelling tot Luik, Bergen en Mechelen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2012 om 01:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het telkens over de bestaande gebouwen. Dus verschillen we van mening, ik vind die 'kale 20e eeuwse gebouwen' (een nogal brede waaier qua stijlen, maar goed) best mooi. Is dat erg, dat we van mening verschillen? Nee. Ik hoop alleen dat niet elk voorbeeld van die na-oorlogse architectuur tegen de vlakte moet, maar dat er op zijn minst een paar van mogen blijven staan. In Nederland is station Eindhoven bijvoorbeeld ook beschermd. En terecht, als je het mij vraagt. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat stations als Oostende, Aat, Aarlen, Turnhout of Doornik lelijk zijn, wel integendeel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Een doorsnee schuilhuisje kost zo'n 4000€. Zet daar zo'n 100 van die dingen en met 400.000€ ben je klaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |