Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 17 november 2012, 00:04   #61
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Om het plaatje compleet te maken, kan ik u melden dat Dhr. Bervoets ook 4 Duitse kookboeken heeft laten vertalen in het Nederlands om zijn waterzooi varianten aan te prijzen. Zoals u waarschijnlijk weet verkopen kookboeken als genre het best in Vlaanderen. Bervoets is een acteur die soms kok speelt en soms optreedt in het politieke theater.

Als amateur kok kan ik u ook melden dat bij waterzooi de overheersende groente witte en groene selder moet zijn. Verder is de Confit d'Anvers bijna gaar en kan opgediend worden.
Eerlijk gezegd, mijnheer Cyrano, neen, ik weet niet welk boekengenre het beste verkoopt in Vlaanderen. Maar ik geloof u op uw woord.

Eigenaardig verhaal overigens voor wat de naar het Nederlands vertaalde Duitse kookboeken betreft, vermits het om Gentse zooi gaat...

Voor wat de Confit d'Anvers betreft ben ik het met u eens : nog een beetje peper en zout her en der, en het zaakje is gepiept.
Gwylan is offline  
Oud 17 november 2012, 00:23   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet veel, behalve dat hij gebruikt wat er te gebruiken valt om zijn doel te bereiken. Daarvoor zijn de tjeeven goed. Je kan ze gebruiken voor het doel dat je voor ogen hebt, want zelf staan de tjeeven toch voor niks. .
Zelfs hun voorzitter geeft dat toe!
daiwa is offline  
Oud 17 november 2012, 01:08   #63
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En pas op, er zijn er twee soorten.
De ene, gelijk in die andere draad beschreven, zijn degenen die nu het Onderlijveke vermoorden, om zelf aan de bak te kunnen komen.

De andere zijn zij die het Onderlijveke blijven steunen.

Wat opvalt: zij zijn diep gekwetst.

Zij zijn zelf politiekers, en weten dus wat het spel allemaal is.
Maar om ten opzichte van mekaar, omwille van de verkiezingsuitslag, mekaar van "haat" te beschuldigen, daar moet ge een klein manneke voor zijn.

Dit las ik in de gazet van vandaag:

Als je in de overwinningsspeech van De Wever niet de emotionele ontlading ziet, en alleen maar haat kunt ontdekken, dan is er iets mis.

Wellicht is die emotionele blindheid de oorzaak geweest van de hautaine houding om zomaar te eisen dat Groen erbij moest; zonder op te merken dat dit faliekant moest aflopen. Ziende blind.

Kom mij niet vertellen dat ze een constructieve oppositie gaan voeren.
Ze zijn van te hoog gevallen en daarom te gekwetst. Macht corrumpeert, macht erotiseert, ze zijn er ver overgegaan in Antwerpen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121115_051

Gene Bervoets vertelt over dé foto van 14 oktober
Schoof, je was een medelevende kerel... Wat is er gebeurd? Ik hoor alleen nog venijn van jouw kant.
Oud 17 november 2012, 11:07   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
" Bervoets vertelt: 'Ik had Patrick nog inniger en langer willen vastpakken: een mens, niet Patrick Janssens, maar een mens die verdriet had, zo simpel was het. Intiemer kan vriendschap haast niet zijn. En tegelijk was daar een leger fotografen die als haaien dat moment wilden pakken. Ik vond het een oorlogsmoment, een inbreuk op wat van ons was.'"

Alsof deze professionele aansteller de aanwezigheid van de vele fotografen niet had opgemerkt. De gêne van een acteur/politicus ... Tjonge.
Een tijd geleden mocht hij ook eens zijn haat ventileren tegenover het VB . Maar op de vraag wat er nu precies verkeerd aan is, kon hij niet antwoorden . Een mond vol tanden.
Gene, de would be acteur en de would be politicus.
Hij zou beter de alimentatie voor zijn kinderen betalen, naar het schijnt.
Pericles is offline  
Oud 17 november 2012, 11:15   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik vrees dat meneer Bervoets niet op dit forum is en dus noch je beleefde groeten noch je aansporing om niet de onnozele, naieve puber uit te hangen zal lezen.

Misschien kan je hem beter op een andere manier contacteren?
Bervoets krijgt op de VRT een forum om de N-VA en het VB te bekladden .
Waarom ? Hij is geen politicus en hij stelt zich niet verkiesbaar .
Waarom zou hij dan meer forum moeten krijgen dan gij en ik ?
Laat ons , ter compensatie , de figuur Bervoets , dan maar eens rustig onze waarheid vertellen.
Pericles is offline  
Oud 17 november 2012, 11:22   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bervoets krijgt op de VRT een forum om de N-VA en het VB te bekladden .
Waarom ? Hij is geen politicus en hij stelt zich niet verkiesbaar .
Waarom zou hij dan meer forum moeten krijgen dan gij en ik ?
Laat ons , ter compensatie , de figuur Bervoets , dan maar eens rustig onze waarheid vertellen.
Bervoets is een idioot.
Hij wil zich nu bekend maken bij het grote publiek, zodat hij in 2014 op een verkiesbare plaats kan staan in Antwerpen.

Trouwens tot 01/01/2013 is PJ burgemeester van Antwerpen en niet BDW.
BDW is nog bezig een bestuurdakkoord te onderhandelen.
Er is dus niemand die de SP.a verhinderd om zelf nog tot de meerderheid in Antwerpen toe te treden.

Maar PJ WIL burgemeester zijn in Antwerpen, een schepenpostje is hem te min.
Jantje is offline  
Oud 17 november 2012, 11:23   #67
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben het helemaal eens met uw beschrijving van het BV-schap van Bervoets hé Roger.
Oei, dat begint hier al goed. Ik moet je zeggen dat ik mijn échte naam net iets beter vind.
Citaat:
Evenwel: (en u kent helemaal mijn visie erover) vind ik de verontwaardiging van het zogenaamde nazismestatuut van de NVA nogal misplaatst als men weet dat het vooral en ook de NVA is die het VB in een cordon houdt voor redenen die ze zelf niet kan opnoemen...behalven dan "de figuur van filip dewinter"
Tja, ik weet maar al te goed wat je bedoelt. De aversie van de N-VA-top t.o.v. het VB keur ik radicaal af, maar wie ben ik? Al jarenlang persona non grata bij mijn vroegere partij omdat ik mijn visie té duidelijk gesteld had.
Citaat:
Samengavat: Bervoets (een onozele, links gepuchete en wanhopige aandachtshoer als je het mij vraagt) heeft geeneens opgeroepen om de NVA in een cordon te steken...
Rake typering maar zo veel macht heeft de man niet. Zit de N-VA trouwens op nationaal vlak al niet in een cordon?
robert t is offline  
Oud 17 november 2012, 11:26   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bervoets is een idioot.
Hij wil zich nu bekend maken bij het grote publiek, zodat hij in 2014 op een verkiesbare plaats kan staan in Antwerpen.

Trouwens tot 01/01/2013 is PJ burgemeester van Antwerpen en niet BDW.
BDW is nog bezig een bestuurdakkoord te onderhandelen.
Er is dus niemand die de SP.a verhinderd om zelf nog tot de meerderheid in Antwerpen toe te treden.

Maar PJ WIL burgemeester zijn in Antwerpen, een schepenpostje is hem te min.
Zou het mogelijk zijn dat PJ de GB een postje zou beloofd hebben voor de vlotte betaling van de alimentatie voor de kinderen ?
Pericles is offline  
Oud 17 november 2012, 11:42   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het mogelijk zijn dat PJ de GB een postje zou beloofd hebben voor de vlotte betaling van de alimentatie voor de kinderen ?
Achter de schermen is alles mogelijk.
Jantje is offline  
Oud 17 november 2012, 11:43   #70
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eén en ander herinnert mij overigens aan de dag waarop wij ons ergens in een Belgisch restaurant lieten verleiden tot “Gentse Waterzooi”, dat volgens de chef een “lokale lekkernij” was, maar bij opdienen niets méér bleek te zijn dan hetgeen bij ons al eeuwenlang bekend is als “poule au pot”, zegge een kip gekookt in groentenbouillon.

Ik wens mij te onthouden van gastronomische commentaar, maar in ieder geval : een eenvoudiger gerecht is er niet te bedenken. Hoe iemand er in slaagt om daarmee op kosten van de gemeenschap de wereld rond te trekken is mij een raadsel, maar het is verre van de eerste keer dat België mij verbaast….
Ik kan je hierin bijtreden maar ik blijf erbij dat Gentse waterzooi best een lekker gerecht is maar af te raden op restaurant. Deze mensen hebben eenvoudig de tijd niet om dergelijk gerecht naar behoren klaar te maken. We eten het dan ook bij vrienden die er de tijd voor nemen om er een voortreffelijk gerecht van te maken.

Je laatste laatste paragraaf is er zoals gewoonlijk pal op. Maar dit is den Belgiek of liever Absurdistan.
robert t is offline  
Oud 17 november 2012, 11:47   #71
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik kan je hierin bijtreden maar ik blijf erbij dat Gentse waterzooi best een lekker gerecht is maar af te raden op restaurant. Deze mensen hebben eenvoudig de tijd niet om dergelijk gerecht naar behoren klaar te maken. We eten het dan ook bij vrienden die er de tijd voor nemen om er een voortreffelijk gerecht van te maken.

Je laatste laatste paragraaf is er zoals gewoonlijk pal op. Maar dit is den Belgiek of liever Absurdistan.
Ik heb wel belangstelling voor dat recept .
Pericles is offline  
Oud 17 november 2012, 11:57   #72
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=fonne;6420217]

Citaat:
Oorspronkelijk is waterzooi een stoofpot van vis met groenten en later ook aardappelen, die geserveerd wordt met een romige saus van bouillon en tuinkruiden. Iets dat waarschijnlijk nogal op uw cotriade lijkt. De vis werd later door kip vervangen omdat de vis uit de open riolen van Gent niet meer smaakte.
Je hebt volledig gelijk. Ik was van oordeel dat het juist andersom was, dus oorspronkelijk met kip. Vis wordt bij ons zeer weinig gebruikt maar aangezien ik van de streek ben, shame on me.
robert t is offline  
Oud 17 november 2012, 11:59   #73
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tijd geleden mocht hij ook eens zijn haat ventileren tegenover het VB . Maar op de vraag wat er nu precies verkeerd aan is, kon hij niet antwoorden . Een mond vol tanden.
Gene, de would be acteur en de would be politicus.
Hij zou beter de alimentatie voor zijn kinderen betalen, naar het schijnt.
Ah ? Doet hij dat niet ? Detais aub, dat ik nog wat meer op die rode rat kan kappen...
DeProf_eet is offline  
Oud 17 november 2012, 12:04   #74
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb wel belangstelling voor dat recept .
Ik zal het je eerstdaags bezorgen.
robert t is offline  
Oud 17 november 2012, 13:24   #75
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat Gene er niet bijzegt: Ludo Van Campenhout, schepen van de N-VA, is diegene die in London de bloemen ging in ontvangst nemen. Want het was zijn verdienste als schepen van stadsontwikkeling om Antwerpen toch een beetje te verfraaien en zo de prijs binnen te halen. En de kans is zeer groot dat Ludo zijn werk gewoon nog zes jaar mag verderzetten.

Wat betreft Bokrijk: het is tenminste proper en verzorgd, in Antwerpen is daar in de wijken buiten het centrum nog heel veel werk voor te verrichten. En dat was een van de kernpunten van de nota van Bart de Wever: de stad is meer dan het centrum binnen de Leien. Ook de rest moet de aandacht krijgen die ze verdienen.
De huidige stadsontwikkeling is een proces dat startte eind jaren 80, en volop in gang kwam onder Eric Anthonis, lang voor Vancampenhout dus.

Laten we eens kijken naar de goedkeuringsdatum van enkel iconische stadsprojecten in Antwerpen:
  • 1996 : De beslissing een nieuw gerechtsgebouw te bouwen werd niet genomen in Antwerpen, maar in Brussel.
  • 1998 : Goedkeuring voor het oprichten van het MAS.
  • 2000 : subsidie voor het ontwikkelen van de site park spoor noord.
  • 2003 : Vancampenhout wordt schepen.
  • 2006 of zo: toewijzing bouw havenhuis aan Zaha Hadid. Echter: goedkeuring door het gemeentelijk havenbedrijf. Echer: het Havenbedrijf beschikt over een eigen besluitvorming en een personeelsbeleid buiten de stad om...

Ge zijt de geschiedenis aan het herschrijven ...

Vancampenhout had het geluk dat die opgestarte projecten, waar hij niks mee te maken had als schepen, pas zichtbaar werden tijdens zijn mandaat, ook al had hij er nul komma nul verdienste aan. Integendeel, de planningscel heeft altijd moeten vechten tegen een schepen die altijd zijn eigen vastgoedbelangen probeerde te laten primeren tégen de stadsontwikkeling in.

Maar goed, objectiviteit en NVA-kiezer gaat niet hand-in-hand, want hand-in-hand lopen is voor vuile anti-racistische communisten en nog viezere flikkers.

Overigens lopen er een massa projecten buiten de Singel, een bloemlezing:

*Masterplan Deurne Centrum

*Park Groot Schijn (bekroond met de tweejaarlijkse Vlaamse Ruimtelijke Planningsprijs!)

*Bosuilplein: nieuw parkje en serviceflats

*Masterplan Luchtbal

*Laaglandpark

*Masterplan Wilrijk

*Masterplan Rozemaai

*Stadsuibreiding regatta op Linkeroever

En dan heb ik er nog maar enkele projecten uitgelicht. Enkel Berchem hinkt wat achterop, voor de rest is er geen enkel district waar geen enkel belangrijk groot project loopt.

Laatst gewijzigd door koe de poing : 17 november 2012 om 13:36.
koe de poing is offline  
Oud 17 november 2012, 13:37   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
De huidige stadsontwikkeling is een proces dat startte eind jaren 80, en volop in gang kwam onder Eric Anthonis, lang voor Vancampenhout dus.

Laten we eens kijken naar de goedkeuringsdatum van enkel iconische stadsprojecten in Antwerpen:
  • 1996 : De beslissing een nieuw gerechtsgebouw te bouwen werd niet genomen in Antwerpen, maar in Brussel.
  • 1998 : Goedkeuring voor het oprichten van het MAS.
  • 2000 : subsidie voor het ontwikkelen van de site park spoor noord.
  • 2003 : Vancampenhout wordt schepen.
  • 2006 of zo: toewijzing bouw havenhuis aan Zaha Hadid. Echter: goedkeuring door het gemeentelijk havenbedrijf. Echer: het Havenbedrijf beschikt over een eigen besluitvorming en een personeelsbeleid buiten de stad om...

Ge zijt de geschiedenis aan het herschrijven ...

Vancampenhout had het geluk dat die opgestarte projecten, waar hij niks mee te maken had als schepen, pas zichtbaar werden tijdens zijn mandaat, ook al had hij er nul komma nul verdienste aan. Integendeel, de planningscel heeft altijd moeten vechten tegen een schepen die altijd zijn eigen vastgoedbelangen probeerde te laten primeren tégen de stadsontwikkeling in.

Maar goed, objectiviteit en NVA-kiezer gaat niet hand-in-hand, want hand-in-hand lopen is voor vuile anti-racistische communisten en nog viezere flikkers.

Overigens lopen er een massa projecten buiten de Singel, een bloemlezing:

*Masterplan Deurne Centrum

*Park Groot Schijn (bekroond met de tweejaarlijkse Vlaamse Ruimtelijke Planningsprijs!)

*Bosuilplein: nieuw parkje en serviceflats

*Masterplan Luchtbal

*Laaglandpark

*Masterplan Wilrijk

*Masterplan Rozemaai

*Stadsuibreiding regatta op Linkeroever

En dan heb ik er nog maar enkele projecten uitgelicht. Enkel Berchem hinkt wat achterop, voor de rest is er geen enkel district waar geen enkel belangrijk groot project loopt.

Maar blijf vooral roeptoeteren.
Berchem had wel de herinrichting van het plein voor het station en heraanleg van de belangrijkste winkelstraat, de Driekoningenstraat en het Militair hospitaal aan de Boomgaardstraat, toch wel grote projecten?
alice is offline  
Oud 17 november 2012, 13:48   #77
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Berchem had wel de herinrichting van het plein voor het station en heraanleg van de belangrijkste winkelstraat, de Driekoningenstraat en het Militair hospitaal aan de Boomgaardstraat, toch wel grote projecten?
Je hebt gelijk, ik keek enkel extra muros om die uitspraak te doen.
Oud 17 november 2012, 14:49   #78
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En pas op, er zijn er twee soorten.
De ene, gelijk in die andere draad beschreven, zijn degenen die nu het Onderlijveke vermoorden, om zelf aan de bak te kunnen komen.

De andere zijn zij die het Onderlijveke blijven steunen.

Wat opvalt: zij zijn diep gekwetst.

Zij zijn zelf politiekers, en weten dus wat het spel allemaal is.
Maar om ten opzichte van mekaar, omwille van de verkiezingsuitslag, mekaar van "haat" te beschuldigen, daar moet ge een klein manneke voor zijn.

Dit las ik in de gazet van vandaag:

Als je in de overwinningsspeech van De Wever niet de emotionele ontlading ziet, en alleen maar haat kunt ontdekken, dan is er iets mis.

Wellicht is die emotionele blindheid de oorzaak geweest van de hautaine houding om zomaar te eisen dat Groen erbij moest; zonder op te merken dat dit faliekant moest aflopen. Ziende blind.

Kom mij niet vertellen dat ze een constructieve oppositie gaan voeren.
Ze zijn van te hoog gevallen en daarom te gekwetst. Macht corrumpeert, macht erotiseert, ze zijn er ver overgegaan in Antwerpen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121115_051

Gene Bervoets vertelt over dé foto van 14 oktober
Schoof, alweer een post vol venijn, wat is er aan de hand met je?
Oud 17 november 2012, 15:17   #79
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Schoof, alweer een post vol venijn, wat is er aan de hand met je?
Wie het zegt
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 17 november 2012, 15:43   #80
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ah ? Doet hij dat niet ? Detais aub, dat ik nog wat meer op die rode rat kan kappen...
Uit goede bron.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be