Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2012, 13:40   #61
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
A-niveau (A11), parastatale, contractueel. 1 gesprek met 2 toekomstige collega's + 1 madam van Selor. Duurde ongeveer een uurke.
Anderhalf uur later via telefoon: Ge moogt beginnen, als ge nog geïnteresseerd zijt.
En nu gij.
Edit; De schalen houden op bij D. Geen onzin verkopen.
Voor contractuelen kan deze procedure kloppen - externe aanwervingen mbt statutaire plaatsen daarentegen zijn reeds een tijdje geleden hoor (En ik spreek voor een welbepaald departement, nl BZ).

En vooraleer je in het defensief gaat : Een intern statutarisatie-examen - teneinde je plaatsje te verzilveren - is niet van de poes en komt gemiddeld 1 x om de paar jaar voor. Er is natuurlijk nog altijd de vakbond hé...
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:41   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Als dat uw verdediging is, sluit dan gerust aan in het rijtje.
En ter uwe informatie, ik beledig niemand, ik stel gewoon feitelijk vast.
Neen u stelt niets vast. U beledigt wel degelijk, en als het mijn persoon betreft dan volgt het driehoekje. U mag perfect alle ambtenaren of zelfs alle N-VA ers over dezelfde kam scheren maar persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan. Simpel. Iemand die beledigt moet niet verwachten dat er in discussie gegaan wordt. Bij deze dus goodbeye.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:43   #63
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin.
sterke argumentatie. Zoals we van u gewoon zijn.
Oud 21 november 2012, 13:43   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, u weet het niet. Over "salarisvoorstellen" is er geen enkele sprake. Voor contractuelen gelden dezelfde loonschalen als voor statutairen.
Ahzo, dus contractuelen krijgen hetzelfde loon als een statutair, maar een statutair krijgt dan later wel een pensioen dat een pak hoger ligt. Hoe komt het dat een statutair hoger ingeschat wordt dan een contractueel?

Ik geef toe, ik ben geen expert, maar ik ben wel geinteresseerd in het waarom van het ambtenarenstatuut. Waarom worden eigenlijk nog steeds statutairen aangeworven en waarom laat men dat niet uitdoven tot iedereen op lange termijn contractueel wordt?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:44   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Mijn prof zei ooit, met wiskunde kan je alles bewijzen, zelfs al is het niet waar, dus ik ga er zeker niet aan beginnen om mijn mening te bewijzen (want ik ben groot genoeg om toe te geven dat mijn mening slechts een mening is).
Knap hoor.
Geloofwaardig ook.
Oud 21 november 2012, 13:46   #66
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen u stelt niets vast. U beledigt wel degelijk, en als het mijn persoon betreft dan volgt het driehoekje. U mag perfect alle ambtenaren of zelfs alle N-VA ers over dezelfde kam scheren maar persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan. Simpel. Iemand die beledigt moet niet verwachten dat er in discussie gegaan wordt. Bij deze dus goodbeye.
Ik ga u missen en wakker liggen van het feit dat een of andere nietsnut mij gekicked heeft van een of ander totaal irrelevant lullig forum waar ze vechten om kruimels en waar het geestig is om tijdens mijn vrije tijd ze nog wat op te hitsen zodat ze ter verdediging op die driehoekjes gaan duwen. Ik wens u veel plezier achter uw computer.
Oud 21 november 2012, 13:46   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beledigt wel degelijk, en als het mijn persoon betreft dan volgt het driehoekje.
Ah! Mag ik ook het driehoekje gebruiken voor uw persoonlijke aanval aan mijn adres?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:47   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sterke argumentatie. Zoals we van u gewoon zijn.
Over onzin valt niet te argumenteren. Men kan het alleen benoemen als wat het is: onzin.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 november 2012, 13:51   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah! Mag ik ook het driehoekje gebruiken voor uw persoonlijke aanval aan mijn adres?
uiteraard, en dat zal u niet laten ook.
Dat is namelijk uw enige bestaansreden hier. Mensen laten bannen, na ze eerst getergd te hebben.
Maar daar trap ik niet in. Jammer voor u.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 november 2012 om 13:52.
Oud 21 november 2012, 13:53   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ahzo, dus contractuelen krijgen hetzelfde loon als een statutair, maar een statutair krijgt dan later wel een pensioen dat een pak hoger ligt. Hoe komt het dat een statutair hoger ingeschat wordt dan een contractueel?
Contractuelen worden in theorie enkel aangeworven voor een bepaalde tijd of voor een bepaalde opdracht. Voor een vaste aanwerving kiest men (nog steeds in theorie) voor een statutaire functie. Contracten aan de overheid zijn m.a.w. niet van onbepaalde duur. Dat heeft niets te maken met het hoger of lager inschatten van de ene categorie t.o.v. de andere.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geef toe, ik ben geen expert, maar ik ben wel geinteresseerd in het waarom van het ambtenarenstatuut. Waarom worden eigenlijk nog steeds statutairen aangeworven en waarom laat men dat niet uitdoven tot iedereen op lange termijn contractueel wordt?
Omdat men als ambtenaar niet overgeleverd mag zijn aan de grilletjes van de regelmatig veranderende politici. Het zou anders voor een politicus al te gemakkelijk zijn om bij aanvang van de legislatuur personeel te ontslaan en te vervangen door familie en vrienden.

Citaat:
Oud 21 november 2012, 13:54   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard, en dat zal u niet laten ook.
Dat is namelijk uw enige bestaansreden hier. Mensen laten bannen, na ze eerst getergd te hebben.
Maar daar trap ik niet in. Jammer voor u.
Zever.

Ik onthoud dus dat u hoog van de toren blaast wanneer u een belediging aan uw adres ontwaart, maar dat u tegelijkertijd van mening bent dat u zelf wel mag schelden en beledigen naar hartenlust. We hebben een woord voor dergelijke attitude: hypocrisie.

Citaat:
Oud 21 november 2012, 13:55   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Over onzin valt niet te argumenteren. Men kan het alleen benoemen als wat het is: onzin.
Vandaar uw gebrek aan argumenten, u kraamt zoals u zelf zegt onzin uit.
Blij dat u dat eindelijk zelf toegeeft.
Dan kan ik nu gewoon verder werken.
Salaris berekening staat gewoon online, die link heb ik u al eerder gegeven, maar dat haalt bij u toch niets uit. Trol rustig verder tegen jezelf.
Oud 21 november 2012, 13:56   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Contractuelen worden in theorie enkel aangeworven voor een bepaalde tijd of voor een bepaalde opdracht. Voor een vaste aanwerving kiest men (nog steeds in theorie) voor een statutaire functie. Contracten aan de overheid zijn m.a.w. niet van onbepaalde duur. Dat heeft niets te maken met het hoger of lager inschatten van de ene categorie t.o.v. de andere.

Omdat men als ambtenaar niet overgeleverd mag zijn aan de grilletjes van de regelmatig veranderende politici. Het zou anders voor een politicus al te gemakkelijk zijn om bij aanvang van de legislatuur personeel te ontslaan en te vervangen door familie en vrienden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:56   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 21 november 2012, 13:58   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar uw gebrek aan argumenten, u kraamt zoals u zelf zegt onzin uit.
Blij dat u dat eindelijk zelf toegeeft.
Dan kan ik nu gewoon verder werken.
Salaris berekening staat gewoon online, die link heb ik u al eerder gegeven, maar dat haalt bij u toch niets uit. Trol rustig verder tegen jezelf.
De loonschalen staan inderdaad online. Daar valt niet van af te wijken. Een "salarisvoorstel" bestaat dus niet.

Citaat:
Oud 21 november 2012, 13:58   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterke argumentatie. Zoals we van u gewoon zijn.

Citaat:
Oud 21 november 2012, 14:00   #77
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan dan misschien gelden in jouw geval.
Ik ben aangeworven als contractueel en heb een contract van onbepaalde duur.
Het "salarisvoorstelgesprek" was er wel degelijk, maar dat was enkel en alleen om mijn "relevante jaren" aan te tonen. Dat had evengoed op een andere manier kunnen verlopen.

Ik had eerst een contract bepaalde duur, omdat ik werd aangeworven zonder ingangsexamen.
Na anderhalf jaar heb ik dat examen afgelegd, en werd mijn contract bepaalde duur vervangen door een contract onbepaalde duur.

Statutair kan ik nog enkel worden door een bevorderingsexamen. Maar die mag ik pas afleggen nadat ik vier jaar in dienst ben.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:01   #78
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
hehehe mijn gedacht.
En er zijn veel contractuelen bij de overheid tegenwoordig die een contract hebben van onbepaalde duur. Al een geluk noemt hij het theorie.
Oud 21 november 2012, 14:03   #79
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat kan dan misschien gelden in jouw geval.
Ik ben aangeworven als contractueel en heb een contract van onbepaalde duur.
Het "salarisvoorstelgesprek" was er wel degelijk, maar dat was enkel en alleen om mijn "relevante jaren" aan te tonen. Dat had evengoed op een andere manier kunnen verlopen.

Ik had eerst een contract bepaalde duur, omdat ik werd aangeworven zonder ingangsexamen.
Na anderhalf jaar heb ik dat examen afgelegd, en werd mijn contract bepaalde duur vervangen door een contract onbepaalde duur.

Statutair kan ik nog enkel worden door een bevorderingsexamen. Maar die mag ik pas afleggen nadat ik vier jaar in dienst ben.
Dat klopt dus met mijn ervaringen al dacht ik dat men mij verteld heeft na 2 jaar. Zal ik eens moeten crosschecken.
Oud 21 november 2012, 14:05   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als contractueel ben je ook niet overgeleverd aan grilletjes van regelmatig veranderende politici. Als je een contract hebt van onbepaalde duur kan men je ook niet op straat zetten zonder ontslagvergoeding.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be