Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 15:25   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat u clichés over de Franstaligen hebt, is uw recht maar niet clichés en werkelijkheid verwarren.
je weet dat ik tegen splitsing van de sociale zekerheid ben, maar ik zou toch ook graag eens af en toe een signaal willen krijgen van de Franstaligen dat ze ook met ons willen solidair willen zijn. Op het vlak van inburgering en taal bijvoorbeeld.

dat signaal krijg ik niet, integendeel zelf.
Oud 4 december 2012, 15:32   #62
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je weet dat ik tegen splitsing van de sociale zekerheid ben, maar ik zou toch ook graag eens af en toe een signaal willen krijgen van de Franstaligen dat ze ook met ons willen solidair willen zijn. Op het vlak van inburgering en taal bijvoorbeeld.

dat signaal krijg ik niet, integendeel zelf.
En van de engelstaligen, de marokkanen, de turken, .......waarvan er ook zijn die zich niet inburgeren en onze taal niet leren?

Of liggen enkel franstaligen onder vuur? Van De Panne tot Kessenich wonen er overal oorspronkelijk anderstaligen waarvan er een deel zich niet integreren.
Zijn er in uw gemeente ZELE geen 10�*11% turken? Allemaal geintegreerd en nederlandstalig?
Van waar die fixatie op franstaligen en de rand van Brussel?

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 december 2012 om 15:33.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 15:36   #63
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En van de engelstaligen, de marokkanen, de turken, .......waarvan er ook zijn die zich niet inburgeren en onze taal niet leren?

Of liggen enkel franstaligen onder vuur? Van De Panne tot Kessenich wonen er overal oorspronkelijk anderstaligen waarvan er een deel zich niet integreren.
Zijn er in uw gemeente ZELE geen 10�*11% turken? Allemaal geintegreerd en nederlandstalig?
Ook dat gebrek aan integratie wordt aangeklaagd. Maar mensen die zichzelf zogezegd als medeburgers van het land belgië zien en die weigeren te integreren zijn dan toch wel het summum. En jij bent daar klaarblijkelijk een favoriet van.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 15:37   #64
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambi Bekijk bericht
Pro of contra?
Contra
Oud 4 december 2012, 15:41   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat zijn naar het schijnt onze landgenoten. Die constant vragen om in Vlaanderen meer rechten te krijgen als anderen.

In Zele hebben we een pak Vlamingen van Turkse afkomst die perfect geïntegreerd zijn. Het probleem is meer dat een perfect geïntegreerde Turkse Vlaming trouwt met iemand van het platteland in Turkije en dat het proces weer opnieuw moet beginnen.

maar die Turkse Vlamingen vragen geen Turkstalige rechters uit Turkije of vragen geen uitbreiding van Turkije met wijken van Zele.
Oud 4 december 2012, 15:45   #66
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Ook dat gebrek aan integratie wordt aangeklaagd. Maar mensen die zichzelf zogezegd als medeburgers van het land belgië zien en die weigeren te integreren zijn dan toch wel het summum. En jij bent daar klaarblijkelijk een favoriet van.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen.
Ik vind het alleen nogal raar dat er geen voorbehoud gemaakt wordt bij solidariteit voor dit type belgische medeburger als hij binnen vlaanderen woont, maar wel als hij over de taalgrens woont.

Zelfs de door u verklaarde rabiate vlaminghater die vlaams grondgebied wil veroveren, en onze taal en cultuur minacht, wonende in de faciliteitengemeentes, zal bij gesplitste sociale zekerheid, alle genot van de vlaamse regels hebben.

Mijn vlaamse collega, levenslang bijgedragen, wonende over de taalgrens wegens goedkope bouwgrond zou op minder solidariteit mogen rekenen, dan om het even wie die binnen vlaanderen woont?

Geef toe, waar zit nog de logica?
Oud 4 december 2012, 15:50   #67
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat zijn naar het schijnt onze landgenoten. Die constant vragen om in Vlaanderen meer rechten te krijgen als anderen.

In Zele hebben we een pak Vlamingen van Turkse afkomst die perfect geïntegreerd zijn. Het probleem is meer dat een perfect geïntegreerde Turkse Vlaming trouwt met iemand van het platteland in Turkije en dat het proces weer opnieuw moet beginnen.

maar die Turkse Vlamingen vragen geen Turkstalige rechters uit Turkije of vragen geen uitbreiding van Turkije met wijken van Zele.
Dat help ik je hopen, als ze ooit in de meerderheid komen, zoals de franstaligen in de faciliteitengemeenten

Enkele weken geleden was ik in Zele, en op een pleintje waren een groepje lagere schoolkinderen aan het voetballen. Geen woord nederlands onder elkaar, en geen vlaamse kinderen. Ik zou niet zo gerust zijn als ik u waar. Er is nog veel werk.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 december 2012 om 16:01.
Oud 4 december 2012, 15:56   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat help ik je hopen, als ze ooit in de meerderheid komen, zoals de franstaligen in de faciliteitengemeenten
De Franstaligen hebben Franstalige rechters uit Brussel gekregen voor Halle-Vilvoorde, niet alleen voor de 6 faciliteitengemeenten.

Ze vragen ook de uitbreiding van Brussel met gans Vlaams-Brabant, niet alleen met de 6 faciliteitengemeenten.
Oud 4 december 2012, 16:08   #69
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Franstaligen hebben Franstalige rechters uit Brussel gekregen voor Halle-Vilvoorde, niet alleen voor de 6 faciliteitengemeenten.

Ze vragen ook de uitbreiding van Brussel met gans Vlaams-Brabant, niet alleen met de 6 faciliteitengemeenten.
Ja princiepes hé, hadden ze dat niet, dan vroegen ze de transfert naar een franstalige rechtbank. Gebruiksgemak tov princiepes? Wie heeft er last van, en hoe dikwijls? Maar principieel heb u gelijk. Of mijn vlaamse collega in de buurt van edingen dat ook wou moet ik eens vragen, gezien alle inwoners van wallonie blijkbaar over dezelfde kam geschoren worden.

Wie vraagt de uitbreiding van Brussels? Ook eens aan mijn vlaamse collega vragen die in wallonie woont, of zij dat ook wil.

Eigenlijk zou u een verplichte enquete meoten uitvoeren in gans het land, over wie nu net wat wil, zodat u met kennis van zaken personen kan uitsluiten van solidariteit.
Oud 4 december 2012, 16:17   #70
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet mij geen woorden in de mond leggen.
Ik vind het alleen nogal raar dat er geen voorbehoud gemaakt wordt bij solidariteit voor dit type belgische medeburger als hij binnen vlaanderen woont, maar wel als hij over de taalgrens woont.

Zelfs de door u verklaarde rabiate vlaminghater die vlaams grondgebied wil veroveren, en onze taal en cultuur minacht, wonende in de faciliteitengemeentes, zal bij gesplitste sociale zekerheid, alle genot van de vlaamse regels hebben.

Mijn vlaamse collega, levenslang bijgedragen, wonende over de taalgrens wegens goedkope bouwgrond zou op minder solidariteit mogen rekenen, dan om het even wie die binnen vlaanderen woont?

Geef toe, waar zit nog de logica?
Er is niemand die verbiedt van wallonië om meer solidair te zijn dan Vlaanderen en omgekeerd. Waarom is er verschil tussen solidariteit in Vlaanderen en in Nedeerland of tussen solidariteit in België en in Luxemburg? Ji ziet belgië als een geheel, ik doe dat niet. Daar zit het verschil tussen ons. Voor jou houdt de Belgische solidariteit op aan de grens van België, voor mij aan de grens van Vlaanderen. Waar is het verschil? Nergens.
Oud 4 december 2012, 16:21   #71
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:

Enkele weken geleden was ik in Zele, en op een pleintje waren een groepje lagere schoolkinderen aan het voetballen. Geen woord nederlands onder elkaar, en geen vlaamse kinderen. Ik zou niet zo gerust zijn als ik u waar. Er is nog veel werk.
Er is ook niemand die iemand een gebruik van taal oplegt in familie- of vriendenkring, ook niet in de rand. Alleen op bestuursniveau en in officiële aangelegenheden. In de rand zijn er wel Franstaligen die aan die officiële taal willen morrelen en dat is compleet uit den boze, zelfs al wonen ze daar met 100% Franstaligen in een gemeente. Die gemeenten blijven officieel Nederlandstalig.
Oud 4 december 2012, 16:23   #72
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogal wiedes. Turks is geen nationale taal in België.
Oud 4 december 2012, 16:27   #73
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Tot zo ver het gelijkheidsprincipe. dat geldt alleen als het de Franstaligen uitkomt.
Oud 4 december 2012, 16:27   #74
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als er een meerderheid zou zijn die Turks als officiële taal wil invoeren, valt daar niets tegen in te brengen. De administratieve taal van een land of regio is een politieke keuze, geen natuurwet.

Laatst gewijzigd door SDG : 4 december 2012 om 16:28.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 17:04   #75
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is niemand die verbiedt van wallonië om meer solidair te zijn dan Vlaanderen en omgekeerd. Waarom is er verschil tussen solidariteit in Vlaanderen en in Nedeerland of tussen solidariteit in België en in Luxemburg? Ji ziet belgië als een geheel, ik doe dat niet. Daar zit het verschil tussen ons. Voor jou houdt de Belgische solidariteit op aan de grens van België, voor mij aan de grens van Vlaanderen. Waar is het verschil? Nergens.
Hoe kan jij dat nu weten? maar ik ga hier niet verder over uitwijden.
Oud 4 december 2012, 17:43   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja princiepes hé, hadden ze dat niet, dan vroegen ze de transfert naar een franstalige rechtbank. Gebruiksgemak tov princiepes? Wie heeft er last van, en hoe dikwijls? Maar principieel heb u gelijk. Of mijn vlaamse collega in de buurt van edingen dat ook wou moet ik eens vragen, gezien alle inwoners van wallonie blijkbaar over dezelfde kam geschoren worden.

Wie vraagt de uitbreiding van Brussels? Ook eens aan mijn vlaamse collega vragen die in wallonie woont, of zij dat ook wil.

Eigenlijk zou u een verplichte enquete meoten uitvoeren in gans het land, over wie nu net wat wil, zodat u met kennis van zaken personen kan uitsluiten van solidariteit.
Ik ben niet tegen solidariteit hé. Ik vraag gewoon wat solidariteit van de Franstalige politici die verkozen zijn door alle Franstaligen in Wallonië, Brussel en delen van Vlaanderen.

Het zijn ook die politici die de uitbreiding van Brussel blijven eisen.
Oud 4 december 2012, 17:45   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enigste officiële taal in het Vlaams gewest is het Nederlands.
Oud 4 december 2012, 18:14   #78
vlaams realist
Banneling

Standaard

Wat een domme vraag.Vlaanderen onafhankelijk natuurlijk.Het staat de belgicisten vrij om achteraf geld naar Wallonie te sturen.Als ze zich daarmee beter voelen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 21:32   #79
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De vraag is: solidariteit met wie? Met je eigen volk of met alle leden van een kunstmatige staat die je nooit gewild hebt, of met de EU of met de hele wereld? Ik heb persoonlijk geen enkele reden om solidair te zijn met mensen die onze grond willen afpakken, die elke noodzakelijke maatregel blokkeren om onze toekomst veilig te stellen en spuwen op onze taal en kultuur.
Citaat:
Jij ziet belgië als een geheel, ik doe dat niet. Daar zit het verschil tussen ons. Voor jou houdt de Belgische solidariteit op aan de grens van België, voor mij aan de grens van Vlaanderen. Waar is het verschil? Nergens.
Waarom zou ik als Westvlaming solidair moeten zijn met de verre Antwerpenaars die op 120 kilometer van mij wonen als ik niet meer solidair mag zijn met mijn Henegouwse buur die op 15 kilometer van mij woont? Beter een goede buur dan een verre (zogezegde) riend.
Waarom moet een hardwerkende Westvlaming dan nog solidair zijn met Antwerpse OCMW-ers?
Waarom moet een Westvlaamse werknemer solidair zijn met de Antwerpse elite van N-VA/VOKA die zijn sociale rechten wil afbouwen en neerkijkt op de Westvlaamse "boerkes"?
En vooral: waarom dan niet meteen de sociale zekerheid naar Amerikaans model privatizeren, waarbij iedereen individueel kiest bij welke verzekeringsmaatschappij ze zich zullen aansluiten? Dan heeft iedereen tenminste de keuze.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 4 december 2012 om 21:33.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 21:35   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zo min als Frans een officiële taal is in Vlaanderen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be