![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Di Rupo een referendum over de transfers of de splitsing van de sociale zekerheid aandurven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo zou zeven kleuren st*nt schijten mocht er zoiets gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is deel van de Plan B strategie die hij meermaals met veel bravoure in de media brengt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me gewoon allemaal deel van de strategie om Brussel afhandig te maken van Vlaanderen. Mogelijkerwijze wil hij daarom dat Vlaanderen een referendum organiseert. Dan kan hij later hetzelfde doen in Brussel. Als je het zo bekijkt is dit eigenlijk geen land meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kabinet kritisch over Van Rompuy 30 nov 2012, Ook het nieuwe kabinet is tegen de vergaande plannen van EU-voorzitter Van Rompuy om de Europese landen op economisch en monetair gebied meer te laten samenwerken. Dat staat in een brief aan de Tweede Kamer. Het is de eerste keer dat het kabinet-Rutte II zijn visie op de toekomst van de EU geeft. Bevoegdheden Premier Rutte en de ministers Timmermans, Dijsselbloem en Kamp schrijven dat ze voor een verregaande banken- en begrotingsdiscipline zijn, maar dat ze verder geen bevoegdheden willen overdragen aan de Europese Unie. Het kabinet blijft ook tegen Eurobonds, een soort euro-obligaties die de Europese Commissie heeft voorgesteld. http://nos.nl/artikel/446466-kabinet...an-rompuy.html Laatst gewijzigd door Adrian M : 2 december 2012 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus hij begint nu al met provoceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Na 2014 gaat Di Rupo met hangende pootjes naar Frankrijk voor aansluiting. Hij moet wel, want hij kan Wallonie niet aan de bedelstaf brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het wordt een referendum van de Vlaamse regering. Het betekent ook het einde van de transfers naar Wallonie. Laatst gewijzigd door Roderik : 2 december 2012 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland gebruiken de politici ten minste de correcte term bevoegdheden en spreken ze niet over soevereiniteitsoverdracht naar de EU.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 december 2012 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet de eerste keer dat EDR "provoceert", dus....
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Zelfs in vlaanderen zou ge niet eens 2/3 van de stemmen halen tijdens zo'n referendum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 december 2012 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is immers uitgesloten dat de V-partijen een blokkeringsmeerderheid zullen hebben in het federale parlement. Volgens mijn pronostiek komt er (noodgedwongen) een heruitgave van de huidige parlementaire meerderheid al dan niet aangevuld met groen. En die regering kan vrij vlug gevormd worden; de traditio's zullen geen tijd meer verliezen aan NVA die ze intussen gebrandmerkt hebben als " een partij die geen verantwoordelijkheid wil opnemen en geen kompromissen kan sluiten". De facto een nieuw codon sanitair als het ware, maar ditmaal zonder dat dit woord uitgesproken wordt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 december 2012 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() de laatste keer dat er een referendum was in dit apeland was het bijna burgeroorlog omdat de uitslag de walen niet aanstond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar zoals het nu gaat, beetje bij beetje ontvlechten kan ook geen kwaad. Misschien beter als een ontvlechting in één keer.
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
voor een referendum is een gewone 50+1 genoeg (zie Schotland) Ondanks het feit dat een Schotse onafhankelijkheid ook het GB beïnvloed mogen Engeland, Wales en Noord-Ierland toch niet meestemmen in dit referendum dus het feit dat wallonie mee moet stemmen over een onafhankelijk Vlaanderen is klink klare onzin
![]() |