Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2012, 19:39   #61
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik ben een paar maanden gepensionneerd en moet het bijgevolg zien te redden met een klein inkomen , maar ik klaag niet want er zijn veel mensen die voor de som die ik krijg een hele maand moeten gaan werken .
Bent U ambtenaar?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 19:40   #62
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

1000 Euro? Ik denk niet dat dit klopt, ik denk dat ze meer krijgen dan dat + tal van sociale tarieven enz.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 19:55   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Omdat je niet opgevoed bent als een leegaard?
Schuld van m'n ouders dus...

Ofwel klopt er iets niet aan de cijfers waar ze mee goochelen.
Dat er een sociaal vangnet is, is niet meer dan normaal, zelfs nodig, maar om zo'n hoge bedragen als voorbeeld te geven is er wel over.
Een leefloon moet genoeg zijn om de basisbehoeften te kunnen betalen en ook om nog als een mens te kunnen leven.
Op de manier waarop men het hier voorstelt zou men iedereen een minimum van 2100 euro moeten gaan geven, wat zou een werkende persoon dan wel niet ontvangen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:15   #64
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niemand zegt dat je te weinig geeft of niet solidair bent, het gaat over het feit dat je met een leefloon niet eens de rekeningen kan betalen.
Ligt eraan he: als je in een sociale woning verblijft wordt sowieso de huur al op je inkomen berekend. Bovendien krijg je nog eens een hoop "voordelen" qua energiekosten (beetje zielig doen en je kan je mazoutton vullen, ken iemand die dat nog leuk vindt om mee op te scheppen ook...). Er is ook nog voedselhulp bijvoorbeeld. En als je schulden maakt, who cares, een steen kan je niet stropen...
Mensen die gaan werken hebben dikwijls veel meer problemen om rond te komen als ze telkens net uit de boot vallen voor alle voordelen. Plus, iemand met een beetje bezit kan de deurwaarder verwachten bij niet-betaalde facturen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:18   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Schuld van m'n ouders dus...

Ofwel klopt er iets niet aan de cijfers waar ze mee goochelen.
Dat er een sociaal vangnet is, is niet meer dan normaal, zelfs nodig, maar om zo'n hoge bedragen als voorbeeld te geven is er wel over.
Een leefloon moet genoeg zijn om de basisbehoeften te kunnen betalen en ook om nog als een mens te kunnen leven.
Op de manier waarop men het hier voorstelt zou men iedereen een minimum van 2100 euro moeten gaan geven, wat zou een werkende persoon dan wel niet ontvangen???
Dit is één van de cijfers uit de OP:
Citaat:
Zo krijgt een alleenstaande nu een leefloon van 801,34 euro
Dat lijkt me niet echt een bedrag waar je menswaardig kan van leven.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:29   #66
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Egoïsme ten top gedreven.

Mensen die werken verdienen niet genoeg en de sukkelaars met een leefloon moeten daar voor boeten.

En er is niemand die hier iets verkeerd mee ziet?
De egoisten in mijn ogen zijn diegenen die leefloon trekken en allerhande andere uitkeringen zonder ook maar 1€ bij te dragen aan de maatschappij en dat normaal vinden. En dan heb ge er nog die in't zwart wél werken. Bende parasieten.

Dat geld dat ze krijgen, dat komt uit een ander zijn zakken, het is nu al in bepaalde gevallen beter om leefloon (en de andere extras) te trekken dan sommige jobs uit te voeren, 't is wel geweest.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:32   #67
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op.
Je hebt enkel recht op het zonlicht en de lucht die je inademt. De rest moet je verdienen of krijgen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 12 december 2012, 20:36   #68
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat de mensen van het OCMW tegen mij vertelden. Ik ben daar eens geweest omdat ik geen inkomen had, ze vertelden me dat ik maar moest gaan werken. Ik toonde hun de diagnoses van de dokters - ze waren toen ongeveer zes maanden oud, dat ik niet kon gaan werken, bleek dat die veel te oud waren, alle diagnoses moesten allemaal opnieuw gemaakt worden. We spreken dan diagnoses in de psychiatrie, neurologie, endo-crinologie en neuro-liguistiek. Die onderzoeken daar gaat minstens 18 maand over, er is op de neurologie alleen al een wachtlijst van zes maand om een eerste afspraak te krijgen.

Toen ik het OCMW vroeg hoe ik al die medische onkosten moest betalen zonder inkomen vertelden ze me dat ik dat maar moest gaan lenen, en ik mocht oprotten.

Dus, gelieve mij niet te vertellen dat het OCMW mij gaat helpen, want dat is de waarheid niet.
Wat je hier aanhaalt is inderdaad verwerpelijk, maar off topic. Die opslag telt niet voor jou, ook jou laten ze terug in de kou staan.
Oud 12 december 2012, 20:38   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je hebt enkel recht op het zonlicht en de lucht die je inademt. De rest moet je verdienen of krijgen.
Zo is het in mijn geval, maar de anderen krijgen wel dop/steun/leefloon/ziekenkas, het moet zijn toch dat ze er recht op hebben.
Oud 12 december 2012, 20:38   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verslikte me even in mijn koffie toen ik dit zag, snappen die mensen nu écht niet dat dat geld ergens vandaan moet komen?!

Moest geld aan de bomen groeien, ik zou zeggen, doen! maar helaas, het groeit niet aan bomen. Dit is gewoon krankzinnig.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21211_00398836
Kunt u rondkomen met 2 kinderen en 1.068,45 euro ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:39   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Zeer juist!

Als ik die berichten lees over het "te lage leefloon" dan vraag ik me af waarom mijn vrouw en ik nog gaan werken.
Doe zoals de zus van Bart, ga doppen in Wallonië.
Oud 12 december 2012, 20:40   #72
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als je die sommen ziet waar het over gaat, 500€ en dergelijke, ben je dan werkelijk van mening dat tegen dat de huishuur/brandverzekering/gas /electriciteit, eten/kledij en medische kosten betaald zijn er nog voldoende over is om een paar honderd € opzij te zetten om met nieuwjaar een grote wagen en flatscreen te kopen?

Of ben je het nu speciaal in het belachelijke aan het trekken?
Die flatscreens kosten echt niet zoveel meer ze, er zijn (veel) duurdere gsms.
500€ leefloon + bijdragen kan in de buurt komen (en soms zelfs overtreffen) van het netto minimumloon. Waarom zou een mens gaan werken voor een minimumloon als het verschil amper daar is?
Oud 12 december 2012, 20:40   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik had graag ook 1000 euro opslag gekregen maar de regering heeft beslist dat ik de komende 4 jaar enkel nog indexatie krijg...
Als u baas een nieuwe functie voor u creëert kan hij je zoveel opslag geven als hij wil.
Oud 12 december 2012, 20:41   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van mijn eindejaarspremie hou ik netto 30 procent. Ik denk dat ik voldoende solidair ben met de leefloners. Dat het niet voldoende is ligt niet aan het feit dat ik te weinig geef, maar enkel en alleen aan het feit dat er teveel leefloners zijn. Simple as that.
U kunt altijd meer doen, een extra inspanning leveren.
Oud 12 december 2012, 20:42   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand zegt dat je te weinig geeft of niet solidair bent, het gaat over het feit dat je met een leefloon niet eens de rekeningen kan betalen.
Wat moeten we nu ?
De mensen met vervangingsinkomens opslag geven of ze zwaar aanpakken ?
Oud 12 december 2012, 20:42   #76
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ik heb meer kinderen en minder loon.
Waarom ga ik dan eigenlijk vijf dagen per week werken?
Voor die leefloners. D'uh
Oud 12 december 2012, 20:43   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is schrijnend maar heeft niets te maken met de misbruikers van onze hangmatmaatschappij!
Wie gaat tegelijk voor rechter en voor beul spelen ?
Oud 12 december 2012, 20:44   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ok, dat klopt.

Maar ja, ik rook en drink niet, ik probeer het te beperken tot een minimum die bijdrage.
U kunt gaan drinken en roken in Nederland, Duitsland of Luxemburg. Zo steunt u andere leden van de Europese Gemeenschap.
Oud 12 december 2012, 20:51   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die flatscreens kosten echt niet zoveel meer ze, er zijn (veel) duurdere gsms.
500€ leefloon + bijdragen kan in de buurt komen (en soms zelfs overtreffen) van het netto minimumloon. Waarom zou een mens gaan werken voor een minimumloon als het verschil amper daar is?
Het lijkt me vrij duidelijk dat het minimumloon dat dan blijkbaar het dopgeld niet overstijgt in grote een even grote schande is dan het leefloon waar een normaal levend mens niet met toe komt.

Het is meer dan tijd om af te rekenen met de corrupte politiek en hun uitgebreid alomvattend profitariaatsysteem. Begrijp je, de werkloze en de leefloner - behoudens uitzonderingen, zijn het probleem niet, het hele Belgische systeem is getuned om de bevolking uit te zuigen en tegen elkaar op te zetten.
Oud 12 december 2012, 20:51   #80
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zo is het in mijn geval, maar de anderen krijgen wel dop/steun/leefloon/ziekenkas, het moet zijn toch dat ze er recht op hebben.
Je snapte blijkbaar mijn punt niet. Mijn punt is dat 'rechten' (zoals jij hier bedoeld) zaken zijn die de staat je geeft. En wat de staat je vandaag geeft (of niet) kan met een simpele wet vandaag of morgen veranderen. De lucht daarentegen, dat gaan ze U niet met een wet zomaar kunnen afnemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be