![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solitaire dieren zijn gewoon niet te temmen en blijven een zekere vorm van wildheid steeds in zich houden. Bekijk nog maar de huiskat, die heeft normaal gezien haar territorium buiten, vangt nog steeds muizen en vogels, ook al geef je ze meer dan genoeg te eten en van het beste eerst. Daarnaast heb je een hond die in 't wild ook in een roedel leeft en sowieso altijd gedienstig zal zijn omdat hij nu eenmaal een baas WIL. Als je vergelijkt met wolven, hun voorouders, die leven in een groep met een alphahond als leider, die bepaalt wie wat doet en wanneer wie mag eten. Hoe lager in rang hoe later die eet. Een hond op zichzelf overleeft zelden. Een kat kan zich redden. Haal een wilde hond binnen en win zijn vertrouwen en stel je als hogere in rang op en die zal jou accepteren als zijn baas en meerdere. Een wilde kat blijft een wilde kat. Dus vergelijken met een python is hier niet aan de orde, een python is in de eerste plaats een solitair dier en ook nog eens een roofdier, dat vergelijk gaat dus absoluut niet op.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 22 juli 2004 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, ik herhaal het nog eens : wat er in het circus of in de dolfinariums met "die arme beestjes" gebeurt interesseert mij niet. Maar als je dan toch gaat ijveren voor "dierenvrijheid" wees dan consequent en laat ook uw "Fifi" vrij.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En verder zijn er onder de diersoorten die u aanhaalt misschien wel in zekere zin groepsdieren maar onderscheiden zich toch nog van een roedeldier zoals een hond. enkele feiten: * Olifanten leven in matriarchale groepen, bestaande uit enkele volwassen vrouwtjesdieren met hun onvolwassen kinderen. Volwassen mannen leven voornamelijk solitair en voegen zich alleen bij de groep om met geslachtsrijpe vrouwen te paren. Tijdens de paartijd raakt een mannetje, door hormonale veranderingen, zodanig opgewonden dat ze onberekenbaar en daardoor zeer gevaarlijk worden * Tijgers jagen alleen. Hun dieet bestaat voornamelijk uit middelgrote planteneters, vooral hoefdieren, maar als de omstandigheden dat voorschrijven, jagen ze ook op grotere prooi. Het is geen sociaal dier: de enige groepen bestaan uit moeder en welpen. Dus los van dit onderscheid rest er nog het territorium ~ dat kan je nooit goedmaken met een kooi, ook al is het een gouden.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vreemd dat geen enkele Vlaams Nationalist niet direct inziet dat de enigste reden waarom Demot dit doet is om leeuwen buiten Vlaanderen/België te houden want zeg nu zelf: een echte leeuw is toch altijd beter dan zo'n fake exemplaar op een stok(je)
![]() (Ik heb wel niet alle pagina's gelezen) Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 juli 2004 om 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat tijgers en olifanten betreft, okee, dat waren dus geen goede voorbeelden van groepsdieren. Zoals ik al zei interesseer ik mij niet zo voor dierenwelzijn. Het doet echter weinig af aan mijn argument dat als we het criterium "groepsdier" gebruiken, we een heel nieuwe definitie krijgen van "huisdier", waarbij nu niet toegelaten dieren dat wel worden en nu wel toegelaten dieren dat plots niet meer zijn (cfr kat). Verder merk ik op dat deze discussie opmerkelijk veel gelijkenis toont met : - abortus : "als u principieel tegen abortus bent moet u wel consequent blijven en abortus op het resultaat van een verkrachting ook verbieden" - drugs : "als u tegen alle drugs bent moet u wel consequent blijven en ook alcohol en tabak verbieden"
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Indien u vindt dat die circusbeesten er beter van af zijn dan hun soortgenoten in het wild, zal ik u met alle plezier de rest van uw leven opsluiten in een kamertje van vijf op vier. Drie maaltijden per dag en een douche elke week. Prima verzorging, niet? Vier witte muren om op te kijken, is dat niet geweldig? En kom niet af met geklaag over buitenkomen, gezelschap of ontspanning, u wordt goed verzorgd dus u hebt niet te klagen. U zoek stapelgek worden na twee maanden, en u bent dan nog een moderne mens, die van nature niet al te veel bewegingsruimte nodig heeft. Wat moet een tijger dan voelen die opgesloten zit in een vrachtwagen, een roofdier dat een territorium van minstens 50 vierkante km gewoon is? En vinden de dieren dat leuk, die aandacht? In de vrije natuur maken luipaarden soms kilometerlange omwegen om mensen te ontwijken, zo sterk waarschuwt hun instinct hen. Geloof je dan echt dat zo'n dier ervan geniet om voor een mensenmassa in een bomvol circus te paraderen? Alle instinct moet eruit geprogrammeerd worden om te voorkomen dat ze gaan flippen op zulke momenten. Mensen leren kunstjes om daar hun beroep van te maken, geld mee te verdienen en te functioneren. Dieren leren onnatuurlijke kunstjes louter en alleen om ons te vermaken. Een tijger die door een brandende hoepel moet springen moet tegen al zijn natuurlijke instincten ingaan. Kan je nagaan welke druk er op dat dier werd uitgeoefend om hem zo gek te krijgen? Laatst gewijzigd door zorroaster : 23 juli 2004 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Buren zagen nu al over een kat, laat staan als de leeuw van hiernaast eens in mijn tuin mijn KIP of GANS gaat opvreten. Want dat doet de kat nog steeds ~ maar dan met de muis of het vogeltje. Als het dan bij een kip of gans zou blijven, maar wat als het je 3-jarige kleuter is die mooi in de zandbak zat te spelen? Nog effe realistisch blijven en appelen niet met citroenen vergelijken hee ![]() Een aap van 't zelfde, dat kan je enkel in een hok steken. Apen zijn, in tegenstelling tot wat velen denken, best gevaarlijke dieren. En dan gaan we weer iets vergelijken dat niet te vergelijken valt, een hond heeft zijn loop nodig, een hond hebben en nooit (of niet voldoende) uitlaten is evenzeer fout, dan is een huis of appartement ook alleen maar een hok. Citaat:
Verder is de hond inderdaad al veel verder geëvolueerd en staat ondertussen waarschijnlijk even ver van de wolf als wij van de neanderthalers. Deze dieren kunnen niet meer in het wild leven. Wil dat dan zeggen dat wij andere dieren evengoed moeten gaan domesticeren? Buiten honden en paarden kan ik me trouwens geen enkel dier voorstellen dat in die mate al gecultiveerd is en persoonlijk hou ik dat liever zo ~ een wilde hengst gaan breken om als rijdier te fungeren, daar ben ik evenmin een voorstander van. Citaat:
Ik wil ze echter niet verbieden maar de rest ook niet, laat verdorie alles toe en zorg er gewoon voor dat mensen drommels goed weten waar ze mee bezig zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn we weer mee bezig? Alsof dieren weten wat 'gelukkig zijn' is. Waarom zou een leeuw waardevoller zijn dan een strontvlieg? Wie komt op voor de schaamluis als bedreigde diersoort met uitsterven bedreigd?
Te belachelijk om in het regeerakkoord te worden opgenomen. Precies of er zijn geen belangrijker onderwerpen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() rare vergelijking tussen een vlieg en een leeuw...
als je het over zuiver "leven" hebt, dan kan je dat misschien doortrekken naar de meer oriëntaalse levenshouding die elk leven waardeert. Maar wat hier in de westerse wereld betreft , zijn we daar pragmatischer in. zelf vind ik dat dieren NIET thuishoren in circussen omdat ze daar hun natuurlijk instinct NIET kunnen beleven, en ze geshaped moeten worden met aanmoediging maar tevens straffen om een bepaald truukje te vertonen. Iedereen die een huisdier heeft gehad , WEET dat dieren gevoelens kunnen uiten en dat dit GEEN subjectief wishfull thinking is van het baasje. ook geen associatie met : die geeft mij eten dus... Concreet wil dit zeggen dat dieren wel degelijk kunnen "voelen", en dit vanaf een zkere hersencapaciteit (vraag me niet dewelke, ben geen bioloog, maar de meeste dieren die in het circus zitten vallen daar zeker onder). helemaal NIET te belachelijk om op genomen te worden in een regeerakkoord. anders zou het er weeral niet van komen. men spreekt er allang over , maar handelen bleef uit nu lijkt de zaak zich te concretiseren en dat is dik in orde
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 23 juli 2004 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu moet ik stoppen want onze hond is in paniek door het onweer. Mijn moeder, moegetergd door het krabben aan de gangdeur, heeft het arme beestje aan de leiband gelegd (binnen weliswaar). Ik ga dus de hond bevrijden en beneden gaan zitten tot de storm voorbij is, sentimentele snul dat ik ben.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 23 juli 2004 om 00:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
en verder vind ik het nog straffer dat op een moment dat wij diervriendelijker aan het worden zijn, jij nu gaat pleiten voor het domesticeren van wilde dieren en dan nog door de onwilligen af te maken. 't Is wel de bedoeling van te evolueren en recht te trekken wat er al jaren fout loopt. Citaat:
Citaat:
Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, diegenen die dat wel zouden doen, op de manier die zij enkel kennen, zullen dus als ontembaar beschouwd worden en dus afgemaakt volgens uw theorie. DAT mijn beste is totaal niet vergelijkbaar en zelfs verwerpelijke praktijken. Citaat:
Dat hij de eerste maal schrikt van onweer is logisch, als je'm dan oppakt en troost ==> bang gedrag beloond en je hebt blijvend van jan. Dan had hij niet gekrabt, had je moeder 'm nooit moeten vastmaken en had jij er nu niet moeten bijzitten ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het wel 'Bruut geweld' en je kunt het ook mooi verwoorden. Maar durf jij beweren dat circusdieren minder of geen gevoelens van geluk en welzijn kunnen uiten dan hun broers of zusters in moeder natuur?
Durft iemand beweren dat de schaamluis het leven niet waard is, om over de gevoelens van dit dier te nog te zwijgen? Je hoeft er niet op te antwoorden hoor. Ik wil alleen enkele bedenkingen meegeven, die het voor mij toch een belachelijk gegeven vinden in het regeerakkoord. Al eeuwen is het dier de slaaf van mensen. Berendresseurs, leeuwentemmers en slangenbezweerders zijn van alle tijden en van alle culturen. Zelfs een vlooiencircus staat op het menselijk amusementsprogramma. Maar de Vlaamse regering vindt dat het genoeg is geweest en neemt dit mee in haar regeerakkoord. Ik moet toegeven, met goede argumenten. Maar toch... De afrikaanse leeuw moet beschermd worden in Afrika vind ik. Alle Vlaamse maatregelen ten spijt. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() al eeuwen was de vrouw onderdanig aan de man en was dat wet tot natuurlijk
al eeuwen was het volkomen normaal dat iemand je schedel insloeg als je hem wat in de weg legde al eeuwen was het normaal dat je je kind stevig met de riem behandelde als het niet luisterde en binnenkort kunnen we zeggen : al eeuwen was het normaal dat er wilde dieren mishandeld werden om truukjes uit voeren voor ons plezier in circussen dat heet vooruitgang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk is eerlijk. Eigenlijk heb je gelijk in deze. Ik verander mijn mening en erken mijn lakse houding. Bedankt. Welgemeend. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap Demottes redenering eigenlijk niet. Hij wil dat afschaffen omdat de mensen geen circussen met wilde dieren meer zouden willen hebben. Maar als de mensen niet meer naar zo'n circus willen, waarom zouden circussen nog zo'n programma aanbieden?
Soit, het is weeral een regel bij in Belgiës flinterdunne wetboekje, en Demottes naam zal voor eeuwig geroemd worden in de dierenhemel. Amen.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en binnenkort kunnen we zeggen : al eeuwen was het normaal dat we dieren doden en opaten voor ons gastronomisch plezier. en later en binnenkort kunnen we zeggen : al eeuwen was het normaal dat we planten doden en opaten voor ons gastronomisch plezier.
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |