![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 4 januari 2013 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA gaat nergens komen indien ze de CDNV niet kunnen decimeren. Peeters sterk houden lijkt me in deze GEEN goeie strategie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Algemeen vind ik de visie van den Ben ok.
Zelfs al staat er niets nieuws in eigenlijk. Bekijk die zever van sommigen in deze draad, dat den Ben eindelijk snapt dat hij partners nodig heeft. Wees realist aub, zelfs na de landslide zou er een tweede landslide daar bovenop nodig zijn, eer wij zo sterk zouden staan dat wij geen partners nodig zouden hebben. Ik ga ook niet met alles akkoord wat den Ben zegt. Bijvoorbeeld defensie. Defensie voor ons is eigenlijk beperkt tot het leveren van een bijdrage aan de navo of aan soortgelijke. Niemand heeft kritiek op het kleine Luxemburg en diens bijdrage op vlak van defensie. Niemand zal kritiek hebben op het kleine (maar vele malen groter dan Luxemburg) Vlaanderen op onze toekomstige bijdrage op dit vlak. Niemand zal kritiek hebben op de coördinatie van de bijdrage van de diverse kleinere landen 'van goede wil', dus tesamen Benelux dat dan VlaWaNeLux(Bru?) ... zou worden. Ook nog: wat hebben de Franstaligen nu te maken met onze zeemacht ?? In eenzelfde zin gaat het over globaal politiek-buitenlands (niet econmisch) beleid. Dat de Walen de Latijnse as volgen; wij zullen de Anglo-Saxische as volgen. Waarschijnlijk. Toch is den Ben slim aan het spelen met zijn stellingen omtrent defensie en buitenlands beleid. Het zijn 'snoepjes' die mee moeten bewerkstelligen dat het draagvlak zich uitbreidt tot het sterk genoeg zal zijn om in gebruik genomen te kunnen worden. noot: over dat calimero-gedrag en het feit dat wij toch in vele gemeentelijke coalities zijn kunnen stappen. Het is duidelijk voor mij. De 'nationale' figuren van de oude machtspartijen deden het onmogelijke om 'het gevaar van de nva' in de verf te zetten. Maar plaatselijk kent men mekaar beter ... en er zijn dus blijkbaar plaatselijke leden van de oude machtspartijen die hun politieke vrienden in Brussel met ietwat achterdocht bekijken. Ik vermoed onder andere vooral die burgemeesters die beseffen hoeveel subsidies er gaan naar Waalse gemeenten, en hoe weinig naar de Vlaamse gemeenten. Mijn persoonlijk besluit: de grondstroom zit goed. Zeer goed.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gebrek aan ruggengraat van CD&V kan dan ook een voordeel zijn. Als de trein zich in beweging zet in de richting van autonomie/onafhankelijkheid, zullen het ook geen CD&V'ers zijn die zich voor de trein gaan gooien. Wie weet wat Peeters - die altijd opvallend mild voor N-VA is en binnen zijn eigen partij tot de laatste snik het kartel heeft verdedigd - bereid is om te doen om de volgende Vlaamse regering te leiden. Het vooruitzicht om de founding father van de eerste "autonome" Vlaamse staat/deelstaat te worden is daarbij eerder aanlokkelijk dan afschrikwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() In 2015 mag België geen schulden meer maken en vanaf 2016 moeten wij onze staatsschuld met 2% afbouwen.
De franstaligen hebben het nog nooit klaar gespeeld om een begroting in evenwicht te krijgen. Dan komen we tot de situatie dat de franstaligen vragen aan de Vlaamse Gemeenschap en/of het federale niveau om bij te springen. Benieuwd welke "Vlaamse" partijen daarmee akkoord zullen gaan!? Laatst gewijzigd door demonen : 4 januari 2013 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gelieve me dan eens uit te leggen hoe de Franstaligen hun levenslange cheque voor Brussel al binnen hadden in september 2010 ?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW stelde een herfinanciering van Brussel voor, maar met duidelijke doelstellingen, dat is iets compleet anders wat er nu is beslist. Beetje eerlijk blijven hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom is dit plots groot nieuws? N-VA zegt dit al jaren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad N-VA zegt al jaren dat een confederatie een eerste stap en eerste fase is, op de weg naar de onafhankelijkheid
Laatst gewijzigd door Roderik : 4 januari 2013 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag was eigenlijk off-topic : Another Jack beweerde dat in zijn gemeente (de Zuiderkempen rond Antwerpen) de N-VA ook 2 voorakkoorden op zak had, net zoals in Schilde. Daar ik daar niets over gehoord heb, interesseert het mij om te weten wat er daar exact gebeurd is. Laatst gewijzigd door schietboog : 4 januari 2013 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik een Belgicist was, zou mij vooral dit zinnetje zorgen baren: "Voor de Vlaamse onafhankelijkheid is het nog te vroeg, zegt Ben Weyts in Metro. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg zowaar de indruk dat u een probleem mee hebt dat N-VA bereid is zich te beperken tot een confederatie als blijkt dat de meerderheid van de Vlamingen zich daarmee tevreden stellen. Die verklaring van Ben Weyts is eerder vervelend voor de Belgicistische anti-N-VA meute. Het neemt hen immers een wapen (de beschuldiging dat N-VA het einde van la Belgique nastreeft) uit handen. Laatst gewijzigd door quercus : 4 januari 2013 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() -dubbel-
Laatst gewijzigd door -Jo- : 4 januari 2013 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Weyts op radio 1 vertelde dat onafhankelijkheid weldegelijk het einddoel blijft is natuurlijk maar een voetnoot. |
|
![]() |
![]() |