![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar staat welke postjes N-VA heeft gegrepen en waar staat dat het Vlaams Belang hun broek laat zakken voor Elio Di Rupo ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van we blazen de boel op zonder meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemt hen een Belgicistische partij volledig out-of-the-blue. Waarom ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ze zullen samenspannen lijkt me trouwens waarschijnlijk, de vraag is echter de manier waarop ze dit zullen doen. Door de samenloop van omstandigheden willen ze op vlaams niveau immers niet de gebeten hond zijn. Daarom dat ik de huidige koers van CD&V zo bizar vind, ze halen zo hard mogelijk uit naar N-VA waardoor ze en hun eigen zwakte tonen en de N-VA schofferen terwijl deze waarschijnlijk hun belangrijkste gesprekspartner zal zijn in 2014. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwyndion
Je kan de foto's via pm doorgeven. Ik volg je niet. Je zegt dat N-VA postjes heeft gegrepen en dan kom je met een bron af dat ze geen postjes hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil ?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Hou nu in godsnaam toch eens op met die forumvervuiling.
Als Xeno zegt dat de CD&V van Peeters naar zijn mening een belgicistische partij is moet je toch geen uren lopen leuteren om een bron waarin godbetert Peeters CD&V een belgicistische partij noemt. "Wat is het verschil"... Je bent toch niet idioot? Gedraag je er dan verdorie ook niet naar!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse traditio's zijn werkelijk misselijk makende kwallen. Ik braak van dat soort politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei dat Peeters lid is van een Belgicistische partij. Ik zeg nergens dat Peeters dit beweerde, ik was diegene die het beweerde. Hoe kom je er dan bij dat ik moet aantonen dat Peeters dit beweerde? Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2013 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom noem jij zijn partij Belgicistisch terwijl hij dat zelf niet doet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo niet bij de NVA. De 'frank' van de traditionele Vlaamse volksverraders is na 50 jaar nog steeds niet gevallen, en ze zijn zelfs de oorzaak + het verder negatief gevolg van de schijnsplitsing van BHV. Dus waarom zou de NVA niet mogen proberen? Gezien uw post, mag ik aannemen dat u nog steeds gelooft in de traditionele Vlaamse volksverraders? Citaat:
![]() En wie weet zit er ook nog iets in voor Brussel.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 6 januari 2013 om 02:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Als er een woord is waarmee ik Brussel zou omschrijven is het 'tragisch'. Toch zou ik in geen enkele Belgische stad liever wonen. De mix aan culturen, de chaos, de rijkdom, de miserie, de plantrekkerij... Mijn kapper is een Iraniër, mijn poetsvrouw is Pools, mijn kruidenier is een Indiër of een Portugees, mijn loodgieter een Marokkaan, de resto om de hoek is Thais, andere Afrikaans, mijn onderbuur is een Peruviaan en mijn directe buur is een Italiaanse. De voertaal is soms Frans, soms Engels. Ik kan u zeggen dat buiten die Italiaanse Eurocrate deze mensen allemaal zelfstandigen zijn die hard werken voor hun brood. Als Vlaming in Brussel ben je, net als iedereen, een vreemdeling. Ik voel mij hier eigenlijk op vakantie.
Het politiek bestuur in Brussel is een drama. Het straatbeeld alleen al is op vele plaatsen erbarmelijk. De Brusselse metro wordt door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken als een no-go zone beschouwd. Volgens mij moeten de volgende zaken gebeuren: -Op gemeentelijk vlak een fusie van de gemeenten zoals in Antwerpen -Gewestelijke bevoegdheden worden uitgeoefend op het federale niveau (met een staatsecretaris voor Brussel) zoals dat in vele federale staten het geval is en waar ook de GGC bevoegdheden onder vallen -Engels wordt een officiële bestuursstaal (kwestie van de Franstalige politieke hegemonie te doorbreken en aan te sluiten bij de realiteit) Wil dat zeggen dat de Vlaamse gemeenschap zich uit Brussel zou moeten terug trekken? Zeker niet. Andere staten en zelfs regio's investeren miljoenen in ambassades, cultuurhuizen en diplomaten allerhande om in Brussel aanwezig te zijn. Het zou dom zijn onze bevoorrechte positie in Brussel te laten varen. Er is een enorm tekort aan scholen. Waarom geen Vlaamse scholen oprichten waar kinderen in het Nederlands, Frans en Engels onderwijs kunnen genieten en drietalig kunnen afstuderen? Zelfs al zijn het oorspronkelijk geen Nederlandstaligen? De Franstalige politici laten hun hoofdstad echter liever verloederen dan ook maar een politiek mandaat af te staan.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 6 januari 2013 om 06:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom noem jij hem dan niet naar jouw mening anti-Vlaams ?
![]() |
![]() |