![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al welgeteld 182 jaar laten ze ons gerust, terwijl ze daarvoor echter een half millenium lang de onbetwiste aarts- en erfvijand waren. Het ergste waren de zes oorlogen van Louis Kators die ruim de ganse tweede helft van de zeventiende eeuw in de Zuidelijke Nederlanden de techniek der verschroeide aarde toepaste en tabula rasa maakte met het industriële weefsel in Vlaanderen, dan vanaf dan wegzonk een een agrarische winterslaap, een duistere 'post-middeleeuwen'. Pas rond 1960 herstelden we daarvan! ![]() Neen, vanuit historisch perspektief bekeken is het nog vééél te vroeg om Frankrijk als bondgenoot te verklaren. Enkel wanneer men navelstaarderig het hier en nu bekijkt, kan dat. Trouwens, bij elke steun aan Frankrijk zou moeten aangekaart worden of er in kultureel opzicht iets op te rapen valt voor de Frans-Vlamingen. Dat is de natuurlijke refleks en vanzelfsprekende associatie die De Crem zou moeten maken! Al was het gewoon maar om die kwestie bespreekbaar te maken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 januari 2013 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uiteraard speelt hier veel meer mee zoals economische feiten en dergelijke. Noord Mali heeft titanium, petrolium, etc. in de grond en Zuid Mali heeft de goudmijnen die men kost wat kost wil beschermen. Dat de bevolking gesteund wordt is dan misschien de bonus en daar doen veel militairen het voor. Maar dit is dweilen met de kraan open. Langs een kant verdedigen tegen jihadi's en langs de andere kant ze helpen kan je moeilijk "War On Terror" noemen.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Klopt lang de ene kant islam steunen (Egypte, Syrië) en dan ik Mali de islam buitengooien. Dat is inderdaad geen oorlog tegen de islam.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tsk tsk het NATO verbond, EU, VN ... de toetreding brengt verplichtingen met zich mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ma nee brave mens ben hem al een paar keer tegen gekomen.
Knappe dochter trouwens.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit historisch perspectief is niemand je bondgenoot want bondgenootschappen vallen uiteen, hervormen.... Je kan evengoed stellen dat uit historisch perspectief de huidige Europese staten geen bestaansrecht hebben want geen enkele is historisch gezien meer dan een pasgeboren baby... Bondgenootschappen worden gevormd en opgeheven zoals gedicteerd door de op dat moment geldende noodzaak. En in dat opzicht is Frankrijk op dit moment en voor dit gegeven een bondgenoot... Als morgen bvb de Franse overheid beslist om de Vlaamse onafhankelijkheid te steunen zal zij mijn bondgenoot zijn, ongeacht de voorgeschiedenis. Wat trouwens niet inhoudt dat je die voorgeschiedenis moet vergeten of vergeven. Dat staat volkomen los van elkaar.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn die "jullie" en die "fundi's"? Mag ik u er op wijzen, meneer Claessens, dat ik oprecht en gemeend stel dat als België ergens oorlog wil gaan voeren, dit NIET in naam van het Vlaamse volk (waartoe ik nog steeds behoor) dient te gebeuren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom denk jij trouwens dat je wél voor Vlaanderen mag spreken, en Crembo niet? Voor zover ik weet steunt ook N-VA deze actie. Laatst gewijzigd door respublica : 15 januari 2013 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, een genocide. Is dat programmapunt #2 na het invoeren van de sharia, het uitmoorden van een hele bevolkingsgroep? Waar kan ik dat lezen?
Ik heb op zich weinig problemen met deze Franse interventie. Ze verdedigen hun belangen, en met goedkeuring van de VN dan nog. Alleen vind ik niet dat we onze soldaten daarvoor in gevaar moeten brengen, zelfs al gaat het om een klein aantal en is dat gevaar miniem. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 januari 2013 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs indien dat zo is, en ik twijfel daar zelfs niet aan, wordt hier wel degelijk de uitbreiding van de islam bestreden. Voor mij reden genoeg om daar aan deel te nemen ongeacht de beweegredenen van de anderen. Dat jij bereid bent om de extreme islam de wereld te laten veroveren en haar zelfs wil steunen daarbij om toch maar geen bondgenoot van het stoute Frankrijk te 'willen' zijn laat ik voor jou rekening. Aan mij is dat soort masochisme niet besteed...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Ik wil Al-Qaida & co ook geen eigen staat geven. Dat tegenhouden mag gerust in mijn naam gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, een Vlaams-nationalist mag blijkbaar niet tegen oorlog in Afrika zijn. Goed.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig is daar nu Mali! Oef!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek niet in naam van het Vlaamse volk. Ik zeg: niet in naam van het Vlaamse volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het feit dat het westen en België hypocriet bezig zijn zal je mij nergens zien goedkeuren in tegendeel. Maar tevens zal je mij de enkele keer dat ze goed bezig zijn, al is het om de verkeerde redenen, niet zien tegenwerken. Eigenlijk hoop ik op serieuze reacties van de Jihadis die we nu steunen zodat zelfs voor dat soort Europeanen duidelijk wordt wat de werkelijke inzet van deze strijd is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Burgeroorlog gebeurt constant. En de westerse interventies gebeuren vanuit een politieke geïnspireerde hoek. Inderdaad hypocriet. Maar het interesseert mij meer dat de gewone mensen, die tussen al dat schieten en vechten om economische spelletjes in proberen te overleven, een betere kans krijgen om effectief ook te overleven. Omdat het conflict korter duurt. Je kiest tussen de cholera en de pest; westerse interventie / imperialisme. Of jaren bloedige burgeroorlog en daarna een shariastaat zonder zelfs de schijn van lippendienst aan mensenrechten. Tegen de oorlog in Afrika zijn is voor mijn part goed. Maar welke oorlog? Tegen de rebellen? Tegen het "imperialisme"? Je zal één moeten kiezen, want het spel zit al op de wagen. |
|
![]() |
![]() |