![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De aard van het gouverneursambt? De gepokte en gemazelde provinciale politici? Nu overschat u het provinciale niveau wel heel erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Som "die verschillende" kopstukken eens op en post er ook eens bij waarom ze dat deden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Onder meer Ben Weyts en Matthias Diependaele, als ik me goed herinner. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 januari 2013 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stelt wel openlijk de vraag. Waarom is het voor jou een staatszaak ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 januari 2013 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom alleen al zou ik nooit op de NVA stemmen. Wanneer zij het voor het zeggen krijgen, worden de provincies stante pede afgeschaft. Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2013 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() De N-VA kopstukken wouden inderdaad dat hun partij het recht had om zelf het postje voor te dragen. Dat is ook normaal, aangezien de N-VA met ruime voorsprong de grootste partij is van Oost-Vlaanderen. Ik heb wel geen enkel N-VA kopstuk horen zeggen dat hij/zij kost wat kost gouverneur wil worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bent u al eens naar een zitting van een provincieraad geweest? Wel, ik heb dat eens 1 keer gedaan. (ik woon toch niet ver van het provinciehuis). Ik moet zeggen dat dit 1 van de meest nutteloze zaken was ik die ooit gedaan heb. Provincieraadsleden die pietlullige vragen stelden, die saaie en ongeïnspireerde toespraken hielden. De meerderheid van de provincieraadsleden vielen tijdens de zitting zelfs bijna in slaap. In de volgende post mag u mij dus uitleggen waarom de ervaren provincieraadsleden geen spaander heel zullen laten van die onervaren culturo en waarom Jan Bries een slechtere gouverneur zal zijn dan Andre Denys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerst heeft N-VA geen bekwame kandidaat in eigen rangen. Dus moeten ze buiten de partij zoeken om een bekwame kandidaat te zoeken. En nu is de kandidaat van buiten de partij OOK onbekwaam. Een kritisch mens kan daaruit besluiten dat Bekwaamheid niet de reden was om buiten de partij te gaan zoeken, volgens u hebben ze immers onbekwamen genoeg.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() NVA wil de gouverneurs afschaffen, als ze iemand van de partij daar plaatsen dan wil die z'n postje misschien verdedigen. Daarom is het beter voor de NVA om echt iemand van buiten de partij te kiezen om latere problemen te vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Wat de partijdigheid van de pers nog maar eens in de verf zet.
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters had ook geen enkele politieke ervaring en werd "geplukt" bij Unizo door Leterme. Ik vind het nog de slechtste niet. So?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Laten we eens kijken naar de uitslagen van de verkiezingen in de provincie Oost-Vlaanderen:
Citaat:
Ook in Oost-Vlaanderen hebben de 3 traditionele partijen klappen gekregen. De CD&V verliest 10 zetels, de VLD 7, de SP.a 5. Een deel van de "ervaren provinciale politici" zijn dus niet meer in staat om die onervaren culturo met de grond gelijk te maken, aangezien ze niet meer verkozen zijn in de provincieraad. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||