Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 11:45   #61
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Mij om het even wat jullie met dat geld doen. De degoutante (ja, da's nog een aardige term) manier waarop jullie een actie als 11-11-11 persifliëeren, alsof het 'ontaard' is om solidariteit buiten de landsgrenzen te brengen en "Zelf, zelf, zelf" de juiste marsrichting is, is voor mij een brug te ver.

En de N-VA-leden die aan dit soort dingen meedoen, weten heel goed dat ze daar binnen de partij niet mee te koop moeten lopen. Ik raad hen trouwens aan het partijprogramma dat ze als lid onderschrijven eens grondig door te nemen, in het bijzonder het hoofdstuk "Wereld".

Wanneer de VVB zich associeërt met een groep die acties opzetten waar ik gewoon misselijk van word, associër ik me liever niet met de VVB.
de VVB doet dit dan ook niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 11:50   #62
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
de Vlaamse beweging heeft nog minder boodschap aan zelfverklaarde kletskop-nationalisten die het woord marrokaan telkens vertikken uit te spreken!
Dus ik ben een zelfverklaarde kletskop-nationalist?

Ik geniet m.i. meer respect binnen de Vlaamse Beweging (zowel van VVB, TAK, als alle anderen) dan gij ooit zult krijgen, dus hou uw denigrerende woorden maar voor uzelf, jongen.
Oud 27 juli 2004, 11:51   #63
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Aan schreibtischtäter en toogfilosofen heeft de Vlaamse Beweging geen boodschap! Noch aan mensen die zich voor een ministerpostje verkopen aan het Belgisch etablishment!
Die schreibtischtäter en toogfilosofen zijn er niet voor verantwoordelijk dat veel jongeren de Vlaamse Leeuw als een symbool van enggeestigheid en racisme zijn gaan beschouwen.
Mocht ik geen Vlaams-nationalist geweest zijn die wel weet dat de Vlaamse beweging oneindig veel groter is dan die clubjes extreem-rechtse fanatici, zou ik dezelfde kwalijke associatie gelegd hebben als ik zo'n Voorposter met een Z11-Z11-Z11-collectebus zou zien voorbijparaderen.

Bedankt voor dat geschenk, Voorpost en consoorten, dankzij jullie sabotagewerk staan we met het imago van onze premature Vlaamse staat nog steeds niet waar we horen te staan.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 11:52   #64
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mij om het even wat jullie met dat geld doen. De degoutante (ja, da's nog een aardige term) manier waarop jullie een actie als 11-11-11 persifliëeren, alsof het 'ontaard' is om solidariteit buiten de landsgrenzen te brengen en "Zelf, zelf, zelf" de juiste marsrichting is, is voor mij een brug te ver.

En de N-VA-leden die aan dit soort dingen meedoen, weten heel goed dat ze daar binnen de partij niet mee te koop moeten lopen. Ik raad hen trouwens aan het partijprogramma dat ze als lid onderschrijven eens grondig door te nemen, in het bijzonder het hoofdstuk "Wereld".

Wanneer de VVB zich associeërt met een groep die acties opzetten waar ik gewoon misselijk van word, associër ik me liever niet met de VVB.
En dan ben jij verbaasd dat België nog niet gesplitst is.

Ps: weet dan toch dat je een minderheid binnen de N-VA.

En nog, 95% van de Vlaamse Beweging staan achter Voorpost, net als achter de rest van de aktiegroepen. Dat jij dat niet doet is jouw zaak, maar dat je daarvan niet op de hoogte bent zegt veel over je absentie in diezelfde Vlaamse Beweging.

Groetjes van een VVB en Voorpost-lid.
Oud 27 juli 2004, 11:53   #65
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De nut van de Trut Achterlijk Klootzak Kommitee? Behalve de lul te maken, zie ik niet.
Hebt je er nog zo eentje om het af te leren? Ik kan er niet genoeg van krijgen! Niveau mensen!
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 11:54   #66
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die schreibtischtäter en toogfilosofen zijn er niet voor verantwoordelijk dat veel jongeren de Vlaamse Leeuw als een symbool van enggeestigheid en racisme zijn gaan beschouwen.
Mocht ik geen Vlaams-nationalist geweest zijn die wel weet dat de Vlaamse beweging oneindig veel groter is dan die clubjes extreem-rechtse fanatici, zou ik dezelfde kwalijke associatie gelegd hebben als ik zo'n Voorposter met een Z11-Z11-Z11-collectebus zou zien voorbijparaderen.

Bedankt voor dat geschenk, Voorpost en consoorten, dankzij jullie sabotagewerk staan we met het imago van onze premature Vlaamse staat nog steeds niet waar we horen te staan.
Zou dat niet eerder liggen door de weerkerende laffe houding van u en uw maten?
Geen wonder dat je amper 2% haalt hé.

Vereenzelvig je aub niet met de Vlaamse Beweging, want uit je reacties hier valt enkel af te leiden dat je 1.) niets weet van de beweging en 2.) je helemaal niet op je plaats bent daarin.

Laatst gewijzigd door Betweter : 27 juli 2004 om 11:57.
Betweter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 11:55   #67
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En ge mag gerust zijn, er zijn niet veel linken te vinden tussen de VVB en Voorpost (geen buiten een activiteiten vermelding op de kalender). Ik weet ook genoeg dat er veel VVB bestuursleden zijn die niks moeten weten van Voorpost
Moest u het echt weten zou u de banden wel kennen me dunkt.
Oud 27 juli 2004, 11:56   #68
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hij heeft eigenlijk wel gelijk hoor... Toen ik op 21 juli mijn leeuwenvlag buitenhing kreeg ik boze blikken in mijn richting gegooid. Een buur stapte zelfs op mij af en vroeg mij om dat racistische symbool te verwijderen. Da's de erfenis van al die organisaties die vlaams-nationalisme onlosmakelijk verbinden met racisme (eg: Voorpost, VB, VNJ,...)
Oud 27 juli 2004, 11:59   #69
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Hij heeft eigenlijk wel gelijk hoor... Toen ik op 21 juli mijn leeuwenvlag buitenhing kreeg ik boze blikken in mijn richting gegooid. Een buur stapte zelfs op mij af en vroeg mij om dat racistische symbool te verwijderen. Da's de erfenis van al die organisaties die vlaams-nationalisme onlosmakelijk verbinden met racisme (eg: Voorpost, VB, VNJ,...)
Makkelijk hé, loze beledigingen.

Verklaar eens waar Voorpost en godbetert VNJ of VB racistisch zijn?

De enige reden van jullie razernij en blinde haat (wie was ook alweer de onverdraagzame?) is dat Voorpost en vele andere aktiegroepen aansluiten bij het Vlaams Blok. Dat, en niets anders, is jullie probleem. De dag dat jullie dat inzien staan we een stuk verder in onze strijd. Gelukkig bedragen jullie een minieme minderheid in de Vlaamse Beweging.

Laatst gewijzigd door Betweter : 27 juli 2004 om 12:01.
Oud 27 juli 2004, 22:20   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef uw buur 100% gelijk. Het hedendaagse Vlaams-nationalisme is racisme tegenover onze Waalse landgenoten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 23:01   #71
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik geef uw buur 100% gelijk. Het hedendaagse Vlaams-nationalisme is racisme tegenover onze Waalse landgenoten.
De term 'rascisme' is dezer dagen blijkbaar ruim interpreteerbaar...
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 23:43   #72
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
De enige reden van jullie razernij en blinde haat (wie was ook alweer de onverdraagzame?) is dat Voorpost en vele andere aktiegroepen aansluiten bij het Vlaams Blok. Dat, en niets anders, is jullie probleem. De dag dat jullie dat inzien staan we een stuk verder in onze strijd. Gelukkig bedragen jullie een minieme minderheid in de Vlaamse Beweging.
We mogen god prijzen dat ze nog niet bij de NVA aangesloten zijn, anders waren wij OOK een racistische partij. NVA bewijst dat Vlaams Nationalisme en racisme ook 2 van elkaar losstaande dingen zijn.

Citaat:
Is RACISME, niet het discrimineren en het haten op basis van de rassentheorie? Volgens mij horen de Walen nog steeds bij het Blanke ras hoor . Trouwens, heb jij mij OOIT haatdragende taal horen spreken over de Walen? Helemaal niet. Voor mij part mag Wallonië de rijkste regio ter wereld zijn, maar wij passen nu eenmaal niet samen...
Oud 28 juli 2004, 00:10   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

U woont in een goeie buurt. 8)
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 01:08   #74
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

En nog, 95% van de Vlaamse Beweging staan achter Voorpost, net als achter de rest van de aktiegroepen. Dat jij dat niet doet is jouw zaak, maar dat je daarvan niet op de hoogte bent zegt veel over je absentie in diezelfde Vlaamse Beweging.
Ga jij mij als buitenstaander vertellen wat de meerderheid van mijn partij denkt? Da's een goeie! Hoeveel N-VA'ers kent u? Drie, vier, van ziens? Vermenigvuldig dat getal met honderd en je zit aan diegenen die ik redelijk goed ken.

En dan wordt het helemaal ridicuul: "95% van de Vlaamse Beweging steunt Voorpost"... Hebt u een enquête gehouden? Of is dit hetzelfde nattevingerwerk en wishfull thinking als in uw bewering over wat de N-VA'ers zouden denken?
Oud 28 juli 2004, 01:10   #75
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar ben ik niet verbaasd over. Elke keer als ik jullie consoorten bezig zie, weet ik waarom dat nog altijd mijlenver van ons verwijderd is...
Oud 28 juli 2004, 01:12   #76
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen wonder dat je amper 2% haalt hé.
Aha, nu weet ik hoe je aan al die schattingen komt. Je neemt de laatste betrouwbare uitslag, deelt die door twee en dan naar beneden afronden...

Op die manier van rekenen staat 95% van de Vlaamse beweging achter Voorpost en is de meerderheid van de N-VA'ers Voorpost-symphatisant, zo berekend kan dat inderdaad wel eens kloppen.
Oud 28 juli 2004, 07:11   #77
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ga jij mij als buitenstaander vertellen wat de meerderheid van mijn partij denkt? Da's een goeie! Hoeveel N-VA'ers kent u? Drie, vier, van ziens? Vermenigvuldig dat getal met honderd en je zit aan diegenen die ik redelijk goed ken.

En dan wordt het helemaal ridicuul: "95% van de Vlaamse Beweging steunt Voorpost"... Hebt u een enquête gehouden? Of is dit hetzelfde nattevingerwerk en wishfull thinking als in uw bewering over wat de N-VA'ers zouden denken?
Moest je eens wat naar betogingen komen zou je bv. merken dat enkel VNJ en Voorpost steeds een applaus krijgen van de omstaanders...

Uw halve partijbestuur was kidn aan huis bij mijn familie, dus ja, ik ken er redelijk veel Jeezes man, ge weet ni wa ge zegt
Ach, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil. Ik laat u in uw onwetendheid, het heeft toch geen zin.
Hou Zee.

Laatst gewijzigd door Betweter : 28 juli 2004 om 07:29.
Oud 28 juli 2004, 07:34   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Groetjes van een VVB en Voorpost-lid.
niet beginnen zeveren he, er staat niet eens en link naar voorpost op de vvb site. naar TAK wel. dat wil al veel zeggen!
Ik denk dat ik toch ook wel een beetje de VVB ken dacht ik.
Oud 28 juli 2004, 07:39   #79
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest je eens wat naar betogingen komen zou je bv. merken dat enkel VNJ en Voorpost steeds een applaus krijgen van de omstaanders...

Uw halve partijbestuur was kidn aan huis bij mijn familie, dus ja, ik ken er redelijk veel Jeezes man, ge weet ni wa ge zegt
Ach, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil. Ik laat u in uw onwetendheid, het heeft toch geen zin.
Hou Zee.
dus daaruit trekt u uw conclusies dat 95% van de Vlaamse beweging voorpost steund?
De helft van het bestuur van de vvb moet al niks weten van Voorpost! En daar heb IK familie in.
Zeker niet wanneer Vlaams Blok jongeren her en der zijn beginnen plaatselijke 11-juli activiteiten zijn beginnen verstoren.

tsss Voorpost laat me niet lachten. Ik ken er ook zo een paar in de polders die lid waren.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 juli 2004 om 07:40.
Oud 28 juli 2004, 07:50   #80
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
dus daaruit trekt u uw conclusies dat 95% van de Vlaamse beweging voorpost steund?
De helft van het bestuur van de vvb moet al niks weten van Voorpost! En daar heb IK familie in.
Zeker niet wanneer Vlaams Blok jongeren her en der zijn beginnen plaatselijke 11-juli activiteiten zijn beginnen verstoren.

tsss Voorpost laat me niet lachten. Ik ken er ook zo een paar in de polders die lid waren.
Daarmee dat een hoofdbestuurslid actief lid is bij Voorpost zeker.

Als je iet of wat meedraait, weet je best dat we graag zijn gezien binnen de Vlaamse Beweging (waarvan trouwens de VVB) slechts een deeltje is hé...

Laatste post trouwens van mijnentwege, ik heb weinig zin om jullie 3 man te overtuigen van relevante dingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be