![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De graven Cottenjé de Dauphin? Nooit van gehoord.
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Waar heb ik dit ergens geschreven?
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Beter geen mening dan een foute mening. ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zat méér bij zijn minnaressen in het buitenland,en zij liep er ook duchtig de kantjes af met haar minnaars... En de kinderen werden door de gouvernantes grootgebracht..... En dan komt zulk individu op een bepaald moment in zijn eindejaarsspeech orakelen van "het gezin is de hoeksteen van de samenleving"... Zulks is om te kotsen.... Als er één is die op dat gebied zou moeten zwijgen ,is het de koning wel... Maar schuinsmarcheerderij is nu eenmaal een genetische afwijking waar zowat alle mannelijke saxen coburgers mee te kampen hebben..... En nog iets zij hebben de koninklijke titel in belgië gekregen als tweede keus, omdat de kandidaat die men het eerst op het oog had zich niet geïnteresseert toonde om hier koninkske te komen spelen.... ![]() ![]() Zeg maar ,eens tweede keus,altijd tweede keus... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 28 januari 2013 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zie dat velen hier fulmineren tegen de adelstand, vanuit een rechtvaardigheidsgevoel (misplaatst naar mijn mening) maar weinig begrip kunnen opbrengen en deze voorrechten als inherent slecht aanzien. De opvatting dat deugden als rechtvaardigheid en leiderschap aangeboren zouden zijn, werd gebruikt om de erfelijkheid van de hiërarchische verhoudingen te legitimeren, echter ook vandaag bevestigt de wetenschap dat veel eigenschappen van een mens genetisch bepaald zijn en dus erfelijk.
Vergelijk het met het veredelen van een rozestruik. Eerst en vooral moet men voor goed zaad zorgen, ook voor vruchtbare grond en geschikte weersomstandigheden. Vervolgens kunnen de mooie eigenschappen versterkt worden generatie na generatie. De Almanach de Gotha, een zeer betrouwbare adelsalmanak, kan voor het volk die nog interesse toont voor zijn edelen (we verlagen de lat immers steeds meer in onze samenleving) dienen als richtsnoer en referentiekader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs na het wegvallen van de adellijke privileges werd er van de adel nog steeds een hogere morele standaard verwacht (noblesse oblige). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Genetische aanleg heeft bitter weinig effect als men de motivatie niet heeft om deze talenten te ontplooien. Uiteindelijk zullen het bijna altijd degene zijn met de grootste wilskracht die het verst zullen schoppen in hun leven.
Dit in tegenstelling tot de adel waar je geen kloten moet uitvoeren en een comfortabel leven kunt leiden met rentenieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Dat men daar trots op is (omwille van de afkomst) is even menselijk en juist zoals iemand trots is op zijn eigen kenmerken, kwaliteiten en verworvenheden.
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dichter bij vandaag zijn de onfortuinlijke families die alles kwijt geraakten door de revolutionaire bolsjewisten in Rusland, Polen en de rest van Oost-Europa. Ik heb veel respect voor die mensen die er alsnog in slaagden op de ruïnes van hun Huis opnieuw te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Er waren in die vroegere tijden ook andere mensen met goede kwaliteiten, maar ze waren dan niet ambitieus. Anderen hadden graag wat bereikt maar hadden dan niet de kwaliteiten, met als gevolg dat ze niet vooruit gingen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 28 januari 2013 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je bent toch zeker dat je zélf niet uit zo'n "inteelt adellijke familie" komt, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu nog een vergelijking met Stalin en de kous is af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar dit heeft natuurlijk allemaal weinig te maken met het feit dat een adellijk huis gebouwd is op uitblinkende eigenschappen, die zich geworteld hebben over vele generaties heen. Dit laatste is vooral belangrijk. Laatst gewijzigd door R. de Vere Stratham : 28 januari 2013 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
En dan, door een gril van de tijd en de mensheid, werd hen alles ontnomen: nevens hun aardse bezit hun heden, verleden, toekomst en in vele gevallen zelfs hun leven en dat van hun dierbaren. Voor vele van die personen is het gewoon niet mogelijk alles terug op te bouwen. In vele gevallen zijn hun gronden (en immobiliën) nog steeds geconfisceerd.
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, Magnificat, verspil verder geen tijd aan de zoveelste dubbelnick.
|
![]() |
![]() |