![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de relevantie van dit onderwerp niet begrijpt ga dan wat in de roze truitjes gaan mee discussieren. Allicht is dat meer op uw hoogte van iets te begrijpen. Laatst gewijzigd door Mambo : 8 februari 2013 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Problemen tussen huurders en verhuurders die zullen er altijd zijn. Citaat:
Mocht u hierover wat willen nalezen dan wil ik met enige graagte deze site aanraden. (en bij Vastgoed Recht het onderdeel huren nemen dan weet je genoeg ... ) http://www.juridischforum.be/forum/ Vell succ6 ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja verhuurders klagen nu eenmaal altijd. Bij aankoop Bij verhuur Bij verkoop. Waarom ze het nog doen is mij een raadsel. Een groot deel van het aangeboden huizen te huur mankeren zelfs een keuken er in; de huurder mag dus een keuken installeren in de verhuurder zijn huis. Normaal zeker? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 februari 2013 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Dag Mambo,
zou gij een huis waar ge 1300-1400 euro per maand moet aan afbetalen, waarvan ongeveer 800-900 euro rente aan is, verhuren tegen 600-700 euro ? De restekosten zijn hoger als de huurprijs, wat dus wilt zeggen dat ge grote verliezen draait als ge het verhuurt tegen zo een prijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zie maar dat ge iets vind in die vuilpot van huismelkerij....
Want dankzij de SP-A & Groen! zal u NOOIT iets van u eigen hebben... Enkel als je braaf rood stemt, en wat netwerkt met de rode partij, heb je misschien kan op een sociale huurwoning
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Dat is overigens het systeem waar we nu naartoe aan het evolueren zijn.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 8 februari 2013 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Een eigenaar kan men niet uit z'n kot zetten, of kan zelf het initiatief pakken die verwarming te herstellen i.p.v. te wachten op een huisbaas die u & uw kinderen nog liever tussen rotte muren laat slapen dan maar 1 euro uit te geven. Dat SP-A & Groen! die fiscale maatregelen gaan afschaffen om het geld aan te wenden nog meer de huurmarkt te bekrachtingen is o-n-b-e-g-r-i-j-p-e-l-i-j-k
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Filter maar eens uit hoeveel van je appartementen 1 slaapkamer hebben en een eigen douche of bad... Je zal er niet veel over houden... Doe het ook eens voor de Brusselse regio...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu er zijn huizen die echt wel wat geld waard zijn. Los daarvan zijn er veel te veel in het aanbod van te dure prijzen die het niet waard zijn. Zeg maar gerust de meerderheid. Als koper van een huis reken je op een meeropbrengst bij de verkoop. In vele jaren nu direct achter ons was er pakweg een 10% meeropbrengst per jaar te noteren. Dus achter 10 jaar is uw geld meer dan dubbel geworden. En tel daar nu eens de huurprijs bij op. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er dure huizen bestaan, ik heb er wel een probleem mee dat er enkel nog dure huizen bestaan. De middenklasse, de werkmensen, de werklozen, de gehandicapten, de weet ik veel mensen die allemaal een huur uitgave hebben gelijk aan hun inkomen of het scheelt niet zoveel meer, dat is maatschappelijke ontwrichting. Ik hoor het van tal van mensen; ze hebben een inkomen minder dan 1500€ en hebben een huurpacht van 850 en energie kosten van ettelijke honderden euro per maand (laatst iemand van 800€ energie kosten per maand gehoord zelfs) ...dit kan niet langer zo doorgaan. Mijn vrouw haar zus had 500€ verwarmingskost per maand. Nu is ze verhuisd uiteindelijk omdat de kinderen nu ook alleen wonen en zo kan ze in een klein flatje terecht. Eerder kon dat niet. Ze had geld op de bank (8 miljoen bfr) maar de bankdirecteur had zich aangeboden dat geld te gaan beleggen en nu is de 8 miljoen ook weg...o.a door fortis en dergelijke) Haar inkomen is 1450€ per maand als alleenstaande. Langs de andere kant ken ik ook projectontwikkelaars en zelfs heel goed en die gaan er maar vanuit dat je met meerdere gezinnen een huis of flat dan moet delen. Tja dat is dus elk van zijn kant bekeken. Tot slot ben ik van mening dat als je moet gaan lenen om een huis te kopen en daar dan weer wil op verdienen, dat je dus echt verkeerd bezig bent. Wil je zulke dure investeringen doen, zorg dan dat je cash voldoende hebt en doe het zonder afbetalingen. Laatst gewijzigd door Mambo : 9 februari 2013 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Vandaag effe bezig geweest hoeveel het zal kosten om een pand in orde te brengen inzake de verluchting koker en Brandkoepel in een hal .
Dat zal om en bij de 9500 € kosten . Begrijp me niet verkeerd. als je met 10.000 € de verwondingen van een mens kan beperken bij een eventuele brand , dan is dat echt pinuts. Maar een pandje met twee appartementjes dergelijke maatregelen opleggen , is een zware ingreep en dat zal hem vertalen in de huurprijs . |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is waar hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een leasings maatschappij investeerd in wagens en verhuurt die . Denk je dat ze veel aanpassingen en toeters en bellen hangen aan een nieuwe auto zonder die door te rekenen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat een sociale huisvestingsmaatschappij met verlies kan draaien ? Ja, in het huidige systeem wel . In een normaal belansting stelsel zou U vb 1800 € netto verdienen . In het huidige overdure systeem verdien je amper 1300 € Netto Een huiswaarde die een financieel kostenplaatje heeft van 800 € kan je bij hen huren voor 450 € , en content dat jij bent . Maar ze hebben wel eerst 500 € van je loon gepikt en dan zeggen ze ohhhhhhh we zullen U helpen met een goedkope woning , en in weze hebben ze U enkel een rad voor uw ogen gedraait en nog eens voor 150 € in uw zakken gezeten . Cliëntelisme . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb 20 jaar geen personenwagen gehad , enkel een camionet . Nooit 200 € op mijn bankrekening , als ik 50 € had kocht ik al ne zak cement of een houten plank om een pand af te werken en te verbeteren . Voor mijn 35 jaar NOOIT op vakantie geweest en 7 / 7 gewerkt 12 tot 14 uur per dag . en nu dat ik een eigendom heb zou ik dat moeten verhuren met verlies en er nog blijven in investeren ook ? Denk je nu echt dat ik tot mijn 75 ga werken voor een hoop steen waar een ander zich in thuis voelt en het paliasken in uithangt en ik de koppijn en de zorgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() Het is wellicht interessant om te weten wat uw woning in Nederland aan huur mag kosten http://www.huurcommissie.nl/huurprij.../pagina/start/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een alleenstaande die wat hulp krijgt van mensen die borg willen staan, kan een hypotheek krijgen, zelfs in deze tijd. Daarentegenover, een dak boven het hoofd kopen voor €400/maand (stelregel max hypotheek voor een inkomen van €1200 net/maand) is wat moeilijker. 't Zal een verouderd appartementje of een klein arbeiderswoningkje in "the middle of nowhere" zijn, als het al te vinden is. Maar Mambo's exclamatie dat verhuurders het bloed uit een kale steen willen persen is ook niet compleet accuraat. Er zijn nog verhuurders die een iets oudere woning in goeie staat willen verhuren voor een aanvaardbaar bedrag, maar die moeten zeer streng zijn in het aanvaarden van huurders. Als ge met moeite met de huur de hypotheek kan afbetalen van het te verhuren pand, dan mag er niks mis gaan. Geen huurder die de boel laat verkommeren of afbreekt. Geen huurder die maanden achterstaat met het huurgeld.
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Ik investeer liever in grond, daar heb je geen last mee.
Huizen verhuren, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt, en ik ben niet de enige!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken U huizen die in 5 jaar tijd van waarde verdubbelen ? Antwoord 1 Ik niet , waar zijn die dan wel gelegen ? Antwoord 2 Ja , als je aan een woning van 150.000 € , 180.000 € zal ze mogelijk over 5 jaar het dubbele waard zijn . Antwoord 3 Nee ik weet er geen , ik ken er wel die na 5 jaar verhuren , den helft zijn afgebroken . |
|
![]() |
![]() |