Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 19:16   #61
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Klinkt gewelddadig.
"geen morzel gronds zal men ons ontwringen" ook.
Oud 29 juli 2004, 19:29   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt gewelddadig.
U bedoelt de bijdrage van partijgenoot Patriot!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
barst zelf!!!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 23:23   #63
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wie is er begonnen met België barst?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 23:41   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is er begonnen met België barst?
Maakt dat uit? Agressief is agressief, of het nu om "slechts" een repliek gaat of niet. Bekijk misschien trouwens ook even het onderschrift van Yann. Zijn intenties met de IJzertoren zijn ook weeral heel pacifistisch blijkbaar.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 09:55   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Yeaaaaaaah.
't Is zo ver.
Een proseliet.
Oud 30 juli 2004, 17:07   #66
dragonjev
Vreemdeling

Standaard

ik richt mij tot Hans I,
vindt u het normaal dat u geld (belastingen) betaalt voor de dotatie van een staatshoofd dat door erfopvolging (het summum van anti-democratie) aangeduid word?
En u staat er waarschijnlijk nog gaarne bij te aplaudiseren! Ik denk vooral dat mensen als u zichzelf wel de das zullen omdoen want over één enkel redelijk argument beschikt u niet. Wat heeft het belgisch koningshuis voor u gedaan dat u het zo voorstaat? BHV zal worden gesplitst en er zal geen rooie duit voor worden betaalt want daar heeft het arbitragehof zo over beslist! Of u het nu graag heeft of niet. Een land met zoveel regeringen als het onze kan trouwens niet efficiënt worden bestuurd. En een onefficiënt bestuur is traag en log bestuur. Gaat u maar met het driekleurtje zwaaien naar de overspelige mooie heren en dames van het hof maar denk vooral niet dat zij ooit hun handen zouden vuilmaken voor u!!!!
een saluut aan een slachtoffer van onze natie en koning dat u als belgicist nooit zou kunnen verantwoorden; PATRICE LUMUMBA
dragonjev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 13:27   #67
Janssen
Vreemdeling

Janssen's schermafbeelding

Standaard

Denk je echt dat die splitsing er snel zal komen? De belgische politiek is een bureaucratisch slagveld, eer men daar de nodige orders en bevelen heeft gegeven aan de juiste mensen...

Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 19:59   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard tja....er ZIJN nu eenmaal verschillen

Citaat:
B-H-V: het fantasme der Vlaams-nationalisten ! Jeetje, die mannen zijn echt een paar vijzen kwijt.
Niet echt hoor Hans..,we proberen alleen maar los-slingerende vijzen ergens vast te krijgen.....
Enne....niks belet de Franstaligen om een democratisch stemrecht uit te oefenen....tot in het Vlaams parlement toe nog wel....

Ik kan,ik hoef toch ook niet te stemmen op enigerlei Franse partij op amper 5 km van mijn deur,hoewel we nu allemaal samen tot dat grote fijne Europa behoren,en mijn regio Kortrijk-Menen economisch eigenlijk eerder aansluit bij Rijsel(Lille) dan bijvoorbeeld bij Gent of Antwerpen?

Zou,in een gesplitste kieskring er echt geen enkele Vlaamse(of voor mijn part Franstalige-) politicus opduiken die stemmen van beide gemeenschappen meekrijgt?

Dan is Belgie echt hopeloos gesplitst,en is het NIET splitsen van bijvoorbeeld die kieskring hoogstens nog wat tijdverlies tot de bom echt barst....inderdaad....tot de "Belgische" indeling geheel en al terzijde geschoven wordt wegens irrelevant?

Ik geef toe.....ikzelf zou DAT ook jammer vinden.....

U begrijpt toch dat Belgie nu eenmaal in ietwat verschillend funktionerende onderdelen te omschrijven valt.In Duitsland bijvoorbeeld is er ook een GIGANTISCH (mentaal)verschil tussen pakweg Pruisen,Bremers en Beieren....en die spreken nondejandorie nog wel dezelfde taal zeg....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 13:24   #69
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Ik herhaal wat ik in een ander "topic geschreven heb.:
[font=Arial]Laten we eerst het nieuwe parlementaire jaar afwachten en zien wat er effectief gebeurd. Tegen december zullen we ons een beeld kunnen vormen van hoe goed de overeenkomst is binnen de regering. Nu al kappen op de regering is veel te vroeg.[/font]
http://forum.politics.be/showthread....392#post590392
ik kan je nu al antwoorden dat de nva niet uit de regering zal stappen en dat we op de splitsing van bhv nog 40 jaar zullen mogen wachten of er een zware prijs voor betalen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 14:39   #70
Spolpoel
Banneling

Standaard

Gisteren gehoord op Ring-TV :[size=5]71 % van de Halle-Vilvoordenaars is VOOR de splitsing B-H-V.[/size]
De interesse is groot, niet blubberkes?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 20:03   #71
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Gisteren gehoord op Ring-TV :[size=5]71 % van de Halle-Vilvoordenaars is VOOR de splitsing B-H-V.[/size]
De interesse is groot, niet blubberkes?
Toevallig het volledige Nederlandstalige gedeelte, is het niet?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 20:40   #72
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Toevallig het volledige Nederlandstalige gedeelte, is het niet?
Kortom, quasi de volledige 100% van de bevolking die recht heeft zich hierover uit te spreken. De rest zijn de onwilligen die, zich goed bewust van de gevolgen, in Vlaanderen zijn komen wonen om daarna hun eigen willetje door te drijven.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 22:29   #73
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Is 29% van de bevolking in Halle-Vilvoorde Franstalig? Dat lijkt me sterk.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 22:46   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Haha! Deze topic dateert van eind juli, en nog is BHV nog niet gesplitst... BHV olé olé.
Oud 28 oktober 2004, 22:56   #75
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha! Deze topic dateert van eind juli, en nog is BHV nog niet gesplitst... BHV olé olé.
Lijkt me eerder iets waar het BUB zich zorgen om moet maken, want die stemmen verdwijnen nu toch naar het VB en niet naar BUB
Oud 29 oktober 2004, 11:44   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Lijkt me eerder iets waar het BUB zich zorgen om moet maken, want die stemmen verdwijnen nu toch naar het VB en niet naar BUB
Elke Vlaamsblokstem is verloren.
De partij is veroordeeld wegens racisme en verliest haar dotaties, en zal bijgevolg verdwijnen.

Niet echt op een faire wijze, maar ik ga niet hypocriet zitten janken wanneer een partij die me niet aanstaat vergaat.
Als de scheidsrechter je vuile tackle niet opmerkt, win je de match. En dat wil geenzins zeggen dat je de beste ploeg niet was.
Oud 29 oktober 2004, 12:21   #77
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Elke Vlaamsblokstem is verloren.
De partij is veroordeeld wegens racisme en verliest haar dotaties, en zal bijgevolg verdwijnen.

Niet echt op een faire wijze, maar ik ga niet hypocriet zitten janken wanneer een partij die me niet aanstaat vergaat.
Als de scheidsrechter je vuile tackle niet opmerkt, win je de match. En dat wil geenzins zeggen dat je de beste ploeg niet was.
Haha, das wel heel naief natuurlijk. Denk je dat al die mensen met hun gevoelens die op het VB stemmen ineens verdwijnen *poef*. Nee, maar dat snap je zelf ook wel.
Hebben jullie nou niks geleerd van wat er gebeurt in andere landen die dit soort grote partijen verbieden?
Oud 29 oktober 2004, 12:32   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, das wel heel naief natuurlijk. Denk je dat al die mensen met hun gevoelens die op het VB stemmen ineens verdwijnen *poef*. Nee, maar dat snap je zelf ook wel.
Ik heb geen glazen bol, dus........

Citaat:
Hebben jullie nou niks geleerd van wat er gebeurt in andere landen die dit soort grote partijen verbieden?
Geef eens een paar stichtende voorbeelden.
Oud 29 oktober 2004, 12:38   #79
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik heb geen glazen bol, dus........

Geef eens een paar stichtende voorbeelden.
Turkije is altijd een goede natuurlijk. Daar werden partijen van naar onafhankelijk strevend Koerdistan verboden...

Maar Staaf kom op, je bent een weldenkend mens. Jij snapt toch ook wel dat als een groot deel van de bevolking zijn politieke keuze wordt ontnomen dat dit avereachts zal werken binnen de democratie van België. Ik dacht dat de Belgen wel hadden geleerd vn het 'cordon sanitaire', want vooralsnog groeien ze...
Oud 29 oktober 2004, 13:07   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije is altijd een goede natuurlijk. Daar werden partijen van naar onafhankelijk strevend Koerdistan verboden...
Vraag is of de analogie met België groot genoeg is (cfr. ons ochtendlijk USSR-voorbeeldje dat we beiden nogal simplistisch vonden )

Citaat:
Maar Staaf kom op, je bent een weldenkend mens.
Hoogstens denkend.

Citaat:
Jij snapt toch ook wel dat als een groot deel van de bevolking zijn politieke keuze wordt ontnomen dat dit avereachts zal werken binnen de democratie van België.
België is op zich reeds geen democratie.
We hebben het vertegenwoordigende systeem, verder gaat het niet.
Qua programma loopt de N-VA voor 98% parallel met de blokzooi, dus daar kunnen de Vlaamsblokkers heen.

Citaat:
Ik dacht dat de Belgen wel hadden geleerd vn het 'cordon sanitaire', want vooralsnog groeien ze...
De oorzaak van de groei zit niet enkel daarin.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be