![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu uw post had ik inderdaad te vlug gelezen vanaf ik het woord pedofilie tegenkwam, zodat de inhoud mij ontging. Mijn excuses
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het woord "afwijking "in geval van liefde tussen het zelfde geslacht niet geplaatst , bij pedofilie en bestialiteit vind ik het wel thuis horen . Om niet te moeilijk te doen; waarom? da's subjectief....(alles wat anders is is een afwijking te noemen maar het klinkt zo hard , ne rosse tussen allemaal zwartharigen is ook afwijkend maar om hem nu op te zadelen met :" je hebt een afwijking" is toch al te straf) Die mensen storen mij niet . Ik zie die mensen even graag als alle andere mensen die mij niks in de weg leggen . En zeg nu niet dat pedofielen en "bestialisten" mij ook niks in de weg leggen want da's gewoon een totaal niet te vergelijken iets. Ik heb 3 kinderen , ik moet er niet aan denken dat er iets mee gebeurt , als m'n oudste zoon thuiskomt met een vriend ... juist hetzelfde voor mij als met een vriendin, als hij maar niet opgepakt wordt wegens pedofilie of als ik hem thuis maar niet betrap met één van mijn kiekens , dan zou ik me pas dood schamen ![]()
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om de denkpiste nu te vervolledigen; Pakweg 70 jaar geleden (om een "veilig" getal te noemen) "gruwde" de publieke opinie van seksueel andersgeaarden en niemand haalde het in haar of zijn hoofd om zefls maar zoiets als "homohuwelijk" naar voor te schuiven. Als iemand dat in haar of zijn hoofd had gehaald dan was die waarschijnlijk bestempeld als een pervert en als er nog brandstapels hadden bestaan had die daar haar of zijn Aardse bestaan waarschijnlijk op afgesloten. Nu zijn we wat jaren later, de samenleving is veranderd, het homohuwelijk is een feit in België, ... tegenstanders worden bestempeld als onverdraagzaam en kortzichtig (sommige zelfs als nazi en ik weet niet wat nog allemaal), ... Ik neem aan dat je ziet waar ik heen wil met deze redenering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog steeds mensen die gruwen van alles wat anders is. Het openstaan voor andere opinies is een verrijking en dat neemt niet weg dat veranderingen (zoals een homohuwelijk) eerst idd goed overdacht moeten worden en niet zomaar klakkeloos moet aanvaard worden omdat er een minderheid naar vraagt . In dit geval is het niet alleen de minderheid , de homo , die deze huwelijken wil , maar ook mensen zoals ik (een niet hobo) die pleit voor een verdraagzaamheid in deze kwestie . (en daarom is het huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht een feit in Belgie) . er is reeds over nagedacht .
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Normen en waarden verschuiven, in deze of gene richting, naarmate tijd verstrijkt. Wie vandaag iets als pervers omschrijft zal morgen de kortzichtige zijn. Opletten dus voor wie pedofilie, bestialiteiten e.d. als pervers te bestempelen. Binnen enkele jaren wordt als oubollig en "uit den tijd" bestempeld... Slecht criterium dus, uiterst slecht criterium.... want zowel de tegenstanders als de voorstanders kunnen op allerlei manieren het gelijk aan hun kant krijgen. De meest vaardige debater beslecht dus het pleit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
dus niet zo maar een tijdsgeestsbevlieging maar iets waar over nagedacht wordt . En het is altijd al zo geweest dat de beste debatters het pleit van gezond verstand winnen (spijtig genoeg), sommige mensen kunnen zo goed pleiten dat ze een heel volk kunnen opruien , een heel volk laten denken dat blauwe ogen beter zijn dan bruine .
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel in de eerste plaats dat - ne m'excusez pas le mot 8) - flikkers zich pervers en onwaardig uiten (gay pride, gay parades, bare backing...) en daar erkenning, nee zelfs (gelijk)waardigheid en rechten voor durven opeisen. Het is de drang om toch maar gelijk te zijn die primeert op het huwelijk en het ouderschap. Wat homofilie inhoudt, is niet de grond van de zaak - m.i. is het een combinatie van aanleg en opvoeding - maar hoe die wordt beleefd - en die beleving is allesbehalve 'matig'. Ik ben er gerust in: hoe meer de overheid uw levenswijze promoot, hoe meer misprijzen er zal ontstaan bij het volk. 8)
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 29 juli 2004 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Vreemdeling
|
![]() Goh, nu staat het me allemaal helder voor de ogen. Je hebt me overtuigd Stormer! Ik wist helemaal niet dat het allemaal om uiten draaide. En dan nog zo'n vies woord: uiten. Je moet wel heel erg gek zijn om dit werkwoord in de prakrijk te brengen!
Voortaan loop ik liever in een bochtje om mensen die zich willen uiten heen.
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() homofilie is een sexuele voorkeur, en niet meer dan dat.
het doet niets af aan de kwaliteit van een persoon als zodanig. ik vind homo's best ok. dat er onder groepsdruk, of een toename van outingen meer holebi's zouden komen is onzin. eens je geil wordt van de wijven, blijf je voor de wijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alweer worden alle "flikkers" over de zelfde kam geschoren . (gelukkig zijn de extremen in de minderheid .)
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat mag, want daar zijn geen "vieze zaken", geen 2 mannen samen ![]() Homofoben herkent men vlug aan uitspraken als: "ik stoor me enorm aan gay parades" :d
Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Whoisy begint hier over begrijpend lezen maar zou dit beter zelf eerst eens doen en niet steeds de zaken omdraaien enzo.
2 homo's zijn prima in staat 2 kinderen op te voeden. Kan jij dan met wetenschappelijke bewijzen aantonen dat een heterokoppel perfect in staat is een kind op te voeden. Indd zijn er altijd ouders die hun kind aan hun lot overlaten, jammergenoeg. Daar moet paal en perk aan gesteld worden; een kind heeft het recht op te groeien in een gelukkig gezin en of dit nu een gezin is met 1 papa en 1 mama, 2 papa's of 2 mama's; doet niets ter zake! Ook in sommige eenoudergezinnen kan het kind zelfs perfect opgroeien! Steeds nog geen antwoord op mijn vragen die ik eerder gesteld heb, maar ja dat zijn we al gewoon, steeds de zaken omdraaien om maar geen antwoord te moeten geven op mijn vragen!
![]() |
#75 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En die willen ook nog trouwen zeker en liefst twee keer (bigamie)
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Whoisy begint hier over begrijpend lezen maar zou dit beter zelf eerst eens doen en niet steeds de zaken omdraaien enzo.
2 homo's zijn prima in staat 2 kinderen op te voeden. Kan jij dan met wetenschappelijke bewijzen aantonen dat een heterokoppel perfect in staat is een kind op te voeden. Indd zijn er altijd ouders die hun kind aan hun lot overlaten, jammergenoeg. Daar moet paal en perk aan gesteld worden; een kind heeft het recht op te groeien in een gelukkig gezin en of dit nu een gezin is met 1 papa en 1 mama, 2 papa's of 2 mama's; doet niets ter zake! Ook in sommige eenoudergezinnen kan het kind zelfs perfect opgroeien! Steeds nog geen antwoord op mijn vragen die ik eerder gesteld heb, maar ja dat zijn we al gewoon, steeds de zaken omdraaien om maar geen antwoord te moeten geven op mijn vragen! En nog iets kunnen die homofoben misschien eens vertellen waarom ze steeds in één adem homoseksualiteit met pedofilie vernoemen; waarom jullie dit zelfs durven vergelijken. Tot dat een van jullie kinderen op een dag zou thuiskomen en zou zeggen, ma, pa, ik ben homo, lesbo.... ; ik heb een vriend(in) en voel me echt supergelukkig. Benieuwd hoe jullie dan zouden reageren.
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Of het nu discriminerend is of niet, het interesseert me niet, homofilie, zoals het de dag van vandaag wordt uitgebuit, is onaanvaardbaar in een gezond denkende maatschappij en daarmee uit, ik heb daar geen bewijzen of wat voor studies dan ook voor nodig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een homo wordt door dergelijke lui uitdrukkelijk gedwongen 'homo' te zijn en de 'homozaak' te verdedigen. Is dit een zoveelste identiteit/rariteit in de multiculturele chaosmaatschappij?
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 29 juli 2004 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
iedereen heeft recht op ZIJN mening of de andere ze delen hangt er nog maar vanaf.... sprekende avatar trouwens ... ![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door whoisy : 29 juli 2004 om 14:17. |
![]() |
![]() |