![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() De totale loonkost wordt door de werkgevers verrekend in zijn prijzen & die wordt dan door alle klanten van zijn goederen en diensten betaald - dus ook door alle werknemers.
De enige goede hervorming zou liggen in de gelijkschakeling van alle inkomsten dus inkomsten uit arbeid = inkomsten uit beleggingen = inkomsten uit onroerende goederen = inkomsten uit meerwaarden. Hierdoor zou men de belastingschalen voor de kleinste inkomsten flink kunnen doen dalen en eventueel zelfs negatieve belastingen invoeren. Resultaat : meer inkomensgelijkheid, een gelukkigere maatschappij met minder armoede... |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch even letten op de spellingsfout: betaalt of betaald . Een werkgever moet daar op letten. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 februari 2013 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoort het thuis in de computerwereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Zéér moeilijke discussie.Toch heb ik begrip voor beide standpunten.
Ik ben zelfstandig bakker geweest,en ik zal het vanuit die ervaring proberen uit te leggen.Een brood kost vandaag 2 euro,Akkoord? Daarvan gaat 30 percent naar de grondstof.Je hebt ook machines,gebouwen,energie,boekhouder,sociaal secretariaat,transport nodig.Dat kost je nog es 30 percent.En nu gaan we de mensen betalen die het werk doen.Die mensen kunnen nog maximum 40 percent kosten.Als de bakker dat niet kan volbrengen gaat hij failliet.Dus het maken ,snijden en verkopen van een brood mag maximaal 80 cent kosten.Hoelang mag de bakker aan een brood werken,hoelang mag het winkelmeisje erover doen om het te verkopen? Wel bereken is hoelang jij werkt voor 80 cent. O ja, de vakbonden hoor je niet in deze sector. Nog een vraag,als het allemaal zo gemakkelijk is.Waarom verdwijnen de bakkers,beenhouwers,loodgieters dan zo snel? Of weet jij nog een viswinkel zijn in een dorp?3 banken,3 verzekeringsagenten,3 dokters,2 apotheken. Maar mensen die iets produceren?????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk. Ik zal het gemakkelijk maken. Een man 3.0 is een nieuwe man. Een man 3.8 is dezelfde man maar... waar al 8 keer is aan bijgeschaafd. Moet er nog een tekening bij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het kwam vanuit een bepaalde context. En dat bijschaven? Doet de man dat zelf of doen anderen dat voor hem? Dank je voor de moeite maar doe geen moeite meer want ik snap het denk ik maar half. Wat is dan een 5 punt 8 man? Een hoop schaafsel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=210 Het begrip komt uit de wereld van de ICT. Versie 5.8 van een man zou tegenover 3.0 een sterk verbeterde man moeten zijn. Alles hangt inderdaad af van wie uiteindelijk de norm bepaalt. De vrouw 1.2 van 2012 is inderdaad niet meer te vergelijken met 1.1 uit 1830. Het is de man die de versie bepaalt. Ik heb niets tegen feminsten zolang de overheid niet moet opdraaien voor hun persoonlijke belangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt een topic opgestart door een (ondertussen) banneling niet afgesloten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Soms is de 'druk' zo groot dat de wankelende Piramiden ineenstorten. Resultaat: meer falingen en werklozen! Uw 'Oplossingen' zijn eveneens op zijn minst 'utopisch'!
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt, alles is een berekening vanuit het standaard productie rapport. Maar wat als de bakker minder broodjes verkoopt dan gewenst? Dan valt gans de berekening in het water. Gelukkig heeft de bakker nog een brood voor zichzelf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu schoffeer je nog eens de werknemers door te stellen dat ze te dom zijn om een loonfiche te begrijpen. Als jij werkgever bent, dan ben ik de volgende Paus. Ga ergens anders uw onzin verkopen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |