Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2013, 15:54   #61
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

De totale loonkost wordt door de werkgevers verrekend in zijn prijzen & die wordt dan door alle klanten van zijn goederen en diensten betaald - dus ook door alle werknemers.

De enige goede hervorming zou liggen in de gelijkschakeling van alle inkomsten
dus inkomsten uit arbeid = inkomsten uit beleggingen = inkomsten uit onroerende goederen = inkomsten uit meerwaarden.

Hierdoor zou men de belastingschalen voor de kleinste inkomsten flink kunnen doen dalen en eventueel zelfs negatieve belastingen invoeren.

Resultaat : meer inkomensgelijkheid, een gelukkigere maatschappij met minder armoede...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:01   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard wie betaalt ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is steeds een moeilijk begrip of verstandhouding tussen werkgever en werknemer , en dat vind ik een negatieve factor is een samenwerking die toch in een betere sfeer, vlotter zou verlopen en aangenamer zijn.

Nu is er steeds het gemekker van werknemers die menen dat zij veel RSZ en andere betalen op hun loon . Als werkgever vind ik dat ik dat de totale loonkost veel te hoog is , ten aanzien van het vrij gematigt loon dat de werknemer netto krijgt en dan volgt die sukkel nog eens zijn personenbelasting

Werknemers hebben geen benul van de TOTALE loonkost die weegt op een bedrijf , en lasnog krijgt hij de zwarte piet doorgeschoven alszijnde dat hij de boeman is die de afhoudingen in zijn zak steekt .

Het is nogal duidelijk , en ik verwijt de werknemer niets , maar zijn ongenoegen spruit voort uit onwetendheid .

Al logisch dat men zich vragen stelt als hij met amper 10 €/12 per uur naar huis gaat , en hij leest op de factuur van zijn baas 45 € / U

Men mag ook weten dat vb een bedrijf dat 2 bedienden in dienst heeft om zijn loonadministratie te doen , die twee lonen uiteindelijk in de verdeelsluitel van het bedrijf zijn totale loonkostenberekening terecht komen .

Maar om de onenigheid en misvatting de wereld uit te helpen stel ik het volgende voor .

Ik stel voor dat een werkgever, de werknemer zijn bruto loon uit betaald en dat de werknemer dan maar met al zijn prutsen en paparassen zijn plan trekt . Dat is opnieuw twee bedienden minder voor mij , dank U en nu kan ik als ondernemer s'avonds ook eens rustig in de zetel zitten . nogmaals dank U. U zou dan wel anders piepen .

Dat zou in weze wel een goede mentaliteits bijsturing zijn , dan zou het eens ophouden met de werkgever altijd als een dief te bestempelen en zou U een idee hebben van de totale loonkost en de rompslomp .

Wat mij ook op de heupen werkt is het geleuter van de vakbond die zijn eigen bestaan noodzakelijk maakt door presies altijd de verhoudingtussen werkgever en werknemer te verstoren .

Iedere werkgever zou veel liever die waanzinnige en nutteloze kosten drastisch inperken en zijn werknemer een flink pak meer netto geven .

Toch even letten op de spellingsfout: betaalt of betaald . Een werkgever moet daar op letten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 februari 2013 om 16:10.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:19   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Welke betekenis heeft '3 punt 0'?
Meestal gaat het om een nieuwe versie. Versie 3.0 zou een totaal nieuwe versie kunnen zijn (3), gelet op de punt 0 is er nog wat werk (lees: kosten) aan.
Oud 25 februari 2013, 16:21   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zou je dat echt graag willen?
Neen.
Oud 25 februari 2013, 16:26   #65
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Meestal gaat het om een nieuwe versie. Versie 3.0 zou een totaal nieuwe versie kunnen zijn (3), gelet op de punt 0 is er nog wat werk (lees: kosten) aan.
En in welke context wordt die 3 punt 0 doorgaans dan gebruikt? Je spreekt over een nieuwe versie; een nieuwe versie van wat? In welke materie hoort die 3 punt 0 thuis?

Hoort het thuis in de computerwereld?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:38   #66
vlaams realist
Banneling

Standaard

Zéér moeilijke discussie.Toch heb ik begrip voor beide standpunten.
Ik ben zelfstandig bakker geweest,en ik zal het vanuit die ervaring proberen uit te leggen.Een brood kost vandaag 2 euro,Akkoord?
Daarvan gaat 30 percent naar de grondstof.Je hebt ook machines,gebouwen,energie,boekhouder,sociaal secretariaat,transport nodig.Dat kost je nog es 30 percent.En nu gaan we de mensen betalen die het werk doen.Die mensen kunnen nog maximum 40 percent kosten.Als de bakker dat niet kan volbrengen gaat hij failliet.Dus het maken ,snijden en verkopen van een brood mag maximaal 80 cent kosten.Hoelang mag de bakker aan een brood werken,hoelang mag het winkelmeisje erover doen om het te verkopen?
Wel bereken is hoelang jij werkt voor 80 cent.
O ja, de vakbonden hoor je niet in deze sector.
Nog een vraag,als het allemaal zo gemakkelijk is.Waarom verdwijnen de bakkers,beenhouwers,loodgieters dan zo snel?
Of weet jij nog een viswinkel zijn in een dorp?3 banken,3 verzekeringsagenten,3 dokters,2 apotheken.
Maar mensen die iets produceren??????
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:51   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke context wordt die 3 punt 0 doorgaans dan gebruikt? Je spreekt over een nieuwe versie; een nieuwe versie van wat? In welke materie hoort die 3 punt 0 thuis?

Hoort het thuis in de computerwereld?
Parsprototem. Met alle respect. Als je het antwoord niet weet, stel dan gewoon de vraag, ipv toch de betweter uit te hangen.

Kijk. Ik zal het gemakkelijk maken. Een man 3.0 is een nieuwe man. Een man 3.8 is dezelfde man maar... waar al 8 keer is aan bijgeschaafd. Moet er nog een tekening bij ?
Oud 25 februari 2013, 17:00   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zou je dat echt graag willen?
Mijn bedenktijd van 30 minuten is om,. Ik dacht mijn antwoord nog te wijzigen. En nu is de batterij van m'n tablet plat. Als de ict het nog toelaat. Ja.
Oud 25 februari 2013, 18:11   #69
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Parsprototem. Met alle respect. Als je het antwoord niet weet, stel dan gewoon de vraag, ipv toch de betweter uit te hangen.

Kijk. Ik zal het gemakkelijk maken. Een man 3.0 is een nieuwe man. Een man 3.8 is dezelfde man maar... waar al 8 keer is aan bijgeschaafd. Moet er nog een tekening bij ?
Je bedoelt gewoon dat iemand 3 punt 0 nog veel werk voor de boeg heeft. Het is gewoon een losse quota die je geeft aan iemand.

Ik dacht dat het kwam vanuit een bepaalde context. En dat bijschaven? Doet de man dat zelf of doen anderen dat voor hem?

Dank je voor de moeite maar doe geen moeite meer want ik snap het denk ik maar half.

Wat is dan een 5 punt 8 man? Een hoop schaafsel?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 14:22   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt gewoon dat iemand 3 punt 0 nog veel werk voor de boeg heeft. Het is gewoon een losse quota die je geeft aan iemand.

Ik dacht dat het kwam vanuit een bepaalde context. En dat bijschaven? Doet de man dat zelf of doen anderen dat voor hem?

Dank je voor de moeite maar doe geen moeite meer want ik snap het denk ik maar half.

Wat is dan een 5 punt 8 man? Een hoop schaafsel?
Daar heb ik technisch op geantwoord binnen
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=210

Het begrip komt uit de wereld van de ICT.

Versie 5.8 van een man zou tegenover 3.0 een sterk verbeterde man moeten zijn. Alles hangt inderdaad af van wie uiteindelijk de norm bepaalt.

De vrouw 1.2 van 2012 is inderdaad niet meer te vergelijken met 1.1 uit 1830.

Het is de man die de versie bepaalt.

Ik heb niets tegen feminsten zolang de overheid niet moet opdraaien voor hun persoonlijke belangen.
Oud 28 februari 2013, 15:25   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Waarom wordt een topic opgestart door een (ondertussen) banneling niet afgesloten ?
Oud 28 februari 2013, 16:40   #72
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De totale loonkost wordt door de werkgevers verrekend in zijn prijzen & die wordt dan door alle klanten van zijn goederen en diensten betaald - dus ook door alle werknemers.

De enige goede hervorming zou liggen in de gelijkschakeling van alle inkomsten
dus inkomsten uit arbeid = inkomsten uit beleggingen = inkomsten uit onroerende goederen = inkomsten uit meerwaarden.

Hierdoor zou men de belastingschalen voor de kleinste inkomsten flink kunnen doen dalen en eventueel zelfs negatieve belastingen invoeren.

Resultaat : meer inkomensgelijkheid, een gelukkigere maatschappij met minder armoede...
U houd gewoon en zelfs 'ergerlijk' geen enkele rekening, met de 'wrede' concurrentiestrijd dat alle mededingers, actoren hun lotgenoten aandoen om toch maar: het contract in de wacht te kunnen slepen!

Soms is de 'druk' zo groot dat de wankelende Piramiden ineenstorten. Resultaat: meer falingen en werklozen!

Uw 'Oplossingen' zijn eveneens op zijn minst 'utopisch'!
Oud 28 februari 2013, 23:46   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zéér moeilijke discussie.Toch heb ik begrip voor beide standpunten.
Ik ben zelfstandig bakker geweest,en ik zal het vanuit die ervaring proberen uit te leggen.Een brood kost vandaag 2 euro,Akkoord?
Daarvan gaat 30 percent naar de grondstof.Je hebt ook machines,gebouwen,energie,boekhouder,sociaal secretariaat,transport nodig.Dat kost je nog es 30 percent.En nu gaan we de mensen betalen die het werk doen.Die mensen kunnen nog maximum 40 percent kosten.Als de bakker dat niet kan volbrengen gaat hij failliet.Dus het maken ,snijden en verkopen van een brood mag maximaal 80 cent kosten.Hoelang mag de bakker aan een brood werken,hoelang mag het winkelmeisje erover doen om het te verkopen?
Wel bereken is hoelang jij werkt voor 80 cent.
O ja, de vakbonden hoor je niet in deze sector.
Nog een vraag,als het allemaal zo gemakkelijk is.Waarom verdwijnen de bakkers,beenhouwers,loodgieters dan zo snel?
Of weet jij nog een viswinkel zijn in een dorp?3 banken,3 verzekeringsagenten,3 dokters,2 apotheken.
Maar mensen die iets produceren??????

Klopt, alles is een berekening vanuit het standaard productie rapport.
Maar wat als de bakker minder broodjes verkoopt dan gewenst?
Dan valt gans de berekening in het water.

Gelukkig heeft de bakker nog een brood voor zichzelf.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 10:28   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Heel goedkopen uitleg .

ik heb daar een sociaal secretariaat voor , en ook die kan je vragen stellen waar ze met moeite kunnen op antwoorden zonder zich grondig te informeren , zo complex is die materie .

De materie is zo complex , dat er geen enkele werknemer meer is die juist weet hoeveel hij verdient .
Eerst beginnen zever over 2 mensen die loonadministratie doen en dan beginnen lullen dat het een sociaal secretariaat is.

Nu schoffeer je nog eens de werknemers door te stellen dat ze te dom zijn om een loonfiche te begrijpen.

Als jij werkgever bent, dan ben ik de volgende Paus. Ga ergens anders uw onzin verkopen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:39   #75
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Klopt, alles is een berekening vanuit het standaard productie rapport.
Maar wat als de bakker minder broodjes verkoopt dan gewenst?
Dan valt gans de berekening in het water.

Gelukkig heeft de bakker nog een brood voor zichzelf.
Hij dan zn uitgaven moeten minderen.Waarschijnlijk zijn zn grondstoffen en andere kosten al zo laag mogelijk.Het enige wat overblijft is de personeelskost doen dalen of failliet gaan.Zijn er nog veel bakkers in jouw buurt?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:58   #76
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Gelukkig dat uw klanten dat niet lezen!
Jij neemt een stielman dus ook in dienst omdat hij het goed kan uitleggen? Dan vraag je om bedrogen te worden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:59   #77
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
2

Hij wordt rijk op de kap van de werknemer die met een aalmoes naar huis gestuurd wordt.
Hij kan er ook voor kiezen die werknemer op den dop te laten staan.
Oud 1 maart 2013, 17:03   #78
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, maak u geen zorgen daarover, ik krijg van niemand iets. geen dop geen ziekenkas geen OCMW, niets.
En je bent ook geen ambtenaar?
Oud 1 maart 2013, 17:06   #79
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben zelf afgedankt bij een bedrijfsovername, als oudere werknemer.
Dan zeggen ze dat je als werknemer geen risico loopt..
Hoeveel dop trok je? Hoeveel trekt de zelfstandige achteraf?
Oud 1 maart 2013, 17:08   #80
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe komt het dat die prullenwerk levert? Geef jij die dan geen goede opleiding?
Of ze hebben geen goede opvoeding gekregen en kennen niets van plichtsbesef?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be