![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de Ijzerbedevaart heb ik daar nog nooit iemand over weten protesteren. De voorzitter zou dit bv in zijn speech kunnen kenbaar maken. Waarom doet men dat niet?
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 31 juli 2004 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Degrelle was een rexist en Waals collaborateur tijdens WOII, die onder Belgische vlag voor zijn idealen streed. Indien je meer wilt weten, op Google vind je er alles over... ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dankzij die Ijzerwake scheelt het alvast wat schorremorrie in Diksmuide...
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Kom dan dit jaar eens naar de IJzerwake, je zal dan zien dat daar géén "rare jongens" rondlopen. Er zullen mischien wel mensen zijn zonder haar, maar dat houd niet in dat het skinheads zijn.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In de Kempen hangen rond 11 juli in verschillende dorpen een massa Vlaamse vlaggen. Niemand van de mensen daar maakte de CONNOTATIE met het Vlaams Blok.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelieve de twee opeenvolgende posts te lezen.
![]() Citaat:
Citaat:
@Kempenaar, ik ben nog nooit op de wake/bedevaart geweest, maar elk jaar wordt ik via verschillende media geïnformeerd over rellen die uitgelokt zijn door neo-nazi's. Zelfs in de Paris Match (Frans magazine) hebben ze daar al eens een uitvoerig artikel aan gewijd. Zeg dan niet dat ik het me inbeeld aub. Ze zijn in grote getale aanwezig, en het ergste van alles: er wordt niet tegen opgetreden. De organisatie zou bv kunnen omroepen dat deze personen ongewenst zijn. Door een assertieve houding aan te nemen, ga ik ervan uit dat ze niet als storend ervaren worden onder de Vlaams nationalisten.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 juli 2004 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iets verderlezen....
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 juli 2004 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je moet trouwens 2 dingen kunnen scheiden: de Ijzertoren is niet het ijzerbedevaartcomité. Dat zijn een stelletje lullo's die heel wat naar de verdoemenis helpen. De Ijzertoren daarentegen is een eerbiedwaardig monument, één keer per jaar stilstaan bij de periode waar de toren voor symbool staat, is dan ook niet teveel.
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
da's dus het verschil tussen jou en mij, ik haal mijn informatie niet uit "de boekskes". Wat Pieter Jan zegt klopt niet, Op de ijzerbedevaart waren inderdaad elk jaar neo-nazi's aanwezig waaronder de meesten uit het buitenland. Die hielden zich voornamelijk op in het hof van Vlaanderen. Doordat de media, tot in het buitenland toe(?); laat uitschijnen dat de bedevaart extreem rechts en neo nazistisch is komen/kwamen die gasten daar op af. De IJzerwake roept op (!!! ja, roept op) dat er geen buitenlandse (rechtse en neo nazi) groepen welkom zijn op de IJzerwake. Die waren er dus ook niet, en ik heb ze zeker niet gemist. ook héél opvallend was het feit dat er op de IJzerwake géén politie was, buiten de stillen zeker... , terwijl op de ijzerbedevaart de overvalwagen en het waterkanon steeds klaar stonden! Ga anders gewoon mee, en kijk eens rond hé
kempenland, parel aan de Dietse Kroon! Streven naar Vlaamse eenheid. weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kempenaar : 31 juli 2004 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
vlug tot het verleden behoort en dat we terug met z'n allen terug rond onze IJzertoren zitten. Als Yann hem niet opblaast ten minste.
![]() |
![]() |
#76 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vind je het zelf niet onlogisch dat de Ijzerwake (lees het Vlaams Blok) oproept dat er geen buitenlandse neo-nazi- en rechtse groeperingen welkom zijn? Is dat niet louter voor de schone schijn? Ik kan natuurlijk mis zijn, maar als je de geschiedenis van het VB ernaast legt, dan stel ik vast dat zij nauw verbonden zijn met extreem-rechtse groeperingen zoals die van Jorg Haider, Pim Fortuin, Lepen... Ook wat het ophemelen van het nazisme betreft nemen vele Vlaams Blokkers geen blad voor de mond. (zie onderschrift bv) Ik vind het dus vrij ironisch, eerder schijnheilig, dat net zij de aanhangers van dergelijke groeperingen oproepen om niet te komen...
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 juli 2004 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou de buitenlandse pers dergelijke zaken opblazen of verdraaien? Zij hebben daar geen enkele baat bij. Trouwens, Paris Match is een gerespecteerd Frans magazine, dat ook in België verkocht wordt. En bovenal, in dit geval geloof ik sterk in de volgende spreuk: er is nooit rook zonder vuur! Volgens u theorie kan men evengoed zeggen dat de bedevaart naar Scherpenheuvel neo-nazistisch is.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |