Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2014, 11:14   #61
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Al sinds de 17de eeuw wonen er blanken in Zuid-Afrika. Ze zijn nog altijd blank. In Florida wonen ook al sinds het begin van de 16de eeuw blanken, ze zijn nog altijd blank. Idem voor Uruguay bv. enz.. De zwarten die al honderden jaren in het noorden van de VS wonen, waar het koud is, zijn nog altijd zwart. Dat bepaalde huidtypen anders reageren op de zon, is logisch. Het is bv. geweten dat blanken in Zuid-Afrika en Australië sneller huidkanker krijgen. Maar dat zwarten die in Belgie komen wonen zouden veranderen in blanken?? Over welke tijdspanne hebben we het dan?
Vroeger zou het veel rapper gaan omdat zwakkere schakels vlugger zouden dood gaan, nu kun je alles in leven houden en vertraag je de evolutie enorm. Er is geen survival of the fittest meer.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 11:40   #62
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een paar honderdduizend jaar?

De Tjerpa's in de Himalaya zijn door de evolutie ook al zodanig aangepast dat ze met minder zuurstof verderkunnen. Hun haarvatenstelsel is veel uitgebreider zodat ze het beperkte aanbod aan zuurstof in hun streken kunnen compenseren.
Ah ok.. Tegen dan is de zon al lang ontploft, en bevolkt de mens andere planeten.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 11:49   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok.. Tegen dan is de zon al lang ontploft, en bevolkt de mens andere planeten.
jij bent er zo eentje die denkt dat we hier nog maar vijfduizend jaar rondlopen zeker? Iets met zand en klei en emmerkes water en wat vormpjes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 12:45   #64
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Al sinds de 17de eeuw wonen er blanken in Zuid-Afrika. Ze zijn nog altijd blank. In Florida wonen ook al sinds het begin van de 16de eeuw blanken, ze zijn nog altijd blank. Idem voor Uruguay bv. enz.. De zwarten die al honderden jaren in het noorden van de VS wonen, waar het koud is, zijn nog altijd zwart. Dat bepaalde huidtypen anders reageren op de zon, is logisch. Het is bv. geweten dat blanken in Zuid-Afrika en Australië sneller huidkanker krijgen. Maar dat zwarten die in Belgie komen wonen zouden veranderen in blanken?? Over welke tijdspanne hebben we het dan?
Het is wel een logisch feit dat onderlinge mix de verandering van huidskleur aanzienlijk zal versnellen, tegenover de gewone evolutie.
Oud 7 april 2014, 14:23   #65
F.B.
Parlementslid

Standaard

Ik beschouw mijzelf als een 'racist', maar als men de eugenetische toer opgaat, dan haak ik af wegens echt wel heel belachelijk.
Oud 7 april 2014, 14:30   #66
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek eens wat klimaatinfo op over de landen die je opnoemt.

Die negers in 't noorden van de VS zullen ook al lang niet meer zo zwart zijn als ze oorspronkelijk waren, maar daarvoor heb je meer info nodig over welk gebied ze ooit vandaan kwamen, van welke stam etc.
In elk geval hebben ze tekort aan vitamine D, probleemloos leven ze dus niet in 'n noordelijk land.

Zoals ik eerder al vroeg, dacht jij dat die verschillende kleurtjes, van huid, ogen, haren, er voor de versiering gekomen zijn, net op die bepaalde plekken in de wereld?

Nee jongen, negers die in Blg. komen wonen worden niet plotsklaps blank.
Maar hun huid zal mettertijd (over verschillende generaties) steeds lichter worden omdat er geen noodzaak is om melanine aan te maken (als bescherming tegen UV straling).

Zoals reeds gesteld; dat is evolutie, en evolutie heeft zich niet afgespeeld in 'n paar jaartjes, die is zelfs nog steeds bezig...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 19:10   #67
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jij bent er zo eentje die denkt dat we hier nog maar vijfduizend jaar rondlopen zeker? Iets met zand en klei en emmerkes water en wat vormpjes?
Dat de zon zal ontploffen is een zekerheid. Een gele ster leeft gemiddeld 10miljard jaar, we zitten nu aan ongeveer 5 miljard jaar. Dus ja, we hebben nog wel even als alles goed gaat.
Oud 7 april 2014, 19:19   #68
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zoek eens wat klimaatinfo op over de landen die je opnoemt.

Die negers in 't noorden van de VS zullen ook al lang niet meer zo zwart zijn als ze oorspronkelijk waren, maar daarvoor heb je meer info nodig over welk gebied ze ooit vandaan kwamen, van welke stam etc.
In elk geval hebben ze tekort aan vitamine D, probleemloos leven ze dus niet in 'n noordelijk land.
Vanwaar haal je die informatie? Bij mijn weten komen de meeste slaven uit West-Afrika. Daar wonen niet de donkerste soort negers.

Citaat:
Zoals ik eerder al vroeg, dacht jij dat die verschillende kleurtjes, van huid, ogen, haren, er voor de versiering gekomen zijn, net op die bepaalde plekken in de wereld?
Ik ontken niet dat klimatologische omstandigheden een rol spelen. De vraag is hoe groot die is. Van waar komen dan spleetogen? Er leven tal van Aziatische volkeren in streken met heel veel zon. Toch hebben die mensen geen dikke lippen en een ander soort haar dan zwarten. Er zijn heel koude streken waar Inuit leven (hun voorouders zouden daar toch al tienduizenden jaren rondlopen) die geen blond haar hebben, een andere type gezicht hebben, andere ogen hebben enz..

Citaat:
Nee jongen, negers die in Blg. komen wonen worden niet plotsklaps blank.
Maar hun huid zal mettertijd (over verschillende generaties) steeds lichter worden omdat er geen noodzaak is om melanine aan te maken (als bescherming tegen UV straling).

Zoals reeds gesteld; dat is evolutie, en evolutie heeft zich niet afgespeeld in 'n paar jaartjes, die is zelfs nog steeds bezig...
Op welke termijn? En in welke mate zal hun huid lichter worden?
Oud 7 april 2014, 21:43   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ontken niet dat klimatologische omstandigheden een rol spelen. De vraag is hoe groot die is. Van waar komen dan spleetogen? Er leven tal van Aziatische volkeren in streken met heel veel zon. Toch hebben die mensen geen dikke lippen en een ander soort haar dan zwarten. Er zijn heel koude streken waar Inuit leven (hun voorouders zouden daar toch al tienduizenden jaren rondlopen) die geen blond haar hebben, een andere type gezicht hebben, andere ogen hebben enz..
Afrika en niet Azië werd oorspronkelijk bewoond door de mens ...

Citaat:

ik schat zo'n 50 000 jaar .. cf. de start van de out of Africa migratie naar andere continenten ..

Citaat:
Vanwaar haal je die informatie? Bij mijn weten komen de meeste slaven uit West-Afrika. Daar wonen niet de donkerste soort negers.
African Americans zijn met de tijd gemixt met blanken ...

Laatst gewijzigd door bembem : 7 april 2014 om 21:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 22:26   #70
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
We zouden al eens kunnen beginnen met minder te kweken. En daarmee bedoel ik een zeker deel van onze 'verrijkers' die zich massaal voortplanten een halt toe te roepen... Want kweken = geld.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 22:56   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb geen kristallen bol hoor.

Maar 't antwoord op je vragen = evolutie, de mens(elijk lichaam) evolueert of past zich aan aan de omgeving.

Niet andersom zoals dingske hierboven stelt.

Nut van spleetogen (je hebt toch ook Google neem ik aan?);

Citaat:
Antwoord:
De “spleetoog” komt voor bij het Aziatische of Mongoolse ras. De spleet die tussen het onderste en bovenste ooglid de zgn. lidspleet, komt bij iedereen voor. Bij de Aziatische rassen is er echter een extra plooi, die ervoor zorgt dat het bovenste ooglid bij het openen van het oog onder de huid erboven gevouwen wordt. Dit kenmerk is in de loop van de evolutie ontstaan als aanpassing aan de koude wind, die voorkomt op de centraal-aziatische vlaktes.
Net zo voor de Inuit, wind, sneeuw, ijs.

Citaat:
De Inuit hebben donkere ogen, donker haar en een getinte huidskleur.
De kleur van deze drie uiterlijke kenmerken wordt bepaald door de stof melanine. Melanine is een pigment. Melanine schermt de celkern af en beschermt zo het DNA tegen de schadelijke UV-straling van het zonlicht (dat weerkaatst wordt door sneeuw). Dit voorkomt mutaties, zoals verbranding, en eventueel kanker.
Daarom zijn de Inuit niet blank, blond & blauwogig. Net als negers, maar dan in 'n extreem koud klimaat.

Laatst gewijzigd door SDX : 7 april 2014 om 22:58.
Oud 8 april 2014, 00:06   #72
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat duurt wel eventjes...Meemaken zul je het niet .

http://www.deondernemer.nl/wetenscha...r-blanken.html
Citaat:
Hoe is de blanke mens ontstaan? Waarom werden we niet opgewonden van Neandertalers? En hoe komen we aan onze grote hoofden?

Het blanke ras is een betrekkelijk recente uitvinding. Het is niet ouder dan zo’n 10.000 jaar. Tot die tijd was de Europese homo sapiens net zo bruin als zijn Afrikaanse voorouders.

Maar toen was daar de IJstijd. En terwijl een lichte huid normaliter gevaarlijk is (die laat UV-licht dieper doordringen), bood diezelfde huid in die sombere tijden een duidelijk voordeel. De dieper doordringende UV-straling zorgde ervoor dat het lichaam meer vitamine D kon produceren. Homo sapiens betrok zijn vitamine D destijds vooral uit vlees, maar prooidieren waren toen ook schaars. De blanke huid was dus een verbetering. En dat is deze hier nog steeds. Mensen met een donkere huidskleur die zich in hogere, sombere breedtegraden vestigen, krijgen vaker last van een gebrek aan vitamine D.
Dus maak je geen zorgen. Uiteindelijk integreren die zwarten wel in onze samenleving, ze assimileren zelfs totaal, en worden even blank als wij !
Maar het gaat wel 10.000 jaar duren voor het zover is !
Ben je bereid om zo lang te wachten, of zetten we hen toch maar op een charter, richting Afrika ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 02:30   #73
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw redenering is te achterlijk voor woorden...de blanke man is helemaal niet " omsingeld" maar heeft in tegenstelling tot de brede omgeving, zichzelf weten te bevrijden van het juk van religie, tenminste in Europa.
Er ontstaan erg weinig " gekleurde gezinnen" en al zeker niet in aantallen die bedreigend zijn voor " blanken"bovendien houden enkel rascisten zoals u zich bezig met iemands kleur, tewijl mensen men enig verstand eerder kijken naar gedrag, en culturele waarden die wel of niet dit sturen.

Wij " verdwijnen" ook helemaal niet,maar moeten wel eens nadenken over de grenzen van tolerantie in een open samenleving,die noodzaak blijkt uit commentaar zoals dit van u.
U mag mijn redenering achterlijk noemen. Maar het is gebaseerd op een observatie. Wanneer we de gezinnen in België optellen en we splitsen die op in verschillende categorieën, dan zien we dat er groeperingen zijn die ons inhalen. In veelal wijken is zo'n meerderheid al bekomen in minder dan een eeuw. Het gaat dan over oppervlaktes van meer dan honderdduizend vierkante meter. Als we dan de inwoners per vierkante meter gaan optellen en de nieuwe komende generaties daaruit gaan optellen, komen we tot de slotfase dat de wijken niet groot genoeg zijn om die nieuwe generaties te huisvesten. Wanneer ik zo even doorheen de wijken rijd (ik doe dat soms graag 's nachts, beetje rondrijden en wat sfeer opdoen), zie ik dat ze veel aan het bijbouwen zijn. Dan vooral aan de rand van die wijken, want in de wijk zit het al vol. De inwoners van deze mooie nieuwe sociale woningen zijn voor uw kinderen alice? Of mogen die al tot 700 euro huur betalen voor iets deftig? En als ze iets kopen, hoeveel beter is dat als in uwe tijd?
De tolerantie van de samenleving heeft beloftes tot in Tokio gemaakt die ze nu moeten waarmaken. En ik kom dan terug naar de kern van mijn betoog hier in dit subforum: Laat Omar toch voor mijn pensioen werken! Beloofd is toch beloofd, ik ga mijn 65 misschien wel halen, maar wat als ik maar circa 70 wordt door erfelijke aandoeningen in mijn familie?
Houden ze nog rekening met U en mij? Survival of the fittest he Alice, heers en verdeel. Het zullen uw kinderen niet zijn die hier de revolutie op poten gaan zetten hoor alice, no way.
Oogsten wat we zaaien, slikken wat we knauwen, lopen zoals we praten.

Laatst gewijzigd door Peche : 8 april 2014 om 02:33.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 10:27   #74
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat duurt wel eventjes...Meemaken zul je het niet .

http://www.deondernemer.nl/wetenscha...r-blanken.html

Dus maak je geen zorgen. Uiteindelijk integreren die zwarten wel in onze samenleving, ze assimileren zelfs totaal, en worden even blank als wij !
Maar het gaat wel 10.000 jaar duren voor het zover is !
Ben je bereid om zo lang te wachten, of zetten we hen toch maar op een charter, richting Afrika ?
Nochtans leven de voorouders van de Inuit ook al tienduizenden jaren in noordelijke koude streken. Maar zij zien er beduidend anders uit dan Noord-Europeanen. De Australische Aboriginals zien er ook heel anders uit dan de Bantoes, nochtans leven ze alle twee in zeer warme streken met veel zon. Er moet nog iets meer spelen dan simpelweg meer zon = transformatie naar zwarten.
Oud 8 april 2014, 10:39   #75
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen kristallen bol hoor.

Maar 't antwoord op je vragen = evolutie, de mens(elijk lichaam) evolueert of past zich aan aan de omgeving.

Niet andersom zoals dingske hierboven stelt.

Nut van spleetogen (je hebt toch ook Google neem ik aan?);

Net zo voor de Inuit, wind, sneeuw, ijs.
Dat is een hypothese.

Citaat:
It is hypothesized that epicanthic folds are caused by climatic factors and it may have originated more than once during human evolution. The genetic basis of epicanthic folds is not well understood.[16]

Citaat:
Daarom zijn de Inuit niet blank, blond & blauwogig. Net als negers, maar dan in 'n extreem koud klimaat.
Ze hebben dus een ander huidtype.
Oud 8 april 2014, 12:29   #76
Holger Danske
Burger

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Holger Danske : 8 april 2014 om 12:30.
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 16:56   #77
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door korvo : 8 april 2014 om 16:57.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 17:03   #78
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En ik kom dan terug naar de kern van mijn betoog hier in dit subforum: Laat Omar toch voor mijn pensioen werken! Beloofd is toch beloofd, ik ga mijn 65 misschien wel halen, maar wat als ik maar circa 70 wordt door erfelijke aandoeningen in mijn familie?
Omar gaat uw pensioen NIET betalen. Omar zit door zijn lage opleiding - niettegenstaande de kansen tot zelfontplooiing op een zilveren dienblad worden aangereikt - te vaak in de werkloosheid en Omar draagt aldus te weinig bij aan het systeem. Als Omar dan al werkt zal Omar vaak meer kosten dan hij opbrengt. Uw pensioen zal - zo lang we met dit verdomde repartitiesysteem blijven zitten - door de middenklasse worden betaald, tot ook die citroen is leeggeknepen.
Hoe het met de Nederlandse Omar zit kan u hier nalezen:
http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieu...SEVIER262345W/
(in Nederland mag men dit soort studies nog uitbrengen...)
Uiteraard kan u, als doorwinterde Gutmensch, mijn betoog volledig negeren en morgen wederom poneren dat Omar uw pensioen gaat betalen.
U bent een tikkeltje (kuch) naïef vrees ik...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 20:08   #79
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ze blijven en masse voortkweken:

http://www.express.be/joker/nl/brain...toe/139595.htm
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 20:21   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een hypothese.

Ze hebben dus een ander huidtype.
Er zullen vanzelfsprekend meerdere, complexe factoren meespelen dan enkel klimaat, maar dat is voer voor de wetenschap, en ik ben geen wetenschapper, ik kan enkel maar wat opzoeken met Google, net als jij trouwens.

'n Wereld waar iedereen er hetzelfde uitziet zou maar lelijk en saai zijn, daarom vind ik dat ieders eigenheid mag behouden worden. Diversiteit, weet je wel.

Toch blijven we constant verder 'evolueren' (ook qua uiterlijk), dat proces stopt niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be