Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2013, 11:35   #61
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De 'auteurs' van deze website zijn een groep linkse activisten die vooral actief zijn in het protesteren tegen 'ongelijkheden' in Zuid-Amerika en die deel uitmaken of uitmaakten van allerhande zogenoemde anti-oorlog groeperingen.

Niet je meest onafhankelijke analyse, me dunkt...
dan moet het een fluitje van een cent zijn om ze te weerleggen beste Antoon.

Ik ben benieuwd
Oud 6 maart 2013, 12:03   #62
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
lijkenpikker
Het was een walgelijke reactie, maar lijkenpikkerij is iets anders hoor.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 12:04   #63
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Overigens is Chavez wel degelijk elke verkiezing opnieuw verkozen geweest.

Dit in tegenstelling tot andere, meer bevriende staatshoofden zoals die van pakweg Saoudi Arabië.
Waarom zo ver gaan?

Dichterbij, de president van de EU en de EC... (over het ECB, Italie etc... spreken we niet...)
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 12:05.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 12:04   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik vraag het nog een laatste maal... Wat is nu eigenlijk Uw probleem? Are you losing it completely? Duh!

The Center for Economic and Policy Research is an independent, nonpartisan think tank that was established to promote democratic debate on the most important economic and social issues that affect people's lives. CEPR's Advisory Board includes Nobel Laureate economists Robert Solow and Joseph Stiglitz; Janet Gornick, Professor at the CUNY Graduate School and Director of the Luxembourg Income Study; Richard Freeman, Professor of Economics at Harvard University; and Eileen Appelbaum, Professor and Director of the Center for Women and Work at Rutgers University.

Zoals ik reeds opmerkte, ik verwacht van iemand van Uw kaliber toch beter.

Ik heb veel info (Video's, zelfs een collectie ivm CELAC) gegeven, niets maar dan ook niets bekijkt U.

Zit U in een tunnel met dikke zwarte rook of zoiets? What's up bro?

Of hebt U nog wat anders te doen en bent U, zonder bvb. de info ivm CELAC-EU-Chavez te bekijken, toch verplicht tot het verkopen van deze soort van onzin hier?

Ok... dit is uiteindelijk pure draadvulling, dat is wat U doet. U hebt op geen enkel van mijn eerdere postings in deze draad gereageerd (vele video's, nieuwsberichten, analyses, reportages, docu's), laat staan vernoemd.

Adios @toon. C ya...

edit : U slaat er flink naast en Uw typisch conspiracygezever zal U vooral deze maal opnieuw niet redden. Am so sorry bud. Oja, kant noch wal dus...

edit : Ga maar rusten...

U dwaalt, omdat u koud gepakt bent.

Ik herhaal, voor u is alle informatie op voorhand fout, behalve wanneer een paar linkse rakkers iets op een eigen website zetten, dan is het opeens niet gefabriceerd.

U kan u er niet uitlullen deze keer.
Oud 6 maart 2013, 12:08   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U dwaalt, omdat u koud gepakt bent.

Ik herhaal, voor u is alle informatie op voorhand fout, behalve wanneer een paar linkse rakkers iets op een eigen website zetten, dan is het opeens niet gefabriceerd.

U kan u er niet uitlullen deze keer.
@toon, toon eens aan wie die data heeft voorgeschoteld...

Linkje, bronnetje...

Just in case :

CEPR.NET

Inderdaad, U kan er zich niet uitlullen...

Begrijpt U dat (over het algemeen nog steeds niet)????

Nou nou toon.

About Us
Print

The Center for Economic and Policy Research (CEPR) was established in 1999 to promote democratic debate on the most important economic and social issues that affect people's lives. In order for citizens to effectively exercise their voices in a democracy, they should be informed about the problems and choices that they face. CEPR is committed to presenting issues in an accurate and understandable manner, so that the public is better prepared to choose among the various policy options.

Toward this end, CEPR conducts both professional research and public education. The professional research is oriented towards filling important gaps in the understanding of particular economic and social problems, or the impact of specific policies. The public education portion of CEPR's mission is to present the findings of professional research, both by CEPR and others, in a manner that allows broad segments of the public to know exactly what is at stake in major policy debates. An informed public should be able to choose policies that lead to an improving quality of life, both for people within the United States and around the world.

CEPR was co-founded by economists Dean Baker and Mark Weisbrot. Our Advisory Board includes Nobel Laureate economists Robert Solow and Joseph Stiglitz; Janet Gornick, Professor at the CUNY Graduate School and Director of the Luxembourg Income Study; and Richard Freeman, Professor of Economics at Harvard University.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 12:11.
Oud 6 maart 2013, 12:08   #66
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dan moet het een fluitje van een cent zijn om ze te weerleggen beste Antoon.

Ik ben benieuwd
Mijn bericht was een lokaas om zonbron erin te laten vallen, en het is aardig gelukt ook.

Inhoudelijk dan : als men de beweringen van dat groepje mensen vergelijkt met de uitgebreide documentatie over Venezuela, dan kan het interessant zijn om er een discussie over te hebben.

Behalve dat zonbron alle informatie op voorhand bestempelt als propaganda van de Westerse officiële media. Behalve dan dat A4-tje van die vier pro-Chavezianen op hun website.

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 maart 2013 om 12:08.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 12:12   #67
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn bericht was een lokaas om zonbron erin te laten vallen, en het is aardig gelukt ook.

Inhoudelijk dan : als men de beweringen van dat groepje mensen vergelijkt met de uitgebreide documentatie over Venezuela, dan kan het interessant zijn om er een discussie over te hebben.

Behalve dat zonbron alle informatie op voorhand bestempelt als propaganda van de Westerse officiële media. Behalve dan dat A4-tje van die vier pro-Chavezianen op hun website.
R U NUTZ ? @morte-vivante plaatste het artikel, NIET U!

Nu geef ik het wel op hoor. Uw Off Topic gezwans gaat er duidelijk over. Gaat U gerust 'solo' verder @toontje. Nog steeds geen repliek op de door mij geplaatste info welke hoofdzakelijk in verband staat met de samenwerking tussen Zuid-Amerikaanse landen (CELAC-EU, stichter: Chavez). Zonder twijfel zal ook dat U niet zinnen, dat is duidelijk. De VS is trouwens niet uitgenodigd op dat feestje. Sluit de oogjes en alles is weg, take it easy...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 12:30.
Oud 6 maart 2013, 12:25   #68
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toont U deze 2 zaken dan maar eens duidelijk aan.

Ik zou niet op U wedden, Uw overtuigingskracht blijkt inmiddels 'aangetast'. (oprecht) Jammer...
HIER
Oud 6 maart 2013, 12:29   #69
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Overigens is Chavez wel degelijk elke verkiezing opnieuw verkozen geweest.

Dit in tegenstelling tot andere, meer bevriende staatshoofden zoals die van pakweg Saoudi Arabië.
Nog eens mezelf citeren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Jij gelooft toch niet dat Venezuela een democratie is?

Ik heb daar een tijdje aan een project gewerkt, de mensen waar ik daarmee samenwerkte hebben mij even uitgelegd hoe het werkt:

Het probleem is dat bijna alle bedrijven in Venezuela staatsbedrijven zijn en om te mogen werken voor zulk bedrijf moet je lid worden van de vakbond van de partij van Chavez waardoor je automatisch ook een partijkaart krijgt.
Nu, als je in het bezit bent van een partijkaart gaat je stem automatisch naar Chavez tenzij je de partij dat op de hoogte brengt dat je dit niet wil, maar dan weten ze dus dat je niet voor Chavez gaat stemmen, wat denk je dan dat er met je job gebeurt?
Juist ja, hoewel ze nooit gaan toegeven dat het om die reden is maar wees maar zeker dat je dan toch op de 1 of andere manier binnen de kortste keren op straat staat.

Je hebt daar dus de keuze tussen voor Chavez stemmen en een job hebben of voor de oppositie stemmen en op straat te staan.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109

En dan de bevestiging:

Citaat:
Het mag nu wel overduidelijk wezen dat Chavez een machtsgeile dictator was, zelfs op z'n sterfbed wilde hij het gezag over z'n land niet lossen.

Mij maak je niet wijs dat dit onverwacht was, ik heb nu al genoeg mensen in mijn omgeving de strijd met kanker zien verliezen, dokters informeren je nu eenmaal enkele maanden op voorhand dat de zaak terminaal is, tenzij ze volledig onbekwaam zijn maar ik denk niet dat dit het geval was.

Ik geloof nooit dat toen hij kort geleden van Cuba hij terug kwam van zijn behandeling de dokters hem daar niet zouden verteld hebben dat hij op zijn laatste beentjes liep.

Toch moest hij zijn land blijven dicteren tot zijn laatste adem...

Nevertheless,
RIP Hugo Chavez
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=12

Laatst gewijzigd door Rizzz : 6 maart 2013 om 12:30.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 12:58   #70
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Hoera voor Chavez", zegt de vaste "Hoera voor Chavez" webstek.

http://en.wikipedia.org/wiki/Venezuelanalysis.com

"Venezuelanalysis.com: Venezuela News, Views and Analysis is a "pro-Chávez"[1][2][3] and "left-leaning"[1][4] news website."

Er kan altijd wel ergens kritiek komen op de objectiviteit van nieuws en analyse, maar waarom kies je precies de minst objectieve site die er bestaat wat Chavez betreft?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 13:07   #71
Helias
Gouverneur

Standaard

Hier wel een poging tot eerlijke analyse van Chavez' economisch beleid:

"He was particularly prone to quick-fix solutions in economic policy, resorting to regular currency devaluations, expropriations of private firms and inflation-busting public-sector pay rises rather than tackling the economy's underlying structural problems. ....

As a result, Mr Chavez bequeaths a nation beset by crumbling infrastructure, unsustainable public spending and underperforming industry. ...

During Hugo Chavez's time in office, from 1999 to the present day, income inequality in Venezuela gradually declined, as it did in most of the region. ...

"So every Venezuelan now has a more equal slice of the cake. The trouble is, that cake has not been getting much bigger.

"Venezuela is the fifth largest economy in Latin America, but during the last decade, it's been the worst performer in GDP per capita growth," says Arturo Franco of the Center for International Development at Harvard University.

As Mr Franco says, it depends on how you measure Venezuela's progress.

If you compare life under Mr Chavez with the previous 20 years, under a now discredited two-party system widely blamed for rampant corruption, the Chavez era is preferable.

But if you look at the superior economic performance of neighbouring Brazil and Colombia during the same period, it suddenly doesn't look so rosy."

http://www.bbc.co.uk/news/business-20795781

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier enkel over de economische balans. Het verlies aan politieke vrijheid en de oprukkende dictatuur onder Chavez wordt niet besproken.

Laatst gewijzigd door Helias : 6 maart 2013 om 13:08.
Oud 6 maart 2013, 13:15   #72
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als Uzelf de koning te rijk bent in 'Swiss' hoeft dat niet automatisch te betekenen dat anderen dat ook zijn in hun respectievelijk vaderland.

Jawel, sommigen zitten het daadwerkelijk uit in hoop van... zo triest is dat dus uiteindelijk niet... Enkel indien U in de wereld der derivaten en Ferrari's leeft is dat uiteindelijk te begrijpen.

Niet slecht bedoeld hoor!

Maar goed... U bent zo niet en verdient een betere repliek...

2de poging :

Is het dan zo anders in de EU? De EU-trollen werden zelfs niet verkozen noch de tecnocraten maar iedereen denkt ze te benodigen. How about that?
Dat is mijn punt niet.
Het wel en wee van een land hoort niet afhankelijk te zijn van wie er toevallig staatshoofd is.
Vreest men voor de toekomst van het land omdat de president gestorven is, dan is er iets fundamenteels mis.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 13:29   #73
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is mijn punt niet.
Het wel en wee van een land hoort niet afhankelijk te zijn van wie er toevallig staatshoofd is.
Vreest men voor de toekomst van het land omdat de president gestorven is, dan is er iets fundamenteels mis.
Wat zou er mis zijn, zolang er olie is is er plezier
Oud 6 maart 2013, 13:37   #74
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is mijn punt niet.
Het gaat over een Zuid-Amerikaans land. Niet over Zwitserland.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 13:45   #75
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
"Hoera voor Chavez", zegt de vaste "Hoera voor Chavez" webstek.

http://en.wikipedia.org/wiki/Venezuelanalysis.com

"Venezuelanalysis.com: Venezuela News, Views and Analysis is a "pro-Chávez"[1][2][3] and "left-leaning"[1][4] news website."

Er kan altijd wel ergens kritiek komen op de objectiviteit van nieuws en analyse, maar waarom kies je precies de minst objectieve site die er bestaat wat Chavez betreft?
waarom trim je de rest?

het volledige stuk, voor wat het waard is:

Citaat:
Critical reception

Lonely Planet: Venezuela (a 2007 travel guide book) deems it "the best English language news site" to "keep track of the country's political and economic affairs".[10] A 2009 article in Venezuelanalysis.com does not endorse the Lonely Planet travel guide, saying it is "politically tainted and even today isn't as up to date as it should be".[11]

Analyzing alternative Venezuelan media, Darrell Moen in a Hitotsubashi University publication calls it "A major source of non-corporate controlled information regarding the process of social transformation that is occurring in Venezuela ... This website offers critical analyses by dissident scholars and grassroots-based accounts by social activists involved in the various social movements in Venezuela as well as links to a number of alternative media sites and access to documentary videos that depict recent events in Venezuela".[12] Writing in New Political Science in an article "The Bush Administration Record in Latin America: Sins of Omission and Commission", Walt Vanderbush footnotes a book by Wilpert, who operates Venezuelanalysis,[3] and says "Wilpert's website ... is a valuable resource for Venezuelan news and analysis."[13]
Oud 6 maart 2013, 14:02   #76
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Chavez niet vies was van vriendjespolitiek geloof ik best, dat is eigen aan zowat alle staatsleiders.
Maar er zijn wel degelijk verkiezingen geweest. Waar ook andere partijen aan konden deelnemen. En er zijn "onafhankelijke" media, die zelfs een staatsgreep tegen Chavez hebben gesteund, moest zoiets in de VS gebeuren kregen alle betrokken journalisten levenslang of de doodstraf.

Wanneer waren de laatste verkiezingen in S.A. en hoeveel partijen mochten deelnemen?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 14:23   #77
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nasty MF's!

Jullie ziekelijke voorkeur voor het imperialisme wilt het volk vertrappelen.

Ik spuw daarop!

Weet U wel wat er aan de gang is?
Ik weet maar al te goed wat er aan de gang is, mijn collega's en ik zullen de absolute macht in handen krijgen. Jij en het andere gepeupel zullen naar mijn pijpen dansen!
Oud 6 maart 2013, 14:49   #78
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
waarom trim je de rest?

het volledige stuk, voor wat het waard is:
Om er de hoofdlijnen uit te halen. Waaronder een citaat uit het artikel dat het verkleinen van de ongelijkheid benadrukt. Als ik had wil manipuleren had ik er echt de link niet bijgezet.
Oud 6 maart 2013, 15:34   #79
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als goede Socialist die voor het Volk opkomt, de armen 'helpt' en de maatschappij rechtvaardiger wilt maken heeft Chavez vooral voor zichzelf goed gezorgd.

De man heeft op 14 jaar tijd een fortuin van 2 miljard dollar opgebouwd (zeg maar gestolen):

Report: Chavez Brothers Amassed Riches of $2B

Oud 6 maart 2013, 15:55   #80
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als goede Socialist die voor het Volk opkomt, de armen 'helpt' en de maatschappij rechtvaardiger wilt maken heeft Chavez vooral voor zichzelf goed gezorgd.

De man heeft op 14 jaar tijd een fortuin van 2 miljard dollar opgebouwd (zeg maar gestolen):

Report: Chavez Brothers Amassed Riches of $2B

Dat hij schatrijk is, dat ik geloof ik echter een miljardair weer niet. Die yanks weten altijd weer te liegen.

Echter het blijft een man die veels te weinig tegen de criminaliteit heeft gedaan, wat maakt dat het Colombia met kop en schouders heeft ingehaald betreft murderrate. Btw laatst was er een zeer bloedige gevangenis in Venezuela, vreemd is dat deze opstand zo buiten de media is gehouden..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 maart 2013 om 15:56.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be