![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een kind over zijn leven zelf beslissen , aangaande medisch ?? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 63,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien wordt het eens tijd dat ook de gelovigen hier zich een keer verdiepen in de leer vd kerk. kerk is nu eenmaal conservatief, bekrompen en kortzichtig. Naar Vlaamse normen is het grootste deel vd katholieke visie omtrent ethiek simpelweg verwerpelijk Leonard mag een mening hebben maar waarom moet je meer waarde hechten aan die mening dan aan de mening van mijn kuisvrouw? de discussie bij minderjarigen gaat niet om leeftijd. als je feitelijk weet dat je baby verschrikkelijk afziet dan mag je dat lijden stopzetten. en met stopzetten bedoel ik neit medicatie stoppen, sonde stilleggen etc. Verhongeren en aan de ergste pijnen laten creperen ( de mooie naam passieve euthanasie) is mi het ergste wat je iemand aan kunt doen. dat lijkt me de evidentie zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Kerk, daarentegen, is gewoon vervallen christendom. Het christendom verneukt, ontdaan van alle christelijke waarden. Een ijskoude mastodont die niet meer geeft om het individuele verhaal, zoals Jezus dat overigens wel deed (zie ook de reactie van Joris op een individueel verhaal), maar enkel bekommerd om rijkdom, dogma en het netjes proberen inpakken en wegmoffelen van perversiteiten. Mijn kanarie heeft een rijkere zingeving dan heel dat zootje samen. Dus om op je vraag te antwoorden: teleurstelling ![]() Ik hecht trouwens ook wel belang aan de mening van je kuisvrouw.
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Verander Léonard door Bart De Wever, Filip De Winter of om het even welke politicus en het kot was te klein.
Zijn uitspraken zijn kwetsend zoals die moeder aanhaalde in het artikel. Dat hij voorzitter is van een wereldvreemde poppenkast doet weinig terzake. Soms mogen die mensen ook eens terechtgewezen worden over hun idiote meningen. Het is trouwens net dezelfde argumentatie die hier gebruikt wordt tijdens het eerste euthanasie debat, namelijk dat er ALTIJD een palliatief (bijna) pijnloos alternatief is, ondertussen is euthanasie bij wilsbekwame meerderjarigen vrij breed aanvaard als keuzemogelijkheid, het is nu zaak om dit op een correcte manier uit te breiden naar wilsbekwame minderjarigen en niet-wilsbekwame personen die ondraaglijk, uitzichtloos lijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor om in iedere gemeente een galg te installeren.
Iedereen die zich geroepen voelt mag die galg volkomen gratis gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
dan is die persoon zelfs niet meer infantiel !!!! Als met bidden alles op te lossen zou zijn , mmmm mmmm , in de psychiatrie zijn zulke letterlijk onbehandelbaar !!!! We will pray for you !! Dat heeft ooit iemand ivm mijn handicap gezegd , dat was op de bus !! Maar ook een keer op straat , ik moest blijven geloven & veel bidden , enneuh .... ik ben dus nog steeds slechtziend & mijn rug om zeep , beide onomkeerbaar !!!! ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Of wat met deze zaak: http://en.wikipedia.org/wiki/Terri_Schiavo_case Of kinderen die dodelijk ziek zijn , en nog in staat zijn zelfmoord te plegen ?? Hoe zou men daar op reageren ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ok , stel je voor dat ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een irrelevant filmpje, nota bene. Anekdotische emotionele dooddoeners. Begrijpe wie begrijpen kan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() En Mgr. Léonard hier beweert dat minderjarigen niet wilsbekwaam zijn, en ikzelf ben er vrij zeker van dat een baby niet wilsbekwaam is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben echt benieuwd naar de mening van de tegenstanders, of de waarschuwingen voor misbruik.
Ik denk dat iedereen die voor het recht op euthanasie is, ook vindt dat het recht moet uitgebreid worden naar minderjarigen die wilsbekwaam zijn. Maar hoe zit dat dan met niet-wilsbekwamen? Voor volwassenen zou je dit kunnen oplossen door met een testament te werken dat opgesteld moet worden terwijl men nog wilsbekwaam is. Voor kinderen/babies is dat een pak moeilijker. Maar dan denk ik zo dat geval per geval toch objectief kan vastgesteld worden dat de ouderliefde oprecht is? mvg, |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die woordkeuze op zich is overigens niet uitgelezen gepast...
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Graaizieke manager's, oplichtende politici en bankiers die onze goede brave Vlaamse bevolking in het verderf storten!.
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 9 maart 2013 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor de voorvechters van de 'verheven moraliteit' : ja......maar ik noem dat martelen toelaten....
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Iemand die zo'n hoge functie heeft en nog altijd niet weet dat op alles uitzonderingen zijn... Voor hem is het dus zwart-wit, grijs bestaat niet, zijn doctrine is absoluut....behalve......(vul hier gelijk welk 'kerkschandaal' van de afgelopen 10 jaar in)
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In andere discussies probeerden de katholieken aan te voeren dat hun argumenten niet religieus geïnspireerd zijn en dat maakt het dan weer wat lastiger. Er is nog wat werk aan de winkel rond euthanasie vooral voor dergelijke gevallen. Het moet zeker mogelijk zijn maar er moeten verschillende controle mechanismen ingebouwd worden om de belangen van het kind te vrijwaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Prins Friso is ook niet meer wilsbekwaam maar volgens de gangbare logica is hij nog steeds in "leven" en is dat "leven" beëindigen moord. tsja, en binnen een jaar of 10 ligt hij er nog en kunnen de kinderen nog steeds zeggen dat hun papa "leeft" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen andere LETTERLIJK (& doelbewust) mee de dood insleurt , dan is't inderdaad zijn wil/keuze om te leven of sterven !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 maart 2013 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |