Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2013, 23:23   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat heeft hier gewoon niets mee te maken.
Als vrachtwagens de oorzaak zijn dan is dat zo.
Zo eenvoudig is dat.
Ontkennen verandert er niets aan, strooien wel.
Vrachtwagens hebben aangepaste banden in de winter de meeste auto´s hebben dat niet, is dat te moeilijk voor jou.

Strooien helpt jaja dat hebben we gezien, 10.000 km file waarvan 1640 km op de "snelle" hoofdwegen. Euh stilstandhoofdwegen.
Normaal heeft zo´n dinsdagmorgen zowat 100 km file in gans BE (spits), nu eens 1640 km wegens onaangepaste banden en structurele ...

Nordrhein-Westfalen dat quasi het dubbel verkeer moet slikken als BE heeft normaal zo´n 40-50 km fileverkeer in de spits nu waren het er iets meer als 300 km. En dat bij meer sneeuw en zelfs ijsregen in het roergebied, de A40 moest zelfs gesloten worden en het verkeer mocht pas verder toen de strooiwagens een tijdje gepasseerd waren en het niet meer glad was. Foto´s en links met tekst kan ik je alweer geven. Natuurlijk leiden de vele ongevallen men spreekt van honderden (vooral door ijsregen), in gans NRW zelfs 800, ook tot extra files:
Citaat:
Der heftigste Temperatursturz im März seit mindestens 50 Jahren hatte am Dienstag Teile von Nordrhein-Westfalen in ein Winterchaos gestürzt. Bei Blitzeis und starkem Schneefall ereigneten sich vor allem im Süden des Landes Hunderte Unfälle. Die Polizei zählte in ganz NRW seit Montagnachmittag mehr als 800 Unfälle. Ein Mensch kam ums Leben, mindestens vierzehn wurden schwer verletzt.

Bereits am frühen Dienstagmorgen gab es zahlreiche Staus in NRW. Der WDR meldete gegen 7.50 Uhr bereits 274 Kilometer Stau, um kurz nach acht Uhr waren es mehr als 300.

http://www.rp-online.de/regionales/r...-nrw-1.3251428
Stau = file

Ik weet dat Belgische politiekers niet kunnen rekenen maar ik wel.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 23:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 08:12   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft hier gewoon niets mee te maken.
Als vrachtwagens de oorzaak zijn dan is dat zo.
Zo eenvoudig is dat.
Ontkennen verandert er niets aan, strooien wel.
Alo, eerst moesten kamions hier al winterbanden krijgen, en nu wordt de vinger op de wonde geduwd: sneeuwruimen en strooien al die op/afritten inderdaad !
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 08:51   #63
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Als de overheid zijn wegen op orde heeft (geen putten die de remafstand verlengen of je auto om zeep krijgen), betere rijopleidingen invoert en zijn onduidelijke verkeerssituaties heeft weggewerkt zodat hun stellingen een beetje geloofwaardiger overkomen dan zal ik misschien overwegen winterbanden te steken. Eerder acht ik winterbanden overbodig omdat je toch bijna nergens sneller dan 30 km/h kan rijden in mijn regio.

Men auto is vijf jaar en ik heb men vering al kapot gereden op ons formidabel wegdek.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 08:52   #64
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vrachtwagens hebben aangepaste banden in de winter de meeste auto´s hebben dat niet, is dat te moeilijk voor jou.

Strooien helpt jaja dat hebben we gezien, 10.000 km file waarvan 1640 km op de "snelle" hoofdwegen. Euh stilstandhoofdwegen.
Normaal heeft zo´n dinsdagmorgen zowat 100 km file in gans BE (spits), nu eens 1640 km wegens onaangepaste banden en structurele ...

Nordrhein-Westfalen dat quasi het dubbel verkeer moet slikken als BE heeft normaal zo´n 40-50 km fileverkeer in de spits nu waren het er iets meer als 300 km. En dat bij meer sneeuw en zelfs ijsregen in het roergebied, de A40 moest zelfs gesloten worden en het verkeer mocht pas verder toen de strooiwagens een tijdje gepasseerd waren en het niet meer glad was. Foto´s en links met tekst kan ik je alweer geven. Natuurlijk leiden de vele ongevallen men spreekt van honderden (vooral door ijsregen), in gans NRW zelfs 800, ook tot extra files:

Stau = file

Ik weet dat Belgische politiekers niet kunnen rekenen maar ik wel.
Waar zegt hij dat de vrachtwagens geen winterbanden hebben? Hij zegt dat ze de oorzaak zijn....
Oud 15 maart 2013, 14:17   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waar zegt hij dat de vrachtwagens geen winterbanden hebben? Hij zegt dat ze de oorzaak zijn....
Hij citeert mij bij zijn post 48 en zet of pikt in mijn context "uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden" en zet dit in het vet, en dan zegt hij dat vrachtwagens de oorzaak zouden zijn. maar die hebben toch geen zomerbanden...

Neen hij aapt eigenlijk sommige onwetende politiekers na die weinig nadenken waarom (ook strukturele) files altijd langer zijn (niet meer als logisch) bij slechtere weersomstandigheden (ja zelfs bij regenweer in de zomer, maar dan rijdt iedereen met dezelfde soort (zomer)banden).

Het heeft een naam: voorgeschreven veiligheidsafstand(en) ... die worden tov droog wegdek automatisch pakweg 1,5 tot 3 maal groter door "diverse neerslagvormen die het wegdek gladder maken" (toch als men geen ongeval wil riskeren wat nog tot meer extra-file leidt).

En het enige middel om die veiligheidsafstanden bij "gladdere wegen" niet te groot te laten worden bij dezelfde veiligheidsfactor is aangepaste banden opleggen in het winterseizoen die de grip en dus ook remafstand halveren en meer dan halveren naargelang gladheid. Dit is puur rekenkundig in de praktijk zal het wel verschillen.

vbtje sneeuw:

Voor de stopafstand die de veiligheidsafstand bepaalt kan je hier klikken: http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm

Enkel zo zal het verkeersdebiet (voertuigen per uur) nog enigzins "respectabel" blijven en gaan de files niet zo extreem lang worden. Er zijn al zoveel autorijders thuis gebleven die morgen (men spreekt van 400.000) en toch zijn de files quasi 17 x langer als op een normale dinsdagmorgen. Dat is veel TE lang.

In buurland NRW was het weer erger (fotos heb ik) en zijn de files maar 8 x langer bij dat weer, omdat nu eenmaal het debiet veel kleiner is door grotere veiligheidsafstanden (opgelet: extra-ongevallen laat ik buiten beschouwing). Dat is gewoon een beetje hoofdrekenen.
Er zijn natuurlijk nog andere parameters die verschillen tussen BE en NRW die laat ik even ook buiten beschwouwing.

Zomerbanden hebben toch ook een minimumprofiel (slicks zijn ook verboden) zodat ze nog enigzins grip hebben bij natte baan/plassen, en daardoor bij redelijke snelheden geen aquaplaning hebben. Voorgeschreven veiligheidsafstand bij natte baan is al droog x 1,5. (afstand - 2 secondenregel bij droog, wordt 3 bij nat). Dus verkeersdebiet verminderd zich rekenkundig met 50 %.

En dan hebben we de tractie in fileverkeer, die is evenzo belangrijk want hoe gelijkmatiger de (wel grotere) veiligheidsafstanden tussen de voertuigen zijn hoe beter, er mogen geen enorme gaten vallen omdat iemand zijn wielen doorslippen ... Winterbanden hebben doorgaans een gemeten tractie(Nm) die 5 x groter is als zomerbanden.

Zucht.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2013 om 14:46.
Oud 15 maart 2013, 16:34   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken ondertussen zijn manier van discuteren.
Als hij er zich niet meer kan uitlullen begint hij te kronkelen of dingen te lezen die er niet staan..
Het is niet de eerste keer dat hij op mijn negeerlijst terechtkomt.
Eigenlijk wel jammer, hij is uitstekend gedocumenteerd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 16:46   #67
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb winterbanden, in de sneeuw merk je daar geen zak van.
Geldklopperij, en een vals gevoel van veiligheid geeft dat waardoor velen sneller gaan rijden!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 16:49   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij er zich niet meer kan uitlullen begint hij te kronkelen of dingen te lezen die er niet staan..
Tja, zo te zien begrijp je mij nog altijd niet.

En natuurlijk persoonlijk worden als je geen argumenten hebt of vindt.
Ik wacht nog altijd op waarom de vrachtwagens de schuldigen zijn, of het grote excuus.

Je hebt al altijd op negeer gestaan bij mij maar ik wilde nog eens wat typische drogredenen lezen.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2013 om 16:49.
Oud 15 maart 2013, 17:05   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Geldklopperij, en een vals gevoel van veiligheid geeft dat waardoor velen sneller gaan rijden!
Yup, en dat is ook goed zo.

Daarom dat vele landen zomerbanden quasi verbieden bij winterse neerslag, ze willen veel sneller rijden en willen meer doden en meer files.

D heeft de veiligere zomerbanden in de winter verboden in # 2006 (1e wet), 2010 ## (verbeterde wet), men ziet het aan de dodengrafiek.

Als ze je daar dan betrappen langzamer en veiliger te rijden op zomerbanden zijn er boetes tot 100 €. Straf hé.

Citaat:
In Deutschland besteht eine situative Winterreifen-Pflicht (auch Ganzjahresreifen sind erlaubt): Seit dem 4. Dezember 2010 # darf laut § 2 Abs. 3a StVO – unabhängig von der Jahreszeit – bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Reif- oder Eisglätte nur mit Reifen gefahren werden, welche jene Eigenschaften erfüllen, die im Anhang II Nr. 2.2 (M+S-Reifen) der Richtlinie 92/23/EWG genannt sind. Eine Kennzeichnung mit M + S oder dem Schneeflockensymbol ist dort nicht genannt, jedoch für M+S-Reifen an anderer Stelle dieser EWG-Richtlinie gefordert. Anders als in Österreich und anderen Ländern ist eine erhöhte Mindestprofiltiefe nicht vorgeschrieben. Ausgenommen von der Winterreifenpflicht sind: Land- und Forstwirtschaftsfahrzeuge, bestimmte Einsatzfahrzeuge, nicht angetriebene Räder von Fahrzeugen der Klassen M2, M3, N2, N3, (Schwere LKW, Busse). Soweit für Einsatzfahrzeuge von Bundeswehr, Bundespolizei, Feuerwehr, Katastrophenschutz und Polizei bauartbedingt keine M+S-Reifen erhältlich sind, bleiben auch diese Fahrzeuge von der Winterreifenpflicht ausgenommen.
Bei Nichtbeachtung der Auflagen droht dem Fahrer ein Bußgeld in Höhe von 40 €, hat er den Verkehr behindert 80 €.[6][7][8]
Die vorherige, im Frühjahr 2006 # eingeführte Regelung „Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Hierzu gehören insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage“ verstieß laut Beschluss des Oberlandesgerichts Oldenburg vom 9. Juli 2010 gegen das Bestimmtheitsgebot und somit gegen die Verfassung.[9]
http://de.wikipedia.org/wiki/Winterr...ht#Deutschland

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2013 om 17:19.
Oud 15 maart 2013, 17:18   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op een BMW + Mercedes met of zonder winterbanden zie je gewoon uw dashboard op zomerbanden permanent in EPS mode gaan... met die winterbanden zie je dat nauwelijks.. Dus het verschil is substantieel

Nu terugkomend op de spoorwegen: waar is hun faze III winterplan: wissels vastzetten en terugvallen op een basissschema.

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2013 om 17:19.
Oud 15 maart 2013, 17:33   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat is inderdaad het gevaar.
Winterbanden zullen wel helpen zolang men gewoon voorzichtig blijft rijden bij gladde wegen.
Oud 15 maart 2013, 17:33   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Op een BMW + Mercedes met of zonder winterbanden zie je gewoon uw dashboard op zomerbanden permanent in EPS mode gaan... met die winterbanden zie je dat nauwelijks.. Dus het verschil is substantieel

Nu terugkomend op de spoorwegen: waar is hun faze III winterplan: wissels vastzetten en terugvallen op een basissschema.
ESP

Ik rij al sinds 1973 op winterbanden, 6 maand geleden had ik voor de eerste keer een auto met ESP, ik heb het nog niet zien aanflikkeren.
Oud 18 maart 2013, 06:29   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen onderzoekt Infrabel wissels die niet blokkeren bij wat sneeuw.(laat ons maar zeggen "pluisjes",in vergelijking met naties waar het ECHT sneeuwt)

.....waarmee impliciet toegegeven wordt dat onze "Ijzeren Weg" technisch niet op punt staat.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 09:22   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen onderzoekt Infrabel wissels die niet blokkeren bij wat sneeuw.(laat ons maar zeggen "pluisjes",in vergelijking met naties waar het ECHT sneeuwt)

.....waarmee impliciet toegegeven wordt dat onze "Ijzeren Weg" technisch niet op punt staat.
Zou het niet helpen om te staken tegen sneeuw ?
Oud 18 maart 2013, 09:52   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ESP

Ik rij al sinds 1973 op winterbanden, 6 maand geleden had ik voor de eerste keer een auto met ESP, ik heb het nog niet zien aanflikkeren.
meer gas geven Micele dan zie je dat kerstboom effect op uw dashboard. Je slingert niet, je blijft netjes recht rijden, en je hoort uw motor wat in toerental klimmen en dan gecastreerd niet meer reageren op uw pedaalstand

Net zoals ABS; je weet het niet altijd wanneer dat ingrijpt, tot uw vrouw vraagt waarom trilt die pedaal zo als je hard remt ?
Oud 18 maart 2013, 09:56   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Wat in feite hilarisch is, dat die discussie nu al 30 jaar meegaat.. Wat ook hilarisch is, is dat 30 jaar terug er een oplossing bestond, en dat ze die vergeten zijn. Wat ook hilarisch is, dat ze dan investeren in sneeuwvrije wissels die verwarmd worden, maar je kan dan netzogoed een overkapping maken, ik zou nog niet weten wat het goedkoopste is. Blijkbaar blokkeert een wissel ook door ijspegels die ertussen vallen.. En zo ben je altijd maar verder bezig. Nu zal een soor fyra problematiek zijn er komt wel altijd een of ander sensortje aan tepas die verwittigt dat er eenprobleem kan zijn..

Laten we zeggen; een vlammenwerper op die wissels die bij problemen eens de wissel deftig opwarmt is blijkbaar de oplossing.

Het gekke is dat googlecars volledig geautomatiseerd door het verkeer kan laveren met een auto, en dat die auto per definitie moet rekening houden met een pure anarchie op de weg, er kan elk moment een auto van rechts komen... die voorrang opeist

En een trein die heeft NOOIT problemen met voorrang van rechts. Dus een trein kan in principe volledig automatisch rijden en rekening houden met alle contingenies. Maar blijkbaar is het schema van de spoorweg zodanig strak dat als ze vertragingen hebben de rest daar allemaal het slachtoffer van wordt.
Het gekke is dus dat er geen 'artificieel intelligent' gedrag ingebouwd zit in het systeem waar je toelaat voor treinen om gewoonweg te rijden, en waar wissels en andere spoorwegbedgebruikers zich op basis van informatie en communicatie zich gewoonweg aanpassen...

Er is bvb geen communicatie tussen de trein 1 die een wissel nodig heeft en trein 2 die automatisch zou moeten weten dat die wissel niet bruikbaar is... Normaal wordt de wissel verzet, die verzette wissel kun je dan gebruiken als trein 1 , de andere trein 2 moet dan wachten, en wordt door het seinhuis verwittigd. De machinist grijpt dan in, en als hij vergeet in te grijpen is er dan als we geluk hebben een noodsysteem...

Nogmaals het bewijs hoe hopeloos verouderd ze daar zijn...

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 maart 2013 om 10:05.
Oud 19 maart 2013, 12:31   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
meer gas geven Micele dan zie je dat kerstboom effect op uw dashboard. Je slingert niet, je blijft netjes recht rijden, en je hoort uw motor wat in toerental klimmen en dan gecastreerd niet meer reageren op uw pedaalstand
Tot je over de griplimiet gaat die de banden aankunnen. Met onaangepaste banden moet die ESP veel vroeger en onnodig ingrijpen.

Citaat:
Net zoals ABS; je weet het niet altijd wanneer dat ingrijpt, tot uw vrouw vraagt waarom trilt die pedaal zo als je hard remt ?
Bij mijn eerste auto met ABS moest ik toch serieus aanpassen op gladde wegen, want ik was het altijd gewend de rem gedeeltelijk of volledig te lossen vóór het insturen. Met blokkerende banden was je stuurloos.
Bij ABS weet je wel wanneer het ingrijpt, je zegt het zelf.

Ondertussen zijn er al heel wat hulpmiddeltjes in auto´s voorzien zelfs de handrem hoef je niet meer te gebruiken als je op een helling moet vertrekken.

Het worden echt verwende "watjes" die opgeleide beginnende bestuurders "van tegenwoordig" .
De auto´s worden in goede omstandigheden quasi Idiotensicher qua aktieve veiligheid, de passieve veiligheid - ook voor zwakke weggebruikers - wordt ook elk jaar beter, en dan moeten ze nog "apathisch" - ook de onaangepaste - snelheidsbeperkingen opvolgen. Geen wonder dat ze ook redelijk dikwijls op kaarsrechte wegen tegen een boom of paal knallen, en op bochtige wegen eerder niet indommelen.

(Ik zou de onaangepaste snelheidsbeperkingen nog eens met 10-30 kmh verlagen zodat snelle fietsers beter kunnen in- en uitvoegen, fietsers tussen de auto´s en vrachtwagens doet de snelhed nog eens dalen. (grapje))

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2013 om 12:53.
Oud 20 maart 2013, 08:21   #78
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je zou bijna denken dat hij een bandenverkoper is
Oud 20 maart 2013, 08:29   #79
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij citeert mij bij zijn post 48 en zet of pikt in mijn context "uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden" en zet dit in het vet, en dan zegt hij dat vrachtwagens de oorzaak zouden zijn. maar die hebben toch geen zomerbanden...
Wat nog altijd niet ontkracht dat vrachtwagens weldegelijk de oorzaak zijn van de lange files.

Citaat:
Neen hij aapt eigenlijk sommige onwetende politiekers na die weinig nadenken waarom (ook strukturele) files altijd langer zijn (niet meer als logisch) bij slechtere weersomstandigheden (ja zelfs bij regenweer in de zomer, maar dan rijdt iedereen met dezelfde soort (zomer)banden).
Ok ik begin het al door te hebben. Je wil iedereen constant bandewissels laten doorvoeren zoals op circuit. Ga je dan ook achtertracks verplichten omdat je er theoretisch gezien beter door de sneeuw met kan?

Citaat:
Het heeft een naam: voorgeschreven veiligheidsafstand(en) ... die worden tov droog wegdek automatisch pakweg 1,5 tot 3 maal groter door "diverse neerslagvormen die het wegdek gladder maken" (toch als men geen ongeval wil riskeren wat nog tot meer extra-file leidt).
Afstand houden dus

Citaat:

En het enige middel om die veiligheidsafstanden bij "gladdere wegen" niet te groot te laten worden bij dezelfde veiligheidsfactor is aangepaste banden opleggen in het winterseizoen die de grip en dus ook remafstand halveren en meer dan halveren naargelang gladheid. Dit is puur rekenkundig in de praktijk zal het wel verschillen.
Wat was het geval nu weer bij ijzel? Sneeuw blijft immers niet liggen.

Citaat:

vbtje sneeuw:

Voor de stopafstand die de veiligheidsafstand bepaalt kan je hier klikken: http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm

Enkel zo zal het verkeersdebiet (voertuigen per uur) nog enigzins "respectabel" blijven en gaan de files niet zo extreem lang worden. Er zijn al zoveel autorijders thuis gebleven die morgen (men spreekt van 400.000) en toch zijn de files quasi 17 x langer als op een normale dinsdagmorgen. Dat is veel TE lang.

In buurland NRW was het weer erger (fotos heb ik) en zijn de files maar 8 x langer bij dat weer, omdat nu eenmaal het debiet veel kleiner is door grotere veiligheidsafstanden (opgelet: extra-ongevallen laat ik buiten beschouwing). Dat is gewoon een beetje hoofdrekenen.
Er zijn natuurlijk nog andere parameters die verschillen tussen BE en NRW die laat ik even ook buiten beschwouwing.

Zomerbanden hebben toch ook een minimumprofiel (slicks zijn ook verboden) zodat ze nog enigzins grip hebben bij natte baan/plassen, en daardoor bij redelijke snelheden geen aquaplaning hebben. Voorgeschreven veiligheidsafstand bij natte baan is al droog x 1,5. (afstand - 2 secondenregel bij droog, wordt 3 bij nat). Dus verkeersdebiet verminderd zich rekenkundig met 50 %.

En dan hebben we de tractie in fileverkeer, die is evenzo belangrijk want hoe gelijkmatiger de (wel grotere) veiligheidsafstanden tussen de voertuigen zijn hoe beter, er mogen geen enorme gaten vallen omdat iemand zijn wielen doorslippen ... Winterbanden hebben doorgaans een gemeten tractie(Nm) die 5 x groter is als zomerbanden.

Zucht.
Oud 20 maart 2013, 12:49   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nog altijd niet ontkracht dat vrachtwagens weldegelijk de oorzaak zijn van de lange files.
Dé hoofdoorzaak niet, tenzij je hier met een waterdicht bewijs afkomt.
Jouw woordje "weldegelijk" is geen argument, in het buitenland rijden dezelfde vrachtwagens, veel minder extra file in buurland NRW. Dus fantaseer maar verder.

Ik hoef ook niets te ontkrachten, want er is niets te ontkrachten of heb je toch een serieus linkje ?

Hoogstens een #milde# medeoorzaak, want er rijden veel meer auto´s als vrachtwagens op de weg, zelfs als er veel autobestuurders alternatieven nemen of gewoon thuis blijven. Daarbij # vrachtwagens hebben doorgaans de beste aangepaste banden# die er op de markt verkrijgbaar zijn. Dus vrachtwagenbestuurders zijn zeker NIET "de oorzaak". Je moet ook eens de link leren lezen die ik geciteerd heb.

Citaat:
Ok ik begin het al door te hebben. Je wil iedereen constant bandewissels laten doorvoeren zoals op circuit.
Jouw extreem overdrijven maakt je echt belachelijk.
Je moet ook begrijpend lezen.

Als half Europa maar 2 keer per jaar hun velgjes even moet (laten) afschroeven (soms bij eigen garagist) is toch heel wat anders als na 20 circuitrondjes eens de pits binnen te rijden...
Daarbij er zijn mensen die steeds met gansjaarbanden rijden (heb ik ook jaren gedaan op een VW polo van 850 kg (2e wagen), nooit blijven liggen zelfs niet bij 15 cm sneeuw)

Citaat:
Ga je dan ook achtertracks verplichten omdat je er theoretisch gezien beter door de sneeuw met kan?
Huh "theoretisch gezien beter door de sneeuw met kan" ?

Winterbanden zijn geen puur op sneeuw afgestemde banden, die kan je eerder in sommige winterrally´s tegenkomen op competitie-auto´s.
Welke as(sen) aangedreven worden is irrelevant, en met door de sneeuw rijden bedoel je zeker spoorvastheid en zijdelingse grip, leg me toch eens uit waarom achtertractie daar persé beter is als voortractie ?

Citaat:
Afstand houden dus
Irrelevant, de meeste situaties in het verkeer heb je zelf niet in de hand.
Of bepaal jij de afstand van je achterligger ? Bepaal jij de afstand waar een voetganger fietser plots oversteekt ? Bepaal jij de afstand waar een auto plots oversteekt of van rijvak wisselt en jouw voorrang negeert, enz......... ?

Citaat:
Wat was het geval nu weer bij ijzel? Sneeuw blijft immers niet liggen.
Huh, mond vol tanden ofzo ? Dat heb ik al geschreven.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2013 om 13:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be