![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat laatste is gewoon mijn mening. Dat en pluizige beestjes.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 april 2013 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in hoeverre kan vervuiling daadwerkelijk een probleem zijn? En wanneer zou dat een probleem worden? Is dat iets dat kan gebeuren in enkele jaren of? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() de mens doet al 10000 jaar aan genetische manipulatie. Alleen nu efficiënter en beter dan toen. Wie daar tegen is, moet maar de klok terugdraaien en terug jager /verzamelaar worden en in een grot gaan leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het hangt ervan als probleem voor wie je het definieert. Voor het leven of de biodiversiteit, zoals velen doen? Dan is het probleem onbestaande. Voor een select gedeelte van die biodiversiteit (het aaibare of pluizige gedeelte)? Dat kan een probleem zijn, een probleem dat zich natuurlijk. Voor ons als soort? Waarschijnlijk ook niet heel groot. Er zullen wel wat mensen op de één of andere manier overleven. Voor onze beschaving of individuen? Potentiëel groot probleem. Voaral als we klimaatwetenschappers mogen geloven staan ons gevolgen te wachten die beschavingen omver zouden kunnen werpen. Ik ben echter zelf geen klimaatswetenschapper en weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet geloven over dat onderwerp. Zulke problemen kunnen heel snel ontstaan. De olieramp van BP legde de vis-industrie in Zuid-Oost VS vrijwel lam, met alle gevolgen van dien voor individuen die er afhankelijk van waren.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap is toch geen kwestie van geloven? Of zie jij klimaatwetenschap een beetje als pseudowetenschap ? Anders zou ik niet weten waarom je het niet zou "geloven"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar klimaatwetenschap is een wetenschap is waarvan ik de basis niet ken. Je kan mij een wetenschappelijk artikel tonen maar ik heb geen enkele methode om het te verifiëren voor mezelf. Ik kan enkel knikken. Daarbij komt dat het onderhevig was aan peer-review, de enige maatstaf van refentie die je dan als leek hebt, een proces dat conservatief en elitisch is. Peer-review is bijna dogmatisch in sommige aspecten. Via peer-review zal je sowieso veel minder vlug aan nieuwe inzichten blootgesteld worden. Maar ik beschouw het niet als een pseudo-wetenschap, dat niet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 april 2013 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral in politiek geladen onderwerpen ga je niet veel meer dan herkauwde informatie krijgen via peer-review.
Vandaar ook dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschapssectie van bijvoorbeeld de Knack of de krant. Tenzij men daar een panel zo-onpartijdige-mogelijke wetenschappers allerlei heeft zitten, zijn die artikels gewoon doorgepubliceerd op basis van het feit dat ze peer-reviewed zijn.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 april 2013 om 20:15. |
![]() |
![]() |