Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 24 april 2013, 15:29   #61
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De gastarbeiders werden naar Nederland gehaald omdat veel Nederlanders het zware- en vuile werk niet meer wilden doen.
Dat wordt altijd verkondigd maar ik betwijfel het ten zeerste. Er was toen immers haast geen werkloosheid.

Het moet meer iets geweest zijn van "ik kan voor hetzelfde geld minder zwaar werk vinden". Er treft maw de inheemse bevolking geen blaam.

En eigenlijk was het initieel plan helemaal niet slecht. Het probleem is dat die mensen niet naar huis gestuurd werden zoals afgesproken was. En dat ligt zeker niet aan de bevolkiing maar aan de politici.

Laatst gewijzigd door Kaal : 24 april 2013 om 15:32.
Kaal is offline  
Oud 24 april 2013, 16:36   #62
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als je een idee wil hebben waartoe dergelijke islamitische pipo's allemaal in staat zijn eens ze de macht in hun tengels hebben, ziehier een filmpje dat werd opgenomen op een Brits militair kerkhof in Libië.

http://www.youtube.com/embed/RtgbvotqVFE?rel=0

Er staat ons hier in Eurabia nog wat te wachten!
Walgelijk en totaal achterlijk volkje.
DeProf_eet is offline  
Oud 24 april 2013, 20:02   #63
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat wordt altijd verkondigd maar ik betwijfel het ten zeerste. Er was toen immers haast geen werkloosheid.

Het moet meer iets geweest zijn van "ik kan voor hetzelfde geld minder zwaar werk vinden". Er treft maw de inheemse bevolking geen blaam.

En eigenlijk was het initieel plan helemaal niet slecht. Het probleem is dat die mensen niet naar huis gestuurd werden zoals afgesproken was. En dat ligt zeker niet aan de bevolkiing maar aan de politici.
De kapitalistische klasse zag in die landen nog een reserve om uit te buiten.
Oud 24 april 2013, 20:06   #64
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShinobiX9X Bekijk bericht
Ik zal mij niet uiten over de kwaliteit van dit agentschap, maar als het voor gewone agentschappen al moeilijk is om objectief nieuws te geven, dan zal dit voor het Vaticaan waarschijnlijk nog moeilijker zijn.
Het persagentschap heeft zijn voelsprieten in de gemeenschap van christenen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 april 2013 om 20:06.
Nr.10 is nu online  
Oud 25 april 2013, 22:09   #65
marjan
Burgemeester

Standaard

In Egypte worden christelijke meisjes ontvoerd en gedwongen om zich te bekeren tot de islam...

maandag 22 april 2013

Sinds de revolutie in Egypte begon in januari 2011 zijn meer dan 500 meisjes in het land ontvoerd. Het gaat om meisjes van ongeveer 12-14 jaar. Sommige lokale bronnen geven aan dat zij met name door salafisten opgepakt zijn, een radicale tak van de islam, die hen dwingt zich te bekeren tot de islam en vervolgens een islamitische man te huwen. De goed gedocumenteerde gevallen van ontvoering zijn geregistreerd door de non-gouvernementele Christelijke organisatie Association of Victims of Abduction and Enforced Disappearance (AVAED). De organisatie zegt ervan uit te gaan dat salafistische sjeiks achter vrijwel alle ontvoeringen zitten en dat ze daarbij gesteund worden door regeringsfunctionarissen.
Uit zicht
“In elke Egyptische provincie is er een vereniging van salafisten die zich bezig houdt met het ontvoeren van christelijke meisjes. Ze hebben op verschillende plaatsen huizen waar ze de meisjes vasthouden. Als wij de politie laten weten waar de meisjes zijn, informeren die de salafisten, die ze vervolgens naar een andere plaats brengen zodat ze uit het zicht raken”, zegt de stichter van AVAED, Ebram Louis, in een verklaring.
Een vorig jaar gepubliceerd rapport wierp licht het op het toenemen van ontvoeringen en gedwongen bekeringen van Kopten in Egypte na de opstand tegen president Hosni Mubarak in 2011. Het rapport met de titel ‘Tell My Mother I Miss Her’, samengesteld door Christian Solidarity International (CSI) stelt dat “Koptische vrouwen en meisjes op bedrieglijke wijze gelokt of ontvoerd worden om met een islamitische man te trouwen” en daarna gedwongen hun geloof af te zweren en zich te bekeren tot de islam. Deze acties gaan meestal gepaard met bedreigingen of zelfs fysiek geweld.
Bron: Christian Post
marjan is offline  
Oud 25 april 2013, 23:07   #66
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef ondertussen al iets meer dan 10 jaar lessen Nederlands aan 15- tot 20-jarigen in een school die tegenwoordig verondersteld wordt onder de bevoegdheid van het "Ministère de l'Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" te functioneren.

In het begin van m'n carrière gaf ik daar ook lessen Engels, en sinds 4 jaar mag ik er naast Nederlands ook Duits onderwijzen.
Dat dacht ik al. Vanaf het middelbaar onderwijs, en al helemaal in de hogeschool, was het belang van het onderscheid tussen primaire en secundaire bronnen iets dat de meeste leraren en docenten niet ophielden te benadrukken. Ik kan dat in principe wel begrijpen, echter hoort een secundaire bron niet noodzakelijk ongeloofwaardig te zijn. Anders moet men geen kranten lezen, of nieuws bekijken/beluisteren, aangezien de hele media aan zich al één grote secundaire bron is.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 26 april 2013, 08:42   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat dacht ik al. Vanaf het middelbaar onderwijs, en al helemaal in de hogeschool, was het belang van het onderscheid tussen primaire en secundaire bronnen iets dat de meeste leraren en docenten niet ophielden te benadrukken. Ik kan dat in principe wel begrijpen, echter hoort een secundaire bron niet noodzakelijk ongeloofwaardig te zijn. Anders moet men geen kranten lezen, of nieuws bekijken/beluisteren, aangezien de hele media aan zich al één grote secundaire bron is.
Ik heb nergens beweerd dat een secundaire bron noodzakelijkerwijze ongeloofwaardig is, hé.

In deze draad vroeg ik alleen een 'primaire bron' omdat een oorlog doorgaans wél héél gemakkelijk héél véél 'propaganda' oplevert, en doorgaans nogal moeilijk - ook al was het maar een beetje - correcte informatie.

Ik ben de 'weapons of mass destruction' die in Irak a.h.w. voor het grijpen lagen, alsmede de 'bewezen' betrokkenheid van Saddam Hoessein in 'nine-eleven', nog niet vergeten.

Nu heeft forumgenoot "zonbron" al laten weten dat het voor mij een fluitje van een cent zou moeten zijn om 'de gekke sheik' zijn beschamende boodschap te horen/zien verspreiden.

Nu vraag ik mij af of het voor hem/haar dan géén fluitje van een cent is om die 'primaire bron' HIER en NU in deze draad te posten.

Ik vind nog steeds niet dat IK diegene ben die op zoek moet gaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 april 2013, 02:01   #68
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dat worden ze niet ! zuiver gekleurde bron...
En welke vlag voert u? Iets meer dankbaarheid ten opzichte van uw Amerikaanse Christelijke bescherming zou uw sieren, Israël momenteel ook trouwens. Hoewel de VS in situaties anders dan Israël daadkrachtiger lijkt op te treden; laat ik het anders stellen de USA lijkt kritischer te zijn tegen andere bondgenoten, maar dat bleek misschien al uit de Suez Crisis....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 28 april 2013 om 02:23.
Adam Smith is offline  
Oud 28 april 2013, 23:03   #69
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
En welke vlag voert u?
de vlag waarmee ik Israël- en VS-haters kan kloten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 6 mei 2013, 01:54   #70
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
According to a report from Syria an armed group calling itself the “Chechen group” was behind the kidnapping of the two Aleppo bishops that were kidnapped in the outskirts of the city on Monday evening. The report linked the group to the suspects in the Boston bombing.

bron
22 april 2013
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
video
22 april 2013
Dit zijn beelden van de geëxecuteerde chauffeur van de twee bisschoppen.
De twee bisschoppen zijn nog altijd niet terecht.
(...) De bisschoppen waren op humanitaire missie voor de vrijlating van twee eerder ontvoerde priesters. De bisschoppen waren vergezeld door een diaken en een vierde niet geïdentificeerde persoon die het incident overleefde en getuigde over de ontvoering. Volgens hem zijn de twee kerkleiders door Tsjetsjeense rebellen ontvoerd.

(...) De Syrisch-orthodoxe bisschop bevestigt dat de aanwezigheid van beide bisschoppen een onderdeel was van het akkoord voor de vrijlating van beide priesters. Op een vastgelegde locatie zouden beide priesters aan hen worden overgeleverd. De bisschop zegt nog dat de diaken, die al jaren bestuurder was voor de Syrisch-orthodoxe metropoliet, later door derden op gruwelijke wijze werd gedood (zie video hierboven). (...)

bron
3 mei 2013
Oud 8 mei 2013, 08:15   #71
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
de vlag waarmee ik Israël- en VS-haters kan kloten
Ik wil ook zo'n vlag,Dixie.
Liefst groot formaat.
ZION is offline  
Oud 9 mei 2013, 01:31   #72
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een zekere SeyyedYazdi post onderstaande foto op twitter met de vermelding:
Western backed FSA (Rebels) gang raped/killed a innocent Christian teenager & shoved a cross down her throat
#Syria
pic.twitter.com/Zmo9ELZZ60
6 mei 2013
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BJlthFaCEAMioVn.jpg‎
Bekeken: 326
Grootte:  52,4 KB
ID: 90065  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 mei 2013 om 01:33.
Nr.10 is nu online  
Oud 9 mei 2013, 01:41   #73
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

"boontje komt op zijn loontje" aldus onze vaste trol op dit forum

BTW, toch niet zo slim gedaan van die rebellen betreffende dat kruis, nu kunnen ze niet meer janken dat de Assad gelieerden het hebben gedaan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 mei 2013 om 01:50.
Frankenstein is offline  
Oud 9 mei 2013, 02:35   #74
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Dat is al een oude foto...eentje die op myspace reeds een jaar of 6 geleden al te zien was.

Het was een reactie op religie dat in sommige landen nog steeds opgedrongen wordt. De foto is nl. een reactie op het oprukkende christendom in verschillende staten in de U.S.
De foto is dan ook redelijk veel aan te treffen op profielen en sites die te maken hebben met metal.

Het is dan vrijwel onmogelijk dat dit een fotografisch bewijs is dat deze persoon een christelijk slachtoffer is van de extreemrechtse moslimfracties.

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 9 mei 2013 om 02:43.
Kameraad Mauser is offline  
Oud 9 mei 2013, 02:53   #75
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

SeyyedYazdi plaatste de foto. Alleen de persoon achter deze account kan uitleggen waarom hij de foto op het internet plaatste.
Oud 9 mei 2013, 03:06   #76
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Dan zou je SeyyedYazdi eens moeten mailen over het hoe en waarom van deze fotocollage.

Los van het feit dat dit een foto is die niet afkomstig is uit Syrië, wil ik niet gezegd hebben dat er geen christelijke inwoners worden vermoord.

Maar met zo'n beeldmateriaal wordt de credibiliteit wel wat onderuit gehaald.
Oud 9 mei 2013, 23:09   #77
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Dan zou je SeyyedYazdi eens moeten mailen over het hoe en waarom van deze fotocollage.

Los van het feit dat dit een foto is die niet afkomstig is uit Syrië, wil ik niet gezegd hebben dat er geen christelijke inwoners worden vermoord.

Maar met zo'n beeldmateriaal wordt de credibiliteit wel wat onderuit gehaald.
weer een poging mislukt

Laatst gewijzigd door Dixie : 9 mei 2013 om 23:10.
Dixie is offline  
Oud 9 mei 2013, 23:12   #78
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
weer een poging mislukt
Het is niet omdat er creatief wordt omgesprongen met beeldmateriaal om opinies te beïnvloeden dat er geen dergelijke feiten worden gepleegd ginds...
Oud 9 mei 2013, 23:14   #79
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Het is niet omdat er creatief wordt omgesprongen met beeldmateriaal om opinies te beïnvloeden dat er geen dergelijke feiten worden gepleegd ginds...
dan hadden we dit al lang geweten hoor!
Dixie is offline  
Oud 9 mei 2013, 23:17   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan hadden we dit al lang geweten hoor!
Hou eens op jongen, echt, je komt de strot uit met je gedrag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be