Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2013, 19:10   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leef zoals een Waal.
Leef vandaag en denk minder aan morgen.

Sjas er uw spaargeld door.
Dan draait de economie op volle toeren, minder doppers, dus meer jobs.

Ik zie uw probleem niet.
De Walen kunnen maar leven als Walen, omdat er anderen zijn (Vlamingen, Europa) die hun putten kunnen vullen als zij voor de zoveelste keer tekort komen.
Als iedereen leeft als de Walen zal bij de volgende crisis niemand nog kunnen helpen, want heel de wereld zal in de miserie zitten.
Oud 8 april 2013, 19:12   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De Walen kunnen maar leven als Walen, omdat er anderen zijn (Vlamingen, Europa) die hun putten kunnen vullen als zij voor de zoveelste keer tekort komen.
Als iedereen leeft als de Walen zal bij de volgende crisis niemand nog kunnen helpen, want heel de wereld zal in de miserie zitten.
De Walen in mijn omgeving werken minstens even hard als u.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 19:12   #63
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leef zoals een Waal.
Leef vandaag en denk minder aan morgen.

Sjas er uw spaargeld door.
Dan draait de economie op volle toeren, minder doppers, dus meer jobs.
kortom, het Waals economisch wonder
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 19:13   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle drie?
Oud 8 april 2013, 19:15   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alle drie?
HAMC : Af ! Terug in je hok.
Oud 8 april 2013, 19:17   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAMC : Af ! Terug in je hok.
Wie is dat misschien?
Oud 8 april 2013, 19:18   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie is dat misschien?
Een ernst te nemen forummer uit lang ver(bannen)vlogen tijden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 april 2013 om 19:18.
Oud 8 april 2013, 19:30   #68
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Hoe kun jij dat nu weten ?
Trouwens, het gaat niet over hard werken, maar over sparen, een appeltje voor de dorst.
Niet alles op krediet kopen, want je job is nooit zeker.
De tekorten niet opstapelen als regering, want de schulden van vandaag zijn de miserie van morgen.
Minstens elke 10 jaar heb je een economische crisis.
Stel je gewoon voor dat niemand nog spaart, en massaal consumeert, ook in het buitenland.
Dan is er de volgende keer geen enkele instantie, geen enkel land dat ons nog hulp kan bieden.
Waar ben je dan met je systeempje ?
Oud 8 april 2013, 19:39   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu jij zelf nog.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 19:47   #70
eno2
Banneling

Standaard

Gewoon niet boven de 100000 sparen. Is dat nu zo moeilijk?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:13   #71
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voor mensen met bepaalde capaciteiten en ambities wel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:15   #72
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En geloof jij politici die zeggen dat er onder de 100.000 nooit zal aan je spaargeld geraakt worden ?
Dit zijn dezelfde leugenaars die eerst zegden dat de bankencrisis een Amerikaans probleem was (ten tijde van Lehman Brothers), daarna was het een probleem van één Europees land, maar wij gingen zeker gespaard blijven, daarna was het bijna heel Europa, maar onze banken, die waren toch zoooo gezond.
Uiteindelijk mochten we wel 5 keer betalen voor de knoeiboel van Dexia.
Daarna verhoogden ze de spaargarantie tot 100.000€.
Ik en vele anderen stelden zich op dat moment de vraag wat die garantie waard is, is er wel geld genoeg om dat bedrag terug te betalen mocht het nodig zijn ?
Toen Cypriotische banken moesten gered worden heette het dat dit beslag op spaargeld boven de 100.000€ een eenmalige zaak was, want Cyprus was iets speciaals.
En nu moeten we weer horen dat iedereen met spaargeld boven de 100.000€ in aanmerking komt voor kortwieken.
Maar we moeten ons geen zorgen maken, en zeker die mannen op hun woord geloven dat de eerste 100.000€ zeker veilig is.

Vergeef mij dat ik die leugenaars voor geen haar vertrouw.
Oud 8 april 2013, 20:19   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voor mensen met bepaalde capaciteiten en ambities wel.
Ja, mensen die niet weten hoe ze veilig hun zwart(misdaad-)geld moeten stallen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:27   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom, hij geeft toch maar een supertsjeven antwoord en waarschijnlijk geen.
Maar het gaat over zijn uitspraak in het parlement, over het rigoureus uitvoeren van het Europese six pack en daar fiets je weer lekker omheen.
Ik fiets nergens om heen. Je bevestigt de gezamenlijke strijd van de EU en de N-VA tegen België. Voor de rest heb ik met Jambon evenveel te zien als met Eddy Wally. Nada.
Ik voel me dan ook niet aangesproken om iets over zijn uitspraken te vertellen. Net zomin als ik me aangesproken voel om iets te vertellen over Eddy Wally's uitspraken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:44   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
Wat kort door de bocht, denk je dat als na de Spaanse ook de Italiaanse banken in de problemen komen,en dus de overheid daar, dat dan onze banken dat niet gaan voelen (ze hebben allemaal van dat rommelpapier moeten kopen). Dan zit je daar mooi bij de KBC, in je fermette, in het veilige Vlaanderen.

En hebzucht, ik denk niet dat iemand die 2% op een spaarboekje krijgt hebzucht kan verweten worden - en hoe moet anderzijds de gewone spaarder weten waarin zijn bank belegd?

Ik blijf erbij, hiermee haalt men de fundamenten van de rechtsstaat onderuit -en dan is het hek héél ver van de dam.
Ik vind net het omgekeerde !

De rechtstaat voor mij is het volgende:
de staat (en dat is voorlopig niet Europa) maakt een wetgeving voor veilige spaarboekjes, en controleert die banken ook die die spaarboekjes aanbieden. En ze zegt erbij op welke wijze ze de spaarders beveiligt (vb. via een garantiefonds ... bla bla ...)
Als nu in Cyprus of in 'k weet niet waar, ze daar dik hun broek aan vegen, en die bank gaat failliet, dan vind ik niet dat ik moet bijdragen met mijn belastingscenten.
In die zin is die EU-commisaris de zeer goede huisvader voor mijn belastingscenten.

En vergelijk nu eens:
ik betaal een voorschot voor 't een of 't ander dat ik aankoop als particulier of als handelaar. Maar voor de levering van de goederen, gaat die firma failliet.
Gaat gij toestaan dat ik vergoed word met belastingscenten ?

Als ik mijn spaarcenten beleg bij een of andere mooiprater, die een uiterst mooie opbrengst belooft, maar die mij bedriegt en ik heb niks meer: gaat gij toestaan dat ik vergoed word met belastingscenten ?

Let op, de rechtsstaat is wel dat er zodanige controle is, èn moeite gedaan wordt door de staat dat oplichters en fraudeurs op tijd gepakt worden, zelfs voorkomen, en eens te laat: om het vermogen van oplichters en frauduleurs op te sporen, al is het hun toekomstige erfenissen nu reeds te blokkeren ...

Maar de rechtstaat is niet: uilskuikens die zich al te graag laten bedriegen, of zelfs heelder staten/landen die zich niet of slecht organiseren, carte blanche te geven omdat wij ze wel zullen redden met belastingsgeld.

En in die zin: de Russen met hun zwarte vermogens in Cyprus, gingen blijkbaar graag naar Cyprus vanwege de hogere rente, vergeleken met de andere Eurolanden.
Eigen schuld dikke bult.

Ze gingen blijkbaar voor een bepaalde reden niet naar de inderdaad veilige landen die hier al opgesomd werden, en waar volgens mij ook Nederland, Frankrijk, Duitsland ... èn Vlaanderen bij horen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 april 2013 om 20:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:58   #76
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat jij denkt, of weet, of denkt te weten, zijn er weldegelijk landen in de wereld waar 'rechtsstaat' geen loos begrip is. En waar je bv. deposito's kunt afzetten tegen kredietlijnen - waardoor je je altijd kunt beschermen, zelfs tegen een effectief faillissement, en dus zeker tegen georganiseerde overheidsdiefstal.
ook nadat de banken failliet zijn gegaan en de overheid het niet meer kan ophoesten?

waar dan?

Door de hele geschiedenis heen is bankieren en geld hebben risicovol geweest. En dat is inherent aan de karakteristieken van geld. En dat zal altijd zo blijven. Maar natuurlijk moeten we met elkaar maatregelen nemen om dat zo veilig mogelijk te kunnen hanteren via ons bankensysteem.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 21:00   #77
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sinds wanneer is iemand met 100.000€ op zijn rekening een grote spaarder?
Toen we ons huis kochten en verbouwden hadden we bijna voortdurend 100-200.000€ op onze rekening, om de kosten te betalen.
Dus waarom zou ik gedurende die periode moeten blootgesteld worden aan diefstal?
Waarom zou je in die periode niet een paar seconden nadenken over een risico inschatting van het hebben van cash?
Oud 8 april 2013, 21:02   #78
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn er hier veel die geen onderscheid maken tussen 'spaarders' en 'investeerders'.

En er zijn er ook veel die het artikel niet gelezen hebben, of toch niet aandachtig genoeg. Vooral de volgorde waarin 'geldschieters' aangepakt worden.

Verder kun je 'veilige' landen evengoed als 'veilige' banken herkennen: ze wijken niet veel af van marktconforme beloftes van intresten en opbrengsten.

Laat je je verleiden door je hebzucht? Ken je het spreekwoord "gierigheid bedriegt de wijsheid" niet ? Verwacht dan geen medelijden van mijnentwege.

En dit alles moet niet beletten dat bankiers die prutsen (meer dan een lokale agentschapshouder die in de kas graait, want die zitten al lang in den bak) op hoog niveau, ook op hoog niveau op zeer droog brood en heel plat water gezet moeten worden.
Niet gelijk bij ons voor Dexia, Ethias, Arco en Fortis dus.

een zeldzaam zinnig woord in deze hele draad.

mijn complimenten!
Oud 8 april 2013, 21:07   #79
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat er één voorwaarde voldaan moet zijn, om daartoe over te gaan:
Ik vind dat er daar helemaal géén voorwaarden aan zouden moeten zijn. Meer nog, ik vind dat ook de deposito's onder de 100K in aanmerking moeten komen.

Een bank moet behandeld worden als elk ander bedrijf. En uw 'spaargeld' bij de bank is in werkelijkheid niks anders dan een lening aan die bank. Waarom zou een derde partij ervoor moeten opdraaien als het met die lening slecht afloopt?

Het zal natuurlijk wel betekenen dat de grote meerderheid van banken over kop gaat en dat het financieel systeem zoals we het nu kennen verdwijnt. Maar dat lijkt me een uiterst goede zaak. Het huidige systeem is door en door rot.
Oud 8 april 2013, 21:11   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind dat er daar helemaal géén voorwaarden aan zouden moeten zijn. Meer nog, ik vind dat ook de deposito's onder de 100K in aanmerking moeten komen.

Een bank moet behandeld worden als elk ander bedrijf. En uw 'spaargeld' bij de bank is in werkelijkheid niks anders dan een lening aan die bank. Waarom zou een derde partij ervoor moeten opdraaien als het met die lening slecht afloopt?

Het zal natuurlijk wel betekenen dat de grote meerderheid van banken over kop gaat en dat het financieel systeem zoals we het nu kennen verdwijnt. Maar dat lijkt me een uiterst goede zaak. Het huidige systeem is door en door rot.
Als sociaal-voelend mens en als lid van de nva, een centrum-rechtse sociale partij, kan ik daar niet mee akkoord gaan.

De staat moet de kleine spaarder beschermen.

Trouwens, dat is niet alleen sociaal, dat is ook erg belangrijk voor de ekonomie. Dat is zelfs redelijk belangrijk voor de beschaving. Althans naar mijn normen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be