Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2013, 18:00   #61
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

good riddance!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:01   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoe zit wat?

Paulus.
Dat wat volgens jou dringend is, hoe zit er er mee na 26 jaar ? Komt er nog iets van ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 april 2013 om 18:01.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:02   #63
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat wat volgens jou dringend is, hoe zit er er mee na 26 jaar ? Komt er nog iets van ?
Wat is volgens mij dringend?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:03   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u dat echt niet?

Lees wat ze er over zeggen dan: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130102_043

Blij je iets te kunnen leren.

Paulus.
Wat heeft dat er mee te maken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:07   #65
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat er mee te maken ?
Daar staat de reden waarom n-va niet met het Vlaams Belang samenwerkt, waarover je een vraag had. Dat heeft het er mee te maken.

Paulus.
Oud 23 april 2013, 18:08   #66
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het VB blijft blijkbaar toch belangrijk, aan de bash-draden te zien toch.
Belangrijk lachinstrument inderdaad. Wel een beetje duur toch.
Oud 23 april 2013, 18:08   #67
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En, hoe zit het na een kwart eeuw fractieleiderschap ?
Niks, nada, noppes. Zelfverheerlijking door hun groupies dat de regeringspartijen zogezegd hun programma uitvoeren... Een rondje kringrukken door de VB afficionado's kan daarin echter weinig overtuigen.

Het allerbelangrijkste is echter dat Gerolf al sinds '87 in het parlement zit, en dus volgend jaar recht heeft op een volledig parlementair pensioen a rato van 75 % van zijn laatste wedde. Kassa-kassa !

Zijn carrièreplanning is zowat perfekt in die zin dat hij er echt de laatste eurocent zal hebben uitgeknepen.

Zijn politieke nalatenschap zal best meetbaar zijn aan zijn bankrekening en zijn villa.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:11   #68
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Voor zover het écht verduidelijking nodig heeft :
-vlaams B = de anti-moslim partij, ooit gestart vanuit vlaams-nationale strekking
-N-VA = wat iedereen kent als zijnde een vlaams-nationale partij

Het aanschurken van VB bij n-va heeft enkel maar te maken met electorale tactische afwegingen. Philip prostitueerde zich bijna om bij BDW te mogen aanschuiven in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, waarvoor deze laatste overigens feestelijk bedankte.
BDW is geen idioot en weet goed genoeg dat wat hij aan vlaams blok kiespubliek heeft gewonnen, hij volgende keer weer kwijt zou spelen bij de veel grotere groep van kiezers die hij heeft kunnen afpakken bij cd&v, o-vld en spa.
Ik ben er overigens in alle ernst niet van overtuigd dat hij los van alle tactische overwegingen zou willen samenwerken met vlaams blok. Het lijkt mij dat ze kilometers ver van elkaar staan in zowat alle dossiers. Puur principieel mag je van mij schermen met een individuele zieleroerselen van jan jambon of desnoods BDW himself over hun hoogst persoonlijke mening over het cordon. De realiteit is echter wat telt : wat doen ze ? En dan zie je dat ze braaf het cordon toepassen, in AL zijn facetten. Voor mij is dat duidelijk genoeg. Aan pastoor-praat heb ik geen behoefte. Rik Torfs mag met zijn enerzijds/anderzijds preek zo redeneren. Daarvoor is hij ook een tsjeef. Tot nader bericht is n-va toch geen tsjeven partij dacht ik.
Live with it. N-VA is wellicht de grootste fan van het cordon, het maakt hen rijk.

Dat confederalisme niet aan de nationalisten is besteedt klopt gewoonweg niet. Vreemd dat ik als niet nationalist dit moet uitleggen. N-VA zweert idd haar artikel 1 niet af, maar wil nu gaan voor confederalisme. Waarom ? Omdat ze bij monde van hun eigen mandatarissen toegeven dat er voor separatisme momenteel geen draagvlak is. Jij koppelt daaraan het besluit dat het dus geen nationalisten zijn. Dat is onzin. Ten hoogste zou je kunnen zeggen dat ze hier een oude cvp truuk toepassen.
Puur persoonlijk : er komt geen confederalisme

En de " keiharde" argumenten van het VB ? "uw pensioen zit in de pocket van mohammed" gaat al mee van sinds Philip de macht overnam van Dillen en misschien al van vroeger, toen de VMO kliek er nog bij was. Maar sindsdien is al wat uit die partij kwam steeds maar weer een variatie op hetzelfde thema geweest. Een beelld ophangen bij de gewone man in de straat dat zijn problemen zullen opgelost zijn van zodra er boeings zullen opstijgen om duizenden marokkanen gedwongen te repatriëren..

Oh sorry, dat slaagt slechts op 90% van de partij communicatie. De andere 10% gaat inderdaad over vlaamse onafhankelijkheid.

Is het dan ver gezocht om te stellen dat het VB zowat de slechtste cadeau kon zijn die het nationalisme in vlaanderen kon krijgen ? Die partij komt de twijfelachtige eer toe om eigenhandig heel die politieke strekking jarenlang als ranzig te hebben laten bekijken door iedereen behalve haar eigen struktuur plus kiezers.
Aan de n-va de verdienste dat ze deze systematiek heeft kunnen doorbreken. Dat is hun verdienste, en het VB haar verlies.
Leer ermee leven zou ik zeggen. Of blijf erachteraan lopen, zo je dat verkiest.
Kijk jongen, als je zelfs wikipedia negeert om uw mantra te blijven herhalen,...

... als je zelfs de woorden van de ondervoorzitter van de partij negeert of afdoet als een persoonlijke mening terwijl hij het "wij"-woord gebruikt,...

Dan kun je evengoed staan roepen dat vloeibaar water niet nat is vrees ik. Dat is al even onredelijk.

Jij ontkent gewoon met links gestaafde feiten en brengt niks aan als tegenbewijs. Zo simpel is dat.

U discuteert op het 'het-is-allemaal-niet-waar-niveau' zonder enige fundament of staving voor uw bewering.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 april 2013 om 18:13.
Oud 23 april 2013, 18:13   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks, nada, noppes. Zelfverheerlijking door hun groupies dat de regeringspartijen zogezegd hun programma uitvoeren... Een rondje kringrukken door de VB afficionado's kan daarin echter weinig overtuigen.

Het allerbelangrijkste is echter dat Gerolf al sinds '87 in het parlement zit, en dus volgend jaar recht heeft op een volledig parlementair pensioen a rato van 75 % van zijn laatste wedde. Kassa-kassa !

Zijn carrièreplanning is zowat perfekt in die zin dat hij er echt de laatste eurocent zal hebben uitgeknepen.

Zijn politieke nalatenschap zal best meetbaar zijn aan zijn bankrekening en zijn villa.
Vergeleken met het gegraai van de gemiddelde ACW-politicus is hij maar een prutser.
Oud 23 april 2013, 18:15   #70
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Yeah right. Waarom gaat N-VA dan niet in zee met het Vlaams Belang in Antwerpen ? Nu zitten ze daar in coalitie met Open VLD en CD&V en voeren ze daar naar eigen zeggen het Sp.a programma uit.
Angst van de kiezer ? nu ze een grote volkspartij zijn moet het radicale er wat af en moet men iedereen aan boord houden. Met Philip is dat moeilijk en ongeloofwaardig. Politiek realisme is dat ze beter de andere partijen verder kaal plukken dan de allerlaatste acceptabele nationalisten te willen wegkapen bij het blok. Het verlies aan andere kiezers zal men hoger inschatten dan de potentiële winst.
Oud 23 april 2013, 18:19   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk jongen, als je zelfs wikipedia negeert om uw mantra te blijven herhalen,...

... als je zelfs de woorden van de ondervoorzitter van de partij negeert of afdoet als een persoonlijke mening terwijl hij het "wij"-woord gebruikt,...

Dan kun je evengoed staan roepen dat vloeibaar water niet nat is vrees ik. Dat is al even onredelijk.

Jij ontkent gewoon met links gestaafde feiten en brengt niks aan als tegenbewijs. Zo simpel is dat.

U discuteert op het 'het-is-allemaal-niet-waar-niveau' zonder enige fundament of staving voor uw bewering.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.
Wat is dan volgens jou de reden dat Jan Jambon de zogezegde vlaams-nationale broeders niet in de armen sluit ? Waarom zit Philip niet mee op het schoon verdiep ? Waarom is er geen enkele parlementaire samenwerking met het blok ?
Om dat ene tsjeven-zinnetje ? "wij zijn principieel tegen het cordon, maar... "
Tijd om wakker te worden. Walk the talk zou ik zeggen tegen een politicus die met dergelijke zever afkomt.

En nu ga ik uit respekt voor jouw volharding toch eens die link naar wiki aanklikken
Oud 23 april 2013, 18:21   #72
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zijn de meeste politici, op alle mogelijke niveau's, dan geen bloempotten?

Neemt niet weg dat al die "lonen" gerust een heel pak mogen zakken.
Omdat we geen anarchistisch model van de ene dag op de andere kunnen installeren, kunnen we alvast het volgende lanceren:

politici kunnen niets verdienen want het is geen beroep, je kunt het nergens leren en er een diploma voor behalen. Verder moeten ze betalen om te mogen zetelen.

Gaan we nog eens een begroting opmaken?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:25   #73
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dan volgens jou de reden dat Jan Jambon de zogezegde vlaams-nationale broeders niet in de armen sluit ? Waarom zit Philip niet mee op het schoon verdiep ? Waarom is er geen enkele parlementaire samenwerking met het blok ?
Om dat ene tsjeven-zinnetje ? "wij zijn principieel tegen het cordon, maar... "
Tijd om wakker te worden. Walk the talk zou ik zeggen tegen een politicus die met dergelijke zever afkomt.

En nu ga ik uit respekt voor jouw volharding toch eens die link naar wiki aanklikken
Ik gaf je de link waarin Jan Janbon dat zef uitlegt.

Hij kan het weten zou ik zeggen, voor je weer vervalt in het 'het-is-allemaal-niet-waar discour.

Misschien ook eens daarop klikken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 april 2013 om 18:27.
Oud 23 april 2013, 18:25   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Omdat we geen anarchistisch model van de ene dag op de andere kunnen installeren, kunnen we alvast het volgende lanceren:

politici kunnen niets verdienen want het is geen beroep, je kunt het nergens leren en er een diploma voor behalen. Verder moeten ze betalen om te mogen zetelen.

Gaan we nog eens een begroting opmaken?
We moeten nu ook niet overdrijven, geef ze het leefloon, dat is volgens hen toch ruim voldoende om van te leven.

En dan de partijdotaties, die mogen afgeschaft worden en de terugbetalingen mogen starten.
Oud 23 april 2013, 18:29   #75
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten nu ook niet overdrijven, geef ze het leefloon, dat is volgens hen toch ruim voldoende om van te leven.

En dan de partijdotaties, die mogen afgeschaft worden en de terugbetalingen mogen starten.
Hun cumulatieve mandaten al vergeten?

Je bent zo mild vandaag...heb je weer stiekem Disney zitten kijken?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:29   #76
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeleken met het gegraai van de gemiddelde ACW-politicus is hij maar een prutser.
Hij is anders heel professioneel hoor. Parlementaire wedde sinds '87 en tevens de niet onaardige bijverdienst als fractieleider gedurende al die jaren. Geen enkele belgische politicus kan hem daarin kloppen. Het is het absolute record. Los van deze uitzonderlijke cumul zijn er enkelen die het in aantal jaren nog langer hebben kunnen rekken, maar niemand kon ooit die twee weddes zolang opstrijken.
Niet erg hoor, zijn palmares aan verwezenlijkingen is dan ook op zijn minst impressionant te noemen.

Voor wat je inschatting van ACW politici betreft, daar krijg ik ook kotsneigingen van. Maar of dat nu de grote legitimatie is voor andere politici om geld bijeen te graaien voor niks te presteren ?

edit : de ultieme truuk tot wedde-optimalisatie is om ook nog het voorzitterschap van een commissie te cumuleren. Het zou interessant zijn om eens na te gaan of Gerolf hier ook de beste leerling van de klas in is geweest voor wat betreft zijn partij. 't is toch zo een kleine deugniet.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 23 april 2013 om 18:31.
Oud 23 april 2013, 18:35   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij liggen er weinig wakker van het Adieu van Annemans.

Ik zou het voorzichtig een "mooie opruiming" noemen

Iemand vinden voor opvolging lijkt me niet evident. Is er ook maar iemand nog bekwaam in die partij die volledig geïmplodeerd is. Hij laat een piekfijne werkplek na, zoveel is zeker.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:41   #78
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik gaf je de link waarin Jan Janbon dat zef uitlegt.

Hij kan het weten zou ik zeggen, voor je weer vervalt in het 'het-is-allemaal-niet-waar discour.

Misschien ook eens daarop klikken.

Paulus.
Ik ken dat artikel, had het gelezen. De kernboodschap was toen om het gerucht de kop in te drukken dat BDW niet meer naar de vergaderingen van het partijbestuur zou komen. In de marge stelden lezers de vraag hoe der verhouding met het blok verliep. Zijn antwoord :
Citaat:
Principieel zijn wij tegen een cordon sanitaire. Maar iets anders is nog of je dan verplicht bent om met het VB samen te werken.
Tsjeven antwoord dus. Er tegen zijn om geen kiezers te verliezen, maar het wel voor de volle 100% blijven toepassen omdat dit hun eigen keuze is gezien een opheffing natuurlijk geen verplichting vormt.

Ben je echt blij geworden van zulk een truukje ?
Oud 23 april 2013, 18:44   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En bij welke partij is dat anders?

Paulus.
Bij geen enkele!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:48   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een hoop verwijten zonder inhoud noem ik dat.

Het is niet omdat het u niet interessert wat ze daar doen, dat ze niets zouden doen. Dat is gewoon een pertinente leugen.

Paulus.
Dat is inderdaad een pertinente leugen!
Zo stelden ze jaaaaaren geleden sharia for belgium al aan de kaak maar niemand wou luisteren en lachte het meewarig weg.
Nu moeten ze toegeven dat het VB gelijk had, al zeggen ze dat niet met zoveel woorden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be