![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#62 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zo is het! Wij beloven voorstander te worden van de uitbreiding van Brussel van zodra het Brussels Gewest haar huidige taalregime laat varen en terug eentalig Nederlands wordt. Wat denken jullie, francofoontjes? Aangezien we toch moeten leren compromissen te sluiten.
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan niet. Want dan moeten ze eerst weten welk van die dialecten ze horen te kiezen. Jammer voor jou, maar het zou dus wel in het Nederlands moeten zijn. Net zoals de pers, de TV, de radio enz. in Vlaanderen zich van het Nederlands bedient. Maar dat te weten en er naar te handelen komt jullie blijkbaar niet goed uit. Het moge u dus een troost zijn dat u het nog steeds eens in het waals kunt proberen. Succes!
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Léon Degrelle is nog altijd de echte baas van de B.U.B.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Graag topic naar K&K aub.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Immers, als ik eenderwelke journalist die het nieuws presenteert, aanhoor gedurende meer dan drie seconden, dan weet ik - en iedereen in Vlaanderen en Nederland - of de journalist een Vlaming is dan wel een Nederlander. Dat verschil hoor je zelfs als je een prof "Nederlands" (germaanse of hoe je het ook wilt noemen) bezig hoort. Getroost je nu niet de moeite om over de exacte definitie van een taal te beginnen, want je zult wel door hebben dat ik met je voeten aan het spelen ben. Maar ondertussen .... is het toch maar zo dat je het verschil hoort.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat verschijnsel maakt van ons Nederlands nog geen andere taal, en zeker geen "Vlaams" want dat is een verzameling dialecten. Het Beiers of het Oostenrijks Duits blijft Duits en wordt door de betrokken sprekers dan ook met de term "Deutsch" aangeduid. Het trolverschijnsel Echte Waal zit er dus radicaal naast. Maar hij heeft natuurlijk andere motieven. Een zeker aantal francofonen en Vlaamse gatlikkers pogen krampachtig de taalunie met Nederland onder de mat te vegen of gewoon te ontkennen. Zij hopen aldus de Vlamingen tot een sterker "Belgiëgevoel" te bekeren. Ze dwalen ... |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar mag ik herhalen uit mijn vorige post: Getroost je nu niet de moeite om over de exacte definitie van een taal te beginnen, want je zult wel door hebben dat ik met je voeten aan het spelen ben. Maar ondertussen .... is het toch maar zo dat je het verschil hoort.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De grote belediging in Wallonie is ene 'vlaming' genomed worden, zoals Jackouille heeft gedaan.
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is evenzeer zo met het Beiers en Oostenrijks Duits. Eén voorbeeldje maar: slagroom is in Duitsland normaal Sahne maar in Oostenrijk wordt het altijd Oberschlag genoemd.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister
|
De persoonlijk stem van mensen die leven op Vlaamse boden is minderwaardig aan de Waalse. Er werden en zijn vele blokkade toegevingen gedaan ten voordele van mensen die net leven op Vlaamse bodem.
Het streven van Groot Brussel, Brux –Wallon; Is niet meer dan het bevolking aantal gerechtigde Mensen die leven op Vlaamse bodem zo klein mogelijk te maken. Zodat de mensen die leven op Vlaamse bodem nog meer in de zak gezet kunnen worden. Strategie noemt men dat. Om Europa en de wereld wijs te maken dat er hier een democratie is, angstaanjagend is hun streven.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|