Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2013, 10:30   #61
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Bij het lenteseminar in Antwerpen zoemt de NKvK-directeur in op de cultuurverschillen. Die zijn veel groter dan iedereen denkt, is zijn centrale boodschap. ‘Vlamingen en Walen of Fransen hebben alles gemeen, behalve de taal. Vlamingen en Nederlanders hebben niets gemeen, behalve de taal.
1. Het zegt vooral veel over diegene die die uitspraak doet!
En zijn politieke agenda.....
En wat blijkt? Hij is gehuwd met een franstalige uit Brussel...Hahaha!

2. En stel nu dat dit inderdaad zo zou zijn dan heeft dat volstrekt niets te betekenen als het aankomt op staasvorming waar het gaat om een gemeenschappelijk belang en niet om kulturele verschillen. Ik verwijs bijvb. naar de kulturele verschillen tussen. Noord en zuid Frankrijk, noord en zuid Duitsland enz.....

Kortom, allemaal praat voor de vaak!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 mei 2013 om 10:35.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 10:54   #62
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Het zegt vooral veel over diegene die die uitspraak doet!
En zijn politieke agenda.....
En wat blijkt? Hij is gehuwd met een franstalige uit Brussel...Hahaha!

Kortom, allemaal praat voor de vaak!
Sorry, maar het feit dat hij gehuwd is met een Franstalige staat hier los van.
Het is jammer dat u dit onmiddellijk koppelt, wat ik overigens wel begrijp vanuit Belgisch standpunt, aan de taalproblematiek en het politieke element.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 11:01   #63
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is jammer dat u dit onmiddellijk koppelt, wat ik overigens wel begrijp vanuit Belgisch standpunt, aan de taalproblematiek en het politieke element.
Misschien is het wel interessant om te weten dat er jaarlijks meer huwelijken worden gesloten tussen Vlamingen en Nederlanders dan tussen Vlamingen en franstalige Belgen. Maar het individu is niet hetzelfde als het collectief.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 12:47   #64
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel een erg simpel standpunt.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 12:48.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 12:51   #65
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grieksepool Bekijk bericht
Voor mij persoonlijk is België het land waar ik mij als Nederlander het meest mee verwant voel, naast Nederland natuurlijk. Dezelfde taal, mooie natuur, vriendelijke mensen. Ik denk dat Nederland en België voor elkaar moeten opkomen internationaal gezien en de banden moeten aanhalen. Daarnaast moet er wederzijds respect zijn voor elkanders beslissingen. Ik zie hier iemand zeggen dat het invoeren van een wegen-vignet de verhouding tussen onze landen kan schaden, wat een onzin. De Belgen staan vrij hun eigen beslissingen te nemen en verdienen het dat er voor hun wegen wordt betaald door iedereen die er gebruik van maakt. En zeg nou zelf, niemand rijdt via Duitsland naar het grootste vakantieland van Europa.
Kan wel zo zijn, maar wij zijn ook vrij om wel/niet belastingen te gaan heffen.
Misschien wel een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen.
Kunnen ze ook eens aan de delta-waterwerken mee gaan betalen.
Want België profiteert hier ook van.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 12:52.
Oud 4 mei 2013, 13:01   #66
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wel een erg simpel standpunt.
Volgens mij bedoelt die Nederlander in het artikel er vooral ook mee dat de Walen en Vlamingen een geschiedenis delen van 183 jaar, welke de Nederlanders en Vlamingen niet met elkaar gedeeld hebben. Ofwel dus invloed heeft op een verschillende ontwikkeling, sociologisch, karakters etc.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 4 mei 2013 om 13:23.
Oud 4 mei 2013, 13:17   #67
Adrian M

Standaard

Citaat:
Kan wel zo zijn, maar wij zijn ook vrij om wel/niet belastingen te gaan heffen.
Misschien wel een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen.
Kunnen ze ook eens aan de delta-waterwerken mee gaan betalen.
Want België profiteert hier ook van.

Mij worst wat ze in België uitvoeren. Maar als we dit allemaal invoeren en een leuk vakantietochtje maken door een 15 tal landen ... wordt een fiks bedrag.
Ga eens één keer op een jaar bij een Vlaamse vriend op bezoek, 8 á 10 km over de grens. Verrekte dure kilometers.

Een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen?
Hmm ... laten ze maar zien hoe ze nog een verdieping er door zullen krijgen
Oud 4 mei 2013, 16:46   #68
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij worst wat ze in België uitvoeren. Maar als we dit allemaal invoeren en een leuk vakantietochtje maken door een 15 tal landen ... wordt een fiks bedrag.
Ga eens één keer op een jaar bij een Vlaamse vriend op bezoek, 8 á 10 km over de grens. Verrekte dure kilometers.

Een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen?
Hmm ... laten ze maar zien hoe ze nog een verdieping er door zullen krijgen
Je ziet dat op een verkapte manier toch wee grenzen worden ingevoerd.
Maar België is niet het enige land.
Dus de vraag is of Europa met de doelstelling van vrij verkeer en goederen hiermee gediend wordt.
Net als in de Middeleeuwen overal tolpoortjes, maar nu onzichtbaar.
Dus wat moeten we nog met Europa?
Mijns inziens is Europa een mislukt project.
Je hoort ze wel praten over de 3% norm, maar niet over zulk soort zaken.
Dus wat moeten we nog met Europa?
Gelukkig dat er in Duitsland nog geen landelijk vignet is, want dan gaan we in de toekomst in plaats van Vlaanderen gewoon naar Duitsland op vakantie.
Die politieke haatsmurfen in België die deze maatregel ondersteunen hebben dan ook geen last van ons meer.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 16:52.
Oud 4 mei 2013, 16:51   #69
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die haatsmurfen die deze maatregel ondersteunen hebben dan ook geen last van ons meer.
Goed te horen dat bij jou het kwartje ook begint te vallen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 16:54   #70
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Nederlanders beginnen de Belgen steeds beter te kennen .door de media en korte vakantie-trips.
Ze merken steeds meer dat de jaloezie en Hollander-haat er bij de Belgen afdruipt.
Bij de reactie op de troon-wisseling is dat nog eens extra duidelijk geworden.
De verhouding tussen de buurlanden is op een dieptepunt aangekomen.
Nu nog de wegen-tax en het circus is compleet.
Lees de lezersreacties op Telegraaf.nl en HLN.be maar. Dan zie je dat de gemiddelde Nederlander en Belg elkaars bloed wel kunnen drinken. De culturele en etnische verschillen zijn simpelweg te groot.
Oud 4 mei 2013, 17:21   #71
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Lees de lezersreacties op Telegraaf.nl en HLN.be maar. Dan zie je dat de gemiddelde Nederlander en Belg elkaars bloed wel kunnen drinken. De culturele en etnische verschillen zijn simpelweg te groot.
Het probleem zit hem veel meer in de opvoeding en het onderwijs.
Dus cultureel zeg ik heb je gedeeltelijk gelijk.
Ik denk alleen dat de Belgen heel veel crediet in Nederland aan het verliezen zijn.
En dat dit effect op de handel zal hebben is bijna zeker.
Het vignet draagt hier zeker aan bij.
Maar veel Vlamingen willen kennelijk graag alleen op hun eilandje wonen.
Dat zie je ook op dit forum terug.
Dat gaat ook gebeuren.

Nogal merkwaardig dat Nederlanders nu geen algene haat meer hebben tegen Duitsers en Belgen nog blijkbaar wel tegenover Nederlanders.
Duitsers mogen ons graag en werken ook graag in Nederland.
Oud 4 mei 2013, 17:23   #72
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind de Telegraaf nogal agressief en ophitsend.
Vol ook met roddel en achterklap.
Niet echt mijn stijl...
Oud 4 mei 2013, 17:25   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

In plaats van die kleinburgerlijke onzin van "Groot-Nederland" te propageren bij -gelukkig een klein- deel van de Vlaamse Beweging, zou men beter territoriale eisen stellen tav de kaaskoppen: Zeeuws-Vl bij Vlaanderen en de hereniging van Limburg onder Vlaamse vlag! Steun voor Vlaamse onafhankelijkheid moeten we van die bloembollen toch niet verwachten, daar zijn ze trouwens ook niet machtig genoeg voor in Europa. Op dat vlak moet Vl voluit de Duitse kaart trekken.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 17:32   #74
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In plaats van die kleinburgerlijke onzin van "Groot-Nederland" te propageren bij -gelukkig een klein- deel van de Vlaamse Beweging, zou men beter territoriale eisen stellen tav de kaaskoppen: Zeeuws-Vl bij Vlaanderen en de hereniging van Limburg onder Vlaamse vlag! Steun voor Vlaamse onafhankelijkheid moeten we van die bloembollen toch niet verwachten, daar zijn ze trouwens ook niet machtig genoeg voor in Europa. Op dat vlak moet Vl voluit de Duitse kaart trekken.
Alsof de Duitsers zich daar veel aan gelegen laten ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 17:32   #75
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Territoriale eisen stellen betekend gewoonweg oorlog of conflict, in welke vorm dan ook.
Nederland is ondeelbaar, tenzij in een Groot Nederlands kader.
Dus droom maar rustig verder.
Uw eisen zijn absurd en worden niet gedeeld door de bevolking in genoemde gebiedsdelen.
.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 17:35.
Oud 4 mei 2013, 17:37   #76
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Poten af van Nederland. Het is al erg genoeg dat we dag in dag uit door jullie soort mensen worden geterroriseerd.

Iedere poging tot annexatie zal keihard door Nederland en haar bondgenoten worden afgestraft. Afgelopen dinsdag toonde aan dat zowat de gehele Nederlandse bevolking voor het Koningshuis en tegen de achterbakse Belgen is. Nederland (incluis Zeeland en Limburg) is voor de Nederlanders, Belgie voor de Belgen. Laten we dat vooral zo houden.
Oud 4 mei 2013, 17:47   #77
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Poten af van Nederland. Het is al erg genoeg dat we dag in dag uit door jullie soort mensen worden geterroriseerd.

Iedere poging tot annexatie zal keihard door Nederland en haar bondgenoten worden afgestraft. Afgelopen dinsdag toonde aan dat zowat de gehele Nederlandse bevolking voor het Koningshuis en tegen de achterbakse Belgen is. Nederland (incluis Zeeland en Limburg) is voor de Nederlanders, Belgie voor de Belgen. Laten we dat vooral zo houden.
Ik ben zelf republikein, maar zelfs ik zie dat een ruime meerderheid van de Nederlanders, en het maakt niet uit waar, voor het koningshuis is.
En voor het koningshuis betekend dus tegen het huidige België.
En dit geldt ook voor Limburg, Zeeuws Vlaanderen en Noord Brabant waar toch ook een meerderheid voor het koningshuis is.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 17:51.
Oud 4 mei 2013, 17:50   #78
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vind de Telegraaf nogal agressief en ophitsend.
Vol ook met roddel en achterklap.
Niet echt mijn stijl...
Ik vind De Telegraaf ook maar een rechts krantje, maar aangezien ze de grootste krant van Nederland zijn, vertegenwoordigen ze toch een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking.

Ik kijk al uit naar de massale België-boycot die ze gaan afkondigen als dat wegenvignet er daadwerkelijk doorheen wordt gedrukt. Dat wordt dan oorlog.
Oud 4 mei 2013, 18:01   #79
Adrian M

Standaard

Citaat:
Bijster snugger ben je niet. Als je Limburg en Zeeuws Vlaanderen bij Vlaanderen wil trekken ben je een rund om steun van die bloembollen te verwachten.

Tactisch gezien zullen de bloembollen in dat geval alles uitspelen om elke vorm van Vlaamse onafhankelijkheid proberen tegen te gaan.
De creatie van een nieuwe staat als buurland welke uit is op grondgebied wil geen enkel land zien gebeuren

Volgens mij leef je nog ergens in 1839 en is de tijd aan je voorbij gegaan.
Oud 4 mei 2013, 18:06   #80
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind De Telegraaf ook maar een rechts krantje, maar aangezien ze de grootste krant van Nederland zijn, vertegenwoordigen ze toch een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking.

Ik kijk al uit naar de massale België-boycot die ze gaan afkondigen als dat wegenvignet er daadwerkelijk doorheen wordt gedrukt. Dat wordt dan oorlog.
De Vlamingen moeten weten dat wanneer ze voor het vignet zijn, dus automatisch tegen Nederland zijn.
Ik ben benieuwd naar de ware aard van onze zuiderburen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be