![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zijn politieke agenda..... En wat blijkt? Hij is gehuwd met een franstalige uit Brussel...Hahaha! 2. En stel nu dat dit inderdaad zo zou zijn dan heeft dat volstrekt niets te betekenen als het aankomt op staasvorming waar het gaat om een gemeenschappelijk belang en niet om kulturele verschillen. Ik verwijs bijvb. naar de kulturele verschillen tussen. Noord en zuid Frankrijk, noord en zuid Duitsland enz..... Kortom, allemaal praat voor de vaak!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 mei 2013 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is jammer dat u dit onmiddellijk koppelt, wat ik overigens wel begrijp vanuit Belgisch standpunt, aan de taalproblematiek en het politieke element. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Misschien is het wel interessant om te weten dat er jaarlijks meer huwelijken worden gesloten tussen Vlamingen en Nederlanders dan tussen Vlamingen en franstalige Belgen. Maar het individu is niet hetzelfde als het collectief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel een erg simpel standpunt.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien wel een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen. Kunnen ze ook eens aan de delta-waterwerken mee gaan betalen. Want België profiteert hier ook van.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Volgens mij bedoelt die Nederlander in het artikel er vooral ook mee dat de Walen en Vlamingen een geschiedenis delen van 183 jaar, welke de Nederlanders en Vlamingen niet met elkaar gedeeld hebben. Ofwel dus invloed heeft op een verschillende ontwikkeling, sociologisch, karakters etc.
Laatst gewijzigd door Adrian M : 4 mei 2013 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Mij worst wat ze in België uitvoeren. Maar als we dit allemaal invoeren en een leuk vakantietochtje maken door een 15 tal landen ... wordt een fiks bedrag. Ga eens één keer op een jaar bij een Vlaamse vriend op bezoek, 8 á 10 km over de grens. Verrekte dure kilometers. Een leuke waterschaps-heffing bij de Westerschelde voor de transportschepen? Hmm ... laten ze maar zien hoe ze nog een verdieping er door zullen krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar België is niet het enige land. Dus de vraag is of Europa met de doelstelling van vrij verkeer en goederen hiermee gediend wordt. Net als in de Middeleeuwen overal tolpoortjes, maar nu onzichtbaar. Dus wat moeten we nog met Europa? Mijns inziens is Europa een mislukt project. Je hoort ze wel praten over de 3% norm, maar niet over zulk soort zaken. Dus wat moeten we nog met Europa? Gelukkig dat er in Duitsland nog geen landelijk vignet is, want dan gaan we in de toekomst in plaats van Vlaanderen gewoon naar Duitsland op vakantie. Die politieke haatsmurfen in België die deze maatregel ondersteunen hebben dan ook geen last van ons meer.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus cultureel zeg ik heb je gedeeltelijk gelijk. Ik denk alleen dat de Belgen heel veel crediet in Nederland aan het verliezen zijn. En dat dit effect op de handel zal hebben is bijna zeker. Het vignet draagt hier zeker aan bij. Maar veel Vlamingen willen kennelijk graag alleen op hun eilandje wonen. Dat zie je ook op dit forum terug. Dat gaat ook gebeuren. Nogal merkwaardig dat Nederlanders nu geen algene haat meer hebben tegen Duitsers en Belgen nog blijkbaar wel tegenover Nederlanders. Duitsers mogen ons graag en werken ook graag in Nederland.
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vol ook met roddel en achterklap. Niet echt mijn stijl...
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() In plaats van die kleinburgerlijke onzin van "Groot-Nederland" te propageren bij -gelukkig een klein- deel van de Vlaamse Beweging, zou men beter territoriale eisen stellen tav de kaaskoppen: Zeeuws-Vl bij Vlaanderen en de hereniging van Limburg onder Vlaamse vlag! Steun voor Vlaamse onafhankelijkheid moeten we van die bloembollen toch niet verwachten, daar zijn ze trouwens ook niet machtig genoeg voor in Europa. Op dat vlak moet Vl voluit de Duitse kaart trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nederland is ondeelbaar, tenzij in een Groot Nederlands kader. Dus droom maar rustig verder. Uw eisen zijn absurd en worden niet gedeeld door de bevolking in genoemde gebiedsdelen. .
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedere poging tot annexatie zal keihard door Nederland en haar bondgenoten worden afgestraft. Afgelopen dinsdag toonde aan dat zowat de gehele Nederlandse bevolking voor het Koningshuis en tegen de achterbakse Belgen is. Nederland (incluis Zeeland en Limburg) is voor de Nederlanders, Belgie voor de Belgen. Laten we dat vooral zo houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor het koningshuis betekend dus tegen het huidige België. En dit geldt ook voor Limburg, Zeeuws Vlaanderen en Noord Brabant waar toch ook een meerderheid voor het koningshuis is.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 mei 2013 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kijk al uit naar de massale België-boycot die ze gaan afkondigen als dat wegenvignet er daadwerkelijk doorheen wordt gedrukt. Dat wordt dan oorlog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Tactisch gezien zullen de bloembollen in dat geval alles uitspelen om elke vorm van Vlaamse onafhankelijkheid proberen tegen te gaan. De creatie van een nieuwe staat als buurland welke uit is op grondgebied wil geen enkel land zien gebeuren Volgens mij leef je nog ergens in 1839 en is de tijd aan je voorbij gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd naar de ware aard van onze zuiderburen.
![]() |