![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 mei 2013 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Hoe hij dat ziet voor mensen die geen relatie hebben...
Zijn dat dan Einsatzkommando's ofzo die u komen ophalen in halftracks naar datingscafé's? Moet je een vrouw of man ( al naargelang uw sekse ) kiezen terwijl er een Obergefreiter met een Sturmgewehr in uw rug staat te poken? Enfin, ja...ik zie het niet zo goed... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Want? 3: Wat een vergelijkingen ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bij dergelijke onderzoeken met raar resultaat stel ik mij altijd de vraag: welke vraag hebben ze juist gesteld? bv "Zou je nog een kind bijnemen als het kindergeld verdubbelt werd?" Een arme persoon zou dan wel overwegen om een kindje bij te nemen, omdat de kosten dan wel te dragen zijn. Een kind hebben is niet goedkoop. Je moet een grotere wagen hebben, een grotere huis, fietsen, zakgeld, kleding, eten, voltijds toezicht houden, elke dag hun schoolprestaties opvolgen,...
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je manier van handelen vertoont sterke gelijkenissen met de club die je verafschuwt: controle en sociale druk op mensen die momenteel kinderloos zijn. Wel, dat deden de kaloten maar al te graag. Pastoors die huis aan huis bezoekjes deden om eens een gesprek te hebben met de jonggetrouwden. Want den Heere zeide: 'Gaat en vermenigvuldigt u' Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk draait het weer zoals steds om een compleet verkeerd gelopen vrijheidsbegrip bij liberaalgezinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het zal toch moeten, ik ken zo iemand, een ex-medewerkster op kantoor. Van de 27 vrouwelijke medewerkers was er 1 iemand (dus 3,7% ![]() Voor het overige: waarom zou men zich verplicht moeten voelen om kinderen op deze aardkloot te zetten? Ik kan er bv niet 'aan doen' dat mijn ouders een kinderwens hadden, maar word ik daardoor verondersteld die ook te hebben? Wat een klucht! Persoonlijk 'voel ik het niet in mij' om kinderen te moeten verwekken. Zou ik er willen? Ik weet het niet, nee en ja... het is meer iets van: als het er is, dan is het er en zal alles er moeten voor wijken. Mijn vrouw die wil het wel bv, maar bon, op dit moment is het nog niet 'prijs' geweest. We hebben nog wat tijd. We hebben zeker niet het idee van verdorie, we moeten hier koters op de wereld zetten, met het oog op de toekomst, zodat zij ons later kunnen verzorgen. Integendeel, als we de meeste koters zien rondlopen is het eerder 'fuck, zoiets, dat willen we niet'. Dat ligt niet aan die kids, eerder aan de ouders natuurlijk. Ik denk dat ik uit onze vriendenkring 2 kids ken waarvan ik denk, de max, dat 'wil ik wel'. Iedereen rondom ons heeft kids ja. Het cliché he: huisje, tuintje, kids... We gaan er van uit dat we voor onzelf moeten kunnen zorgen, of dat we zelf moeten kunnen voorzien om verzorgd te worden (maw, tegen betaling dus). Het staat nu al vast dat indien het niet mogelijk is, men ons gerust mag laten gaan. Ik hoop dat als het moment daar is, dat ik die beslissing zelf kan uitvoeren en niet moet laten afhangen van iemand anders. Maw, ik wil de maatschappij niet 'tot last' zijn op mijn oude dag. Mochten er kinderen komen, dan wil ik niet dat zij moeten opdraaien voor ons, ons onderhouden/helpen. Omgekeerd wel... een leven lang, dat stop niet bij 18 jaar. Wij leven nu en profiteren in de mate van het mogelijke. Zolang alles nog werkt (mentaal en fysiek) doen we onze plicht, eens dat voorbij is... is het goed geweest. |
|
![]() |
![]() |