![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand van ons gaat reclameren als we in Saudi of in gelijk welk islamitisch paradijs niet de hand worden geschud. Meer zelfs: als WIJ naar ginds gaan zorgen zelfs de hooggeplaatsten dat ze zich aanpassen aan de ginds geldende gebruiken, ook al sta je er zo totaal voor schut bij: ![]() Het zou netjes zijn moesten de anderen die hier aan komen waaien gewoon dezelfde beleefdheidsnormen kunnen aanvaarden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maxima zag er ginder even mottig uit als haar schoonmoeder. En ik zie dat je mijn punt zelfs niet hebt begrepen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang woont U hier al? Het gebruik stamt naar het schijnt uit de riddertijd, toen in deze contreien gewapende ridders als huurlingen rondreden. Als ze elkaar bezochten toonden ze als teken dat ze niet gewapend waren hun ontblote rechterhand. Bij een zeer hartelijke begroeting wordt niet enkel de rechterhand geschud, doch legt men ook de linkerhand bovenop beide handgrepen. Het wordt als een zeer ernstige belediging beschouwd als iemand de uitgestoken hand van de andere partij weigert te accepteren! In die tijden kregen de vrouwen ook een handkus : hij neemt haar rechterhand, buigt zich voorover (gaat soms op de knie) en maakt een kussend gebaar op de hand zonder dat de lippen haar hand beroeren. Dit gebruik wordt niet meer toegepast in openbare functies en sporadisch op gala-evenementen. Wij eten hier trouwens ook met mes en vork, ik vermoed dat we binnenkort uit beleefdheid zullen moeten aanvaarden dat onze moslim-collega's met hun handen in de pot graaien? In China boeren ze luidkeels en zoveel mogelijk om aan te tonen hoe lekker ze het eten vonden en hoe het hen gesmaakt heeft. Chinezen hebben ook de gewoonte om veel eten op de grond te gooien (de reden hiervoor weet ik niet meer), maar ook daaraan zullen we ons volgens onze poco-luitjes moeten leren aanpassen neem ik aan? En in Japan krijgen we onze buig- en strekoefeningen. Of zou het toch zo zijn dat we enkel de gebruiken van de muzelmaanse bezetter moeten leren accepteren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij de ene is het een hand geven, bij de andere een kus (ook onder mannen), bij nog andere is het een vuistje, bij sommigen gewoon een hallo, dus geen contact (neen, dat zijn geen moslims). wat is het nu?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Als zijn geloof voorschrijft dat hij vrouwen moet beledigen met seksistisch gedrag, begrijp je dan dat ze hem buitensmijten wanneer hij dit in de praktijk brengt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien eens een tip voor de hier aangewaaiden? Zo zag ik recent een hier aangewaaide oma (nu ja, ze kan ook 40 geweest zijn), op blote voeten in linnen sloefkes, een fronsrok van vijf meter lengte denk ik (moest wel: mevrouw had de omtrek van drie westerse vrouwen), uiteraard BH-loos met hangtieten tot op de taille, maar mèt de correct ingebonden hoofddoek voor het geval toch één van haar medebroeders het in zijn hoofd zou halen om haar te verkrachten... De hadith waarin Mohammed zegt dat de vrouwen die niet meer huwbaar zijn (na de menopauze) zich niet meer hoeven in te pakken, heeft ze vast gemist. Enfin, zo staat dat mens op de tram, zich afvragend waarom ze zoveel bekijks heeft. Geen haar op haar ingepakt hoofd denkt eraan zich eventjes volgens de hier geldende normen aan te kleden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een kort rokje? een lange rok? een broek? een blousse? een t-shirt? haar in een lint? haar kort of lang? haar in een koddeke? en bij mannen? enkel lange broek? bermuda? korte broek? mag een rok? een hemd? das? .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
indien u het over klederdracht hebt: kom eens buiten en bekijk de gemiddelde westerse vrouw/man, dan ziet U meteen wat hier de normale manier van kleden is. Wel zéér uitgebreid, we hebben namelijk ietsiepietsie meer keuze dan de niqab in zwart of zelfs in uitdagend donkerblauw en voor mannen de witte soepjurk! Maar het is in ieder geval NIET de manier waarop die berberse boerin midden in de winter op de tram stapte. Onze boerinnen stappen ook niet in hun werkkledij op de tram.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door BonBon : 16 mei 2013 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De hele historie gaat niet alleen maar over een hand, maar over de gelijkheid tussen man en vrouw... ik veronderstel dat je een man bent, 4 mannen waaronder jij, de drie andere mannen krijgen een hand en jij niet, niet omdat hij je vergeten is, maar omdat hij je geen hand wil geven en dit dan ook duidelijk laat merken, hoe zou jij je voelen?
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik weet dat die persoon nooit een hand geeft (ik ken zo iemand trouwens, zie hierboven) dan accepteer ik dat. Ik kan wel overweg met de eigenheid van mensen hoor, voor mij hoeft niet alles uniform zijn, diversiteit is geen scheldwoord.
|
![]() |
![]() |