![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is schaken een sport of is dat cultuur gelijk toneel? | |||
't Is sport, en 't moet afhangen van de minister van sport. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 50,00% |
't Is cultuur en 't moet afhangen van de minister van cultuur. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 50,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bloso erkend een activiteit als sport indien: 1. de activiteit gepaard gaat met een fysische inspanning; Over dit punt kan men redetwisten; 2. de activiteit kan nooit door een derde persoon worden uitgevoerd; Schakers kunnen hun stukken op hun aanwijzing laten verplaatsen door een derde persoon (is toegelaten voor personen met een handicap) waardoor de fysische component totaal vervalt. Sporten zoals snooker en liggend schieten voldoen wel degelijk aan punt 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een derde kan fysiek een pion verplaatsen maar zonder het denkwerk kan het de derde persoon helemaal niets dus kan de "activiteit" niet door een derde persoon worden uitgevoerd. Tis maar hoe je "activiteit" definieert.
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik ben helemaal geen schaker
Maar toen indertijd de wereldkampioenschappen tussen (..... en ..... namen vergeten) op tv werden uitgezonden, haalden deze toch voor mij onmogelijke kijkcijfers. En wat mij ook opviel, het ging steeds tussen 4-5 man. Dus om topschaker te zijn moet je eveneens iets van moedertje natuur hebben meegekregen Ik weet niet hoe ze dat noemen, maar dit zijn mensen die in hun geheugen onmogelijk veel zetten kunnen voorspellen die hun tegenstrever zou kunnen uitvoeren en dan is het de kunst om zelf de beste zet uit te voeren om dusdanig het aantal tegenzetten te minimaliseren. Ik zou schaken zo niet onderschatten De hamvraag is meer : Wat verstaat men onder sport ? Hier in Vlaanderen is het simpel : voetbal en wielrennen ( als er maar een Stella klaar staat) Maar een schutter welke een zilveren medaille haalt op de OS en zelfs nog niet bij de laatste 3 laureaten wordt geklasseerd bij de uitreiking van Sportman van het jaar en waar ze wederom Tom Boonen als winnaar uitroepen wordt toch bedenkelijk Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 5 juni 2013 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |