![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Laatst gewijzigd door Roderik : 6 juni 2013 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder diertje zijn pleziertje.
Als die liefhebbers van geschiedenis van data en veldslagen er lol aan beleven om mekaar om de oren te slaan met details daarover: het weze hen gegund. Als iemand een pint wil drinken op de feestdag van zijn heiligenkalender, zijn dorp of stad, provincie van heden of van 't verleden, zijn land of zijn on-land, ... het weze hen gegund. Jullie gunnen mij mijn pint bij de volgende verkiezingen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je hebt de keuze: http://www.youtube.com/watch?v=VTQAPUp0ajk http://www.youtube.com/watch?v=BjQum2_QNj0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het lied van Hertog Jan, verdorie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hadden toen de Vlaanderse milities de eeuwenoude aarts-en erfvijand niet staande gehouden dan was het het Graafschap Vlaanderen vergaan zoals Frans-Vlaanderen ten tijde van Louis Kators. De Schelde zou dan nu zo ongeveer de taalgrens zijn geweest en Brabant zou de volgende dominosteen geweest zijn die zou vallen. De kaart der Nederlanden zou er dus beslist anders hebben uitgezien, Bolleke Wol! D�*t is het gevolg van de Guldensporenslag dat vandaag de dag nog steeds doorwerkt. Voor het graafschap Vlaanderen was de Guldensporenslag even belangrijk dan de slag bij Waterloo. Deze laatste zou trouwnes best hersteld worden als feestdag. De Slag bij Woeringen daarentegen was niet van blijvende betekenis. Geopolitiek totaal onbelangrijk op het nivo van de Nederlanden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ontroerend hoe een Limburger, maar vooral Belgicist, als Pajoske de Slag bij Woeringen genegen is als die tegenover de Guldensporenslag gesteld wordt. Dit toont duidelijk aan dat deze diskussie op zich niets te maken heeft met de Slag bij Woeringen op zichzelf, net zoals het afschaffen van de gemeenschappen/gewesten en die vervangen door meerdere entiteiten of provincies, te maken zou hebben met goed bestuur. De Woeringenpromotie kadert gewoon in het afbreken en ontmantelen van de Vlaamse gemeenschap net zoals het vervangen van de gemeenschappen/gewesten door provincies of meerdere organen dan 3 �* 4. Deze diskussie is dus gewoon een variatie op de deze: http://forum.politics.be/showthread.php?t=184463&page=7 pro en kontra de gemeenschappen/gewesten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Geopolitiek en economisch dus héél belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dat opzicht is de Slag van Woeringen totaal onbelangrijk. Ge moet me natuurlijk willen begrijpen hé. Was ik zo onduidelijk? De vastlegger van de oostgrens was in grote lijnen Keizer Karel.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen en Nederlanders gaan immers ook de rampzalige derde slag van Kassel gedenken in wat nu Frankrijk is: http://forum.politics.be/showthread.php?t=185357 Waterloodag was vroeger trouwens - en terecht - de Nederlandse nationale feestdag!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig voor U, maar toen waren de Nederlandstalige Zuidnederlanders nog niet beroofd van hun besef dat ze Nederlanders waren, dat kwam pas in 1830. Veelzeggens detail: ze hadden het niet over Zuidnederlanders of Zuidnederlan dse Staten, maar noemden zich kompleksloos Nederlanders.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Ik hou het toch op het nu en dan zingen van het Limburgs volkslied
![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat is uw punt want ik zie geen wrijving met wat ik stelde.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar ook Luxemburg behoorde niet tot de Verenigde Nederlandse Staten.
Wat me doet herinneren aan het feit dat datzelfde Luxemburg gedurende de gehele Tachtigjarige Oorlog Spaansgezind bleef, zelfs de Pacificatie van Gent werd niet door het hertogdom getekend. Zo bleef het een uiterst handig steunpunt voor het Spaanse leger, vooral in de jaren 1576-1579. Luxemburg fungeerde voor Spanje als een soort bruggenhoofd van waaruit de herovering van de rest der Nederlanden kon worden ingezet. De vraag is of dit mogelijk zou zijn geweest zonder het verraad van Luxemburg. De ironie van de geschiedenis is daarbij dat datzelfde Luxemburg voor zijn desolidaire opstelling in de Nederlanden nadien werd beloond door de jonge frankofiele Belgische staat toen deze tijdens de onderhandelingen afstand deed van de oostelijke Limburgers om toch maar de Franssprekende Luxemburgers te kunnen behouden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik trouwens vergat te melden is het belang van de slag van Woeringen voor de uitbreiding van de Brabantse taal naar het Oosten. Ik snap wel dat de meeste Vlamingen het belang van deze slag niet kennen. In de school heeft men het bijna uitsluitend over de guldensporenslag en het belang daarvan in de latere geschiedenis. Ikzelf ben er me ook maar bewust geworden welke impact deze strijd had nadat ik er meer over gelezen heb ivm mijn opzoekingen naar de herkomst van mijn familienaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik vernam trouwens vandaag toevallig van een Nederlander dat bij de bepaling van de grenzen rond Maastricht (1839) men (de Nederlanders) met lichtere (vervalste) kanonskogels geschoten heeft richting Wallonië. Laatst gewijzigd door pajoske : 6 juni 2013 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |