![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() HERDENKING VAN DE DERDE SLAG BIJ KASSEL.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Kassel_(1677) Zoals elk jaar in april, en dit sinds 1977 zonder onderbreking, verzamelen de Frans-Vlamingen zich zwijgzaam op het slagveld aan de Peene, waar in 1677 het lot van Zuid-Vlaanderen bezegeld werd. Het despotische Franse gezag slaagde er toen in om, na 70 jaar van knevelarij en talrijke oorlogen, de voormalige Nederlanden te ontmantelen en ons welvarend en ontwikkeld vaderland te ontbinden en te veranderen in een « Nord Pas De Calais » zonder ziel, dat alle records breekt qua ellende, werkloosheid en lelijkheid, een ware anomalie in dit welvarende noordelijke Europa waar wij integraal deel van uitmaken. Deze vreedzame en stille mars is een unieke gelegenheid voor de Frans-Vlamingen om eraan te herinneren, dat ze als volk bestaan en dat ze niet willen verdwijnen. Terwijl Frankrijk een surrealistisch pseudodebat voert over zijn eigen identiteit, hebben wij, Vlamingen, geen enkele twijfel over de onze. Hieraan zal tijdens deze tocht herinnerd worden , aan de voet van de herdenkingszuil van deze brutale annexatie door Frankrijk. Onze identiteit is geen ideologische zoals de Franse identiteit ! Wij Vlamingen zijn geen papieren, abstracte en onderling verwisselbare « burgers », maar vrije mensen, met hun wortels in een gemeenschappelijke geschiedenis, in een land en een volk ! De strijd van de Vlamingen is onderdeel van de universele strijd voor het VOLKERENRECHT, zonder hetwelke er geen « mensenrechten » bestaan. Ieder jaar komen ettelijke Vlamingen en Nederlanders naar deze voettocht afgezakt. Onze Frans-Vlaamse broeders weten dit zeker te waarderen. De “Zwijgende Voettocht van de Peene” is geen betoging. Er worden geen slogans geroepen, noch spandoeken meegedragen. We wandelen dus enkel achter de Vlaamse Leeuwevlag en de Grootnederlandse vlag met de kleuren Oranje-wit-blauw. Samenkomst in ZUYTPEENE. Zaterdag 27 april 2013 ! Verzamelen op het dorpsplein om 14u30 Mars van ongeveer 8 km door de Vlaamse velden tussen Zuytpeene en Noordpeene. Het is de uitdaging om het aantal deelnemers elk jaar te verdubbelen ! Spreek erover in uw omgeving ! Kom in groten getale met uw gezin, uw vrienden en uw vlaggen ! Verspreid dit bericht via het internet ! Wij rekenen op u om deze manifestatie kenbaar te maken en mensen te mobiliseren ! Het is aan de Vlamingen om dit evenement te doen slagen ! De verenigingen STREEKVERBOND VLAANDEREN ARTESIË HENEGOUWEN, MICHIEL DE SWAENKRING en WESTHOEK IN ACTIE nodigen u uit om deel te nemen aan deze unieke jaarlijkse manifestatie van de uitdrukking van de Vlaamse identiteit. __________________________________________________ _____________________________ AGENDA 2014 : Samenkomst in 2014 te NOORDPEENE Afspraak voor alle Vlamingen elke 4e zaterdag van april. De mars vertrekt afwisselend van Noordpeene (even jaren) en Zuytpeene (oneven jaren). Hij wordt georganiseerd door het Peenekomitee, dat in Noordpeene een museum geopend heeft dat gewijd is aan de slag van Kassel. BRON: http://www.michieldeswaen.eu/pages/mars-aan-de-peene
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 april 2013 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Succes toegewenst alvast, lijkt een sympathiek initiatief. Overigens een bijzonder mooie streek waar je nog zeer goed de vlaamse identiteit kunt ontwarern. In alle kleine dorpjes zie je nog de vlaamse leeuw in het logo aan de café's en restaurants. Veel mensen hebben er ook een aan hun gevel.
Als je daar op een marktplein staat, is dat perfekt inwisselbaar met dorpjes in de westhoek. Enkel de grootnederlandse vlag, daar zie ik mezelf nooit achterlopen. Historisch mag het dan wel juist zijn (1677) maar je kunt niet achter een vlag aanlopen waar je persoonlijk niet achterstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te beginnen met de eed die ze moeten afleggen. Ik zou eigenlijk een premie moeten krijgen bovenop mijn pensioentje, wegens het geleden hartepijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Er vertrekt in het Gentse een bus omstreeks 8.30
Op het programma staat een ganse dagreis doorheen Frans-Vlaanderen met dus niet alleen een deelname aan de voettocht. Deelname voor 50 € inklusief middagmaal. Inlichtingen bij Guy Van Rysseghem: 09/355.55.65 0476/47.38.84
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2013 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Aanwezig was Marc Van Amstel uit Almere die een kleine reportage maakte over het verloren gaan van Frans-Vlaanderen:
http://www.youtube.com/watch?v=7zXJJ-Ag2Dw Het scheelde niet veel of Yves Leterme was nu een Fransman....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 mei 2013 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() We willen wel eens komen blowen in uw bijzijn...
|
![]() |
![]() |