Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 09:18   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Allee dan, voor de lol. De NVA wil Belgie niet afschaffen, maar wel zien verdampen (oei, nog een VLD-citaat!) omdat het overbodig is geworden. Dat kan, gezien de staat van Europa nog een hele tijd duren, maar daarom kiest men voor de evolutionaire weg.

De reden waarom men dat wil is omdat men van mening is dat Belgie een zeer slecht niveau is om de welvaart van zowel Vlamingen als Franstaligen te verzorgen. De twee democratien, alsook de staatsstructuur met al haar grendels en blokkeringsmechanismen zorgen voor immobilisme en instabiliteit.

Om die problemen aan te pakken binnen Belgie aan te pakken vindt men bij de NVA een confederale staatsvorm de meest wensbare staatsstructuur, en daar ben ik het mee eens.

Dat staat los van het eventuele verdwijnen van Belgie op termijn. Die vraag boeit mij als non-nationalist niet eens. Als Belgie een meerwaarde heeft mag het blijven, als dat het niet heeft mag het verdwijnen.
Zolang de N-VA, en de Vlamingen in het algemeen, blijven kiezen voor een vorm van onderdanigheid binnen een Belgische constructie, brengt al dat "gehervorm" geen zoden aan de dijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:19   #62
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zoeteke, als de NVA werkelijk voor confederalisme en tegen onafhankelijkheid is wil ze dan zo vriendelijk zijn haar partijstatuten aan te passen?
Wat? Ik zei: "Als men bij de VLD voor een confederatie is en tegen onafhankelijkheid, dan moet men voor een confederatie en tegen onafhankelijkheid stemmen."

Citaat:
Burgelijk ingenieur zegt u? U bent de eerste van uw "soort" die ik ken die zich uitput om met zo veel woorden helemaal niets te zeggen. Ik hoop dat u zich op het werk wetenschappelijker gedraagt.
Soms moet een wetenschapper zich aanpassen aan zijn publiek, dat niet altijd even goed kan lezen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:25   #63
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gaaaap, ja het is verschrikkelijk leven in België, zeurpietje.
Raad eens waar ik leef Niet in België alleszins.

Verschrikkelijk is niet het juiste woord, maar ieder buurland van België is beduidend beter om te leven.
Het enige dat ik echt mis is een trappist in het weekend en een goed stuk chocolade op zijn tijd. Per chance dat er in mijn kofferbak meerdere bakken kunnen en ik door vrienden, familie en collega's serieus gesoigneerd word.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:43   #64
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee dan, voor de lol. De NVA wil Belgie niet afschaffen, maar wel zien verdampen (oei, nog een VLD-citaat!) omdat het overbodig is geworden. Dat kan, gezien de staat van Europa nog een hele tijd duren, maar daarom kiest men voor de evolutionaire weg.

De reden waarom men dat wil is omdat men van mening is dat Belgie een zeer slecht niveau is om de welvaart van zowel Vlamingen als Franstaligen te verzorgen. De twee democratien, alsook de staatsstructuur met al haar grendels en blokkeringsmechanismen zorgen voor immobilisme en instabiliteit.

Om die problemen aan te pakken binnen Belgie aan te pakken vindt men bij de NVA een confederale staatsvorm de meest wensbare staatsstructuur, en daar ben ik het mee eens.

Dat staat los van het eventuele verdwijnen van Belgie op termijn. Die vraag boeit mij als non-nationalist niet eens. Als Belgie een meerwaarde heeft mag het blijven, als dat het niet heeft mag het verdwijnen.
Mijn beste, voor we de enorme kosten doen om die onafhanelijkheid(in de EU dan toch ) te bereiken kan Vlaanderen me dan bewijzen dat het beter zal doen dan België. Ik verwijs je naar de andere thread over de Vlaamse begroting. Ik zie de verbetering niet hoor.
Oud 12 juni 2013, 09:43   #65
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Raad eens waar ik leef Niet in België alleszins.

Verschrikkelijk is niet het juiste woord, maar ieder buurland van België is beduidend beter om te leven.
Het enige dat ik echt mis is een trappist in het weekend en een goed stuk chocolade op zijn tijd. Per chance dat er in mijn kofferbak meerdere bakken kunnen en ik door vrienden, familie en collega's serieus gesoigneerd word.
Waar schuilt, in het dagelijkse leven, het verschil?
Oud 12 juni 2013, 09:48   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, voor we de enorme kosten doen om die onafhanelijkheid(in de EU dan toch ) te bereiken kan Vlaanderen me dan bewijzen dat het beter zal doen dan België. Ik verwijs je naar de andere thread over de Vlaamse begroting. Ik zie de verbetering niet hoor.
Dit is natuurlijk maar al te belachelijk. Hoe kan Vlaanderen ooit bewijzen dat het beter zou doen dan België, zolang Vlaanderen met handen en voeten gebonden is aan België?

Dat is flauwekul. Daar trapt toch niemand in?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 12 juni 2013, 09:52   #67
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het dan ook niet over onafhankelijkheid, we hebben het over confederalisme. Confederalisme hoeft niets te kosten, en het lost alleszins het probleem van het immobilisme op, en heel het vechtfederalisme en de wafelijzer- en chantagepolitiek.

Dat noem ik al een hele verbetering.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 10:00   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het dan ook niet over onafhankelijkheid, we hebben het over confederalisme. Confederalisme hoeft niets te kosten, en het lost alleszins het probleem van het immobilisme op, en heel het vechtfederalisme en de wafelijzer- en chantagepolitiek.

Dat noem ik al een hele verbetering.
Onafhankelijkheid zonder soevereiniteit is geen oplossing. De afhankelijkheid van de Belgische staat inruilen voor afhankelijkheid van de EU brengt ons terug naar af.
Oud 12 juni 2013, 10:25   #69
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dit is natuurlijk maar al te belachelijk. Hoe kan Vlaanderen ooit bewijzen dat het beter zou doen dan België, zolang Vlaanderen met handen en voeten gebonden is aan België?

Dat is flauwekul. Daar trapt toch niemand in?
Het kan dat wel door uit te munten in zijn bevoegdheden en dat zijn er ondertussen een hoop... Dat gebeurt niet. Als België een bedrijf is, de federale overheid de IT-afdeling en Vlaanderen de kantine zou je het toch ook belachelijk vinden dat de slechte broodjes te wijten zouden zijn aan het IT-departement?
Oud 12 juni 2013, 10:29   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan dat wel door uit te munten in zijn bevoegdheden en dat zijn er ondertussen een hoop... Dat gebeurt niet. Als België een bedrijf is, de federale overheid de IT-afdeling en Vlaanderen de kantine zou je het toch ook belachelijk vinden dat de slechte broodjes te wijten zouden zijn aan het IT-departement?
België is geen bedrijf, de federale overheid is niet de IT-afdeling en Vlaanderen is niet de kantine. Die vergelijking gaat niet op.

Je negeert het gegeven dat Vlaanderen �* la belge wordt geregeerd.
Oud 12 juni 2013, 10:31   #71
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is geen bedrijf, de federale overheid is niet de IT-afdeling en Vlaanderen is niet de kantine. Die vergelijking gaat niet op.

Dat heb je al een paar keer gezegd, wat bedoel je precies?
En waarom is het in het buitenland(dagelijks leven) beter?
Oud 12 juni 2013, 10:34   #72
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaanderen heeft al jaren bevoegdheid over de wegen. Ge kunt toch niet beweren dat ze sindsdien verbeterd zijn. In tegendeel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 10:55   #73
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar schuilt, in het dagelijkse leven, het verschil?
Regelneverij
Belastingen
Kwaliteit van de wegen
Gastvrijheid
Efficiëntie van de overheid
Lintbebouwing
Energieprijzen
Vastgoedprijzen
Prijzen op restaurant
Telecomrpijzen

Dat zijn maar enkele dingen die het dagelijkse leven beduidend aangenamer maken in de buurlanden.

Laatst gewijzigd door Effect : 12 juni 2013 om 10:55.
Oud 12 juni 2013, 11:02   #74
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regelneverij
Belastingen
Kwaliteit van de wegen
Gastvrijheid
Lintbebouwing
Energieprijzen
Vastgoedprijzen
Prijzen op restaurant
Telecomrpijzen

Dat zijn maar enkele dingen die het dagelijkse leven beduidend aangenamer maken in de buurlanden.
BURN!

Maar ook in 'Olland, waar je leuke graptjes over moet maken?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 11:07   #75
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regelneverij
Belastingen
Kwaliteit van de wegen
Gastvrijheid
Lintbebouwing
Energieprijzen
Vastgoedprijzen
Prijzen op restaurant
Telecomrpijzen

Wie is daarvoor verantwoordelijk?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 11:08   #76
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De N-VA.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 13:06   #77
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wafelijzerpolitiek.

Daarover gesproken ... belgische wafels, die bak ik ook nog wel regelmatig.

Laatst gewijzigd door Effect : 12 juni 2013 om 13:07.
Oud 12 juni 2013, 13:08   #78
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De N-VA.
Telecom is vakkundig om zeep geholpen door de VLD. Ooit stonden we op de eerste plaats. Nu bengelen we achteraan.
Oud 12 juni 2013, 13:45   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Feit is dat BDW brandhout had gemaakt van Somers zijn non-argumenten. Ook Jambon had dit beter uitgespeeld.

For crying out loud: ze hebben zelfs twee keer elkaars argumenten gebruikt en geen één van de twee kon de andere pareren. Het trok op twee mensen die totaal naast elkaar wat zaten te zeveren met Somers die Weyts constant boertig zat te onderbreken (ik zou zoiets ook vlakaf zeggen als mijn tegenstander dit doet, wat respect mag wel).

Wat Bart zei, was vooral om het eigen falen van de VLD te counteren. Hij zat de ganse tijd NVA af te vallen omdat de terechte vragen van Ben hem in verlegenheid brachten (dus begon hij wat oude argumenten boven te halen): we willen geen communautair gezever maar wel de pariteit afschaffen... ze willen zich focussen op het sociaal-economisch... wat doen ze nu dan? Er waren nog wel meer vragen (oa wat het verschil juist is met hun vorig model van (con)federalisme). Op geen enkel kreeg Ben, of de kijker, een antwoord.
Op TV kwam Bart Somers mij niet zo sterk over. In de uitgeschreven tekst komt hij als de sterkere over.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 13:47   #80
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Op TV kwam Bart Somers mij niet zo sterk over. In de uitgeschreven tekst komt hij als de sterkere over.
Waarom kwam hij niet sterk over?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be