![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een selecte groep maakt er ook een cultuurgegeven van... dat mag uiteraard... maar niet iedereen is door cultuur gefascineerd... al willen de voorstanders beweren dat een volk zonder al dat muilengetrek en onnatuurlijk gepraat van toneelverenigingen niets waard is... of wanneer een groep mensen met wat beklede stokken op soorten geplette hespen zitten te strijken en gejank produceren... of wat gebarioleerd kleurengeknoei mooie creativiteitsuitingen willen noemen... wel die mogen dat... maar voor mij is en blijft een taal een communicatiemiddel... dat hier door velen verheven wordt tot een overdreven streefdoel... ik was onlangs op een bijeenkomst van mensen die zich inzetten voor Special Olympics voor geeestelijk gehandicapten en wij hebben heel efficiënt werk geleverd ten gunste van die minder bedeelden... ieder sprak zijn eigen NL of F en iedereen begreep iedereen... in volle harmonie en dan is het voor mij "Wurst egal"... of de nene moeite doen om de andere taal te spreken... enkel verstokte onwilligen zijn te blameren, maar de grootste hoop mensen zijn redelijk... en daarom is al dat taalgeprul maar relatief... sorry hoor... maar de waarheid heeft zijn rechten... en fantasie is enkel een tijdverdrijf voor een groep fanatiekelingen... ik ben en blijf België een artificieel wangedrocht uit vorige eeuwen vinden, maar zolang de europese integratie geen feit is, moet het zijn dienst blijven doen... de rest is fantasie....
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En nog steeds geen voorbeeld, wel veel gepraat...
![]() |
#63 |
|
![]() Kijk eens aan, in dit onderwerp konden de belgicisten ook al niets verzinnen. De geschiedenis herhaalt zich...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Erg... In drie onderwerpen over solidariteit gaan de belgicisten en wallinganten af. En toch altijd maar kraaien over die solidariteit. Zo hol...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de ULB heeft indertijd de cijfers opgevraagd van die studie die aantoonde dat Wallonië in de 19e eeuw nooit solidair is geweest met Vlaanderen. De ULB kondigde toen aan dat ze die cijfers eens gingen weerleggen. De studie werd doorgespeeld en ondertussen zijn we enkele jaren verder en horen we de ULB niet meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B.v.: elke werkende Waal draagt op dezelfde wijze bij aan de Belgische solidariteitsmechanismen als werkende Vlamingen in gelijkaardige werksituaties. Als jullie daar over wensen te kijken en blind willen gloriëren dat Wallonië niet solidair is, tsja, dan maken jullie jezelf toch enigszins belachelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer dan in jullie 'verwijten' met correct woordgebruik de eventuele ware schuldigen te viseren i.p.v. Waal Modaal.
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het onthouden als je nog eens komt pronken met een 'marginaal' miljoen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Partijlid
|
![]() wacht,
ik denk dat ik een déj�*-vu heb van dit onderwerp |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |