![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Minister-President
|
[quote=twitterendwaterding;6697569]Ben jij altijd zo (ver)biitter(d)?[/QUOTE
Soms ben ik ook sweet!
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 28 juni 2013 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Europees Commissaris
|
Dat is geen kwestie van 'productief laten worden'. Dat is een kwestie van gewoon afschaffen. Bij wijze van spreken, 5 man aan een loket om Uwe pas 20 keer om te draaien, dat is niet productief en niet competitief. Daar betaalt geen kat voor, moest het Staatsapparaat je niet dwingen.
|
|
|
#65 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Ze hebben dan ook voedselbanken waar overtollig voedsel van firma's wordt verdeeld. In Amsterdam is een hele grote voedselbank en die moest verhuizen omdat er te weinig parkeerrruimte was. Citaat:
Ook armoede is relatief. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als ge daar het antwoord op weet,dan weet ge ook waarom er zoveel overheids jobs zijn,men heeft ons verplicht de levensduurte te volgen,en al die sociale tussenkomsten en doppers zij er gekomen omdat het aanbod lager was dan de markt,kus uw beide handjes man dat ge nog werk hebt,en dat is net dezelfde gedachtegang die het overheidspersoneel heeft,mijn job mijn leven!
|
|
|
|
#67 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Amai, wat een openbaring. Ik heb een idee. Als de overheid nu de helft van de doppers putten laat graven, en de andere helft die weer laat opvullen, dan is er werk voor iedereen! Dan zijn alle doppers ambtenaren met een job! Hoera! Het feit dat ik een job heb, ligt aan het feit dat er vraag is naar de dienst die ik bewijs, en mensen bereid zijn daar een prijs voor te betalen. Het feit dat jij een job hebt, duidt erop dat de overheid erin slaagt om een zelfdienende bureaucratie in leven te houden met geroofde vruchten van andermans arbeid.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 juni 2013 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Feit is wel dat ge niet kunt zonder leraren,zonder treinen,bussen,wegenwerkers(onderaannemers weliswaar maar betaald door de overheid )belasting ambtenaren, politie,justitie,ministeries,toezichthouders enz... dat het aantal te groot is daar kan men discussie over hebben,maar kijk naar wat de crisis veroorzaakt heeft in de VS geen toezicht op banken en beurzen geen inmenging maar wel kapitalistische winstmarges gestoeld op bedrog en fraude. Ik stel dat over vraag en aanbod een antwoord open moet blijven,maar wie gaat ge dat werk laten doen als ge dat personeel buitenzet? Laat ge het uitvoeren door privébedrijven,dan moet ge denken aan de kost! En dan zal het niet op uw bord komen via belastingen, maar wel rechtstreeks te betalen,ik wens u veel geluk
|
|
|
|
#69 | ||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan geen regelneverij toepassen zonder regelneven. Zonder die zever leven, dat zou perfect gaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Danku, want dankzij het feit dat er dan concurrentie is en er geen entiteit is die 20 middelmensen inzet gewoon zodat ze niet met hun duimen zitten te draaien, dat dat in veel gevallen goedkoper uitkomen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juni 2013 om 21:29. |
||||||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het recht op menswaardig leven?
De mensenrechtencharter? Ik denk niet dat die dingen daaraan voldoen. Anderzijds, mensen hebben geen incentive om te gaan werken. De moral hazard is veel te groot. Wie uit een sociale woning vertrekt en gaat werken, in België is goed gek. :-/ De hangmat hangt klaar en je wordt er quasi in vastgebonden door bepaalde partijen, die niet liever hebben dan het je daar zo comfortabel mogelijk in maken. Intussen betalen ze (pseudo)intellectuelen om te theoretiseren over hoezeer het wel niet hun eigen schuld is en hoe weinig ze wel niet in staat zijn om iets aan de situatie te voldoen ... (Natuurlijk zijn ze daar niet toe in staat, zou u nog in staat zijn te gaan werken voor 1500 euro en voor alles zelf te moeten dokken als de gebraden kippen je in de mond vliegen en politici enkel maar bezig zijn over hoe ze het je nog beter kunnen maken, de hand gehouden door armoedeverenigingen die vinden dat het leefloon nog veel te laag ligt? Anyway, de politicus die dat voorstelt, wordt openbaar terechtgesteld op de markt van Brussel.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2013 om 22:20. |
|
|
|