Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2013, 13:35   #61
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik heb een kantoorjob. Binnenkort sta ik op straat en wordt mijn werk gedaan door Polen.
Je zou eens moeten weten hoeveel firma's hun Financiele (en andere administratieve)afdelingen outsourcen naar landen zoals Polen.
Bv. Philips, Volvo, Honda, Kraft food,... Ik heb dit aantal serieus zijn stijgen in de laatste 5 jaar.
Merk ik inderdaad bij veel grotere bedrijven. Meer en meer outsourcing en hier steeds het met minder werknemers doen. Ik heb veel bedrijven van +50 tot 100 werknemers naar -20 werknemers zien gaan.

Anderzijds moet je in veel restaurants nog steeds reserveren of je hebt geen plaats. Zitten de brasseries en terrassen nog bij elke straal zon overvol. Zie je overal mooie huizen met twee dure wagens genre audi, BMW of mercedes op de oprit. En als je het nieuws mag geloven is het een drukte tot en met op de luchthavens. Dus crisis?
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 13:42   #62
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De crisis bij de Vlaamse schilders is plots zo hevig dat de helft van hen nog niet weet of hij na de zomer nog een opdracht heeft. Ook de prijzen kelderen, vooral door de goedkope buitenlandse concurrentie.
Bouwunie, de beroepsvereniging van de zelfstandige bouwondernemers, stelde gisteravond haar jaarlijkse sectorstudie voor van de Vlaamse schilders-decorateurs. Die zitten in een diepe crisis, zegt voorzitter Geert Baert uit Hamme. Liefst een op de vijf Vlaamse schildersbedrijven zegt dat het te weinig werk heeft. Twee jaar geleden was dat nog maar een op de tien en vijf jaar geleden zowat niemand.

Wie gaat de dubbele ambtenarenpensioenen betalen?
Dat is een ernstig probleem.

Ik stel voor van nog wat meer boetes uit te schrijven en extra camera's te plaatsen in de Diamantwijk in Antwerpen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 13:57   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Ja, mensen houden graag de schijn op. Ze hebben torenhoge leningen en dus schulden. In de week eten ze een boterhammeke om dan met veel sier in het WE restaurantje te doen. Show is alles en de schijn ophouden de regel. Maar ik weet één ding, we hebben allemaal maar 1 storting per maand en we moeten het allemaal daarmee doen, we kunnen het maar 1 keer uitgeven. En ieder geeft het aan iets anders uit, dat is een keuze. Het probleem is dat niemand wil onderdoen en vooral uiterlijk vertoon is van belang. Men priveert zich liever binnenshuis om buitenshuis grote sier te houden. Zo zit men in elkaar. Van oppervlakkigheid gesproken.
Wat een onzin, het is niet je maandloon, het is wie je papa en mama of je partner zijn die bepalen of je rijk of arm bent.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juni 2013 om 14:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 14:04   #64
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Anderzijds moet je in veel restaurants nog steeds reserveren of je hebt geen plaats. Zitten de brasseries en terrassen nog bij elke straal zon overvol. Zie je overal mooie huizen met twee dure wagens genre audi, BMW of mercedes op de oprit. En als je het nieuws mag geloven is het een drukte tot en met op de luchthavens. Dus crisis?
Hoeveel café's en restaurants zijn er de laatste 3 jaar verdwenen?
De dure auto's : laat mij niet lachen. Iemand die geld heeft die heeft geen eigen auto (slechtste investering die je kunt doen) maar een bedrijfsauto en U weet hoe die getaxeerd worden.
Drukte op de luchthavens : tussen 2004 en 2011 zijn er 1.122.445 nieuwe belgen bijgekomen en die gaan massaal op vakantie in hun herkomstlanden.

Laatst gewijzigd door demonen : 26 juni 2013 om 14:05.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 14:15   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, da weten mijn voeten ook !
Laat uw voeten hier anders posten.
Oud 26 juni 2013, 14:21   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En heeft uwe papa een hoog jobke ? Of je mamake ? Neen ? Ocharme toch.
Oei, heb ik onbewust op uw tenen getrapt?
Oud 26 juni 2013, 14:27   #67
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat een onzin, het is niet je maandloon, het is wie je papa en mama of je partner zijn die bepalen of je rijk of arm bent.
Mijn vader was een gewone bandarbeider en mijn moeder was huisvrouw. Mijn partner werkt samen met mij in onze eigen zaak. Haar ouders zijn gewone werkmensen die nog hun eigen woning aan het afleggen zijn (gescheiden ouders). Rijk zijn we zeker niet maar arm zou ik ook niet direct zeggen Ik zeg liever iets beter bemiddeld dan het gemiddelde. Met dat verschil dat we wel een mooi huis hebben, enkele mooie wagens maar dat het naar de buitenwereld niet gezien zal worden.
Oud 26 juni 2013, 14:31   #68
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die café's en restaurants zijn ni verdwenen omdat de mensen niet kwamen, want overal is het drummen om een plaatsje te krijgen, met de eeuwige vraag : Heeft u gereserveerd ?
Iemand die genoeg geld heeft, die kijkt naar niks, die koopt wat hij wilt ongeacht wat hij kan inbrengen of niet in zijn belastingen.

De nieuwe belgen die laten de economie draaien, die ontvangen 7 keer
Sinds het rookverbod van start ging in 2011 zijn er in België 3014 cafés verdwenen.Faillissementen en stopzettingen zijn met 34 procent gestegen. Het aantal nieuwe cafés is met 22 procent is gedaald.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...0336832001.htm
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 14:32   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vader was een gewone bandarbeider en mijn moeder was huisvrouw. Mijn partner werkt samen met mij in onze eigen zaak. Haar ouders zijn gewone werkmensen die nog hun eigen woning aan het afleggen zijn (gescheiden ouders). Rijk zijn we zeker niet maar arm zou ik ook niet direct zeggen Ik zeg liever iets beter bemiddeld dan het gemiddelde. Met dat verschil dat we wel een mooi huis hebben, enkele mooie wagens maar dat het naar de buitenwereld niet gezien zal worden.
Kan jij je voorstellen dat er een enorm verschil zou zijn moesten je ouders en schoonouders rijk zijn?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juni 2013 om 14:32.
Oud 26 juni 2013, 14:33   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, maar jij had het over niet enkel je loon maar inkomsten via mama en papa. En, is dat dan zo bij jou ?
Dat zijn uw zaken niet.
Ik geloof dat het niveau van welvaart van de wieg waar je uitkroop een meer determinerende factor is qua rijkdom, dan het inkomen dat je verdient.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juni 2013 om 14:36.
Oud 26 juni 2013, 14:36   #71
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

alweer over geld bezig, cherie?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 14:38   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom begin je er dan over ?
Waar ben ik over begonnen?
Wat is het juist wat je stoort??
Oud 26 juni 2013, 14:38   #73
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hoeveel café's en restaurants zijn er de laatste 3 jaar verdwenen?
De dure auto's : laat mij niet lachen. Iemand die geld heeft die heeft geen eigen auto (slechtste investering die je kunt doen) maar een bedrijfsauto en U weet hoe die getaxeerd worden.
Drukte op de luchthavens : tussen 2004 en 2011 zijn er 1.122.445 nieuwe belgen bijgekomen en die gaan massaal op vakantie in hun herkomstlanden.
Dat de horeca afziet is aan veel zaken te wijten. Mensen gaan gewoon minder naar een gewoon café. Ook het rookverbod heeft veel kwaad gedaan. En dat er veel met een café of brasserie beginnen zonder ook maar enige vorm van voorstudie. Wat er 's avonds in de kassa zit is geen winst die in de trendy luxediscotheken erdoor mag gedraaid worden. Dat vergeten er heel veel.

Over luxewagens en taxatie bedoelt u zeker de beruchte VAA. Een lachertje waar vorig jaar veel ondernemers in paniek hun wagens dumpten. En akkoord dat zijn leasings en geen aankopen. Maar dat is puur om fiscale redenen. Waar heeft de VAA voor gezorgd : dat de iets oudere wagens met een hele hoge CO2 uitstoot privé zijn gezet. Of gewoon nummerplaat binnen gestuurd maar wagen(s) nog wel in de Boekhouding = ook geen VAA. Er zijn andere veel gunstigere VAA wagens in de plaats gekomen, en de nieuwere wagens worden beter en beter op dat vlak.

En over reizen : iedereen kent wel iemand, of zichzelf, die een wintervakantie doen, één of twee zomervakanties en dan nog enkele weekendtrips per jaar doen. Het zijn niet alleen de nieuwe Belgen die naar hun land van herkomst op vakantie gaan
Oud 26 juni 2013, 14:42   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij begon over mama en papa
Ja, dat was een algemene stelling.
Wat is er daar nu mis mee?
Oud 26 juni 2013, 14:42   #75
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan jij je voorstellen dat er een enorm verschil zou zijn moesten je ouders en schoonouders rijk zijn?
Ik kan me dat voorstellen maar moest het zo zijn dan zou ik het toch niet aanvaard hebben. Natuurlijk wel hoor Maar uw eigenwaarde is dan toch een pak minder. Ik heb ook mensen in mijn vriendenkring die alles gekregen hebben. Op hun 24e al een eigen nieuwbouw villa en dikke mercedes. En elke maand een dik loon als werknemer bij papa in het bedrijf. Maar eigenwaarde = nul en gelukkig zijn die zeker niet.
Oud 26 juni 2013, 14:45   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me dat voorstellen maar moest het zo zijn dan zou ik het toch niet aanvaard hebben. Natuurlijk wel hoor Maar uw eigenwaarde is dan toch een pak minder. Ik heb ook mensen in mijn vriendenkring die alles gekregen hebben. Op hun 24e al een eigen nieuwbouw villa en dikke mercedes. En elke maand een dik loon als werknemer bij papa in het bedrijf. Maar eigenwaarde = nul en gelukkig zijn die zeker niet.
Inderdaad.
Nu, hoeveel zou de buuurman met onbemiddelde ouders, netto meer moeten verdienen om dezelfde levensstijl te kunnen onderhouden?
Oud 26 juni 2013, 14:47   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Over wat discussiëren we hier en jij begon over mama en papa.

Ik viel uit de wieg ben blijven bonken. Tuurlijk hangt de levensstandaard mede af van wat je erft of meekrijgt van thuis. Wie kan er nu een woning kopen van 4 �* 500.000 euro zonder hulp van ouders of je moet heel jong beginnen en 30 �* 40 jaar afbetalen, gans je leven de riem aanspannen en toch o zo gelukkig zijn met de baksteen die je hebt en het onderhoud ervan.
Is de rook eindelijk om je hoofd verdwenen?
Oud 26 juni 2013, 14:49   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar draait alles om. Wist ge dat niet ?
Jawel. Maar ik dacht begrepen te hebben dat het niet leidt tot "echt geluk" of zoiets. Dus dacht ik: och ja, de Cherie is nog een deftige mens, die loopt niet heelder dagen te zeuren over geld. Maar dan zie ik je niks anders doen. Vandaar de vraag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 juni 2013, 15:14   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt geld samen met deftig zijn ? Misschien een topic
Ben ik geldbelust ? Nee, zeker niet. Praat ik graag over geld ? Jazeker. Maar ook over heel veel andere dingen. Dus be my guest
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Sorry
Oud 26 juni 2013, 15:28   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Quand nous en serons au temps des cerises
Et gai rossignol et merle moqueur
Seront tous en fête
Les belles auront la folie en tête
Et les amoureux du soleil au cœur
Quand nous chanterons le temps des cerises
Sifflera bien mieux le merle moqueur

Mais il est bien court , le temps des cerises
Où l'on s'en va deux cueillir en rêvant
Des pendants d'oreilles
Cerises d'amour aux robes pareilles (aux larmes pareilles)
Tombant sous la feuille en goutte de sang
Mais il est bien court le temps des cerises
Pendants de corail qu'on cueille en rêvant

Quand vous en serez au temps des cerises
Si vous avez peur de chagrins d'amour
Evitez les belles
Moi qui ne crains pas les peines cruelles
Je ne vivrai pas sans souffrir un jour
Quand vous en serez au temps des cerises
Vous aurez aussi des chagrins d'amour

J'aimerai toujours le temps des cerises,
C'est de ce temps-l�* que je garde au cœur
Une plaie ouverte
Et Dame Fortune en m' étant offerte
Ne saura jamais calmer ma douleur
J'aimerai toujours le temps des cerises
Et le souvenir que je garde au cœur
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be