Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2013, 11:54   #61
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergist je schromelijk en je blijft je vergissen. Vermoedelijk omdat je verblind bent door je ontslag.

Een ambtenaar draagt bij aan de taken die de overheid op zich moet nemen, ingevolge democratische beslissingen in het parlement.

Dat zijn meestal niet direct tastbare goederen die geproduceerd worden, maar dat wil niets zetten.
Als Helmut Lotti ergens optreedt, produceert hij geen tastbaar goed, maar wel amusement en 'cultuur'. En hij wordt daarvoor betaald.

Laatste bemerking: met wat ik gedaan en gepresteerd heb, en als ik vergelijk met mijn kameraden uit het middelbaar, verdiende ik de helft te weinig, en zou ik boven op mijn huidig pensioen een gouden handdruk moeten gekregen hebben ter waarde van 250.000 euro netto.

.
De meeste ambtenaren vinden allemaal dat ze geweldig en nuttig werk verricht hebben.
Zelfs de nietsnutten.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 11:59   #62
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
De meeste ambtenaren vinden allemaal dat ze geweldig en nuttig werk verricht hebben.
Zelfs de nietsnutten.
Heb je nu eigenlijk al de bron gevonden dat de pensioenen die de gemeentes nu moeten uitbetalen het dubbele zijn van 'helden' zoals jij die een privépensioen hebben?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 12:11   #63
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft zelfs een ambtenaar recht op een pensioen. Maar alleszins niet (veel) meer dan in de privé.

Nu brengen de pensioenen van diegenen die beweren ten dienste van de burger te staan heel onze maatschappij in het gevaar.
Aangezien onze ambtenaren steeds het welzijn van de burger dienstig willen zijn, gaan die er waarschijnlijk ook geen probleem van maken dat zij hetzelfde pensioen zullen gaan ontvangen als die burger.

Of zullen ze - zoals de bediendenvakbonden - wel willen dat de pensioenen gelijk gesteld worden maar dan die van de gewone werkende mens met die van hen?
Ik heb daar persoonlijk inderdaad geen probleem mee om hetzelfde pensioen te krijgen als dat van een werknemer in de privé-sector, maar dan natuurlijk wel op voorwaarde dat mijn loon verhoogd wordt naar dat van die werknemer in de privé-sector. Zie je: de reden waarom wij een iets hoger pensioen krijgen, is omdat wij gedurende onze carrière minder verdiend hebben. Men noemt dat ook nog "uitgesteld loon".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 12:17   #64
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb daar persoonlijk inderdaad geen probleem mee om hetzelfde pensioen te krijgen als dat van een werknemer in de privé-sector, maar dan natuurlijk wel op voorwaarde dat mijn loon verhoogd wordt naar dat van die werknemer in de privé-sector. Zie je: de reden waarom wij een iets hoger pensioen krijgen, is omdat wij gedurende onze carrière minder verdiend hebben. Men noemt dat ook nog "uitgesteld loon".
Dat geloof je zelf toch niet (meer)?

Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 29 juni 2013 om 12:17.
Oud 29 juni 2013, 12:18   #65
demonen
Banneling

Standaard

Debat te volgen op Actua TV (dit weekend) :
- de laatste 15 jaar zijn in België 60% van alle nieuwe jobs GESUBSIDIEERDE jobs (dragen NIETS bij tot het BNP).
- 1.300.000 mensen in België trokken in 2012 een RVA-uitkering.
- België is het enige land ter wereld waar werkloosheidsuitkeringen onbeperkt zijn in tijd.
- in geen enkel land ter wereld verdienen ambtenaren gemiddeld meer dan in de privé-sector.
- in geen enkel land ter wereld hebben ambtenaren een pensioen dat hoger ligt dan in de privé.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 12:18   #66
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
zijn schuldig.
Ik lees ze al lang. Ze zijn zeker zo intelligent als ik. Zij kunnen werken. Maar zij willen niet. Ik heb opgediend. Stront gekuist. Machines gedraaid. Dozen verzet. data ingegeven. Oude lelijke mannen en vrouwen een leuke tijd bezorgt.

De vakbond heeft de apartheid gecreëerd. Tamzakken vragen niet liever dan een steen voor de ntre dam te mogen aangeven. WEL die steen geef ik u niet aan. Kruipers van politics. Al en wie op gij spuwt heb ik al in tranen gezien. Jong de rug gebroken, de haren in de stront, uw rimpels plat gestreken , uw kont van vierkant naar rond...
=> Een cursus spelling heeft u overduidelijk nog niet gevolgd...
Ik laat uw woorden verder voor wat ze zijn.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 12:21   #67
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Heb je nu eigenlijk al de bron gevonden dat de pensioenen die de gemeentes nu moeten uitbetalen het dubbele zijn van 'helden' zoals jij die een privépensioen hebben?
Denk jij dat het gemiddelde van die gasten maar het dubbele van het gemiddelde van een zelfstandige 'krijgen'?
Oud 29 juni 2013, 12:26   #68
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
- in geen enkel land ter wereld verdienen ambtenaren gemiddeld meer dan in de privé-sector.
- in geen enkel land ter wereld hebben ambtenaren een pensioen dat hoger ligt dan in de privé.
Geraak je inhoudelijk verder dan dit?

dus graag de bron dat de ambtenaren die NU op pensioen gaan gemiddeld meer verdiend hebben dan hun collega's in de privé, bekeken over de hele loopbaan natuurlijk?

En nogmaals, je post hier altijd maar gratuit scheldposts tegen elke ambtenaar om dan statistische fouten te maken om je jezelf wijs te maken dat alle ambtenaren dikke profiteurs zijn.

Dus: Het einde der tijden nadert: Geef nu eens de bron waar je aantoont dat de ambtenaren die nu op pensioen gaan en ten laste van de gemeentes komen, gemiddeld het dubbele pensioen hebben, en voor alle duidelijkheid, je moet een onderscheid maken tussen het gemiddelde van alle ambtenaren en deze die op kosten van de gemeenten op pensioen gaan (want daar zit volgens mij een verschil op).

Veel succes! Misschien leidt het wel tot een inhoudelijke discussie!
Oud 29 juni 2013, 12:28   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geloof je zelf toch niet (meer)?
Dat is geen kwestie van geloven; dat is een kwestie van weten.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 12:30   #70
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergist je schromelijk en je blijft je vergissen. Vermoedelijk omdat je verblind bent door je ontslag.

Een ambtenaar draagt bij aan de taken die de overheid op zich moet nemen, ingevolge democratische beslissingen in het parlement.

Dat zijn meestal niet direct tastbare goederen die geproduceerd worden, maar dat wil niets zetten.
Als Helmut Lotti ergens optreedt, produceert hij geen tastbaar goed, maar wel amusement en 'cultuur'. En hij wordt daarvoor betaald.

Laatste bemerking: met wat ik gedaan en gepresteerd heb, en als ik vergelijk met mijn kameraden uit het middelbaar, verdiende ik de helft te weinig, en zou ik boven op mijn huidig pensioen een gouden handdruk moeten gekregen hebben ter waarde van 250.000 euro netto.

.
Ik ben blij dat U impliciet toegeeft nooit iets bijgedragen te hebben.
U bent een netto-ontvanger.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 12:32   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat denk je nu te bereiken met die woordenkramerij?

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 12:42   #72
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is geen kwestie van geloven; dat is een kwestie van weten.

Zie hier
Oud 29 juni 2013, 12:46   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik dus al zei: de privé-sector betaalt beter. Dank om het even te willen bevestigen, ook al is het maar met een afbeeldinkje van een of andere obscure website...

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 12:48   #74
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
enkel financieel slimmen, het werk dat ze doen is wel gedaan he.
Oud 29 juni 2013, 12:49   #75
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
enkel financieel slimmen, het werk dat ze doen is wel gedaan he.
Oud 29 juni 2013, 13:19   #76
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, stel voor dat je bij de proclamatie van je kinderen, of het ophalen van je peuter uit de kleuterschool eventjes meldt dat kleuteronderwijzers enkel netto-ontvangers zijn en niets hebben bijgedragen aan de maatschappij, die jij als grote held rechthoudt met je belastingen.
Ik veronderstel dat jij je kinderen zelf hebt leren lezen? Dat je zelf instaat voor de politionele taken in je straat en dat je je afval zelf ophaalt en verwerkt?
Dus ze hebben lang genoeg van mensen zoals demonen en jou geprofiteerd! Die arme man heeft zichzelf op zijn lange carrieer zodanig goed professioneel ontwikkeld dat op het moment dat zijn werkgever hem niet meer nodig heeft, hem enkel de mogelijkheid rest om te gaan profiteren van het systeem!

Laatst gewijzigd door westdiep : 29 juni 2013 om 13:19.
Oud 29 juni 2013, 13:23   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helmut Lotti gebruikt geen repressie om betaald te worden. De overheid wel.

Citaat:
Het berouw komt bij jou na de feiten. Typische houding voor laffe ambtenaren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2013 om 13:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 13:24   #78
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, stel voor dat je bij de proclamatie van je kinderen, of het ophalen van je peuter uit de kleuterschool eventjes meldt dat kleuteronderwijzers enkel netto-ontvangers zijn en niets hebben bijgedragen aan de maatschappij, die jij als grote held rechthoudt met je belastingen.
Ik veronderstel dat jij je kinderen zelf hebt leren lezen? Dat je zelf instaat voor de politionele taken in je straat en dat je je afval zelf ophaalt en verwerkt?
Dus ze hebben lang genoeg van mensen zoals demonen en jou geprofiteerd! Die arme man heeft zichzelf op zijn lange carrieer zodanig goed professioneel ontwikkeld dat op het moment dat zijn werkgever hem niet meer nodig heeft, hem enkel de mogelijkheid rest om te gaan profiteren van het systeem!
Weet je... ik ben zelf een tiental jaren ambtenaar geweest.
Oud 29 juni 2013, 13:30   #79
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weet je... ik ben zelf een tiental jaren ambtenaar geweest.
Ik hoop voor jou en de belastingbetalende gemeenschap dat je mening over ambtenaren en hun bijdrage aan de maatschappij geen veralgemening is van jouw passage als ambtenaar. Maar, laat me raden, je maatschappelijke verantwoordelijkheidszin en wroeging dat je wedde door de maatschappij betaald werd hebben je gedreven tot het stopzetten van je werkzaamheden als ambtenaar en nu werk je voor minder geld en slechtere omstandigheden in de privé?
Oud 30 juni 2013, 12:28   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betreur het dat al het werk dat ik gedaan heb, door jou niet gewaardeerd wordt.
Nu, mijn bezorgdheid dat ik nu minder pensioen zou trekken is overbodig geweest. Mijn centen voor de maand juli staan al op mijn rekening.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be