![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Is er eigenlijk iets gedaan aan de andere belangrijke verschillen?
Zo hebben arbeiders erg korte proefperioden(1 a 2 weken) en bedienden vaak erg lange(jaar is al niet ongewoon). |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ter info: enkele jaren geleden werd in Duitsland een studie gedaan naar het verschil in performantie tussen bedrijven. Bleek dat (vooral grotere bedrijven, met MBA-stijl managers) zo gauw het wat minder ging werknemers ontsloegen, terwijl andere (vooral KMO's) hun personeel bleven doorbetalen, zelfs als er niet voldoende werk was. Gevolg: de eerste categorie zat met sociale onrust, imagoverlies, ontslagvergoedingen, kosten voor aanwerving en kosten voor opleiding. De tweede categorie had bij het hernemen van de economie loyale en goed opgeleide werknemers in dienst - en deed het op langere termijn een stuk beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog een Nationale kieskring en de vlaamsnationalisten kunnen voor de PS stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen men hier oreerde dat de economie belangrijker was dan de staatshervorming bij de formatie was u andere mening toegedaan........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() De heerschappen die hier weer over ambtenaren zeveren, doen aan off-topic afleidingsmanoeuvre. Dit bewijst dat de regering Di Rupo opnieuw doet wat haar voogangers niet konden.
![]()
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() """Vanaf 9 juli 2013 wordt het arrest van het Grondwettelijk Hof (7 juli 2011)over het eenheidsstatuut van kracht. Dit betekent dat ondernemingen geen onderscheid meer mogen maken tussen arbeiders en bedienden, en dit in eerste instantie voor de onbetaalde carensdag en de opzeggingstermijn voor arbeiders.
Op 5 juli hebben de sociale partners en de overheid een akkoord bereikt omtrent de opzeggingstermijnen en de carensdag. Daarnaast is er het engagement om tegen 1 januari 2014 de andere verschilpunten (ondermeer vakantiegeld en aanvullende pensioenen) weg te werken. Ondanks dit akkoord zal er op 9 juli nog geen aangepaste wetgeving zijn. Concreet blijft de huidige wetgeving dus voorlopig van kracht, ook al is deze door het Hof eigenlijk ongrondwettig verklaard. De huidige situatie rond het eenheidsstatuut kan vanaf 9 juli dus bij veel ondernemingen nog leiden tot onzekerheid.""" http://www.sdworx.be/nl-be/sd-worx-c...FYTItAod3mUA4g Ik zou toch niet zo hoog van de toren blazen moest ik in hun schoenen staan.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 juli 2013 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schrik doet soms wonderen maar die schrik kan natuurlijk niet verhinderen dat ons landje uit twee volkeren bestaat... met tegengestelde behoeften en verwachtingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bref, doordat er een loonstop is en doordat er inflatie is, stop ik de bazen iedere dag een paar euro's toe. Dit is een gestage en wordt almaar toenemende drainage van mijn portemonnee. Net zoals vele collega's kaderleden, presteer ik overtijd, die net zoals bij voorgemelde collega's niet vergoed wordt. Als klap op de vuurpijl, leverde ik gisteren - als ik de kranten mag geloven met dank aan het egoloze feminiene triumviraat Monica, Yasmine & Eva - bovendien een stevig deel van mijn opzegvergoeding in.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 juli 2013 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. ik beef .. ik schud .. de middenstand dreigt op straat te komen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(wonderlijk dat iemand weet wat ik zou doen zonder dat ik ook maar 1 woord daarover heb gezegd/geschreven.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 juli 2013 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() opgelet: voor de bouwsector geldt dit eenheidsstatuut niet
De Confederatie Bouw is verheugd dat de sociale partners tot een akkoord zijn gekomen in het dossier over het eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden. "Met 175.000 arbeiders is de bouw immers een van de meest betrokken sectoren", laat de Confederatie weten in een persbericht. "Voor de bouwbedrijven was het ondenkbaar dat de opzeggingstermijnen van de arbeiders te hoog zouden worden opgetrokken. Dat had in de bouw, een sector met 81 procent arbeiders, tot een sociaal en economisch drama geleid. Het is dus goed dat de onderhandelaars gezorgd hebben voor een uitzonderingsregime voor bepaalde activiteiten. Het ziet ernaar uit dat dit voor de activiteiten op bouwplaatsen een verworven feit is", klinkt het. "Dit akkoord is van groot belang en houdt bovendien rekening met de typische kenmerken van onze sector. Wij behouden zo de aantrekkelijkheid van een vaste job in de bouw", reageert Robert de Mûelenaere, gedelegeerd bestuurder van de Confederatie Bouw. Dit is toch discriminatie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |