Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2013, 17:34   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dan ga je er natuurlijk wel volstrekt ongefundeerd vanuit dat we met 100/80 verhoudingen te maken hebben.
Ge gaat me toch niet vertellen dat in een onafhankelijk Vlaanderen het aantal ministers en administratie zal gehalveerd zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 17:36   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge gaat me toch niet vertellen dat in een onafhankelijk Vlaanderen het aantal ministers en administratie zal gehalveerd zijn?
Neen, maar waar uw rekening niet klopt, is dat de 100 zakkenvullers, of ze nu Federaal of Regionaal zijn, Franstalig of Vlaams, nu ook allemaal door Vlaanderen worden betaald.
Oud 8 juli 2013, 17:37   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van 6 regeringen naar 1 regering. Van 2 koningen en 3 koninginnen naar 0. Wellicht zullen er wel wat ambtenaren bijkomen om bepaalde zaken op te vangen, maar jij zal toch mogen aantonen dat we 80% gaan overhouden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 17:39   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En ze hebben verdorie overschot van gelijk. Ik zou die kwal ook niet op mijn feestjes willen...
Toch heeft u hem uitgenodigd, en hij was er met plezier.
Oud 8 juli 2013, 17:43   #65
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft de NVA de zesde staatshervoroming mede ondertekend? Neen?
Wat is dan het probleem?

Bleiters.

Eerst aan de kant gaan staan omdat een meerderheid de spelregels van NVA niet aanvaardt. Ter herinnering: bij de federale verkiezingen van 2010 haalde NVA 17,4% van de stemmen.
En dan bleiten omdat ze niet meespelen.

Klein kinderen.
Je percentage van 17,4 % heb je herleid tot het federale niveau. In werkelijkheid haalde de N-VA 28,2 % in Vlaanderen en Brussel. Je weet dat evengoed als ik. In de hoop de goegemeente te misleiden vervorm je dus de cijfers. Een typische belgicisten-truuk. Maar één die niet pakt. Moet ik eens de omrekening doen van alle belgische partijen op nationaal vlak? Er zullen partijen bij zijn die met moeite 5 % halen. Je bent dus een bedrieger maar dat wist ik al, paljas.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 17:48   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Toch heeft u hem uitgenodigd, en hij was er met plezier.
Ik heb hem helemaal niet uitgenodigd en ik ben ook helemaal niet onder de indruk van zo'n lam publiciteitsstuntje van dezelfde man die zijn werknemers verbood om een regenboog t-shirt te dragen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 17:50   #67
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

BDW zal niet aanwezig zijn, maar iets zegt me dat hij een vooraanstaand gespreksonderwerp aan de tafel zal vormen.
Dus in zekere zin is hij der wel.
Ik vind ook niet dat het er toe doet. Zelf zou BDW deze feesten waarschijnlijk ook liever vermijden. Wat er wel toe doet is hoe roi Philippe in 2014 de federale formatie opdrachten zal organiseren. Daar zal pas duidelijk worden in hoeverre hij respect kan opbrengen voor Vlaamse kiezers.
Oud 8 juli 2013, 18:05   #68
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb hem helemaal niet uitgenodigd en ik ben ook helemaal niet onder de indruk van zo'n lam publiciteitsstuntje van dezelfde man die zijn werknemers verbood om een regenboog t-shirt te dragen...
Toch is je toon veranderd. Naar het schijnt gaat Fluppe enig personeel aanwerven. Gesolliciteerd?

Laatst gewijzigd door robert t : 8 juli 2013 om 18:07.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 19:14   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Le Roi reçoit...

Oftewel : de koning ontvangt samen met de koningin, prins Philippe en prinses Mathilde:

Maandag 8 juli is er een eerste afspraak voor een diner op het paleis met alle partijleiders van de partijen die de zesde staatshervorming hebben ondertekend : PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. Plus de Eerste minister Elio di Rupo en de twee staatssecretarissen voor institutionele hervormingen, zijnde Servais Verherstraeten (CD&V) et Melchior Wathelet (cdH).
Er komen daarna nog drie dergelijke ontmoetingen voor de benoeming van Koning Philippe op 21 juli:
Woensdag 10 juli : met alle eerste-ministers onder zijn koningschap
Vrijdag 12 juli : met de verschillende minister-presidenten
Maandag 15 juli : met de gehele Federale Regering.

Met andere woorden, veel boeffen op onze kosten met zoveel mogelijk politiekers, maar vooral alles doen om de grootste partij van Vlaanderen te mijden.

Goe bezig, messieurs les royautés ...

BRON
Dewinter wordt naar alle waarschijnlijkheid ook gemeden.

Whats the problem ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 19:19   #70
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Whats the problem ?
De "republikeinen" willen bij de Koning...
Oud 8 juli 2013, 19:19   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De "republikeinen" willen bij de Koning...
Misschien kunnen ze in alle beslotenheid apart naar de Koning ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 19:27   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ziet u de Koning van Spanje al ijveren voor het succes van de ETA ? Of Cameron voor dat van de IRA of Sinn Fein?
Helemaal te vergelijken met de NVA, juist.
Zielige kleuterpraat.
De NVA is de grootste partij van het land, ttz heeft de meeste kiezers achter zich, in een landsgedeelte dat 60% van de inwoners telt en de economische motor van dit landje is die voor hun centen zorgt, anders waren ze een soort ontwikkelingsland...
Hoeft het Hof zich niet over druk te maken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 19:44   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je percentage van 17,4 % heb je herleid tot het federale niveau. In werkelijkheid haalde de N-VA 28,2 % in Vlaanderen en Brussel. Je weet dat evengoed als ik. In de hoop de goegemeente te misleiden vervorm je dus de cijfers. Een typische belgicisten-truuk. Maar één die niet pakt. Moet ik eens de omrekening doen van alle belgische partijen op nationaal vlak? Er zullen partijen bij zijn die met moeite 5 % halen. Je bent dus een bedrieger maar dat wist ik al, paljas.
De enige die mensen misleiden zijn de NVA aanhangers. Het is niet omdat ge Bijna 30% haalt in het Vlaamse gewest dat ge iun België een democratische meerderheid hebt.

In België vertegenwoordigt NVA 17,4% van de kiezers. Niet meer en niet minder. Democratie wil zeggen dat de meerderheid beslist Dat is in principe dus 50%+1stem. Zelfs al heeft de NVA in Vlaanderen 55% van de stemmen, dan vormen ze in ons Belgische land nog steeds géén democratische meerderheid. Wie iets anders beweert is een misleider en leugenaar.

Ik mag dan al een paljas zijn. Ik zal een paljas, of lastige luis zijn. Maar voor dat ge mij een bedrieger noemt moet ge met bewijzen komen. Wat gij vertelt is gewoon domme praat. Het ging in 2010 om federale verkiezingen.

En om heel correct te zijn. Gebaseerd op deze cijfers voor de kamer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010

NVA behaalde 1.1135.617 stemmen. Er waren 7.311.119 stemgerechtigden, waarvan 6.527.367 een stem uitbrachten.
Als ik goed geteld heb, heeft NVA dus 15,532% van de Belgische stemgerechtigden in 2010 achter zich kunnen scharen. Beweren dat ze hierdoor een democratische meerderheid zouden verworven hebben of niet mochten gepasseerd worden is hoogheidswaanzin .

Laatst gewijzigd door pajoske : 8 juli 2013 om 19:45.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 19:52   #74
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige die mensen misleiden zijn de NVA aanhangers. Het is niet omdat ge Bijna 30% haalt in het Vlaamse gewest dat ge iun België een democratische meerderheid hebt.

In België vertegenwoordigt NVA 17,4% van de kiezers. Niet meer en niet minder. Democratie wil zeggen dat de meerderheid beslist Dat is in principe dus 50%+1stem. Zelfs al heeft de NVA in Vlaanderen 55% van de stemmen, dan vormen ze in ons Belgische land nog steeds géén democratische meerderheid. Wie iets anders beweert is een misleider en leugenaar.

Ik mag dan al een paljas zijn. Ik zal een paljas, of lastige luis zijn. Maar voor dat ge mij een bedrieger noemt moet ge met bewijzen komen. Wat gij vertelt is gewoon domme praat. Het ging in 2010 om federale verkiezingen.

En om heel correct te zijn. Gebaseerd op deze cijfers voor de kamer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010

NVA behaalde 1.1135.617 stemmen. Er waren 7.311.119 stemgerechtigden, waarvan 6.527.367 een stem uitbrachten.
Als ik goed geteld heb, heeft NVA dus 15,532% van de Belgische stemgerechtigden in 2010 achter zich kunnen scharen. Beweren dat ze hierdoor een democratische meerderheid zouden verworven hebben of niet mochten gepasseerd worden is hoogheidswaanzin .
En wanneer maak je nu dezelfde soort berekening voor AL de partijen uit beide landsgedeelten die dit landje rijk is?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:03   #75
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Maar man toch, zitten ze in de federale regering? neen toch? wel, dan zijn het oppositiepartijen.
Bedankt voor je verduidelijking. Dit is écht nieuws dat je hier brengt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:04   #76
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Buiten enkele zieke geesten ziet niemand de N-VA terroristische aanslagen plegen. Uw vergelijking is er dus weer eentje van BUB-niveau.
ETA en het IRA terroristen noemen gaat me te ver. Maar je moet onafhankelijkheid weldegelijk op de "democratische" manier bereiken, vind ik toch tenminste.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:11   #77
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn oppositiepartijen.

Eigenlijk kon de koning moeilijk alleen maar de regeringspartijen uitnodigen, want dat is een minderheidsregering aan Vlaamse kant. Dus maar iets vinden om een paar partijen erbij te halen met als smoes 'ze hebben de staatshervorming mee gestemd'. Wat is dat nu voor onzin. Worden partijen nu uitgenodigd op basis van wat voor wet er gestemd wordt?
De belangrijkste fase van de laatste jaren op politiek vlak was de regeringsvorming + de staatshervorming die het land gaat modelleren voor de komende jaren. Het is dan ook niet onlogisch dat ze naast de regeringspartijen ook de voorzitters van de partijen die deze staatshervorming mee mogelijk maakten uitnodigen.
Dat je als tegenstander van die staatshervorming wil spelen op woorden kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar ik denk echt niet dat de koning jouw of mijn toelating nodig heeft om iemand al dan niet uit te nodigen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:11   #78
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Whats the problem ?
Dewinter is een "bijna" (voor-)naamgenoot van de nieuwe koning ... misschien daarom?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:13   #79
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:

Eerst een klein vraagje: 'Is België democratisch tot stand gekomen?'
En nog één: 'Vind je ons landje echt democratisch?'
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:15   #80
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoeveel van die 6.527.367 stemgerechtigden konden een stem op N-VA uitbrengen?
Dat vergeet je natuurlijk gemakkelijkheidshalve.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be