Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 14:01   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nog even de quote waaruit blijkt dat Jan vdb alvast ten opzichte van de joden een sterke "bloed en bodem" aanhanger is.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
Steeds zal de schaamte van godsmoord op het joodse volk drukken en zal het volk Israël geen rust kennen op aan het einde der tijden. Nergens is hun thuisland. Ook Israël is dat niet, hoe erg die naar menselijke maatstaven moge zijn. Altijd zullen ze vreemden blijven waar ze ook zijn.

Pfft... waar komt die nu mee aanzetten: "Godsmoord".

Bedoelt hij nu de kruisiging van Christus, maar dat waren toch de Romeinen?

En hoe kan nu Christus, zo die al ooit heeft bestaan want ook dat is nog altijd niet historisch bewezen, te vergelijken zijn met het al even hallucinante beeld van een God die alleen in de verbeelding bestaat van hen die 'geloven' dat het wel zo zal zijn?

Bovendien, een volk opzadelen voor de rest van hun dagen, met iets waar ze niet voor verantwoordelijk zijn van een feit dat slechts in de verbeelding bestaat, hoe moet je zoiets interpreteren? Ingecalculeerde volkerenmoord eventueel op een later tijdstip maar het gaat zeker weer gebeuren?

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 14:01.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:33   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik denk dat de echte criminelen nog altijd aan de andere kant van de kassa zitten, maar helaas worden die minder gemakkelijk gegrepen. Veel gemakkelijker blijft het om de slachtoffers te criminaliseren, je hoeft je dan niet eens te verantwoorden want 'het was hun eigen schuld dikken bult'. Harteloze bullshit noem ik dat.
Ge hebt gelijk dat de echte criminelen aan de andere kant van de kassa zitten.
Wat ik mij afvraag is op welke partij zij zouden stemmen ????
Waar vinden ze de meeste steun om niet gegrepen te worden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:35   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien, een volk opzadelen voor de rest van hun dagen, met iets waar ze niet voor verantwoordelijk zijn van een feit dat slechts in de verbeelding bestaat, hoe moet je zoiets interpreteren?
Volgens Jan vdb hebben ze dat op dat moment zelf over hun afgeroepen, en over al hun nakomelingen. Ze hebben het dus met andere woorden "zelf gezocht". Geef toe: als meer up-to-date versie van Mein Kampf misstaat dat toch niet hé...
Oud 13 augustus 2004, 14:37   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EN IK HEB JUIST HIERBOVEN VERTELD DAT DAAR NIETS MIS MEE IS, ZOLANG DAAR (=aan de religieuze kant van de zaak) MAAR GEEN NATIONALITEITSKWESTIE WORDT AAN GEKOPPELD, ZOALS U WEL DOET. U MAG VOOR MIJN PART IMMERS OOK DE CHRISTENEN BESCHOUWEN ALS "EEN VOLK" ZOLANG U MAAR NIET GAAT EISEN DAT DAT "VOLK" EEN BEPAALD GEBIED KAN CLAIMEN.
Ik?

Blijkbaar nog niet begrepen dat de orthodoxe joden de belijdenis aan de bloedlijn koppelen. Een jood is voor hen iemand die uit joodse ouders stamt ofwel op z'n minst een joodse moeder heeft. Wie buiten die criteria valt, is geen jood, tenzij hij zich bekeert tot het jodendom en op die manier niet alleen het joodse geloof aanneemt maar ook jood wordt.

Blijkbaar wilt u voortdurend stellen dat ik dat zeg. Daarom geef ik u hier even een joodse bron waar dat ook haarfijn wordt uitgelegd.

De titel van het hoofdstuk luidt: "Who is a Jew?"

Citaat:
A Jew is any person whose mother was a Jew or any person who has gone through the formal process of conversion to Judaism.
Hieruit blijkt de twee elementen die ik aanhaalde: (a) de bloedlijn via moederskant, (b) de bekering tot het jodendom en aldus tot het jood-zijn zelf.

De tekst gaat verder:

Citaat:
It is important to note that being a Jew has nothing to do with what you believe or what you do. A person born to non-Jewish parents who has not undergone the formal process of conversion but who believes everything that Orthodox Jews believe and observes every law and custom of Judaism is still a non-Jew, even in the eyes of the most liberal movements of Judaism, and a person born to a Jewish mother who is an atheist and never practices the Jewish religion is still a Jew, even in the eyes of the ultra-Orthodox. In this sense, Judaism is more like a nationality than like other religions, and being Jewish is like a citizenship.
Juist in die laatste zin staat wat ik ook eerder uitlegde en wat u per se aan mij wilt toeschrijven. Niet ik denk dat: de joden hebben dat voor hun eigen volk zo bepaald.

Voor de bekeerlingen stipt de tekst nog verder aan:

Citaat:
Once a person has converted to Judaism, he is not referred to by any special term; he is as much a Jew as anyone born Jewish.
Een bekeerling keert dus zijn eigen volk de rug: hij is er niet langer lid van. Vanaf zijn bekering is hij een jood als andere joden. Hij maakt voortaan deel uit van het joodse volk.

http://www.jewfaq.org/whoisjew.htm

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 14:38.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:46   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik?
Het is imho niet direct een licht eufemisme als ik stel dat verantwoordelijkheid opnemen voor uw eigen denkbeelden niet direct uw sterkste kant is. Nochtans getuigt zoiets van volwassenheid...

Citaat:
Blijkbaar nog niet begrepen dat de orthodoxe joden de belijdenis aan de bloedlijn koppelen.
Zucht. Kan er iemand eens aan bovenstaand personage duidelijk maken dat het NIET is omdat een bepaalde groep 'zwart' zegt, dat dat een bepaalde legitimiteit zou geven om ook 'zwart' te zeggen? Ik krijg het er blijkbaar niet in, maar het kan even goed met moedwilligheid te maken hebben, dan met mijn uitleg.

Of vindt u ook, als bepaalde fundamentalistische christenen zeggen dat gans de wereld willens nillens moet bekeerd en gedoopt worden, dat dat zomaar moet kunnen, gewoon omdat die groep dat zegt?

Soit.
Oud 13 augustus 2004, 15:05   #66
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge hebt gelijk dat de echte criminelen aan de andere kant van de kassa zitten.
Wat ik mij afvraag is op welke partij zij zouden stemmen ????
Waar vinden ze de meeste steun om niet gegrepen te worden?
Geen idee, bij de Eigen Ik Eersters wellicht? Uiteraard moet je wel een keuze maken wie je eerst gaat klissen: de mensenhandelaars en sjacheraars of hun slachtoffers. En dan begint de verantwoordelijkheid van de overheid wel zwaar door te wegen.

Partijen zoals het Vlaams Blok parasiteren op de fouten en de onkunde van vele overheidsdiensten en hebben daarnaast hun zondebok al lang gevonden: de vreemdelingen, wat perfect past in hun rassenpakket versie 2004.

Dat ze zelf geen oplossingen aanreiken die internationaal aanvaardbaar zijn, zal hen worst wezen: ze zitten toch in geen regering en moeten ook nooit verantwoording afleggen voor hun daden vermits ze niks kùnnen doen... nog niet.

Ik hoor net (nieuws van 16u00) op het nieuws zeggen dat er voor de Afrikaanse kust weer een bootje is vergaan met 30 vluchtelingen aan boord. Blijkbaar halen al die afschrikkingsmaatregelen geen bal uit, en moeten we misschien toch andere oplossingen zoeken, waarbij drama's zoals dit kunnen voorkomen worden. Want wij kunnen wel mensen blijven uitprocederen en terugsturen, maar als die boodschap ginder nergens correct verspreid wordt blijven ze ook komen.

Ik verbaas nog altijd waarom Georgiërs naar hier blijven afzakken. Alhoewel verbazen, niet echt dus: in de provincie Ossetië in Georgië wordt op dit ogenblik al weer gevochten tussen het Georgisch leger en separatisten en is de locale bevolkig op de vlucht geslagen voor het geweld.
Oud 13 augustus 2004, 15:08   #67
thePiano

Standaard

Citaat:
Volgens Jan vdb hebben ze dat op dat moment zelf over hun afgeroepen, en over al hun nakomelingen. Ze hebben het dus met andere woorden "zelf gezocht". Geef toe: als meer up-to-date versie van Mein Kampf misstaat dat toch niet hé...
Inderdaad, Jandinges heeft zijn uitleg annex excuus al klaar liggen voor als er straks weer een pogrom plaatsvind: "zelf gezocht". Nu nog even wachten tot hij zelf gaat zeggen: "Pak ze, uitroeien!"
Oud 13 augustus 2004, 15:26   #68
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Wel, ik wacht op een verwijzing waar volgens u iemand "onder de noemer Vlaams Blok" "Bloed en Bodem"-opvattingen spuit.

Of wordt het weer wachten tot in Sint-Juttemis, zoals met uw beweringen over "de batterij advocaten" in de zaak Verreycken, of zoals over die pro deo-advocaat die u plotseling uit uw hoed tovert. Of nog de suggestie dat het Vlaams Blok de proceskosten betaalt?

Allemaal leugens waarvan u geen enkele nog enigszins kon funderen, zelfs niet met een aanwijzing.
zoek eens de posts van 19.19 op ~ heeft duidelijk gezegd dat hij neo-nazi EN vlaams blokker is en staat hier bekend om zijn bloed en bodem opvattingen die hij kwistig op het forum rondstrooit.
Niet hypocriet zijn Jan, niet ALLE blokkers zijn zo extreem in hun uitlatingen, maar er zijn er hier wel talrijke aanwezig.

Laatst gewijzigd door oriana : 13 augustus 2004 om 15:28.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 15:33   #69
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Blijkbaar begint u al te draaien. Maar zelfs uw nieuwe verwoording "onder de paraplu van het Vlaams Blok" slaat nergens op.

Kunt u me aantonen dat de gebande persoon "onder de paraplu van het Vlaams Blok" hier zijn opvattingen kwam spuien? Liefst met een citaat niet met halve beschuldingen en leugens zoals we er al veel van uw hand hebben mogen lezen.
voil�* : in deze post herhaalt hij het nog eens, de andere mag je zelf zoeken, deze herinnerde ik me nog omdat hij die expleciet nav een post van mij schreef.
Oud 13 augustus 2004, 15:47   #70
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
zoek eens de posts van 19.19 op ~ heeft duidelijk gezegd dat hij neo-nazi EN vlaams blokker is en staat hier bekend om zijn bloed en bodem opvattingen die hij kwistig op het forum rondstrooit.
Niet hypocriet zijn Jan, niet ALLE blokkers zijn zo extreem in hun uitlatingen, maar er zijn er hier wel talrijke aanwezig.
Jantje is alleen geïnteresseerd in wat wij zeggen en schrijven. Dat er daarnaast een hele reeks van zijn rechtse makkers verbaal een nieuwe genocide plannen, dat zal hem worst zijn, enkel zij die zijn Vlaams Blok critiseren moeten er aan geloven.

Dat Jan maar geen afstand kan en wil nemen van zijn neonazi-collega's is niet alleen opvallend, maar typerend voor alle Vlaams Blokkers. Hij beschouwt neonazi's nog steeds als potentiële Volksgeno$$en -"een beetje ruig misschien maar dat kan opgelost worden", zal hij denken.

Dat wij Jantje precies daarom associeren met zijn Bloed & Bodemvriendjes vindt hij niet leuk en ongepast. Hij heeft niet graag dat wij de woorden van zijn nazi-vriendjes in de mond leggen. Daar kan ik best inkomen, maar waarom blijft hij er dan altijd rondhangen? Ha ja, juist hé, Jantje houdt de schijn nog graag wat op. Een echte Vlaams Blokker dus, en geen debiel meelopertje zoals zovele andere hier. De stijl van een Filip Dewinter bv moet hem echt wel lekker liggen.
Oud 13 augustus 2004, 15:50   #71
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
voil�* : in deze post herhaalt hij het nog eens, de andere mag je zelf zoeken, deze herinnerde ik me nog omdat hij die expleciet nav een post van mij schreef.
Ik zal het maar typen want Jantje heeft kuren, als je het niet op zijn bord schuift heeft hij het nooit gezien snap je?

19.19 op 11.08: "Wie had gedacht dat uitgerekend jij die zo fel tegen me gekant was daar ik Neo-Nazi ben en op de koop toe Vlaams Blokker"

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 15:50.
Oud 13 augustus 2004, 16:14   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, bij de Eigen Ik Eersters wellicht? Uiteraard moet je wel een keuze maken wie je eerst gaat klissen: de mensenhandelaars en sjacheraars of hun slachtoffers. En dan begint de verantwoordelijkheid van de overheid wel zwaar door te wegen.

Partijen zoals het Vlaams Blok parasiteren op de fouten en de onkunde van vele overheidsdiensten en hebben daarnaast hun zondebok al lang gevonden: de vreemdelingen, wat perfect past in hun rassenpakket versie 2004.

Dat ze zelf geen oplossingen aanreiken die internationaal aanvaardbaar zijn, zal hen worst wezen: ze zitten toch in geen regering en moeten ook nooit verantwoording afleggen voor hun daden vermits ze niks kùnnen doen... nog niet.

Ik hoor net (nieuws van 16u00) op het nieuws zeggen dat er voor de Afrikaanse kust weer een bootje is vergaan met 30 vluchtelingen aan boord. Blijkbaar halen al die afschrikkingsmaatregelen geen bal uit, en moeten we misschien toch andere oplossingen zoeken, waarbij drama's zoals dit kunnen voorkomen worden. Want wij kunnen wel mensen blijven uitprocederen en terugsturen, maar als die boodschap ginder nergens correct verspreid wordt blijven ze ook komen.

Ik verbaas nog altijd waarom Georgiërs naar hier blijven afzakken. Alhoewel verbazen, niet echt dus: in de provincie Ossetië in Georgië wordt op dit ogenblik al weer gevochten tussen het Georgisch leger en separatisten en is de locale bevolkig op de vlucht geslagen voor het geweld.
Wie weet, dat zou pas eens een anticlimax zijn voor die partij.
Heel wat efficiënter dan zitten lullen over iemand die zijn vrouw afklopte.
Maar waarom doet niemand iets om die kerels op te pakken en aan te tonen waar de partij mee bezig is?

Ik hoorde ook dat nieuws, dus blijven ze toch proberen omdat het sommigen wel lukt en wie uitgewezen wordt als een rijke burger terugkeert met een zijn uitwijspremie.
Maak het nog gemakkelijker en ze komen met zeewaardige boten of vliegtuigen afgezakt om hun uitwijspremie op te strijken.
Oud 13 augustus 2004, 16:24   #73
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik hoorde ook dat nieuws, dus blijven ze toch proberen omdat het sommigen wel lukt en wie uitgewezen wordt als een rijke burger terugkeert met een zijn uitwijspremie.
Maak het nog gemakkelijker en ze komen met zeewaardige boten of vliegtuigen afgezakt om hun uitwijspremie op te strijken.
Zoals je weet leid ik zelf een migrantenorganisatie. Kan je me dat adres eens geven waar je die royale uitwijspremie kan opstrijken, want ik heb daar veel klanten voor en ik ben er na jaren zoeken nog altijd niet achter gekomen. Maw: weer zo een van de vele hardnekkige fabeltjes die blijven circuleren, wie blijft dat toch verspreiden?

Ps: hoeveel bedraagt dat bedrag, want als het hoog genoeg is, vertrek ik seffens met mijn Georgische echtgenote naar Georgië en ik kom nooit meer terug. Je kan met die info -op voorwaarde dat ze correct is- meteen iemand echt helpen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 16:24.
Oud 13 augustus 2004, 20:07   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals je weet leid ik zelf een migrantenorganisatie. Kan je me dat adres eens geven waar je die royale uitwijspremie kan opstrijken, want ik heb daar veel klanten voor en ik ben er na jaren zoeken nog altijd niet achter gekomen. Maw: weer zo een van de vele hardnekkige fabeltjes die blijven circuleren, wie blijft dat toch verspreiden?

Ps: hoeveel bedraagt dat bedrag, want als het hoog genoeg is, vertrek ik seffens met mijn Georgische echtgenote naar Georgië en ik kom nooit meer terug. Je kan met die info -op voorwaarde dat ze correct is- meteen iemand echt helpen.
Als het fabeltjes zijn dan moeten de kranten of de tv op de vingers getikt worden die ze publiceren.
Ook op dit forum is daar reeds over bericht.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=18779
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be