Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2004, 17:00   #61
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Koop een krant, groot licht
ik vreesde eerlijk gezegd ook voor 0 medailles als het niet van de beste belgische tennister ooit kwam

schitterende prestaties in elk geval!
Oud 16 augustus 2004, 17:28   #62
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik vreesde eerlijk gezegd ook voor 0 medailles als het niet van de beste belgische tennister ooit kwam

schitterende prestaties in elk geval!
In 2000 waren er toch ook 2 zilveren en 3 bronzen medailles voor België? Iets meer vertrouwen kan geen kwaad lijkt me.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 19:30   #63
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
In 2000 waren er toch ook 2 zilveren en 3 bronzen medailles voor België? Iets meer vertrouwen kan geen kwaad lijkt me.
*zucht*

Daarmee heb je 't meteen ook gezegd... Hoeveel heeft Nederland er ondertussen al?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 19:35   #64
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
*zucht*

Daarmee heb je 't meteen ook gezegd... Hoeveel heeft Nederland er ondertussen al?
Precies 2 zilveren en 3 bronzen.
Oud 16 augustus 2004, 19:36   #65
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Precies 2 zilveren en 3 bronzen.
Wie denk je dat er vandaag voor Van den Hoogenband heeft zitten supporteren, en gisteren voor de 4x100 wisselslag en Inge de Bruijn?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 16 augustus 2004, 19:40   #66
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wie denk je dat er vandaag voor Van den Hoogenband heeft zitten supporteren, en gisteren voor de 4x100 wisselslag en Inge de Bruijn?
Ik! Of jij ook?
Oud 16 augustus 2004, 19:41   #67
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik! Of jij ook?
Ben ik geïntegreerd of ben ik het niet?
Oud 16 augustus 2004, 19:44   #68
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ben ik geïntegreerd of ben ik het niet?
En dat zonder cursus? Ik hoop dat je familie je nog herkend?
Oud 16 augustus 2004, 19:46   #69
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dat zonder cursus? Ik hoop dat je familie je nog herkend?
Tsja, ze vinden wel dat ik een grote mond heb gekregen... en mijn goede manieren zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Oud 16 augustus 2004, 19:49   #70
Dimitri

Standaard

Citaat:
Tsja, ze vinden wel dat ik een grote mond heb gekregen... en mijn goede manieren zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Dat is inderdaad een van de mindere punten van Nederland, althans van de Randstad.
Oud 16 augustus 2004, 19:53   #71
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een van de mindere punten van Nederland, althans van de Randstad.
Inderdaad. Ik moet de laatste weken nogal vaak in 's-Hertogenbosch zijn, en het valt me op dat iedereen er 'u' zegt, net als in Vlaanderen. Sta ik daar weer mooi onbeschoft randstederig te je-jouwen...

Om even terug on-topic te komen: het schoonspringen voor duo's is wel indrukwekkend!
Oud 16 augustus 2004, 20:20   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik moet de laatste weken nogal vaak in 's-Hertogenbosch zijn, en het valt me op dat iedereen er 'u' zegt, net als in Vlaanderen. Sta ik daar weer mooi onbeschoft randstederig te je-jouwen...
Ook ondervonden in het verschillend taalgebruik in de e-mails die Nederlandse gemeenten me stuurden. Uit Noord-Brabant vaak heel beleefd, formeel, soms ook een beetje lyrisch. Maar in Noord-Holland heel direct: "Hallo Jan", "Goeiemiddag Jan"...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 augustus 2004 om 20:20.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 20:59   #73
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wel opvallend. Ik heb op een terrasje in Zuid-Limburg zelfs een ober van mijn leeftijd meegemaakt die gewend was om ook leeftijdgenoten met u aan te spreken. Daar was toch wel ff wennen.
Oud 16 augustus 2004, 21:05   #74
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ook ondervonden in het verschillend taalgebruik in de e-mails die Nederlandse gemeenten me stuurden. Uit Noord-Brabant vaak heel beleefd, formeel, soms ook een beetje lyrisch. Maar in Noord-Holland heel direct: "Hallo Jan", "Goeiemiddag Jan"...
Tja, niet iedereen houdt van die onverwachte gezelligheid. Voor een gemeente vind ik dat ook wel een beetje overdreven. Ik denk wel dat e-mail een drempel verlaagd heeft. In een geschreven brief zou men je zeker niet met Jan aanspreken, stel je voor!
Oud 17 augustus 2004, 14:19   #75
Henry
Burgemeester

Standaard

De Waalse minister van sport, Kloot Eerdekens, was woest omdat Bert Anciaux ook opmerkte dat een Vlaams Olympisch Comite een goed idee zou zijn, gezien de delegatie bestaat uit Vlamingen en Justine Henin + nog enkele Walen die helemaal NIKS presteren.

Ik vind het logisch dat er zo weinig Walen zijn. Want voor sport moet je je inspannen. Als hangmatliggen en uitkeringtrekken Olympische disciplines worden, dan winnen de Walen gegarandeerd goud!
Oud 17 augustus 2004, 15:30   #76
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
De Waalse minister van sport, Kloot Eerdekens, was woest omdat Bert Anciaux ook opmerkte dat een Vlaams Olympisch Comite een goed idee zou zijn, gezien de delegatie bestaat uit Vlamingen en Justine Henin + nog enkele Walen die helemaal NIKS presteren.

Ik vind het logisch dat er zo weinig Walen zijn. Want voor sport moet je je inspannen. Als hangmatliggen en uitkeringtrekken Olympische disciplines worden, dan winnen de Walen gegarandeerd goud!
Zou ik op zo'n achterlijke opmerking reageren of toch maar niet?

Het is misschien nog wat vroeg voor dat maar toch dit: dat er van de 202 deelnemende landen er tot op heden slechts 39 medailles hebben behaald?

Of dat veel rijke landen inderdaad veel geld hebben om te investeren in sport en andere dat niet hebben. Of niet wensen te investeren in sporten die niet populair zijn, zwemmen bv. Zo kan je je bv de vraag stellen waarom België (in tegenstelling tot Nederland) voor het eerst sinds vele jaren geen zwemmers heeft in de O.S. ?

Wallonnië heeft het financieël/economisch een pak moeilijker dan de rest van België en het verbaast me ook niet dat er veel minder geld wordt geïnvesteerd in sport dan in Vlaanderen bv.

Helaas gaan talent en geld nog steeds samen. Als ik hoor dat een Sudanese atletiekster niet eens de centen had om loopschoenen te kopen, denk ik dat het wel duidelijk is. Een enkele keer stoten wel talenten door naar de top, zonder gelijk welke steun, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 augustus 2004 om 15:35.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:33   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry

Je vergeet blijkbaar dat Justine Henin op de eerste plaats in de ATP staat. En dat ik weet, komt ze uit Wallonië en niet uit Vlaanderen. Bovendien kan u nog gelukkig zijn dat u Justine Henin heeft. Ze is de enige-of een van de enigen-die een "Belgische" medaille kan winnen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:35   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zou ik op zo'n achterlijke opmerking reageren of toch maar niet?

Het is misschien nog wat vroeg voor dat maar toch dit: dat er van de 202 deelnemende landen er tot op heden slechts 39 medailles hebben behaald?

Of dat veel rijke landen inderdaad veel geld hebben om te investeren in sport en andere dat niet hebben. Of niet wensen te investeren in sporten die niet populair zijn, zwemmen bv. Zo kan je je bv de vraag stellen waarom België voor het eerst sinds vele jaren geen zwemmers heeft in de O.S. ?

Wallonnië heeft het financieël/economisch een pak moeilijker dan de rest van België en het verbaast me ook niet dat er veel minder geld wordt geïnvesteerd in sport dan in Vlaanderen bv.

Helaas gaan talent en geld nog steeds samen. Als ik hoor dat een Sudanese atletiekster niet eens de centen had om loopschoenen te kopen, denk ik dat het wel duidelijk is. Een enkele keer stoten wel talenten door naar de top, zonder gelijk welke steun, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Misschien hebben ze allemaal gezonken.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:39   #79
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Je vergeet blijkbaar dat Justine Henin op de eerste plaats in de ATP staat. En dat ik weet, komt ze uit Wallonië en niet uit Vlaanderen. Bovendien kan u nog gelukkig zijn dat u Justine Henin heeft. Ze is de enige-of een van de enigen-die een "Belgische" medaille kan winnen.
Het is zelfs helemaal niet zeker dat Hénin een medaille zal behalen. Ze is al maanden out door een hardnekkig virus en de O.S. is in feite haar eerste optreden sinds ze, tussen haar zeikte door, op Roland Garros erg vroeg naar huis werd gespeeld. Misschien dat ze op de O.S. terug haar vorm kan bereiken, maar mentaal is ze nog ver van wat ze geweest is.

Winnen hangt van zoveel factoren af, dat ik het ronduit belachelijk vind om hier te trachten een communautaire kwestie van te bakken.
Oud 17 augustus 2004, 15:40   #80
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Misschien hebben ze allemaal gezonken.8)
Dat snap ik niet. Wat bedoel je met 'hebben gezonken'?

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 augustus 2004 om 15:40.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be