Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2013, 20:41   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Vlaanderen begint Nederland achterna te hollen als het gaat om achterlijke en betuttelende regeltjes
Dat ze ipv golfbanen, afgebakende honden uitlopen in iedere stad aanleggen, gedaan met alle zever.
Geef alle steden die dat niet in iedere wijk hebben een Gas boete.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 20:47   #62
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat ze ipv golfbanen, afgebakende honden uitlopen in iedere stad aanleggen, gedaan met alle zever.
Geef alle steden die dat niet in iedere wijk hebben een Gas boete.
Daar ben ik ook voorstander van want ik heb het ook niet zo met loslopende honden in het kleine wandelbosje hier in mijn buurt. Dikwijls is het baasje zelfs niet te zien.
Of alle gezever gedaan zal zijn is m.i. twijfelachtig, maar het zullen tenminste alleen de honden en hun baasjes zelf zijn die er last van hebben.

http://www.at5.nl/artikelen/104411/p...-dood-in-noord
Citaat:
In Noord is afgelopen vrijdag een hond doodgebeten door een agressieve pitbull.

Dit meldt RTV N-H. Het zou gaan om dezelfde hond die vorige week al een andere hond aanviel. Deze kon nog worden gered door tussenkomst van een heldhaftige glazenwasser.
Oud 17 juli 2013, 21:59   #63
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is pas een hoop gezever. Wat is er wezenlijk anders met de Vlaamse regering? Het blijft in de eerste plaats Europa dat dicteert. De GAS-boetes blijven hetzelfde, de afbraakwoede van de regering blijft hetzelfde, het beleid is gewoon hetzelfde maar dan met een Vlaams etiket op.
Ik ben er vrij van overtuigd dat de dominantie van Europa zal gebroken worden zodra er binnen in van zijn leden een splitsing plaatsheeft. Dan ontploft hun unie in hun gezicht. Noem het wishfull thinking als je wil maar ik sta erachter.
Oud 17 juli 2013, 22:03   #64
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Waarom zoveel PVDA draden? Afrekening tussen kameraden?
Oud 17 juli 2013, 22:11   #65
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Heeft er al iemand aan gedacht om de kwestie ook eens vanuit het standpunt van de honden te benaderen?

Wie van jullie loopt er graag aan een leiband? "Ik ben ooit eens gebeten, dus alle honden moeten gestraft worden." zegt de zielige, verzuurde, egoïstische zwakkeling.

Het is toch perfect mogelijk om een onderscheid te maken tussen honden die wel of niet al eens iemand hebben gebeten? Omdat er al eens een mens iemand vermoord heeft moeten toch ook niet alle mensen van bewegingsvrijheid beroofd worden?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 22:18   #66
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Heeft er al iemand aan gedacht om de kwestie ook eens vanuit het standpunt van de honden te benaderen?

Wie van jullie loopt er graag aan een leiband? "Ik ben ooit eens gebeten, dus alle honden moeten gestraft worden." zegt de zielige, verzuurde, egoïstische zwakkeling.

Het is toch perfect mogelijk om een onderscheid te maken tussen honden die wel of niet al eens iemand hebben gebeten? Omdat er al eens een mens iemand vermoord heeft moeten toch ook niet alle mensen van bewegingsvrijheid beroofd worden?
loop jij aan de leiband soms? jouw vergelijk met mens en hond??
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 22:25   #67
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
loop jij aan de leiband soms? jouw vergelijk met mens en hond??
Ik loop gelukkig niet aan een leiband en ik wens het ook geen honden toe. Ik zal dan ook enkel op gevaarlijke punten mijn hond aan de leiband doen en daarna laat ik hem zo snel mogelijk weer vrij, ongeacht wat de verzuurden van de samenleving daarover denken.

Wanneer ik mijn hond na een gevaarlijke straat enkele seconden langer dan normaal aan de leiband houd, dan zal de hond vragen om los te mogen. Het is voor die hond nu eenmaal veel leuker om vrij rond te kunnen lopen, over te kunnen zoeken en snuffelen, ... en ik respecteer die wens.
Oud 17 juli 2013, 23:07   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw reacties hier worden grotesker met de dag.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 23:11   #69
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw reacties hier worden grotesker met de dag.
In uw ideale maatschappij worden mensen zoals mij die niet in de verzuurde pas meelopen als staatsgevaarlijk beschouwd, zeker?

Opkomen voor een beetje vrijheid van een hond is grotesk. Man, man.
Oud 18 juli 2013, 06:15   #70
subocaj

Standaard

Zou mijn vrouw een Gas boete krijgen als ze me zonder leiband meeneemt of ik haar?
Oud 18 juli 2013, 06:51   #71
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is pas een hoop gezever. Wat is er wezenlijk anders met de Vlaamse regering? Het blijft in de eerste plaats Europa dat dicteert. De GAS-boetes blijven hetzelfde, de afbraakwoede van de regering blijft hetzelfde, het beleid is gewoon hetzelfde maar dan met een Vlaams etiket op.

2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 07:11   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Vlaanderen begint Nederland achterna te hollen als het gaat om achterlijke en betuttelende regeltjes
Wat is dat nu voor flauwekul dat hier gepost is geweest?

Dat van die honden aan de leiband bestaat al decennia. Nu plakken ze daar het termke GAS-boete op. Weten jullie eigenlijk wel hoe lang GAS-boetes al bestaan??

Jullie lullen naast de kwestie. Maar ik had niks anders verwacht.

Redelijkheid is ver zoek in dit debielenland.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 07:14   #73
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is dat nu voor flauwekul dat hier gepost is geweest?

Dat van die honden aan de leiband bestaat al decennia. Nu plakken ze daar het termke GAS-boete op. Weten jullie eigenlijk wel hoe lang GAS-boetes al bestaan??

Jullie lullen naast de kwestie. Maar ik had niks anders verwacht.

Redelijkheid is ver zoek in dit debielenland.
Geef ze een Gas boete.
Oud 18 juli 2013, 07:15   #74
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Waarom zelf argumenteren als iemand anders het perfect kan.Mijn Mening:
http://www.gva.be/opinie/standpunt-a...n-de-pvda.aspx
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 07:27   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid kan ik alleen maar toejuichen.
Deze alinea is zonder meer treffend:

Citaat:
De GAS-boetes zijn de voorbije jaren veel te vaak in een karikaturale context geplaatst. Belachelijke toepassingen door domme ambtenaren hebben de bovenhand gehaald op de nuchtere vaststelling dat GAS-boetes de lokale overheden in staat stellen om op te treden tegen ergerlijke overtredingen die door het gerecht niet worden bestraft, zoals sluikstorten.
Of "honden aan de leiband". Iedereen wéét gewoon dat die beesten aan de leiband moeten. Zo eenvoudig is dat. Daar kon je 20 jaar geleden ook al een boete voor krijgen. Zelfs voor koeien op het spoor kan je een GAS-boete krijgen als dat voor de zoveelste keer gebeurt.

Maar goed, sommigen zien het liever zwart-wit. Dat is hun goed recht. Maar dan vraag ik me af hoe ver ze dat doortrekken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 juli 2013, 07:28   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geef ze een Gas boete.
Hopla, alweer de karikatuur. Tsss
Oud 18 juli 2013, 07:31   #77
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Je benadert het probleem verkeerd, het heeft niets met bestraffing van honden te maken. Als de wetgever dit zo regelde is het omdat veiligheid van de rest van de maatschappij belangrijker is dan een eigenaar van een hond die graag zijn hond vrij laat rondlopen. Baasje is wel de laatste om te oordelen of zijn hond gevaarlijk is of niet. Al ooit eens de gevolgen van een bijtincident gezien bij een kind ?
Publieke veiligheid kan niet afhangen van de subjectieve inschatting van het gevaar van een hond door zijn baasje en al zeker niet van de inschatting over hemzelf hoe snel hij kan tussenkomen moest er toch iets gebeuren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 07:32   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop gelukkig niet aan een leiband en ik wens het ook geen honden toe. Ik zal dan ook enkel op gevaarlijke punten mijn hond aan de leiband doen en daarna laat ik hem zo snel mogelijk weer vrij, ongeacht wat de verzuurden van de samenleving daarover denken.

Wanneer ik mijn hond na een gevaarlijke straat enkele seconden langer dan normaal aan de leiband houd, dan zal de hond vragen om los te mogen. Het is voor die hond nu eenmaal veel leuker om vrij rond te kunnen lopen, over te kunnen zoeken en snuffelen, ... en ik respecteer die wens.
Wat zijn gevaarlijke punten? Plaatsen waar veel volk rondhangt, zoals zo'n dijk?
Oud 18 juli 2013, 07:34   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het standpunt van de hond zal me worst wezen.

Er is hier ook niemand die pleit dat een hond nooit los van de leiband mag lopen.

Kom zeg, hoeveel gezever over iets dat al decennia bestaat????
Oud 18 juli 2013, 07:40   #80
vlaams realist
Banneling

Standaard

OK PVDA,in het gebied waar jullie besturen mogen honden vrij lopen,liefst pit bulls,rottweillers of dobbermannen.
Voor de andere gebieden mogen ze vrij lopen zolang ze geen schade berokkenen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be